Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

Om ook maar even een kritische stem te bieden:
– Ze staan alvast niet op RaR en Download, festivals die flink wat zouden overhebben voor een naam als RATM.
– Verschillende mensen op eFestivals (nee, niet enkel Ken) roepen al weken dat PoR in juni door Europa tourt, en blijven daar ondanks dit nieuws achter staan.
– Vorige keer dat RATM terug bij elkaar kwam duurde het meer dan een jaar vooraleer ze richting Europa trokken. Ik kan me inbeelden dat met Trump, Bolsonaro en de protesten in Zuid-Amerika er voldoende reden is om voorlopig alle focus op die regio’s te leggen. Ook niet toevallig dat alle shows buiten Coachella op plaatsen zijn die vlakbij de potentiële grensmuur zouden liggen.

Voor alle duidelijkheid: ik ben pro. Was er 11 jaar geleden bij in het Sportpaleis, absolute waanzin. Maar ik denk dat we al heel blij mogen zijn als we met The Strokes een headliner krijgen die niet elke 2 jaar alle festivalpodia afgaat.

Ergo: opschrijven voor RW 2021?
1f642.svg

Denk dat het toch vooral voor dit jaar zal zijn

Kereltje wrote:
– Ze staan alvast niet op RaR en Download, festivals die flink wat zouden overhebben voor een naam als RATM.
– Verschillende mensen op eFestivals (nee, niet enkel Ken) roepen al weken dat PoR in juni door Europa tourt, en blijven daar ondanks dit nieuws achter staan.
– Vorige keer dat RATM terug bij elkaar kwam duurde het meer dan een jaar vooraleer ze richting Europa trokken. Ik kan me inbeelden dat met Trump, Bolsonaro en de protesten in Zuid-Amerika er voldoende reden is om voorlopig alle focus op die regio’s te leggen. Ook niet toevallig dat alle shows buiten Coachella op plaatsen zijn die vlakbij de potentiële grensmuur zouden liggen.

Voor alle duidelijkheid: ik ben pro. Was er 11 jaar geleden bij in het Sportpaleis, absolute waanzin. Maar ik denk dat we al heel blij mogen zijn als we met The Strokes een headliner krijgen die niet elke 2 jaar alle festivalpodia afgaat.

1f642.svg

Wauw. Stel je voor dat ze The Strokes, Pearl Jam en RATM hebben ?

Wauw. Stel je voor dat ze The Strokes, Pearl Jam en RATM hebben
1f62f.svg

Mooi drietal. Wel veel gitaren. Gooi er nog iets als Kendrick bij en je hebt een viertal dat mooi in balans ligt (qua genre, leeftijd, publiek). Mag er van mijn part nog een 21P roet in het eten komen gooien. :-)

Londen, Barcelona, Parijs...... Ik bedoel, ik snap je punt maar hun boodschap gaat niet enkel over dat natuurlijk. Ik geloof wel ergens dat ze deze zomer op enkele festivals in Europa zullen staan, zeker na die instagram-post van B-real die hun zomer-tour hiervoor lijken te cancelen om RATM aan het touren te krijgen.

jimmywe wrote:

Kereltje wrote:

1f642.svg

Wauw. Stel je voor dat ze The Strokes, Pearl Jam en RATM hebben
1f62f.svg
Zouden bij de beste headliners in jaren zijn en het Pink debacle volledig doen vergeten.
Zet er dan nog gerust maar een Kings Of Leon bij.

Kereltje wrote:

Londen, Barcelona, Parijs…… Ik bedoel, ik snap je punt maar hun boodschap gaat niet enkel over dat natuurlijk. Ik geloof wel ergens dat ze deze zomer op enkele festivals in Europa zullen staan, zeker na die instagram-post van B-real die hun zomer-tour hiervoor lijken te cancelen om RATM aan het touren te krijgen.

Het bericht van B-real heeft me ook om gekregen ja. Lijkt er zomaar op dat dit pas recent in een stroomversnelling gekomen is. Wat ook zou kunnen verklaren waarom Download en RaR achter het net vissen.

Yannick wrote:

Kereltje wrote:

Londen, Barcelona, Parijs…… Ik bedoel, ik snap je punt maar hun boodschap gaat niet enkel over dat natuurlijk. Ik geloof wel ergens dat ze deze zomer op enkele festivals in Europa zullen staan, zeker na die instagram-post van B-real die hun zomer-tour hiervoor lijken te cancelen om RATM aan het touren te krijgen.

Het bericht van B-real heeft me ook om gekregen ja. Lijkt er zomaar op dat dit pas recent in een stroomversnelling gekomen is. Wat ook zou kunnen verklaren waarom Download en RaR achter het net vissen.

Zou Dan wel verklaren waarom dat Graspop hun aankondiging heeft uitgesteld. POR was zo goed als bevestigd voor Graspop

Of er is nooit sprake geweest van een zomertournee van Prophets Of Rage en van een aankondiging van Graspop. Dit is weer zo'n voorbeeld waar klakkeloos wordt aangenomen dat de geruchten van Nostradamus/Ken op waarheid berusten, waar Indiaantje (en ik ook) zich zo aan ergert.

