Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.172
2.976
Quasi geen enkele tiener of (jonge) twintiger heeft ooit van die band gehoord hoor.
Whut? Hun doelpubliek toen was letterlijk pubers dus die zijn nu allemaal twintigers, een leeftijdscategorie die veel rondloopt op Werchter. En zelfs tijdens hun break, hebben ze veel nieuwe fans gekregen, het puberbrein is een vreemd iets :wink: Ik ben zelf geen fan maar al mijn leeftijdsgenoten (ik ben 21 btw) die ooit een emofase hebben gehad, zijn zot van MCR en hebben ze waarschijnlijk nog nooit live gezien. Die hebben een relatief grote en vooral hardcore aanhang.
Maar headliner gaan ze uiteraard niet zijn. Ik verwacht een spot zoals Parkway Drive of Bring Me The Horizon.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.871
8.484
Ik verwacht een spot zoals Parkway Drive of Bring Me The Horizon.

Maar zelfs dat is toch echt veel te hoog voor deze band hier?

Op hun absolute hootepunt stonden ze ook op RW. Maar dan wel met Triggerfinger, White Lies, The National, Arctic Monkeys, KoL en Arsenal na hen op hetzelfe podium (zie: https://qplanner.co.uk/p/14) In België heeft deze band absoluut niets gedaan. Nu ook heeft StuBru totaal geen aandacht gegeven aan hun comeback. Als ze er al staan lijkt me het prima opvulling, meer niet.
 

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
575
22
I’ve got a feeling… eerste naam coming soon
1f609.svg

Black eyed peace? Hahahah
 

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
575
22
Nieuw wishlist filmpje op de sociale kanalen van Werchter met namen zoals: Arctic Monkeys, Post Malone, Nick Cave, Twenty One Pilots en Iggy Pop. Zal hier iets tussen zitten? Ik zou zelf zeggen Post Malone is wel een kanshebber, Twenty one pilots natuurlijk ook.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.389
1.893
Thijs wrote:
Ik verwacht een spot zoals Parkway Drive of Bring Me The Horizon.

Maar zelfs dat is toch echt veel te hoog voor deze band hier?

Op hun absolute hootepunt stonden ze ook op RW. Maar dan wel met Triggerfinger, White Lies, The National, Arctic Monkeys, KoL en Arsenal na hen op hetzelfe podium (zie: https://qplanner.co.uk/p/14) In België heeft deze band absoluut niets gedaan. Nu ook heeft StuBru totaal geen aandacht gegeven aan hun comeback. Als ze er al staan lijkt me het prima opvulling, meer niet.
Nogmaals hun hoogtepunt was 2007 (main stage: Billy Talent, Zornik, My Chemical Romance, Marilyn Manson, Björk, Muse), en in 2011 waren ze er last minute bij gehaald als vervanging.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
werchter12 wrote:
Quasi geen enkele tiener of (jonge) twintiger heeft ooit van die band gehoord hoor.

Whut? Hun doelpubliek toen was letterlijk pubers dus die zijn nu allemaal twintigers, een leeftijdscategorie die veel rondloopt op Werchter. En zelfs tijdens hun break, hebben ze veel nieuwe fans gekregen, het puberbrein is een vreemd iets
1f609.svg
Ik ben zelf geen fan maar al mijn leeftijdsgenoten (ik ben 21 btw) die ooit een emofase hebben gehad, zijn zot van MCR en hebben ze waarschijnlijk nog nooit live gezien. Die hebben een relatief grote en vooral hardcore aanhang.
Maar headliner gaan ze uiteraard niet zijn. Ik verwacht een spot zoals Parkway Drive of Bring Me The Horizon.
Nou, ik ben nochtans zelf ook 21 en heb er nog nooit van gehoord. Maar ik geloof het ondertussen wel dat ze een trouwe aanhang zullen hebben.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.871
8.484
Nieuw wishlist filmpje op de sociale kanalen van Werchter met namen zoals: Arctic Monkeys, Post Malone, Nick Cave, Twenty One Pilots en Iggy Pop. Zal hier iets tussen zitten? Ik zou zelf zeggen Post Malone is wel een kanshebber, Twenty one pilots natuurlijk ook.

Arctic Monkeys, Nick Cave en Iggy Pop graag. Die andere 3 dus. :)
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.172
2.976
Thijs wrote:
Ik verwacht een spot zoals Parkway Drive of Bring Me The Horizon.

Maar zelfs dat is toch echt veel te hoog voor deze band hier?

