Rock Werchter 2021 - Nieuws & geruchten

Benieuwd welke twee headliners ze nog achter hand houden.. Billie Eilish? Mumford? Toch nog Taylor Swift?

Billie Eilish werd eigenlijk zo goed als aangekondigd. Haar muziek is te horen in de aankondigingvideo en in de caption staat #soundon. Lekker subtiel weer van Mad Cool. ?

Zie Billie haar 2021 data er wel in 1 keer uit gooien eigenijk.

Vooral goed nieuws dat een festival een line-up dropt. Geeft toch aan dat er vertrouwen is voor 2021.

Het affiche zelf vind ik toch wel minder dan de standaard die ze in andere jaren hebben gezet, al zal dat voor een deel smaak zijn.

Mad Cool zorgde wel voor goed nieuws rond Haim en Anderson Paak die hun tours aan het uitbreiden zijn. Daarnaast ook de eerste van Phoebe Bridgers. Toch wel 3 erg mooie namen die lijken terug te keren. ?

Zou heel vet zijn mocht RW haar kunnen strikken als co-head.

Daar ben ik het dan wel weer mee eens! :)

Dik affiche leggen ze daar neer bij Mad Cool hoor, heel veel acts die ik graag zou willen zien op RW. Naar mijn smaak ook een mooie mix van indie/rock namen en andere genres.

Vooral goed nieuws dat een festival een line-up dropt. Geeft toch aan dat er vertrouwen is voor 2021.

Het affiche zelf vind ik toch wel minder dan de standaard die ze in andere jaren hebben gezet, al zal dat voor een deel smaak zijn.
Opzich snap ik het wel... Heeft wel een grote 00's gehalte. Maar als in 1 Pinkpop weekend dit zou kunnen meepakken dan kocht ik echt kaartje:

Cardi B (dan toch wel benieuwd naar), Placebo, The Killers, Deftones, Kings Of Leon, Faith No More, Red Hot Chillie Peppers, Pixies, Royal Blood
Glass Animals, Wolf Alice, Angel Olsen, Anderson .Paak, The Foals, Puscifer, Kali Uchis, Alt-J, The War On Drugs, Jamie Cullum, Editors
Fever 333, Waxahatchee, Sports Team, The Comet Is Coming, Thrice, Sleaford Mods, Four Tet, Floating Points, Phoebe Bridgers, Black Pumas, Dream Wife, Stpehan Bodzin, Paula Temple, Sylvan Esso, The Struts, Blood Red Shoes, Marika Hackman, Angie McMahon, Modeslektor, Warmduscher

Benieuwd welke twee headliners ze nog achter hand houden.. Billie Eilish? Mumford? Toch nog Taylor Swift?
Mumford & Sons was origineel al aangekondigd voor 2021 (op zaterdag) dus die kunnen we dan waarschijnlijk ook wel afschrijven voor Werchter. Maar ja, de vervanger is met KOL nu ook niet echt interessanter.

Maar zeer mooi nieuws over Mad Cool, ziet er dan toch weer goed uit voor de festivalzomer van '21. Zonder twijfel het beste nieuws van de afgelopen maanden.

Hoewel ik normaal op de eerste rij zou staan met: "eikes saaie repeat namen die KoL of Editor!" ben ik nu al blij dat er überhaupt positief nieuws naar buiten lijkt te komen. De weg is nog lang maar ik heb toch al enkele dagen wat festivalkriebels die ik al maandenlang verloren was. Merk ik ook op door wat meer naar de fora terug te scrollen en te zien of er nog wat gebeurt in festivalland.

Als ik dan toch zou zagen over KoL of Editors, zou ik ze graag vervangen zien met Billie Eilish, Kendrick Lamar en/of Stromae. Zeker die laatste. Dat zou pas een kers op de Belgische festivaltaart zijn als die nog eens zou komen afsluiten. Zwier er nog een harde co-head bij op vrijdag en die affiche verkoopt naar mijn insziens uit.

Mad Cool zorgde wel voor goed nieuws rond Haim en Anderson Paak die hun tours aan het uitbreiden zijn. Daarnaast ook de eerste van Phoebe Bridgers. Toch wel 3 erg mooie namen die lijken terug te keren. ?

Zo ja! Wat zou het mooi zijn om Anderson Paak op de festivalweide van Werchter, of mooi in misschien nog een tent weer de boel te zien afbreken zoals in 2017.

Dat Madcool deze namen eruit gooit en dat er wat vaccins in de loop zijn heeft er toch wel voor gezorgd dat ik meer en meer vertrouwen krijg in festivals anno 2021 en er ook naar uitkijk.

Nou zeg. Ik dacht na de eerste aankondigingen overal dat de kansen op Haim nihil waren. Zou toch zonde zijn dat we die niet zouden zien na zo'n album te hebben gemaakt dit jaar. Dit nieuws maakt het een stuk beter.

Ook Phoebe Bridgers en Anderson. Paak, graag ja!

Na de aankondiging van nieuwe namen van Mad Cool is mijn hoop voor het aankomende festival seizoen enorm gegroeid. Ook mijn zin om naar Werchter te gaan is weer helemaal terug, langzaam aan weer begonnen met vrienden uit hun winterslaap te krijgen en warm te maken voor een ticket. Kom maar op met die nieuwe Werchter namen!

Ook Electric Castle deelde de headliners. Mooi om te zien dat hun 2 grootste namen, Gorillaz en Twenty One Pilots, op Rock Werchter doodleuk na elkaar spelen.

Blij dat de namendrop-stilte voorbij is. Dat duurde me veel te lang!

HEY, vond het wel eens leuk om te speculeren wie die laatste headliner(s) zijn.

Zo leuk dat ik er een stukje rond schreef: https://festileaks.com/2020/11/voorzichtig-speculeren-de-resterende-headliners-voor-rock-werchter-2021/

Recent actieve topics

Users who are viewing this thread