Breinaard wrote:
Aaran wrote:
PJ wrote:
Bert wrote:
The Black Eyed Peas is het enige wat ik kan bedenken bij de hint
https://www.efestivals.co.uk/forums/topic/232102-firenze-rocks-2020/
Chili Peppers…
Hmm is wel ver gezocht maar wel erg possible tho… Heb zelf RHCP nog nooit live gezien, vind hun muziek wel leuk maar iemand een idee hoe ze live zijn?
Ik was altijd een grote fan, zeker 15x live gezien. Maar echt goed live zijn ze zelden… laatste 2 x op Werchter vond ik vooral ook de setlists erg tegen vallen, veel te weinig oude muziek naar mijn smaak. De eerste 5 albums zijn erg vet, daarna commerciëler en minder mijn ding.
Ik heb ongeveer hetzelfde gevoel. Ik zag ze geen 15x, ging er ook nooit echt naar op zoek. Als de gelegenheid zich voordeed pikte ik ze mee dus op 25 jaar festivals en concerten zag ik ze wel een aantal keer passeren.
Maar wat ik me afvraag. Zou er op den duur niet wat gewenning meespelen? Worden we niet te kritisch, of zelfs nostalgisch? We worden in BE en NL eigenlijk wel verwend op muzikaal gebied. Ik fiets naar de weide van Werchter, sta op een klein uurtje in het Sportpaleis, Vorst Nationaal, de AB of op de weide van Pukkelpop, en dan nog alle concerten en events waar ik professioneel aanwezig ben. Wat resulteert in, en dan moet ik gokken, een 150 optredens per jaar. Op den duur heb je alles wel bijna gezien, en bepaalde bands niet 1 keer maar 2, 3,… 10 keer of zoals jou zelfs 15 keer.
Om RHCP als voorbeeld te nemen. Ik zal PKP 1994 nooit vergeten. Mijn eerste Pukkelpop als snotneus, de grote Red Hot Chilli Peppers kunnen aanschouwen, WOW! Het regende oude wijven, er was modder, je had geen zorgen, geen smartphone die kon verdrinken of een zee van schermpjes die je zicht verknoeide. Tijdens Higherground trok zowat de halve weide zijn T-shirt of trui uit om de lucht in te zwieren. Die intensiteit, die sfeer, ik ga dat nooit vergeten. Elke keer ik ze daarna zag dacht ik aan PKP 1994, ze hebben het in mijn ogen nooit meer geëvenaard. Was dat echt hun beste optreden of periode? Objectief misschien niet, subjectief zeer zeker.
Ik hoop gewoon dat iedereen die RHCP een eerste keer zal zien een klein beetje mijn PKP ’94 gevoel heeft, en dan zal het allemaal best wel meevallen.