Op hun absolute hootepunt stonden ze ook op RW. Maar dan wel met Triggerfinger, White Lies, The National, Arctic Monkeys, KoL en Arsenal na hen op hetzelfe podium (zie: https://qplanner.co.uk/p/14) In België heeft deze band absoluut niets gedaan. Nu ook heeft StuBru totaal geen aandacht gegeven aan hun comeback. Als ze er al staan lijkt me het prima opvulling, meer niet.
I know, maar ik ga gewoon uit van de dingen die ik merk in mijn leefomgeving (vrienden en online, en ik heb echt niet zo veel emo vrienden haha). Naar mijn gevoel is het 'verlangen' naar een show van MCR nu veel groter dan toen. Die hebben in de online generatie een cultstatus gekregen. Voeg het aspect hype en reünie toe - zie o.a. LCD Soundsystem - en ik zie het echt niet voor me dat ze lager dan 4de laatste op main staan.
Ik vind het zelf ook zonde van een hoge spot maar die gaan volgens mij zeker genoeg volk trekken om het te rechtvaardigen.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Nieuw wishlist filmpje op de sociale kanalen van Werchter met namen zoals: Arctic Monkeys, Post Malone, Nick Cave, Twenty One Pilots en Iggy Pop. Zal hier iets tussen zitten? Ik zou zelf zeggen Post Malone is wel een kanshebber, Twenty one pilots natuurlijk ook.
Ze hebben vier filmpjes in totaal (allemaal te vinden op hun YouTube kanaal). Met die filmpjes hebben ze zowat elke mogelijke headliner wel gehad + enkele mooie kleinere namen als GoGo Penguin en Swans.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.172
2.976
Nieuw wishlist filmpje op de sociale kanalen van Werchter met namen zoals: Arctic Monkeys, Post Malone, Nick Cave, Twenty One Pilots en Iggy Pop. Zal hier iets tussen zitten? Ik zou zelf zeggen Post Malone is wel een kanshebber, Twenty one pilots natuurlijk ook.
De meeste daarvan hebben recent nog op RW gestaan dus da's te begrijpen, Twenty One Pilots daarentegen lijkt me een weinig subtiele hint. Vrijdag een eerste klepper bekendmaken en volgende week TOP?
 

vendum

Playlistbediener
8 mei 2018
31
0
Grappig om te lezen dat My Chemical Romance nog steeds evenveel discussie opwekt als pakweg 10 jaar geleden.

Ikzelf was toen fan, zou ze graag nog eens opnieuw zien. Maakt niet uit of dat dan om 3u in de namiddag is of om 8u 'savonds.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.403
3.369
Grappig om te lezen dat My Chemical Romance nog steeds evenveel discussie opwekt als pakweg 10 jaar geleden.

Ikzelf was toen fan. Zou ze graag nog eens opnieuw zien. Maakt niet uit of dat dan om 3u in de namiddag is of om 8u ‘savonds.
Als het zelfs een fan niet uitmaakt, laat ze dan maar mooi om uur s'middags staan :lol:
Wel hyped voor de eerste naam, als ik me niet vergis zijn de laatste drie eerste bekendmakingen (Radiohead, Nick Cave, The Cure) van RW niet de dusdanig grote klappers als Muse, Pearl Jam, Foo Fighters geweest (hoewel ze er wel stonden). Zouden ze dit weer doen en beginnen met een naam waar veel liefhebbers voor zijn maar geen stadionheadliner?..
Met andere woorden.. please let it be The Strokes (of Tame Impala).
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.155
4.278
Deftones op Mad Cool, doe dan ook maar op RW!

Wat mcr betreft: in België niet al te veel gedaan, maar richting het buitenland wel een mooie naam. Zo’n naam waarvan de Engelsen zeggen, hoe kan die zo laag staan? Plekje als Parkway drive zie ik zomaar gebeuren. Zit er persoonlijk niet zo op te wachten.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.438
2.902
My Chemical Romance - Pearl Jam als subheadliner en headliner. Ik teken er wel voor en de kans is groot dat dit me een dagje naar Werchter doet trekken.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.150
5.451
My Chemical Romance – Pearl Jam als subheadliner en headliner. Ik teken er wel voor en de kans is groot dat dit me een dagje naar Werchter doet trekken.

Neen, MCR is geen subheadliner :-D. Blijven gaan he. Plekje 3de a 4de op de dag.
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Eerste naam is meestal gewoon een headliner toch? In dit geval liggen Pearl Jam / Paul McCartney dus wel het meest voor de hand met die hint zou je zeggen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.871
8.484
De vorige jaren waren de eerste aankondigingen Radiohead (voor 2017), Nick Cave & The Bad Seeds (voor 2018) en The Cure (voor 2019).

De spits afbijten kunnen ze wel bij RW.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken