Rock Werchter 2021 - Nieuws & geruchten

Het gaat blijkbaar over open air solutions. Openluchtpodia als één van de pistes neem ik aan. Kan cool zijn. Een open air Barn lijkt iets minder sfeervol (Thom Yorke!) maar dat is misschien ook maar een idee. Maar goed: ik denk dat dit dus ook een denkpiste is, meer dan ‘dit wordt het’.

En open tenten, zo klinkt het toch.

Het gaat blijkbaar over open air solutions. Openluchtpodia als één van de pistes neem ik aan. Kan cool zijn. Een open air Barn lijkt iets minder sfeervol (Thom Yorke!) maar dat is misschien ook maar een idee. Maar goed: ik denk dat dit dus ook een denkpiste is, meer dan ‘dit wordt het’.
Kan tenminste iedereen genieten van het concert.

Er staat in dat bericht van Ken toch dat er 2 coole scenario's zijn: Gok dat hij met Graspop bedoelt dat het idd over meer open lucht podia gaat. Lowlands kan ook verwijzen naar hun idee om meer Belgische en Nederlandse (uitgebreid met wat meer Europese landen) te boeken. Van de huidige namen blijft er in dat geval wel niks over.

Als de barn openlucht maken het festival kan laten doorgaan heb ik hier alleszins geen enkel probleem mee ;) Ook fijn te horen dat we normaal de komende maand wel nieuws zullen hebben

Als voetballers en formule 1 teams internationaal reizen als gekken op een veilige manier, dan kunnen internationale bands dat gerust ook denk ik dan.

Maarja met alle respect voor de bands in kwestie. Zijn (bijna) enkel NL/BE acts kan ik niet scharen onder een "cool scenario".

Sure, beter dan niks hoor. Maar cool scenario... nee.

Precies wat Indiaantje zegt, denk niet dat Ken dit ooit zou omschrijven als 'very cool'.
Denk toch dat we meer aan inderdaad twee (open) grote stages moeten denken.

Nu vind ik dat voor Lowlands ook helemaal niks om eerlijk te zijn. Vind ik meer wat voor Pinkpop. Sorry voor het offtopic in het Werchter topic. Maar goed, beter dan niks.

Maarja met alle respect voor de bands in kwestie. Zijn (bijna) enkel NL/BE acts kan ik niet scharen onder een “cool scenario”.

Helemaal eens ja. Een Beneluxfest kan je heel moeilijk een 'cool scenario' noemen. Dat zal hij ook niet bedoelen neem ik aan.

Een soort open Barn kan trouwens wel goed werken, moeten ze alleen iets vinden op de soundbleed met de main/slope.

Slowtai komt in februari met een tweede album. Kijk ik wel naar uit. Maar zou ook mooi zijn als hij ook op Rock Werchter staat. En dan graag op de Gorillaz dag, kan hij daar even komen meedoen. :-)

Slowtai komt in februari met een tweede album. Kijk ik wel naar uit. Maar zou ook mooi zijn als hij ook op Rock Werchter staat. En dan graag op de Gorillaz dag, kan hij daar even komen meedoen. ?
In dat geval mag Slaves ook wel op RW spelen. :wink:

Slowtai komt in februari met een tweede album. Kijk ik wel naar uit. Maar zou ook mooi zijn als hij ook op Rock Werchter staat. En dan graag op de Gorillaz dag, kan hij daar even komen meedoen. ?

We dachten vorige keer ook dat Kali Uchis en Vince Staples gingen verschijnen bij Gorillaz.

mattman wrote:

En open tenten, zo klinkt het toch.

Ben wel fan van hun nieuw tenten :-)
(puur constructie gewijs)

Gaat dit nou over namen of hoe die festivals hun eigen festival gaat vormgeven qua podia, etc.? Ben zelf de grootste Ken-scepricus, maar word zo best enthousiast ?

Nieuwe vorm van festival
de huidige vorm slaagt nergens (lees: heel europa) nog aan

wenteldave wrote:
Gaat dit nou over namen of hoe die festivals hun eigen festival gaat vormgeven qua podia, etc.? Ben zelf de grootste Ken-scepricus, maar word zo best enthousiast ?

Nieuwe vorm van festival
de huidige vorm slaagt nergens (lees: heel europa) nog aan

Mmm... Mad Cool, Roskilde, Sziget, Download Festival, Primavera Sound, Rock Am Ring... verkopen toch nog steeds goed? Of betekent de vorm van Roskilde, Sziget of Primavera ook al 'nieuwe vorm' voor Rock Werchter, door bv. een nachtprogrammering en meer podia?

Rock Werchter is toch ook nog succesvol? Bijvoorbeeld over Rock Werchter 2019: "Op enkele combi’s en wat dagtickets voor donderdag en zondag na was het festival volledig uitverkocht." En de capaciteit is de laatste jaren nog opgetrokken.

2019 raakte goed vol door een enorme hoeveelheid dagtickets. Maar de combi’s deden het niet goed, en in 2020 weer niet.
Voor mensen die combi gaan is Werchter niet zo interessant, je kan zelf de mogelijke oplossingen bedenken. Ze willen geen dagticketjes festival worden. 2019 vrijdag was een mooi voorbeeld. Dagtickets deden het prima; maar die mensen gaan dan ‘te hard’ en vallen massaal in panne tegen de avond. Dat is commercieel oninteressant.

Recent actieve topics

Users who are viewing this thread