Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

Om ook maar even een kritische stem te bieden:
– Ze staan alvast niet op RaR en Download, festivals die flink wat zouden overhebben voor een naam als RATM.
– Verschillende mensen op eFestivals (nee, niet enkel Ken) roepen al weken dat PoR in juni door Europa tourt, en blijven daar ondanks dit nieuws achter staan.
– Vorige keer dat RATM terug bij elkaar kwam duurde het meer dan een jaar vooraleer ze richting Europa trokken. Ik kan me inbeelden dat met Trump, Bolsonaro en de protesten in Zuid-Amerika er voldoende reden is om voorlopig alle focus op die regio’s te leggen. Ook niet toevallig dat alle shows buiten Coachella op plaatsen zijn die vlakbij de potentiële grensmuur zouden liggen.

Voor alle duidelijkheid: ik ben pro. Was er 11 jaar geleden bij in het Sportpaleis, absolute waanzin. Maar ik denk dat we al heel blij mogen zijn als we met The Strokes een headliner krijgen die niet elke 2 jaar alle festivalpodia afgaat.

Ergo: opschrijven voor RW 2021?
1f642.svg

Waarom niet op Download en RaR? Extra dagje? ?

Sam Fender – Twenty One Pilots – Coldplay – Dua Lipa
Mike shinoda – Disturbed – Red Hot Chili Peppers – System Of A Down
The Raconteurs – Pixies -Pearl Jam – Tame Impala
Foals – The Strokes – Rage Against The Machine

Hmmm, keep on dreaming

Met System Of A Down, Rage Against The Machine, Pearl Jam, Tame Impala, The Strokes en Red Hot Chili Peppers als min of meer de grootste headliner-geruchten lijkt dit op geruchten vlak wel het sterkste jaar voor mij persoonlijk ooit. (al begint RHCP steeds minder en minder plausibel te zijn, al was RATM dat tot 3 dagen geleden ook niet)

Als er 3 van die 6 komen zou de overweging voor een combi al heel groot zijn, wat in mijn geval zeker niet vanzelfsprekend is!
Hopelijk niet te snel meer tot de eerste namen. Als de eerste 3 namen nu Coldplay, 21 Pilots en Volbeat of dergelijke blijken te zijn, dan ga ik toch even teleurgesteld zijn!

Met System Of A Down, Rage Against The Machine, Pearl Jam, Tame Impala, The Strokes en Red Hot Chili Peppers als min of meer de grootste headliner-geruchten lijkt dit op geruchten vlak wel het sterkste jaar voor mij persoonlijk ooit. (al begint RHCP steeds minder en minder plausibel te zijn,)
Hoezo? RHCP is toch net weer veel plausibeler geworden door de semi-bevestiging van hen op Pinkpop?

Van mij hoeft het absoluut niet, maar verwacht ze nu wel.

Zijn de Peppers anno 2020 nog de moeite? Ik vond ze de vorige keer best redelijk, maar ik ben wel bang dat het beetje energie dat er nog was met de jaren helemaal verdwijnt. Maar goed, Flea blijft natuurlijk een levende legende.

Met System Of A Down, Rage Against The Machine, Pearl Jam, Tame Impala, The Strokes en Red Hot Chili Peppers als min of meer de grootste headliner-geruchten lijkt dit op geruchten vlak wel het sterkste jaar voor mij persoonlijk ooit. (al begint RHCP steeds minder en minder plausibel te zijn, al was RATM dat tot 3 dagen geleden ook niet)

Als er 3 van die 6 komen zou de overweging voor een combi al heel groot zijn, wat in mijn geval zeker niet vanzelfsprekend is!
Hopelijk niet te snel meer tot de eerste namen. Als de eerste 3 namen nu Coldplay, 21 Pilots en Volbeat of dergelijke blijken te zijn, dan ga ik toch even teleurgesteld zijn!

Ik blijf dan weer een beetje op mijn honger zitten tot nu toe, met de huidige geruchten.

Een combo van pakweg Pearl Jam (voor de 83ste keer...), Red Hot Chili Peppers, Kings Of Leon en 21Pilots doen me niet bepaald watertanden eerlijk gezegd. Oké, normaal komen de grotere 'indie'geruchten wat later, maar het mag wel beginnen komen vanaf volgende week. De eerste Europese shows voor Tame Impala en The Strokes mogen zo stilaan wel aangekondigd worden. En zag op Efestivals dat Kendrick Lamar daar een gerucht is voor een headlinerslot. Zou ook een frisse wind kunnen zijn voor mij. Gelukkig is Thom Yorke al een semi zekerheidje. ;-) Nu de headliners nog.

Vanaf morgen eerste week van november, dan zal alles wel in een stroomversnelling geraken. Mag wel eens gaan komen.

Ze mogen deze week inderdaad wel beginnen, erg enthousiast door de geruchten, 21Pilots en KoL hoeven van mij echter ook niet.
Met die geruchten die er zijn, mijn hoop:
Dua Lipa - RHCP - Tame Impala
Foals - Royal Blood - Pearl Jam
Lorde - 21Pilots - The Strokes
Vampire Weekend - Bon Iver - Rage Against The Machine
En dan tijdens Dua Lipa, Foals, 21Pilots en Bon Iver hopen op wat leuke Barn-namen als Faith No More, Liam Gallagher, Pixies, Thom Yorke en dEUS.
Het weekend afsluiten met Killing in the name of, beter kan niet..

Waar komt The Strokes vandaan? Doen toch vooralsnog enkel Zuid Amerikaanse festivals?

Ze doen in ieder geval al festivals. Dat is al meer dan de meeste geruchten die de ronde doen. Hoop enorm op een oversteek naar Europa, wat mischien wel mogelijk is aangezien er gepraat wordt over nieuwe muziek.

Van letterlijk alle mogelijke headliners die al genoemnd zijn hier (los van Yorke) de naam waar ik het meest op hoop.

Nu, onlangs werd gezegd dat RHCP tegenwoordig in de categorie van KoL en Editors zitten (lees: geen eerste keuze meer). Dus de vraag is wie we daarvan daadwerkelijk gaan zien met ook PJ/Foo Fighters/Volbeat/21 Pilots/SOAD als concrete kanshebbers, en o.a. Tame Impala/The Strokes/RATM op het sterke geruchtenlijstje.

Bon Iver – Rage Against The Machine
Laten we dat eventjes niet doen, voor beide partijen. De wachtende Foo-fans tijdens alt-J in 2017 was om te huilen.

Om even vooruit te lopen op de feiten, wie zouden we voor Music For Life (ik veronderstel 18/12) krijgen qua namen en hoeveel? Soms werden er namelijk op woensdagen ook al 's namen gedropt.

Grote acts vanuit LN die de komende weken concerten hebben staan: Volbeat (4/11), Flume (7/11), Lost Frequencies (9/11), The Lumineers (16/11) en Vampire Weekend (18/11)
Reeds aangekondigd vanuit omliggende festivals (zonder op herhaling): Twenty One Pilots, alt-J, Pixies, (Two Door Cinema Club, Caribou, Wolf Alice, Pale Waves...)
Grootste concrete geruchten: Pearl Jam, Foo Fighters, Red Hot Chili Peppers, Dua Lipa, Thom Yorke en Foals
Andere geruchten: Coldplay, RATM (aankondiging in januari in de week van de line up drop van Coachella?), The Strokes, System Of A Down, Kendrick Lamar...

Wie vult 'm in?
vr 8/11: Twenty One Pilots
wo 13/11: Volbeat
vr 15/11: Foo Fighters
wo 20/11: Dua Lipa
vr 22/11: Red Hot Chili Peppers
wo 27/11: alt-J
vr 29/11: Tame Impala
vr 6/12: Thom Yorke
vr 13/12: Pearl Jam

RubenFrusciante wrote:
Bon Iver – Rage Against The Machine

Laten we dat eventjes niet doen, voor beide partijen. De wachtende Foo-fans tijdens alt-J in 2017 was om te huilen.
Ja had Bon Iver en Royal Blood misschien beter kunnen wisselen. Mijzelf maakt het niet uit, want waar Bon Iver is, ben ik zelf 100% niet.. dus van mij heb je sowieso geen last dan, maar er zullen zeker mensen zijn die wel dat optreden kunnen verstieren, dus laten we ze maar omwisselen ja.
Je lijstje qua aantal aankondigingen is denk ik wel redelijk correct, al verwacht ik dat ze eerder met 5, 6 namen de voorverkoop (volgens mij 3 weken na eerste naam) ingaan dan 7 namen, dus dat lijkt me dan één woensdag aankondiging minder.
Wat betreft welke artiest specifiek wanneer aangekondigd zal worden, durf ik niet echt uitspraken over te doen.

Hoezo? RHCP is toch net weer veel plausibeler geworden door de semi-bevestiging van hen op Pinkpop?

Aahja...? Enlighten me? Ik volg Pinkpop niet zo!

Zijn de Peppers anno 2020 nog de moeite? Ik vond ze de vorige keer best redelijk, maar ik ben wel bang dat het beetje energie dat er nog was met de jaren helemaal verdwijnt. Maar goed, Flea blijft natuurlijk een levende legende.

Voor mij dé band die mij interesse in muziek bracht. Flea zal tot zijn 80e rondspringen denk ik. Anthony zingt vrij zwak en de niet al te best meer, maar heeft nog wel zijn energie bij de gepaste nummers. Josh is nog relatief jong dus die heeft ook nog wel wat energie (al vind ik hem omntzettend goed, Frusciante tijdperk blijft hun goude tijdperk). En Chad kan ook zeker nog wel wat beats uitdelen die als een mokerslag om je heen vliegen hoor.

Anthony is zowat de zwakke schakel, zeker hoe ouder hij word. En Josh heeft gewoon de onbegonnen taak om legend John Frusciante op te volgen..

Maar all time favourite band hierzo dus voor mij zullen ze altijd de moeite blijven, al durf ik toegeven dat hun glorie jaren ook al wel op zijn (wat live betreft dan want het laatste album was echt gewoon nog heel goed vond ik)

Forumlid op Graz die er al elke keer op zat (vorig jaar nog Tool op Werchter en Ziggo) en toch als uiterst betrouwbaar wordt aangenomen. Heeft dit jaar ook al gezegd dat Wilco op DTRH zal staan.

Morgen wordt er een show voor Lotto Arena, een voor sportpaleis en 3 voor Vorst aangekondigd. Kan misschien relevant zijn voor wat namen af te strepen aangezien dit waarschijnlijk voor de periode rond Werchter of al erna is.

Morgen wordt er een show voor Lotto Arena, een voor sportpaleis en 3 voor Vorst aangekondigd. Kan misschien relevant zijn voor wat namen af te strepen aangezien dit waarschijnlijk voor de periode rond Werchter of al erna is.

Streep door The Raconteurs dan? ☹️ Hebben op hun Instagram aangekondigd morgen met nieuws te komen...

Wil Even dit kwijt over het optreden van Red Hot Chili Peppers tijdens rock werchter 2016

Begon woensdag met een camping die half onder water stond + een hele avond & nacht regen.
Donderdag Regen Regen Regen
Vrijdag Regen Regen rode duivels werden uitgeschakeld door Wales Regen Regen
Zaterdag Regen en dan werd het plotseling droog. Goose speelde een goede set en dan kwamen de peppers en die speelden ook echt een goede strakke set.

Mijn punt is dat na dagen van regen, natte kleren en koude het misschien niet aan de peppers lach maar dat de algemene sfeer en beleving al vrij laag lag toen door de omstandigheden van dat jaar...

Wil Even dit kwijt over het optreden van Red Hot Chili Peppers tijdens rock werchter 2016

Begon woensdag met een camping die half onder water stond + een hele avond & nacht regen.
Donderdag Regen Regen Regen
Vrijdag Regen Regen rode duivels werden uitgeschakeld door Wales Regen Regen
Zaterdag Regen en dan werd het plotseling droog. Goose speelde een goede set en dan kwamen de peppers en die speelden ook echt een goede strakke set.

Mijn punt is dat na dagen van regen, natte kleren en koude het misschien niet aan de peppers lach maar dat de algemene sfeer en beleving al vrij laag lag toen door de omstandigheden van dat jaar…

Slecht weer ok, maar dat jaar wel geweldige shows gezien, van oa Tame Impala.

Om toch ook even een duit in het zakje te doen. Van mij mogen de Peppers zeker nog komen. Veel klassiekers op hun naam en het optreden van 2016 vond ik verrassend goed te pruimen. Voor mij is dit een band waar ik nooit een kaartje voor zou kopen voor een eigen show maar op een festival staat het garant voor 1,5 uur bekende nummers. Misschien toch wat jeugdsentiment. En weet je, daarvoor kom ik ook naar een festival. Werchter heeft meer dan genoeg hoge spots te verdelen om hen een mooi plekje te geven. Dit vind ik voor Pinkpop anders btw, daar is het zonde van die schaarse headlinerspot.

Users who are viewing this thread