Rock Werchter 2021 - Nieuws & geruchten

werchter12 wrote:

rhcp wrote:
Nos Alive laat weten nog bezig te zijn met Kendrick lamar. Alweer een goed teken voor de werchter festivals. Mijn verwachting is dat Kendrick de vervanging voor Taylor Swift is op Boutique.

Ik zou dit toch geweldig teleurstellend vinden als Kendrick niet meer op RW zou staan (en ook wel een beetje een blunder van de organisatie), maar ik geloof er zelf ook niet meer in. Gorillaz is in mijn ogen geen waardige vervanger.

Want de optie dat Kendrick zelf zijn tour eruit heeft getrokken bestaat natuurlijk niet…
RW heeft hem toch niet zonder reden geboekt?! Die hadden gewoon alles eraan gedaan om hem terug te boeken, maar ja Kendrick had andere plannen waarschijnlijk.
Hij staat al op Opener ...

RubenFrusciante wrote:

werchter12 wrote:

rhcp wrote:
Nos Alive laat weten nog bezig te zijn met Kendrick lamar. Alweer een goed teken voor de werchter festivals. Mijn verwachting is dat Kendrick de vervanging voor Taylor Swift is op Boutique.

Ik zou dit toch geweldig teleurstellend vinden als Kendrick niet meer op RW zou staan (en ook wel een beetje een blunder van de organisatie), maar ik geloof er zelf ook niet meer in. Gorillaz is in mijn ogen geen waardige vervanger.

Want de optie dat Kendrick zelf zijn tour eruit heeft getrokken bestaat natuurlijk niet…
RW heeft hem toch niet zonder reden geboekt?! Die hadden gewoon alles eraan gedaan om hem terug te boeken, maar ja Kendrick had andere plannen waarschijnlijk.

Hij staat al op Opener …
Ja maar wel 2 maanden nadat RW Gorillaz al had aangekondigd, al zijn aankondigingen. Die heeft de stekker eruit getrokken en dan een paar weken terug toch besloten tóch weer te gaan. Waarom zou RW hem vervangen met een act die er in 2018 al stond? Hij stond boven acts als 21Pilots en FNM, die wilde RW gewoon koste wat het kost hebben. Vind het echt veel te makkelijk en gewoon je artiest verdedigen om dit zo op de organisatie af te schuiven.

RubenFrusciante wrote:

werchter12 wrote:

rhcp wrote:

Hij staat al op Opener …

Zowel Woo Ha als Rock In Roma lieten aan het begin van de zomer weten dat Kendrick niet terug zou keren in 2021. Heeft er gewoon zelf de stekker uitgetrokken om vervolgens van gedachten te veranderen. Sommige festivals hebben eieren voor hun geld gekozen en meteen een vervanger gezocht. Andere festivals (zoals Open'er) hadden nog een plekje vrij en komen daar nu mee weg.

Dat is nu eenmaal iets wat elk jaar wel ergens in Europa voorvalt. SOAD stond in 2017 bvb ook enkel op RW omdat GMM al 3 headliners geboekt had toen zij in beeld kwamen. Voor KL voelt dit gewoon als een grotere misser aan omdat de oorspronkelijke situatie hem vanzelfsprekend moest maken voor '21.

RubenFrusciante wrote:

werchter12 wrote:

rhcp wrote:

Hij staat al op Opener …

Open’er is geen RW. Die hebben meestal, buiten hun wil om, nog een openstaand plekje voor een of meerdere headliners.

Open’er is geen RW. Die hebben meestal, buiten hun wil om, nog een openstaand plekje voor een of meerdere headliners.

Ja maar daar lijkt nu ook NOS Alive bij te komen. Ook BBK gaf een hele tijd geleden aan met Kendrick in onderhandelingen te zitten. Die gaat dus gewoon zijn tour inhalen. En Glastonbury zal ook wel blij zijn met zijn komst. Zo'n festival kan zich haast geen scherpere headliner wensen anno 2021. Wordt wel een momentje hoor.

rhcp wrote:

Waar laten ze dat weten, NOS Alive van Lamar?

Was trouwens op een opmerking op instagram van iemand die vroeg of kendrick nog kwam.

jimmywe wrote:

Ja maar daar lijkt nu ook NOS Alive bij te komen. Ook BBK gaf een hele tijd geleden aan met Kendrick in onderhandelingen te zitten. Die gaat dus gewoon zijn tour inhalen. En Glastonbury zal ook wel blij zijn met zijn komst. Zo’n festival kan zich haast geen scherpere headliner wensen anno 2021. Wordt wel een momentje hoor.
Het gaat een heel moeilijke opdracht worden voor RW om dit op te lossen.
Zoals geopperd op de zaterdag is schier onmogelijk, TOP zal niet nog een plaats in de pikorde willen zakken.
Verplaatsen naar de vrijdag? Tja we weten er te weinig over om te besluiten dat daar voor hem een mooie spot staat. The Strokes lijken me nailed on en dulden zij een act als Kendrick na hun? Als ik me niet vergis is het eens gebeurd met Asap Rocky (?) maar in deze orde zie ik dat ook niet gebeuren.
Een apart event kan altijd maar de vraag is of er vraag naar is, kan een dagje Kendrick evenveel volk op de been brengen als een dagje Swift, Mccartney, Bon Jovi, Springsteen, Editors + National etc (om er enkele te noemen),...
Ik wil niet dat de fans van het eerste uur, wiens hoop hier duidelijk hoog ligt, te zwaar teleurgesteld gaan zijn. Wat zal resulteren in verwijten richting de organisatie, die er alles aan zal doen, terwijl het door Kenny's eigen toedoen is dat hij (te?) laat terug op de bookingstafel is gekomen.

Moeilijk te zeggen dit jaar he, we hebben al even veel namen dan dat we normaal half februari zoiets zouden hebben. Maar lang kan je toch niet meer uitblijven met 1 van de vrijdag headliners. Mensen kunnen al bijna 2 weken hun vouchers aanvragen, de ticketverkoop is ook al 2.5 maand terug open.

Ook Rock in Roma heeft Kendrick Lamar soort-van-heraangekondigd…

Ja dat ze er mee bezig zijn, zoals elke organisator. Ik denk dat de Kendrick heeft gezorgd voor een koppijntje in menig bureau.

Geen idee hoe dit nu verder gaat.
Rock in Roma is verspreid van mei t/m juli en op Open'er staat Kendrick op woensdag 30 juni 2021.
Op de zaterdag zie ik hem niet meer terugkomen.

Optie kan nog zijn dat je op vrijdag The Strokes / Kendrick krijgt en dan Liam eventueel naar Pukkelpop?
Of Liam moet genoegen nemen met een plek voor de 2 headliners of in de Barn gaan staan. Weet niet of hij dat zou willen.

- edit - mits Liam natuurlijk terugkomt in 2021 op de vrijdag.

...
Optie kan nog zijn dat je op vrijdag The Strokes / Kendrick krijgt en dan Liam eventueel naar Pukkelpop?
Of Liam moet genoegen nemen met een plek voor de 2 headliners of in de Barn gaan staan. Weet niet of hij dat zou willen.
....

Dat is toch een prima plek voor Liam?

Graag, kan hij net zo'n magisch concert geven als Richard Ashcroft in 2019.
De vrijdag was voor 2020 alleen erg matig, grootste naam onder hem was Lewis Capaldi (met de tot dan bekende namen). Dus (mede door The Strokes) zie ik dit met eventuele aanwezige Britse fans veel meer werken op de mainstage. Met z'n allen Wonderwall meeblèren.
Liam als barnheadliner en daarna snel door naar The Strokes, zou mooi zijn.

mattman wrote:
Ook Rock in Roma heeft Kendrick Lamar soort-van-heraangekondigd…

Ja dat ze er mee bezig zijn, zoals elke organisator. Ik denk dat de Kendrick heeft gezorgd voor een koppijntje in menig bureau.

Dit wil dan toch zeggen dat ook de vrijdag eigenlijk al vast lag en dat we daar hopelijk The Strokes kunnen verwachten. Anders was Lamar gemakkelijk in te passen op die vrijdag.

Ben toch benieuwd of die geruchten van The War on Drugs én Tame Impala waar zijn, want dan worden het wel vrij veel grote namen als Lamar en The Strokes (en Faith No More?) hier ook nog ergens bijkomen.

Ken zegt op efestivals dat budget geen probleem is voor Werchter.

Maar je kan met niet wijsmaken dat Pearl Jam, RHCP, Gorrilaz, Faith no More, 21 pilots,
Tame Impala, the Strokes, Kendrick, the War on Drugs, Liam Gallagher, Pixies, Royal Blood en
dan alles wat er nog bij zou komen echt haalbaar is in deze onzekere tijden?

Zou natuurlijk wel een vette line-up zijn!

Users who are viewing this thread