vendum wrote:
Thijs wrote:
DennisvdBr wrote:
Thijs wrote:
Chainsmokers naar Vorst in oktober. Die kunnen we dus wel afstrepen, goed nieuws!
in oktober… Waarom kan de zomer niet dan op festivals?
Over het algemeen is het toch de regel dat festivalshows eerder zullen aangekondigd worden dan zaalshows in het najaar? Zeker voor namen van deze grootte lijkt het me onlogisch om dit nu aan te kondigen en dan over een paar maanden nog af te komen dat ze op een festival staan,
dan heeft elke fan al tickets.
Is het dan niet de bedoeling van een groep om voor hun shows tickets te verkopen?
Zou niet zomaar van die logica uitgaan.
Kijk bv Nightwish die in oktober-november ook zaalshow geeft maar ik ook wel nog op Graspop verwacht.
Zelfde geldt ook voor shows in maart-april, kijk bv naar The Killers vorig jaar op RW die ook een zaalshow hadden (einde?) maart en terugkwamen in de zomer.
Edit: Niet dat Chainsmokers voor mij op Werchter hoeven te staan.
De redenering is dat in dit geval Chainsmokers geen enkele fan nog naar Werchter zou trekken aangezien die al tickets hebben voor de zaalshow. Dan kan Werchter ze beter niet boeken als het toch geen extra volk trekt. De gevallen waar eerst een show in het najaar wordt aangekondigd en dan pas een festival dat eerder valt, zijn uiterst zeldzaam.
Dat van The Killers is een andere situatie die veel vaker voorkomt uiteraard. Veel bands die in maart een zaalshow doen en als die voorbij/uitverkocht is, kan er een festival aangekondigd worden dat later valt.