Met betrekking tot Cardi B waarschijnlijk wel, met betrekking tot Bhad Bhabie ga ik het niet positiever krijgen dan dit nee.Denk dat je met uitspraken als ‘niet al te slimme tieners die haar leuk vinden’ zowel de artiest als hele groepen die haar leuk vinden tekort doet.
Een beetje mijn punt toch? Prima dat ze dit doet, maar mensen hebben er een mening over, ook festivaldirecteuren. Moet zij zich aanpassen aan die festivaldirecteuren? Totaal niet. Moeten die festivaldirecteuren zich/hun festival aanpassen aan haar? Nou nee denk het ook niet. Er zijn nog steeds festivals waar ze geboekt wordt, dus helemaal mooi zo.Ja, het is expliciet en niet voor elk festival of voor elke doelgroep. Maar de controverse is buitenproportioneel en Cardi B laat als artieste via haar muziek toch zien dat er in 2020 nog steeds met een andere moraal naar seksualiteit bij vrouwen wordt gekeken. En dat gebruikt ze in haar voordeel, en waarom eigenlijk niet?
Nee niet per sé. Dat politieke statements (tijdens optredens) er bij fans doorheen drammen van Eddie Vedder ben ik ook niet zo'n fan van. Ik zie Eddie en Flea alleen hun verleden ook niet zo 'misbruiken'. Lees net een interview met Cardi B: "Yeah I used to drug men when I was a stripper, and yeah I robbed them after, but I own my shit and never was anything ever handed to me". Heel vervelend voor haar die situatie van vroeger, maar als je dan dat soort dingen doet en dan vooral blij gaat verkondigen dat je "je shit ownt", nou sorry, maar nee. Dus of je er dan de draak mee steekt in je eigen clips, ja dat zal best.Ben geen groot fan van de trap-stroming in rap / hiphop maar denk dat ze kwalitatief juist wel haar mannetje staat. En zou haar daarom ook wel op een festival willen zien. Zie dat je ‘fans vinden dit leuk’ op Spotify erbij haalt, maar misschien een idee om de videoclips erbij te bekijken: dan zie je waarschijnlijk de context en dat ze de spot drijft met van alles en nog wat, haar eigen imago en verleden inclusief. En de controverse en vermeende vrouwonvriendelijkheid eigenlijk wel meevallen.
RubenFrusciante wrote:
Eddie Vedder, Flea, Mariah Carey, Kendrick Lamar, Ozzy Osbourne en nog honderden artiesten/atleten bereiken natuurlijk ook vanuit een shitberg de top
Tsjah, een paar uit dat rijtje zijn nogal grote verbruikers van drank en drugs en/of niet altijd makkelijk naar hun omgeving toe. Moet je daar wel respect voor hebben?
En is het nodig om een positief beeld of gevoel bij een artiest te hebben om van een artiest te kunnen genieten?
Verder ga ik er nu over ophouden, heb er genoeg over gezegd. Ik vond de term 'gemiste kans' niet echt van toepassing op Cardi B en vroeg waarom mezelf hardop af waarom dat wel het geval zou kunnen zijn. Verder hoor je mij niet klagen mocht ze er ooit staan. De kans dat ik ga kijken is klein, maar wie weet verandert dat nog.