Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

De reden dat we mensen hem hier naartoe halen / hier over hem spreken is omdat zijn info 9 van de 10 gewoon correct is.... en daarnaast zorgt het ook voor wat interessante discussies.

En hij had het niet fout mbt Coldplay. Hij had aangegeven dat er nieuws zou komen. En dat was waar, want de social media pagina's veranderden en die timer verscheen. Een weekje later volgde vervolgens de eerste muziek.

De reden dat we mensen hem hier naartoe halen / hier over hem spreken is omdat zijn info 9 van de 10 gewoon correct is…. en daarnaast zorgt het ook voor wat interessante discussies.
Ik volg hem nu de gehele tijd, maar is feitelijk nog op niets te betrappen geweest.

of wil je dit soort posts ook als feiten tonen als dit waar blijkt te zijn

"There will be more in november i guess. There are some bands that are planning to announce some things on multiple festivals."

"A big band that is worth the delay .."

"Strong and big rock names enough touring next summer. And their name is not Kasabian."

"Typical example from what happens all the time behind the scenes. There is a lot happening we will never now."

Dat bedoel ik met kritisch hier naar kijken. Je Coldplay voorbeeld is daar een schrijnend voorbeeld van, er was geen nieuw, Ken was niet als eerst, Ken trapte net als een Coldplay fan account in een aankondiging van een aankondiging. En nu probeer jij dat hier te schetsen als een vorm van kennis. Daarom kritisch kijken Timmetje.

Net Reptilia op Stubru! Heb direct aan mijn gezinsleden of ze het lied kenden (ook studio brussel luisteraars/ (wel afwisselend met radio 1) En ze hadden het lied nog nooit gehoord dachten ze. Wat ik dus wil zeggen is dat ze dus blijkbaar dat lied nooit (bijna nooit) spelen op de radio en het misschien wel kan zijn dat StuBru, The Strokes al subtiel meer airplay begint te geven om ze dan tegen Werchter volledig op te hypen! hoogstwaarschijnlijk wishful thinking, maar wie weet!

Op mijn werk staat Studio Brussel altijd op en ik denk dat The Strokes tweewekelijks voorbij komen, vorig jaar had ik exact dezelfde hoop toen ik The Strokes ineens op StuBru hoorde... maar was toen voor niets. Misschien dat de personen die de playlists kiezen misschien ook wel mee volgen wat er op fora en dergelijke de ronde gaat om zo op iets te kunnen springen nog voor het gehyped werd (of aangekondigd of dergelijke)...

Maar wat The Strokes betreft die komen af en toe wel voorbij. Meestal dan met Last Nite of Someday. Kan je nergens online hun plays doorzoeken op band ofzo van het afgelopen jaar?

daanvandingenen wrote:
Net Reptilia op Stubru! Heb direct aan mijn gezinsleden of ze het lied kenden (ook studio brussel luisteraars/ (wel afwisselend met radio 1) En ze hadden het lied nog nooit gehoord dachten ze. Wat ik dus wil zeggen is dat ze dus blijkbaar dat lied nooit (bijna nooit) spelen op de radio en het misschien wel kan zijn dat StuBru, The Strokes al subtiel meer airplay begint te geven om ze dan tegen Werchter volledig op te hypen! hoogstwaarschijnlijk wishful thinking, maar wie weet!

Op mijn werk staat Studio Brussel altijd op en ik denk dat The Strokes tweewekelijks voorbij komen, vorig jaar had ik exact dezelfde hoop toen ik The Strokes ineens op StuBru hoorde… maar was toen voor niets. Misschien dat de personen die de playlists kiezen misschien ook wel mee volgen wat er op fora en dergelijke de ronde gaat om zo op iets te kunnen springen nog voor het gehyped werd (of aangekondigd of dergelijke)…

Maar wat The Strokes betreft die komen af en toe wel voorbij. Meestal dan met Last Nite of Someday. Kan je nergens online hun plays doorzoeken op band ofzo van het afgelopen jaar?
Iemand heeft hier het voorbije jaar eens een last.fm van StuBru gepost dus daar zou het wel makkelijk op te vinden zijn.

