Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
575
22
Aaran wrote:

randyrw wrote:
Main:
Red Hot Chili Peppers – Tame Impala
The Black Keys – The Strokes
System Of a Down – Rage Against The Machine
Twenty One Pilots – Pearl Jam

zoiets dan?


Er mist hier toch echt iets van een Pop/HipHop act. Ik zou deze line up zelf geweldig vinden, maar realistisch gezien minder plausible denk ik.

21 Pilots toch pop genoeg. Verder wel zeer mooie headliners.

Ik denk eerlijk gezegd niet, hoe mooi deze headliners ook zijn. Ook 21 pilots kan je onder andere stijlen beschouwen. Ik verwacht toch minimaal eigenlijk 1 grotere pop / hiphop naam op Rockwerchter 2020 en deze staat nog niet in dit lijstje. Ik zou echter dus wel echt hopen op een lijst met deze headliners.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.915
6.146
Per stubru re: RATM

"Drie dagen geleden kondigde de band via Instagram een nieuwe tour aan. Voorlopig spelen ze enkel in de Verenigde Staten, maar daar komen zeker nog data bij volgens Stijn: "In de zomer van 2020 komen er zeker nog data bij in Europa. En wie Europa zegt, zegt België. We mogen gerust zijn!"
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
Vorig jaar was een heel poppy editie. Maar kijk eens naar de vorige edities.

18: Qotsa, Gorillaz, The Killers, Pearl Jam, Jack White, Nick Cave, Arctic Monkeys
17: KOL, Arcade Fire, James Blake, Radiohead, LP, SOAD, ALT-J, Foo Fighters

Toch ook vrij alternatief/rock lijkt mij. TOP is alvast pure pop.

Er is nog altijd Klub C om commerciëlere acts weg te zetten :)
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.915
6.146
Nu mag ik misschien in een minderheid zijn maar ik vond acts als Janelle Monae, Robyn, Kylie Minogue (jammer dat ik 'r gemist heb), Rosalia, Angèle en in de lagere regionen King Princess, LIZZO, Mahalia.. Best een meerwaarde zijn voor het programma. Stuk voor stuk popacts die bovendien nog niet vaak of zelfs nog nooit op Werchter hebben gestaan. Dat er dan dingen als Macklemore, Bastille of Years & Years weer meer 's worden bij geboekt.. Tsja.

Niet gemakkelijk om iedereen tevreden te stellen maar de manier waarop ze de popacts hebben geboekt dit jaar, vond ik zeker te pruimen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
vanavond opletten in Sportpaleis?

misschien volgt er een "see you next year" !
 

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
575
22
Greg wrote:
Don’t show up?

Dua Lipa
?

Is inderdaad wel heel toevallig met haar laatste nummer Don't start now die 1 november werd gepublished.
Hier het nummer voor de mensen die benieuwd zijn:
https://www.youtube.com/watch?v=oygrmJFKYZY
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.001
8.652
Wist niet dat ze al een nieuw nummer uit had. Weer zo'n 13-in-een-dozijn popiedje dit. Samen met Ellie Goulding moet Dua Lipa toch een van de minst interessante popzangeressen zijn. :roll:
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.148
1.182
Main:
Red Hot Chili Peppers – Tame Impala
The Black Keys – The Strokes
System Of a Down – Rage Against The Machine
Twenty One Pilots – Pearl Jam

zoiets dan?

Volbeat in plaats van System of a Down?
The Black Keys zouden niet in Europa touren volgens bepaalde mensen op eFestivals... Foo Fighters of Kings of Leon in de plaats? En dan zal ook Dua Lipa nog ingepland moeten worden dus... Tweede of derdelaatste op mainstage voor haar? Dan hebben we met Dua Lipa en Twenty One Pilots onze 'popnamen', toch? :) Alhoewel het vreemd blijft dat Twenty One Pilots pas de derde keer in dezelfde tour (er komt geen nieuw album denk ik?) in België door Werchter geboekt zou worden. Dit is hoogst uitzonderlijk toch.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.181
3.000
Wist niet dat ze al een nieuw nummer uit had. Weer zo’n 13-in-een-dozijn popiedje dit. Samen met Ellie Goulding moet Dua Lipa toch een van de minst interessante popzangeressen zijn.
1f644.svg

Vind je? Als het over de echt commerciële popzangeressen gaat, vind ik Dua Lipa een goede keuze. Veel frisse hits gehad de voorbije jaren en heeft ook een decent live reputatie. Voor mij persoonlijk veel categorieën hoger dan Ellie Goulding.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.001
8.652
mattman wrote:
Wist niet dat ze al een nieuw nummer uit had. Weer zo’n 13-in-een-dozijn popiedje dit. Samen met Ellie Goulding moet Dua Lipa toch een van de minst interessante popzangeressen zijn.
1f644.svg


Vind je? Als het over de echt commerciële popzangeressen gaat, vind ik Dua Lipa een goede keuze. Veel frisse hits gehad de voorbije jaren en heeft ook een decent live reputatie. Voor mij persoonlijk veel categorieën hoger dan Ellie Goulding.

Mja, ik vind van wel. Je weet dat ik veel pop wel tof vind, maar Dua Lipa vind ik muzikaal altijd zo middle of the road eigenlijk. Heel basic stemgeluid, heel brave melodietjes, productie die mooi binnen de lijntjes van 2019 kleurt zonder uitspattinkjes. Het soort muziek die je hoort op Qmusic zonder dat het je aandacht pakt. Heb ik bij Goulding ook wel. Beide een 5-tal grote hits die nergens echt opvallen.
 

Bert

Support act
14 nov 2014
846
777
En nog een reünie. Black crowes.ze heeben een contract getekend met Livenation voor een 2020 tour
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken