Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.443
4.596
de mainstage lineup van werchter 2007 al weer was die dag billy talent - zornik - my chemical romance - marilyn manson - bjork - muse

Als we aannemen (wat in mijn ogen een zekerheid is) dat MCR na de reunie bekende en mee geheerd is kom je toch al snel in de hoogste rangen van je festival terecht.

Subheadliner of co-headliner is voor mij de enige logische optie om My chemical romance te plaatsen
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.096
319
e mainstage lineup van werchter 2007 al weer was die dag billy talent – zornik – my chemical romance – marilyn manson – bjork – muse

En 2011 was Mona - My Chemical Romance - Triggerfinger - White Lies - The National - Arctic Monkeys - Kings Of Leon - Arsenal..

.. ben dus niet zo zeker van die logische optie die je noemt over de hoogste rangen.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.142
1.176
de mainstage lineup van werchter 2007 al weer was die dag billy talent – zornik – my chemical romance – marilyn manson – bjork – muse

Als we aannemen (wat in mijn ogen een zekerheid is) dat MCR na de reunie bekende en mee geheerd is kom je toch al snel in de hoogste rangen van je festival terecht.

Subheadliner of co-headliner is voor mij de enige logische optie om My chemical romance te plaatsen

Toch voorlaatste of derdelaatste op mainstage. Mss vierdelaatste. Die band had een grote en trouwe aanhang hoor, nooit begrepen waarom ze ermee gestopt waren, die hadden echt het potentieel om door te groeien. Trokken met die conceptalbums veel 'jong emovolk', zo herinner ik het mij.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.709
1.870
Thijs wrote:


Dus Pearl Jam als headliner is eigenlijk gewoon zeker?

Ik zeg er geen nee tegen, maar het lijkt me wel snel na 2018. Weet niet of het bij Werchter veel vaker is voorgekomen dat een band na 2 jaar wederom headliner is. En Pearl Jam zal ook niet goedkoop zijn dus ze moeten er vast ook weer wat voor laten schieten… Aan de andere kant is het natuurlijk wel weer garantie voor een goed verkochte dag lijkt me.

Enkele steden/festivals zijn door de hints van de Griek eigenlijk wel bevestigd.
Amsterdam
Berlin
Werchter
Lolla Stockholm
Imola

 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
de mainstage lineup van werchter 2007 al weer was die dag billy talent – zornik – my chemical romance – marilyn manson – bjork – muse

Als we aannemen (wat in mijn ogen een zekerheid is) dat MCR na de reunie bekende en mee geheerd is kom je toch al snel in de hoogste rangen van je festival terecht.

Subheadliner of co-headliner is voor mij de enige logische optie om My chemical romance te plaatsen
Dit kan toch echt niet? Ze worden letterlijk nooit op een Belgische radio gedraaid. Quasi geen enkele tiener of (jonge) twintiger heeft ooit van die band gehoord hoor. Zo'n band als co-headliner plaatsen, zou toch een enorme teleurstelling zijn.
Ik heb het even opgezet, maar vind het ook nog eens echt verschrikkelijke muziek, dus van mij hoeven ze er al helemaal niet te staan.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.396
1.900
xydroh wrote:
e mainstage lineup van werchter 2007 al weer was die dag billy talent – zornik – my chemical romance – marilyn manson – bjork – muse

En 2011 was Mona – My Chemical Romance – Triggerfinger – White Lies – The National – Arctic Monkeys – Kings Of Leon – Arsenal..

.. ben dus niet zo zeker van die logische optie die je noemt over de hoogste rangen.
Dit was door een annulatie van een andere band, in 2011. Wat een line-up eigenlijk toen die dag :lol:
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.443
4.596
om nog maar eens een potje overredeneren te doen: MCR heeft op elke van hun voorlopg 3 aangekondigde reunieshows Jimmy eat world als hun support band aangekondigd.

Jimmy eat world laatste keer op werchter , dat is 2017 waren geplaatst net voor de subheadliner Blink 182 headliners SOAD en LP. Als we veronderstellen dat Jimmy eat world niet keldert in populariteit denk ik dat die terug een zelfde positie kunnen krijgen en MCR staat daar minstens 1 stap boven.

mijn conclusie: MCR is minstens sub headliner
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
om nog maar eens een potje overredeneren te doen: MCR heeft op elke van hun voorlopg 3 aangekondigde reunieshows Jimmy eat world als hun support band aangekondigd.

Jimmy eat world laatste keer te op werchter waren dat is 2017 geplaatst net voor de subheadliner Blink 182 headliners SOAD en LP. Als we veronderstellen dat Jimmy eat world niet keldert in populariteit denk ik dat die terug een zelfde positie kunnen krijgen en MCR staat daar minstens 1 stap boven.

mijn conclusie: MCR is minstens sub headliner
Jimmy Eat World heeft naar mijn gevoel wel één hitje meer dan MCR in België (The Middle). Dit is zo'n nummer dat iedereen - jong en oud - kent, ze worden ook nog af en toe op stubru en dergelijke gespeeld. MCR nooit. En die zaterdag MainStage was dan ook behoorlijk zwak, dus dat Jimmy daar vierde stond zegt volgens mij niet zoveel.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.887
6.104
om nog maar eens een potje overredeneren te doen: MCR heeft op elke van hun voorlopg 3 aangekondigde reunieshows Jimmy eat world als hun support band aangekondigd.

Australië is België niet net zo min België de VS niet is. Anders waren Editors en Kings Of Leon schatrijk. :lol:
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.709
1.870
Greg wrote:
I’ve got a feeling… eerste naam coming soon
1f609.svg


paul mccartney ?

Is een optie aangezien hij vermoedelijk ook op Glastonbury staat.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.443
4.596
xydroh wrote:
om nog maar eens een potje overredeneren te doen: MCR heeft op elke van hun voorlopg 3 aangekondigde reunieshows Jimmy eat world als hun support band aangekondigd.

Australië is België niet net zo min België de VS niet is. Anders waren Editors en Kings Of Leon schatrijk. ?

Als je een band meeneemt als support over 3 verschillende continenten zie ik niet in waarom dat op een 4e continent anders zal zijn? En als Jimmy eat world ergens groot is dan zou het wel Amerika zijn toch?
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.709
1.870
Greg wrote:
I’ve got a feeling… eerste naam coming soon
1f609.svg


Pearl Jam..?

Die maken hun tour bekend in de laatse week van nov of de eerste week van dec.
Wederom, in het verleden behaalde resulta............................
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken