Rock Werchter 2021 - Nieuws & geruchten

Ik hou van die ouwe mannen mentaliteit op dit forum. Telkens ik me iets te hipster en modern voel kom ik telkens hier eens piepen en dan voel ik me direct weer zo 2002. Bedankt daarvoor

Probeer eens de comments op de Facebookpagina van Studio Brussel. 'Vroeger speelden jullie nog échte muziek!'

pigital wrote:
Ik hou van die ouwe mannen mentaliteit op dit forum. Telkens ik me iets te hipster en modern voel kom ik telkens hier eens piepen en dan voel ik me direct weer zo 2002. Bedankt daarvoor

Probeer eens de comments op de Facebookpagina van Studio Brussel. ‘Vroeger speelden jullie nog échte muziek!’
Bruut is een goede uitvinding.

Anno 2020 nog op een “internet forum” komen zonder te denken dat je geen vieze oude mannetjes online tegenkomt We zijn geen Tik Tok hier!

pigital wrote:

Probeer eens de comments op de Facebookpagina van Studio Brussel. ‘Vroeger speelden jullie nog échte muziek!’
StuBru vs 3FM = 1-0 voor België

Indiaantje89 wrote:
Jep de cirkel is nu weer rond. Die hebben we ook weer gehad voor vandaag.

Dat is weleens erger geweest.

Eerlijk: deed/doet deugd. Liever dit dan wekenlang gezellig allemaal niks posten. ?

Was ook mijn reden om te posten hoor. De stilte en depressiviteit over volgende zomer stijgt even snel als het aantal positieve testen, nu was er weer even wat beweging.

10 tallen festivals te vullen door LN. Maar het is altijd slecht gewerkt door RW. Ook een typische dooddoener door telkens dezelfde persoon/personen. En dat allemaal om oude witte mannen uit hun tent te lokken en maar lachen achter het scherm.

Zijn er hier nog geruchten of kunnen we verder in winterslaap?

Ik wist niet dat we RW niet meer mochten bekritiseren? Vanaf nu is alles een goednieuwsshow hier, fijn om te weten. Iedereen altijd blij no matter what or who. De mentale gymnastiek die hier wordt gedaan met betrekking tot het intentieproces van mijn originele post is werkelijk stuitend. Het was gewoon een nieuwtje en ik vind het jammer dat ze er niet staat. That's all, it's not that deep. ?

Ik wist niet dat we RW niet meer mochten bekritiseren? Vanaf nu is alles een goednieuwsshow hier, fijn om te weten. Iedereen altijd blij no matter what or who. De mentale gymnastiek die hier wordt gedaan met betrekking tot het intentieproces van mijn originele post is werkelijk stuitend. Het was gewoon een nieuwtje en ik vind het jammer dat ze er niet staat. That’s all, it’s not that deep. ?

Hé, het is wel gelukt om er 1,5 pagina mee te vullen! Meer dan de 1,5 week hiervoor bij elkaar.

Ik wist niet dat we RW niet meer mochten bekritiseren? Vanaf nu is alles een goednieuwsshow hier, fijn om te weten. Iedereen altijd blij no matter what or who. De mentale gymnastiek die hier wordt gedaan met betrekking tot het intentieproces van mijn originele post is werkelijk stuitend. Het was gewoon een nieuwtje en ik vind het jammer dat ze er niet staat. That’s all, it’s not that deep. ?
Ik geef net als jij eerst m'n mening over Cardi B. Jij zegt "gemiste kans" zonder enige uitleg, ik noem redenen om haar niet op het festival te zetten. Prima dat je het daar oneens mee bent, maar kom dan met argumenten. Je mag RW zeker bekritiseren, maar "Cardi B is een gemiste kans, en lachwekkend deze reactie", hoe nodigt dat uit tot discussie?
Ik heb gewoon twee keer, vooruit wel ná mijn bash over die act, oprecht gevraagd waarom Cardi B "een gemiste kans is". Daar krijg ik geen antwoord op.
Je hoeft het niet uit te leggen als je daar geen zin in hebt hoor, maarwaarom vervolgens wél met termen als "werkelijk stuitend", "in een kramp kunt schieten" komen als je zelf geen zin hebt om het uit te leggen? Je wil RW kunnen bekritiseren (je goed recht), maar als iemand kritiek op jouw ongefundeerde mening heeft en graag in discussie zou willen, dan wil je dat liever niet? Ik stel gewoon een vraag he, "That’s all, it’s not that deep".

Ik hoef ze toch ook niet te zien. Dan zie ik liever opnieuw Janelle Monae in haar vagina pak. Daar zit tenminste nog een boodschap achter. En de muziek is beter :) Al is dat persoonlijk natuurlijk.

Cardi B is net zoals (toen zij werden geboekt) Macklemore of Pharell of weetikveel andere meuk gewoon een zeer relevante pop-act die een major moet boeken vind ik als ze de kans daartoe krijgen. Zo, dat is de reden dat ik het jammer vind. Voldoende, Ruben?

Je kunt niet eerst zeggen dat je "gewoon maar je mening geeft nét als ik" om daarna te zeuren dat ze ongefundeerd is terwijl je zelf eerst even een potje basht (de kramp gaat dan ook daarover; eerst bashen, daarna.. uh.. nuance?). M'n mening is m'n mening jongen en voel je daarbij ook niet telkens zo aangesproken wanneer iemand eens wat zegt op een forum. Niet alles is altijd naar jou toe gericht man lmao.

Cardi B is net zoals Macklemore of Pharell of weetikveel andere meuk gewoon een zeer relevante pop-act die een major moet boeken vind ik als ze de kans daartoe krijgen. Zo, dat is de reden dat ik het jammer vind. Voldoende, Ruben?

Je kunt niet eerst zeggen dat je “gewoon maar je mening geeft nét als ik” om daarna te zeuren dat ze ongefundeerd is terwijl je zelf eerst even een potje basht (de kramp gaat dan ook daarover; eerst bashen, daarna.. uh.. nuance?). M’n mening is m’n mening jongen en voel je daarbij ook niet telkens zo aangesproken wanneer iemand eens wat zegt op een forum. Niet alles is altijd naar jou toe gericht man lmao.
Ruim voldoende.
Volgens mij was de nuance in mijn berichten er wel, met argumenten waarom haar (op dit moment) niet te boeken, en ook de oprechte vraag waarom wel. Dat ze prima geboekt kan worden, maar ik in haar geval "gemiste kans" toch wat overdreven vind. In ieder geval meer genuanceerd dan "Cardi B, gemiste kans" toch?
En die mening is prima hoor, ik deel hem (nog steeds) niet, en daar is het forum toch voor, om erover te discussiëren?
"Aangesproken voelen" en "alles naar mij gericht" zou inderdaad echt te veel eer zijn. Zo voel ik het ook helemaal niet hoor. Ik geef gewoon mijn mening, want again, daar is het forum voor lijkt me.

Ik hoef ze toch ook niet te zien. Dan zie ik liever opnieuw Janelle Monae in haar vagina pak. Daar zit tenminste nog een boodschap achter. En de muziek is beter
1f642.svg
Al is dat persoonlijk natuurlijk.

Oh, hoe goed was dat zeg. Die show was af. En diezelfde dan nog The Cure en Tool/Robyn.

randyrw wrote:
Ik hoef ze toch ook niet te zien. Dan zie ik liever opnieuw Janelle Monae in haar vagina pak. Daar zit tenminste nog een boodschap achter. En de muziek is beter
1f642.svg
Al is dat persoonlijk natuurlijk.

Oh, hoe goed was dat zeg. Die show was af. En diezelfde dan nog The Cure en Tool/Robyn.

Dat was een topdag... Ik ben in 2019 enkel die vrijdag gegaan omdat de rest van de affiche me wat tegenviel (lees: de rest van mijn vriendengroep viel niet te overtuigen). Maar ik ben zo blij dat ik die dag toch gegaan ben. Kurt Vile, Khruangbin, Jungle, Janelle Monae, The Cure, Tool... Tool was top 3 beste concerten ooit voor mij.

