Rock Werchter 2021 - Nieuws & geruchten

Wat een plottwist! Als ze al die topheadliners van 2020 kunnen houden met dan nog eens RHCP en Gorillaz (en mogelijks Tame Impala, TWOD,...) erbij, zou dat fenomenaal zijn!
Wel ten koste van Volbeat en SOAD wat ik natuurlijk ook triestig vind voor de fans.

Kan dat ik het helemaal fout heb.
Maar op de site van Kendrick staat alleen werchter op 3juli wat in 2021 op een zaterdag valt en stond dit jaar eigenlijk op 4 juli

Evenement op Bandsintown dat van datum werd verplaatst met de 2020 lineup erbij. Paar maanden geleden waren er ook al eens een paar artiesten die daardoor foute informatie op hun tourpagina hadden.

Liam Gallagher – The Strokes – Kendrick Lamar, denk ik dan. Tame Impala op zondag na RHCP, The War On Drugs op zaterdag en FNM exclusief naar GMM om in 2022 terug te keren.
Enige benadeelden dan zijn de fans van het hardere werk. SOAD - Volbeat en FNM verliezen.

Yannick wrote:
Liam Gallagher – The Strokes – Kendrick Lamar, denk ik dan. Tame Impala op zondag na RHCP, The War On Drugs op zaterdag en FNM exclusief naar GMM om in 2022 terug te keren.

Enige benadeelden dan zijn de fans van het hardere werk. SOAD – Volbeat en FNM verliezen.
Klopt, anderzijds heeft GMM ook moeten inboeten door het verlies van Iron Maiden en kan ik me ergens voorstellen dat men een goede verkoop van het festival wilt veilig stellen door niet te hard in te zetten op hardere namen op Werchter (zodat Werchter dus geen bezoekers gaat afsnoepen). FNM lijkt me trouwens een minder groot verlies voor mensen van het hardere werk die naar Werchter zouden gaan dan SOAD én Volbeat tbh.

Gorillaz - Kendrick zou een verrukkelijke combo zijn. Geil, zoals Dave het mooi noemt. :-) Dan moet 21P wel genoegen nemen met een sub spot.

The Strokes - Kendrick zou al even mooi zijn. Meteen de twee vetste namen van de 2020 lineup op één dag.

Gorillaz – Kendrick zou een verrukkelijke combo zijn. Geil, zoals Dave het mooi noemt. ? Dan moet 21P wel genoegen nemen met een sub spot.

The Strokes – Kendrick zou al even mooi zijn. Meteen de twee vetste namen van de 2020 lineup op één dag.
Was 21P meer dan een sub dan of bedoel je dat sarcastisch? Die zijn nooit groter geweest dan sub, als ze dat al zijn.

Pixies - The War On Drugs - Pearl Jam
Twenty One Pilots – The Strokes (TOP verplaatst naar deze dag om ruimte maken voor Kendrick op zat)
Gorillaz - Kendrick Lamar
Placebo – Royal Blood – Red Hot Chili Peppers – Tame Impala

mattman wrote:
Gorillaz – Kendrick zou een verrukkelijke combo zijn. Geil, zoals Dave het mooi noemt.
1f642.svg
Dan moet 21P wel genoegen nemen met een sub spot.

The Strokes – Kendrick zou al even mooi zijn. Meteen de twee vetste namen van de 2020 lineup op één dag.

Was 21P meer dan een sub dan of bedoel je dat sarcastisch? Die zijn nooit groter geweest dan sub, als ze dat al zijn.

Zijn tegenwoordig op veel plekken wel een (kleine) headliner hoor.

De combo Gorillaz en Kendrick zou wel perfect zijn. Maar gezien ook 21P op die dag staat, kunnen we wel fluiten naar FNM dan.

Pixies – The War On Drugs – Pearl Jam
Twenty One Pilots – The Strokes (TOP verplaatst naar deze dag om ruimte maken voor Kendrick op zat)
Gorillaz – Kendrick Lamar

Veeeel en veeeel te ambitieus. Zo is het meestal. We verwachten/hopen op teveel. TOP gaat niet ineens een dagje en spotje lager staan.

TOP speelt al op zaterdag.

Denk dat Kendrick nog lang geen zekerheid is.
Zal denk ik pas recent besloten hebben toch festivals te doen zomer 2021, maar RW heeft al op safe gespeeld en Gorillaz geboekt.
En dat gemis aan hardere gitaren mogen ze in 2022 dan wel compenseren. Dagje Metallica of RATM bijvoorbeeld.

Denk dat Kendrick nog lang geen zekerheid is.
Zal denk ik pas recent besloten hebben toch festivals te doen zomer 2021, maar RW heeft al op safe gespeeld en Gorillaz geboekt.
En dat gemis aan hardere gitaren mogen ze in 2022 dan wel compenseren. Dagje Metallica of RATM bijvoorbeeld.

In Werchter was het een publiek geheim dat RATM er zat aan te komen in 2021, tot Corona in het spel kwam. Ik zie het wel gebeuren in 2022.

Ken lijkt min of meer te zeggen waar jij op doelt. RW heeft meestal sneller zijn zaakjes op orde dan Open'er (die nog later een headliner durven toevoegen). Ik hoop niet dat Kendrick te laat in het spel is gekomen.

Zou mooi zijn als Kendrick de vrijdag wil spelen maar dat moet ik nog maar zien gebeuren. Stel The Strokes komen gewoon, en we krijgen er nog een The War On Drugs én Tame Impala bij als we Ken moeten geloven, dan hebben we ook wel echt een line up waar je U tegen zegt. Lullig voor de Kendrick fans maar ja, dat hebben de SOAD fans natuurlijk ook.
Ik denk dat het 2022 wordt.

Zou mooi zijn als Kendrick de vrijdag wil spelen maar dat moet ik nog maar zien gebeuren. Stel The Strokes komen gewoon, en we krijgen er nog een The War On Drugs én Tame Impala bij als we Ken moeten geloven, dan hebben we ook wel echt een line up waar je U tegen zegt. Lullig voor de Kendrick fans maar ja, dat hebben de SOAD fans natuurlijk ook.
Ik denk dat het 2022 wordt.

Ik hoop op niks, dan kan het maar meevallen. Glastonbury was duidelijk ook al aan het verder gaan zonder Kendrick in het spel.

Aaran wrote:

Veeeel en veeeel te ambitieus. Zo is het meestal. We verwachten/hopen op teveel. TOP gaat niet ineens een dagje en spotje lager staan.

Mee eens. Die zondag ook, dat zal niet gebeuren hoor.

Ik blijf bij:

Pixies - Pearl Jam - (eventueel Tame Impala)
Liam Gallagher - The War on Drugs - The Strokes
Faith No More - 21 Pilots - Gorillaz
Placebo - Royal Blood - Red Hot Chili Peppers

Het nieuws heeft me wel enorm opgebeurd.

Had een beetje mijn twijfels over waar de lineup naartoe ging, maar nog niks is verloren. :-)

ik doe ook een gokje...

Disclosure - Pixies – Pearl Jam
Liam Gallagher - Anderson Paak - Kendrick Lamar
Faith No More – 21 Pilots – Gorillaz
Placebo – Royal Blood – Red Hot Chili Peppers

ik doe ook een gokje…

Disclosure – Pixies – Pearl Jam
Liam Gallagher – Anderson Paak – Kendrick Lamar
Faith No More – 21 Pilots – Gorillaz
Placebo – Royal Blood – Red Hot Chili Peppers

In dat geval zal Disclosure de mainstage afsluiten (wat ze al een keer gedaan hebben) en niet derdelaatste spelen denk ik. Het vreemde voor 2020 is dat ze initieel op de website aangekondigd waren om op het hoofdpodium te spelen. Kort nadien werden ze 'verplaatst' naar de Barn.

Verder denk ik dat deze gok te 'revolutionair' zou zijn voor de bovenkant van de affiche, Paak - Lamar - 21 Pilots - Gorillaz als zijnde de helft van de 8 grootste namen... Het blijft Rock Werchter :) Al kunnen ze me misschien verbazen.

Recent actieve topics

Users who are viewing this thread