Tuurlijk. Lang leve last.fm.
Reptilia werd het voorbije jaar (nov 18 - eind okt 19) 3x gespeeld op Studio Brussel. De andere keren waren 12 juli en 19 juni. Het voorbije jaar werden 10 nummers, met een totaal van 107x gespeeld op Stubru, maandelijks gemiddeld een 7 tot 10x. Van die 107 plays was het 36x Last Nite en 31x Someday, op 3 staat Machu Picchu met 9x.
Maw; er zijn geen redenen om aan te nemen dat StuBru bijbedoelingen had.

Nouja prima als je op deze voet door wilt gaan, het gaat wel ten kosten van inhoud op dit forum in ieder geval.

Lol nou dan weet ik niet wat voor inhoud jij zoekt hoor, maar de inhoud hier is voor 90% altijd onzin. Logisch want het gaat hier om geruchten en speculaties. Maar doe nou niet alsof een bericht van Ken niet precies gaat over waar dit forum voor bedoeld is ;). Wat je van hem en zijn geloofwaardigheid vindt is allemaal prima maar on topic is het zeker!

Indiaantje89 wrote:
Nouja prima als je op deze voet door wilt gaan, het gaat wel ten kosten van inhoud op dit forum in ieder geval.

Lol nou dan weet ik niet wat voor inhoud jij zoekt hoor, maar de inhoud hier is voor 90% altijd onzin. Logisch want het gaat hier om geruchten en speculaties. Maar doe nou niet alsof een bericht van Ken niet precies gaat over waar dit forum voor bedoeld is ;). Wat je van hem en zijn geloofwaardigheid vindt is allemaal prima maar on topic is het zeker!
Dat doe ik dus wel... en een speculatie is ook niet offtopic. Als we allemaal open deuren intrappen dan is het hier zo gedaan, laten we aub vooral blijven speculeren en niet doen of dat iets slechts is. En het gaat niet over de geloofwaardigheid van Ken voor de zoveelste keer, het gaat er om dat iedereen hier alles van Ken als geloofwaardig aanneemt zoals ook het Coldplay verhaal wat zojuist is genoemd.

Maar goed ik kap er weer mee. Blijf hier alles maar vol gooien met zinloze Ken quotes.

Dat laatste valt volgens mij wel een beetje mee hier. Mensen benoemen gewoon wat hij het gezegd heeft om het gesprek weer aan te zwengelen maar volgens mij gaat niemand er hier ooit 100% klakkeloos vanuit dat wat hij zegt ook meteen gebeurt/waarheid is. Het is gewoon leuk om erover te speculeren imo, niet meer dan dat.

Dat laatste valt volgens mij wel een beetje mee hier. Mensen benoemen gewoon wat hij het gezegd heeft om het gesprek weer aan te zwengelen maar volgens mij gaat niemand er hier ooit 100% klakkeloos vanuit dat wat hij zegt ook meteen gebeurt/waarheid is. Het is gewoon leuk om erover te speculeren imo, niet meer dan dat.

Eens. Zo zie ik het ook. Geeft weer wat input voor verder gesprek. Ik zie bij niemand blind geloof.

Om het maar eens een andere richting op te sturen: Mad Cool heeft een nieuwe teaser de wereld ingestuurd met een quote. Zou gaan om een band die zowel sterk als intiem klinkt, met vrouwelijke vocals, waarvan de zangeres een unieke stem heeft.

Eentje uit het lijstje Portishead/The XX/London Grammar/Daughter? Gabi van Primavera heeft gisteren gezegd dat Portishead in 2020 met een nieuwe plaat wil komen, maar die zou ik dan eerder op Primavera verwachten ipv Mad Cool.

Florence kan ook natuurlijk. Maar dat zou voor RW dan weer niet interessant zijn.

Om het maar eens een andere richting op te sturen: Mad Cool heeft een nieuwe teaser de wereld ingestuurd met een quote. Zou gaan om een band die zowel sterk als intiem klinkt, met vrouwelijke vocals, waarvan de zangeres een unieke stem heeft.

Eentje uit het lijstje Portishead/The XX/London Grammar/Daughter? Gabi van Primavera heeft gisteren gezegd dat Portishead in 2020 met een nieuwe plaat wil komen, maar die zou ik dan eerder op Primavera verwachten ipv Mad Cool.

Florence kan ook natuurlijk. Maar dat zou voor RW dan weer niet interessant zijn.
Mijn gevoel zegt Florence aangezien zij eigenlijk met haar nieuwe album nog niet heel veel festivals in Europa heeft gedaan?

Zelf hoop ik heel hard op The XX. Zou een prachtige headliner kunnen zijn! Er is wel geen enkele indicatie dat er nieuwe muziek of tour aankomt voor deze zomer, behalve deze ene zin op het einde van hun bedanksbericht ter ere van 10 jaar 'xx': 'We are all working on new music and can’t wait to share it with you soon!' Dit zou natuurlijk ook kunnen slaan op soloprojecten van Jamie XX ofzo.

Zou Savages niet kunnen? Zouden ook weleens kunnen terug keren.

Of Big Thief (nieuwe plaat, unieke stem). Wolf Alice kan ook nog (touren alvast).

Beetje een late reactie, maar dat Wolf Alice mag ook wel nog eens passeren. Topband. :-)

Ik hoorde dat er een mogelijke split van The xx zou zitten aan te komen. De band tussen Jamie en Romy zou de laatste jaren helemaal van de rails te zijn gelopen. Hm.

Ik hoorde dat er een mogelijke split van The xx zou zitten aan te komen. De band tussen Jamie en Romy zou de laatste jaren helemaal van de rails te zijn gelopen. Hm.

Damn, zou heel spijtig zijn, staat nog op mijn lijstje! Vreemd ook dat ze sinds 2012 nooit meer op Werchter hebben gestaan.

Btw, My Chemical Romance reünie is een feit,... uurtje voor het nieuws officieel was, kwamen er al stemmen op eFests (Reading&Leeds topic) dat ze een paar festivals gaan doen: Coachella, Lollapalooza US, Mad Cool en Rock Werchter. Absoluut geen idee van de betrouwbaarheid en ook zeker geen fan maar het zou wel straf zijn als RW een van de weinige festivals wordt na hun reünie. Zou Werchter er zich aan wagen? Welke positie zouden ze krijgen? Het blijft tenslotte wel een geval 'love 'em or hate 'em'.

Zou Werchter er zich aan wagen? Welke positie zouden ze krijgen?

De vorige keer, 9 jaar geleden alweer, stonden ze als tweede band van de dag geprogrammeerd... en dat was op het hoogtepunt van hun carrière (stonden dat jaar te headlinen op Reading). Laat ons het erop houden dat ze redelijk laag op de lineup zouden staan, mochten ze er al staan.

Straf, Jamie was jarig afgelopen weekend. Romy haar instagram stond vol, ook met stories van het feestje.

Yannick wrote:

Straf, Jamie was jarig afgelopen weekend. Romy haar instagram stond vol, ook met stories van het feestje.

Bericht in augustus was dat er gewerkt werd aan nieuw album.

Bericht in augustus was dat er gewerkt werd aan nieuw album.
Waar het ding zou zijn dat Romy en Jamie elk afzonderlijk in de studio zitten met Oliver als mayonaise die de boel bijeen houdt. Een verjaardagsfeest of samen eens een b2b draaien wilt imo niets zeggen, zeker naar de buitenwereld toe. Het zijn enkel maar geruchten natuurlijk maar heb alleszins wat meer info gevraagd bij de kerel (die bij Beggars heeft gewerkt) die ze heeft verspreid.

Users who are viewing this thread