Cardi B is echt zo’n naam waar ik zelf nooit een kaartje voor zou kopen. Maar toch wel benieuwd naar ben/meepak als je er toch bent. Om er achter te komen dat je er vervolgens terecht geen kaartje voor zou kopen.

Zo sta ik er ook in. En voor een grote groep festivalbezoekers is een belangrijke reden van festivalbezoek toch om grote en nieuwe acts live toch aan het werk te zien, zonder dat je per se een kaartje voor een los concert zou kopen. Snap overigens wel dat festivals zoals Rock Werchter die een hele hoop dagkaarten moeten verzetten in het geval van Cardi B geen risico nemen. Ergens jammer, ze is absoluut een van de grootste rappers en popsterren van het moment. Maar begrijpelijk, zou geen inschatting durven maken hoeveel tickets ze verkoopt en wat de ontvangst bij Werchterpubliek zal zijn.

Mijn belangrijkste vragen zijn, waarom is Cardi B een gemiste kans en waarom is ze vooruitstrevend in plaats van controversieel. Billie Eilish vind ik dus wél vooruitstrevend, maar verre van controversieel. Zo’n filmpje maken over je lichaam na de reacties op die foto van haar in haar privétijd, dat is iets positiefs ermee doen. Na alles wat ik over Cardi B lees, heb ik dat positieve aan haar nog niet echt gevonden.

Toch een poging: een act hoeft niet vooruitstrevend te zijn om populair te zijn (of op een festival te staan). Positief aan haar is dat ze vanuit een kansarme achtergrond op eigen wijze de absolute top heeft bereikt, en daarmee een voorbeeld voor velen is. Baas over haar eigen lichaam en leven, als stripper en als popster. Voor zo'n instelling en wat ze daarmee bereikt heeft kun je alleen maar respect voor hebben. Wat ze mee heeft gemaakt komt terug in teksten, waar grappige en catchy oneliners in hoog tempo volgen. Songs hebben steevast een goede productie. Het is juist de controverse en seks die verkopen. Dat is overal zo en in hiphop nooit anders geweest met beefs tussen rappers en villa's vol blote vrouwen. Snap niet zo goed waarom je dit argument (controversieel) tegen haar gebruikt, niet iedereen hoeft in de pas te lopen en niet elke artieste de ideale schoondochter te zijn.

RubenFrusciante wrote:
Mijn belangrijkste vragen zijn, waarom is Cardi B een gemiste kans en waarom is ze vooruitstrevend in plaats van controversieel. Billie Eilish vind ik dus wél vooruitstrevend, maar verre van controversieel. Zo’n filmpje maken over je lichaam na de reacties op die foto van haar in haar privétijd, dat is iets positiefs ermee doen. Na alles wat ik over Cardi B lees, heb ik dat positieve aan haar nog niet echt gevonden.

Toch een poging: een act hoeft niet vooruitstrevend te zijn om populair te zijn (of op een festival te staan). Positief aan haar is dat ze vanuit een kansarme achtergrond op eigen wijze de absolute top heeft bereikt, en daarmee een voorbeeld voor velen is. Baas over haar eigen lichaam en leven, als stripper en als popster. Voor zo’n instelling en wat ze daarmee bereikt heeft kun je alleen maar respect voor hebben. Wat ze mee heeft gemaakt komt terug in teksten, waar grappige en catchy oneliners in hoog tempo volgen. Songs hebben steevast een goede productie. Het is juist de controverse en seks die verkopen. Dat is overal zo en in hiphop nooit anders geweest met beefs tussen rappers en villa’s vol blote vrouwen. Snap niet zo goed waarom je dit argument (controversieel) tegen haar gebruikt, niet iedereen hoeft in de pas te lopen en niet elke artieste de ideale schoondochter te zijn.
Dat ze een voorbeeld is, geloof ik meteen, maar ik vind dat niet per se positief. Ik neem even die Bad Bhabie erbij, (die staat bij haar 'fans vinden dit ook leuk' bovenaan, zal een reden voor zijn lijkt me, zelfde fanbase waarschijnlijk). Zij is doorgebroken en succesvol. Reden? Dat interview bij Dr. Phill, omdat ze auto's stal, onhandelbaar was en vervolgens het hele publiek uitdaagde het buiten uit te vechten. Daarvoor kende niemand haar. Zij heeft ook op 'eigen wijze' de top bereikt, omdat er een markt voor is, niet al te slimme tieners die haar leuk vinden. Ik heb ook gelachen om "cash me outside, how about that" hoor, maar dat zorgt er niet voor dat ik een positief beeld krijg van haar en 'respect heb' voor zo'n iemand.
Even ter vergelijking, Eddie Vedder, Flea, Mariah Carey, Kendrick Lamar, Ozzy Osbourne en nog honderden artiesten/atleten bereiken natuurlijk ook vanuit een shitberg de top. En ook die zullen controversiële dingen hebben gedaan hoor, maar ze zijn bekend en groot door hun muziek. Je zegt het zelf, seks en de controverse verkopen, ik heb het gevoel dat dat bij Cardi B gewoon veel zwaarder weegt dan de kwaliteit, en dat lijkt me gewoon niet de bedoeling (voor sommige muziekfestivals).

Niet elke artieste hoeft inderdaad de ideale schoondochter te zijn, maar elk festival heeft dan ook het recht daar wel wat van te vinden en naar te handelen. Op Wooh Hah zal dergelijke controverse waarschijnlijk beter ontvangen worden. Boef werd een aantal jaar terug (meen 2018) toch ook gecanceld door festivals in NL, waaronder Paaspop, omdat hij een paar vrouwen kechs/hoeren noemde? Ik stel (de ernst van) wat Boef zegt niet gelijk aan dat nummer van Cardi B hoor, maar beiden zijn (in verschillende mate) controversieel. Dat willen sommige festivals gewoon niet.

Ik waardeer je reactie verder hoor, dit is meer waar ik op hoopte als reactie te krijgen. Het oneens zijn kan dan altijd nog :)

Niet iedereen die op Dr Phil komt, wordt bekend. Beetje simplistisch take. Vijf minuten fame/viraal gaan gaat zo snel over als dat het ontstaat.

Denk dat je met uitspraken als 'niet al te slimme tieners die haar leuk vinden' zowel de artiest als hele groepen die haar leuk vinden tekort doet.

Vind het erg opvallend hoeveel weerstand een nummer (WAP) waarin vrouwen seksualiteit expliciet bezingen oproept. Want hoe controversieel is dit nu eigenlijk? Genoeg mannen die vrijwel hetzelfde bezingen, maar dan zonder enige ophef. Weinig headlines en controverse gezien toen Bruno Mars 'please me, baby / turn around and just tease me' in duet met Cardi B zong. Ja, het is expliciet en niet voor elk festival of voor elke doelgroep. Maar de controverse is buitenproportioneel en Cardi B laat als artieste via haar muziek toch zien dat er in 2020 nog steeds met een andere moraal naar seksualiteit bij vrouwen wordt gekeken. En dat gebruikt ze in haar voordeel, en waarom eigenlijk niet?

Ben geen groot fan van de trap-stroming in rap / hiphop maar denk dat ze kwalitatief juist wel haar mannetje staat. En zou haar daarom ook wel op een festival willen zien. Zie dat je 'fans vinden dit leuk' op Spotify erbij haalt, maar misschien een idee om de videoclips erbij te bekijken: dan zie je waarschijnlijk de context en dat ze de spot drijft met van alles en nog wat, haar eigen imago en verleden inclusief. En de controverse en vermeende vrouwonvriendelijkheid eigenlijk wel meevallen.

Eddie Vedder, Flea, Mariah Carey, Kendrick Lamar, Ozzy Osbourne en nog honderden artiesten/atleten bereiken natuurlijk ook vanuit een shitberg de top

Tsjah, een paar uit dat rijtje zijn nogal grote verbruikers van drank en drugs en/of niet altijd makkelijk naar hun omgeving toe. Moet je daar wel respect voor hebben?
En is het nodig om een positief beeld of gevoel bij een artiest te hebben om van een artiest te kunnen genieten?

Users who are viewing this thread