Ik moet het nog maar zien dat Rage Against The Machine in 2020 naar Europa komt voor optredens. Als het de mannen er echt alleen om gaat om tegen de herverkiezing van Trump te pleiten, dan blijft het bij shows bij de Amerikaans-Mexicaanse grens en hebben ze hier bij ons niets te zoeken.

En als RATM toch naar Europa komt en niet alleen losse shows doet, maar ook festivals, zie ik ze inderdaad veel eerder in Werchter spelen dan op (het doorgaans zuinige) Graspop.

Er zou achter de schermen wel nog overleg kunnen zijn over welke band nu op Graspop staat, en welke op Rock Werchter. Dan kan het bv. gaan om Volbeat, System of a Down, Ghost, Rage against the Machine, Disturbed, Slipknot... Misschien is er intern zelfs al geschoven met één of meerdere bands.

Of er is nooit sprake geweest van een zomertournee van Prophets Of Rage en van een aankondiging van Graspop. Dit is weer zo’n voorbeeld waar klakkeloos wordt aangenomen dat de geruchten van Nostradamus/Ken op waarheid berusten, waar Indiaantje (en ik ook) zich zo aan ergert.

Ik moet het nog maar zien dat Rage Against The Machine in 2020 naar Europa komt voor optredens. Als het de mannen er echt alleen om gaat om tegen de herverkiezing van Trump te pleiten, dan blijft het bij shows bij de Amerikaans-Mexicaanse grens en hebben ze hier bij ons niets te zoeken.

En als RATM toch naar Europa komt en niet alleen losse shows doet, maar ook festivals, zie ik ze inderdaad veel eerder in Werchter spelen dan op (het doorgaans zuinige) Graspop.

De POR werd door 2 mensen op efestivals bevestigd alsook een bevestiging voor hellfest door zygut. Laat ons dus wel stellen dat dit gerucht heel wat voeten in de aarde had.

Ik had vandaag een visioen van een Werchter dag met Soad en Ratm achter elkaar. Een nattedroom en nog geen eens onmogelijk!!

Er zou achter de schermen wel nog overleg kunnen zijn over welke band nu op Graspop staat, en welke op Rock Werchter. Dan kan het bv. gaan om Volbeat, System of a Down, Ghost, Rage against the Machine, Disturbed, Slipknot… Misschien is er intern zelfs al geschoven met één of meerdere bands.

Zo werkt het niet helemaal hoor. Tussen Graspop en Werchter zal best overleg zijn, maar het is geen kwartetspel. Bij de afspraken die met bands worden gemaakt, gaat het ook om plek op het affiche, welk podium en wie er voor of na spelen. Switchen is niet zo makkelijk.
System Of A Down is vrijwel uitgesloten voor Werchter (staan dat weekend al in Spanje/Portugal).
Ghost tourt niet.

Thijs wrote:
Zou Werchter er zich aan wagen? Welke positie zouden ze krijgen?

De vorige keer, 9 jaar geleden alweer, stonden ze als tweede band van de dag geprogrammeerd… en dat was op het hoogtepunt van hun carrière (stonden dat jaar te headlinen op Reading). Laat ons het erop houden dat ze redelijk laag op de lineup zouden staan, mochten ze er al staan.

Ik denk dat die toch rond de 3e, 4e laatste band van de dag op de Main zullen behoren om eerlijk te zijn. Een spot à la Weezer, Parkway Drive e.d. zie ik hen zeker aan kunnen!

mattman wrote:

Thijs wrote:

De vorige keer, 9 jaar geleden alweer, stonden ze als tweede band van de dag geprogrammeerd… en dat was op het hoogtepunt van hun carrière (stonden dat jaar te headlinen op Reading). Laat ons het erop houden dat ze redelijk laag op de lineup zouden staan, mochten ze er al staan.

Ik denk dat die toch rond de 3e, 4e laatste band van de dag op de Main zullen behoren om eerlijk te zijn. Een spot à la Weezer, Parkway Drive e.d. zie ik hen zeker aan kunnen!
Nah. Een spot a la Nothing But Thieves lijkt me logischer. Als ze al op RW staan dan.

neracroft wrote:

mattman wrote:

Thijs wrote:

Nah. Een spot a la Nothing But Thieves lijkt me logischer. Als ze al op RW staan dan.

Hoger. Zo'n reünie wordt altijd meer gehypet. 4de main zie ik zeker gebeuren.

Hoogtepunt van MCR lijkt me eerder in 2007 op RW, met black parade dat uitkwam in 2006. Toen speelden ze op donderdag rond half 8 als 3de. (De donderdagen begonnen toen om 5u.)

Geen idee wat hun positie nu zou zijn, als ze komen.

Verwacht wel dat MCR komt eigenlijk. De persoon die met het nieuws kwam over RW heeft ontzettend veel krediet binnen eFestivals en lekte al eerder info over Britse festivals.

Users who are viewing this thread