Rock Werchter 2021 - Nieuws & geruchten

Aike

Gouden Tip
27 mrt 2017
355
8
Ik heb mezelf opgelegd: lekker naar uitkijken. Een groot stuk van de festivalervaring is het anticiperen. Dat doe ik nu, en heel intens ook. ? Kunnen ze me dat alvast niet afnemen. En stel dat het niet doorgaat, dan zien we later dan wel weer.

Denk dat het mentaal ook niet te doen is om met een beeld te zitten dat we volgend jaar weer zo’n absolute rotzomer hebben. Dus waarom jezelf dat aandoen. Los daarvan weet ik ook gewoon niet wat anders te doen. Heb heel hard ontdekt dat ik buiten mijn werk (doe ik erg graag) en festivals/concerten helemaal niet veel doe. Heb het geprobeerd hoor, zo’n serie kijken. Maar is echt mijn ding niet.

Festivals zijn m’n leven.

Bravo voor die instelling, lijkt me ook een stuk fijner. Enige waar ik voor m'n gevoel echt naar kan anticperen is de ene keer dat het daadwerkelijk weer gaat gebeuren, maar niet in het specifieke geval Werchter 2021 want ik heb er een hard hoofd in.
 

stillraven

Playlistbediener
14 okt 2020
25
14
Ik wil hier even aanvullen dat de zomereditie van Tomorrowland voorlopig nog op de planning zit. Het is de wintereditie die officieel is geannuleerd:
https://atv.be/nieuws/ook-in-2021-geen-tomorrowland-winter
https://www.tomorrowland.com/en/winter/welcome

Ook bieden ze de mogelijkheid aan om een ticket voor de zomer aan te kopen:
If you use your corona voucher before October 31, 2020, Tomorrowland will offer you access to an exclusive sales moment for Tomorrowland Belgium 2021.
De interne herverkoop (exchange desk) is ook geactiveerd voor mensen die hun zomerticket kwijt willen. Het voordeel daar is dat je al je geld terug krijgt en niet opgescheept zit met een voucher.

Ik gok dat de wintereditie al is geannuleerd omdat nu de voorbereidingen moeten starten en boekingen van materieel etc. Aangezien het in de winter nog kan stil vallen en het vaccin nog niet (overal) is verdeeld tegen maart 2021 is het te veel risico.

De zomer lijkt meer kans te hebben omdat er dan al een paar maanden inentingen zijn gegeven, maar ik denk dat het eerder 80% kans op slagen is ipv 120% kans dat het doorgaat. Tot het virus weg is is het beter om een slag om de arm te houden.

Ik weet nog dat in maart vrolijk #SaveTheSummer werd gedeeld en dat bleek dus helemaal niet te kunnen. In juli werd gedroomd dat september eindelijk de grote evenementen door zouden gaan en dat was ook weer niets. We staan nu zelfs voor nog strengere maatregelen, dus de winter is voorlopig niks.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.187
10.547
Ik heb mezelf opgelegd: lekker naar uitkijken. Een groot stuk van de festivalervaring is het anticiperen. Dat doe ik nu, en heel intens ook. ? Kunnen ze me dat alvast niet afnemen. En stel dat het niet doorgaat, dan zien we later dan wel weer.

Denk dat het mentaal ook niet te doen is om met een beeld te zitten dat we volgend jaar weer zo’n absolute rotzomer hebben. Dus waarom jezelf dat aandoen. Los daarvan weet ik ook gewoon niet wat anders te doen. Heb heel hard ontdekt dat ik buiten mijn werk (doe ik erg graag) en festivals/concerten helemaal niet veel doe. Heb het geprobeerd hoor, zo’n serie kijken. Maar is echt mijn ding niet.

Festivals zijn m’n leven.

Ik kan hier alleen maar 'amen' op zeggen. Ik ga er voor mezelf ook 100% vanuit dat alles doorgaat, de anticipatie is een even groot onderdeel van de lol als het festival zelf. Ik heb een hartstikke leuk leven met ook nog andere hobby's maar de festivals en concerten zijn de absolute kers op de taart die een uitlaatklep en adrenalinestoot leveren die ik nergens anders kan vinden. Dus ja, in mijn hoofd sta ik volgende zomer met een verse Jupiler (of Goose IPA, nog beter) te headbangen op een grasveld. Een geen enkele pessimist kan mij momenteel op andere gedachten brengen.
 

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
Gisterenochtend op stubru liet men voor 't eerst vallen dat festivals de volgende zomer wel eens heel moeilijk zouden kunnen worden..
Ik ga er ook van uit in m'n hoofd dat alles gewoon doorgaat, moet gewoon. Maar ergens vanbinnen vrees ik ervoor
 

Oh Well

Randprogramma
7 feb 2014
172
114
Vanuit een (volgens mij) zeer goede bron ... Geen megafestivals in 2021. Effectieve aankondiging zal iets voor maart worden.
Er gaan vele alternatieve & kleinere dingen gedaan worden door de majors, maar geen main events.
Dit om een doorstart te kunnen maken naar 2022.
Indien ook de kleinere zaken volgende zomer niet door kunnen gaan zal het festivallandschap in 2022 er COMPLEET anders uitzien.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.030
8.673
Geen megafestivals in 2021. Effectieve aankondiging zal iets voor maart worden.

Dit slaat sowieso al nergens op. Nu al weten dat je niet doorgaat, om wel nog doodleuk tickets te verkopen tot in maart.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.607
11.235
Oh Well wrote:
Geen megafestivals in 2021. Effectieve aankondiging zal iets voor maart worden.

Dit slaat sowieso al nergens op. Nu al weten dat je niet doorgaat, om wel nog doodleuk tickets te verkopen tot in maart.
Verbaas je je daar echt over? Tuurlijk gebeurt dat. Misschien niet dat ze het nu al honderd procent zeker weten dat het volgende zomer niet doorgaat, maar ze houden er vast voor zeventig procent rekening mee. Ze proberen er nu nog een slaatje uit te slaan, zeg maar.
 

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
Kan eigenlijk bijna niet anders als er geen algemene vaccinatie is voor de volgende zomer. Als je ziet dat er nu geen massa evenementen zijn en bijna geen evenementen zelfs en de cijfers scheren hoge toppen.. Dan kan je je niet inbeelden dat we volgende zomer met 80.000 mensen op mekaar gepakt staan. Mensen van verschillende landen, regio's,... Zonder een wereldwijde vaccinatie lijkt t me ook kleinere dingen te worden volgende zomer. Al hoop ik van niet..
 

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
Ik vrees dat 't volgend jaar mss weer een zomerbar editie wordt.. Net persconferentie van het crisiscentrum: De zomer van volgend jaar zal evenwel nog geen gewone zomer worden. “Het wordt een overgangsperiode”, klinkt het. “Alles zal niet plots goed zijn, zodat we alle maatregelen kunnen laten vallen. Er zal een bepaalde transitie nodig zijn. Maar het zal wel makkelijker worden, dat is duidelijk.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
Ergens wel logisch, ze willen vanuit de overheden eerst de impact van het vaccin zien. Er liggen in elk geval verschillende scenario's op tafel. Maar RW gaat niet meer gaan voor een droge zomerbar. RW kan dit nog wel aan, een jaartje zonder volle kracht. Maar het is zo belangrijk voor de partners.
 

jarne

Support act
14 feb 2013
969
291
Ik blijf alleszins gewoon (naïef) hopen op een mooie editie in 2021 :D Met het nieuwe werk van Fever 333 en Architects hoop ik toch dat ze ook eens naar Werchter komen. Architects rond 4uur in de barn of iets later in de KlubC en Fever 333 als opener voor de main stage of laat op de avond de slope slopen? Kan toch niet slecht zijn. En als het dit jaar niet is, doe dan maar 2022 dan kijk ik daar al naar uit!



 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.929
6.170
Cardi B naar Les Ardentes, als De Schuer ze had gewild voor RW dan zet LN haar niet daar weg. Zeer gemiste kans.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.030
8.673
Cardi B naar Les Ardentes, als De Schuer ze had gewild voor RW dan zet LN haar niet daar weg. Zeer gemiste kans.

Ik denk dat Cardi B een heel moeilijk geval is. Zou het ergens heel vet vinden dat ze zo 'vooruitstrevend' boeken, want je kan Cardi B (en ook wel terecht) alleen maar wegzetten als headliner. Ze scoorde de meest besproken hit van het jaar, maar net dat nummer zorgde voor veel verdeeldheid. En dat wil je als festivalorganisator natuurlijk niet. Vrees dat een heel groot deel van het RW-publiek erg conservatief is (lees nog altijd (!) opmerkingen als 'dit is toch ROCK Werchter?').

Los daarvan is ze vaak niet echt betrouwbaar geweest op het gebied van komen opdagen (al kan ik met voorstellen dat een RW daar heel strenge contracten voor kan opstellen).

Sowieso wel een knappe boeking van Les Ardentes. Is echt een grote naam voor hen.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.177
4.321
Met het risico om als conservatief weggezet te worden, maar Cardi B is toch geen RW headliner? Dat heeft weinig met dat hitje te maken. Een Peppers heeft vergelijkbare nummers en staat er ook gewoon. Dat ze op Les Ardentes staat, geeft dat ook wel aan.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.187
10.547
Cardi B naar Les Ardentes, als De Schuer ze had gewild voor RW dan zet LN haar niet daar weg. Zeer gemiste kans.

Ook al weet ik dat wij hier toch niet samen uit gaan komen, kon ik me niet inhouden om hier op te reageren. Ik vind deze opmerking vergelijkbaar met deze (fictieve) opmerking van mij: 'Graspop heeft zojuist Dimmu Borgir geboekt als Marque headliner. Zeer gemist kans op deze symfonische black metal grootheid!' RW is een breed mainstream festival waar alle muziekstromen hun meest gematigde afgevaardigden naartoe sturen. Dus geen black metal maar Volbeat, en dus geen Cadri B maar Kendrick.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.030
8.673
en dus geen Cadri B maar Kendrick.
Triggered. ;-)

Maar ik denk ook niet dat Cardi B 'breed bekend' genoeg is voor Rock Werchter. Denk alleen dat zij alleen voor een headlinerplek komt opdagen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken