Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.696
1.856
Ik vind het niks, heb ze 2 keer gezien.
Live echt niet best. Maar dat vind ik.........
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.438
2.902
Als je je niet al te hoge eisen stelt aan de kwaliteit van de show, is het best aardig. Alleen de energie van Flea al is de moeite wel.
 

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
575
22
Als je je niet al te hoge eisen stelt aan de kwaliteit van de show, is het best aardig. Alleen de energie van Flea al is de moeite wel.

Zo lang het niet schel is of heel erg vals vind ik vaak de show belangrijker dan kwaliteit qua zang.
 

Breinaard

Gouden Tip
8 nov 2014
445
60
PJ wrote:

Bert wrote:
The Black Eyed Peas is het enige wat ik kan bedenken bij de hint


https://www.efestivals.co.uk/forums/topic/232102-firenze-rocks-2020/
Chili Peppers…

Hmm is wel ver gezocht maar wel erg possible tho… Heb zelf RHCP nog nooit live gezien, vind hun muziek wel leuk maar iemand een idee hoe ze live zijn?

Ik was altijd een grote fan, zeker 15x live gezien. Maar echt goed live zijn ze zelden... laatste 2 x op Werchter vond ik vooral ook de setlists erg tegen vallen, veel te weinig oude muziek naar mijn smaak. De eerste 5 albums zijn erg vet, daarna commerciëler en minder mijn ding.
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
Paak in de barn 2018 was waanzinnig. Tent werd afgebroken. Had er deels mee te maken dat de rode duivels 5 minuten ervoor gewonnen hadden van Brazilie, maar toch! Mag zeker terugkomen.

RHCP is live ooit beter geweest. John Frusciante komt helaas niet meer terug...
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.310
1.317
Mad Cool lijkt te hinten naar Anderson Paak. Dat lijkt me héérlijk. Plekje voor de sub op de main, in het zonnetje.

Zijn shows op LL en PkP waren blijkbaar waanzinnig goed.

Fingers crossed!

Ik ben enorm fan van Paak, maar vond zijn show niet echt overkomen. Ben na ongeveer een half uur weg gelopen. Uiteraard, hij is enthousiast maar het is niet een band die de hele festivalweide voor zich weet te winnen. In kleinere tenten zal het ongetwijfeld meer een succes zijn.
 

micvet

Campingartiest
8 okt 2018
95
50
Aaran wrote:

PJ wrote:

Bert wrote:
The Black Eyed Peas is het enige wat ik kan bedenken bij de hint


https://www.efestivals.co.uk/forums/topic/232102-firenze-rocks-2020/
Chili Peppers…


Hmm is wel ver gezocht maar wel erg possible tho… Heb zelf RHCP nog nooit live gezien, vind hun muziek wel leuk maar iemand een idee hoe ze live zijn?

Ik was altijd een grote fan, zeker 15x live gezien. Maar echt goed live zijn ze zelden… laatste 2 x op Werchter vond ik vooral ook de setlists erg tegen vallen, veel te weinig oude muziek naar mijn smaak. De eerste 5 albums zijn erg vet, daarna commerciëler en minder mijn ding.

Ik heb ongeveer hetzelfde gevoel. Ik zag ze geen 15x, ging er ook nooit echt naar op zoek. Als de gelegenheid zich voordeed pikte ik ze mee dus op 25 jaar festivals en concerten zag ik ze wel een aantal keer passeren.
Maar wat ik me afvraag. Zou er op den duur niet wat gewenning meespelen? Worden we niet te kritisch, of zelfs nostalgisch? We worden in BE en NL eigenlijk wel verwend op muzikaal gebied. Ik fiets naar de weide van Werchter, sta op een klein uurtje in het Sportpaleis, Vorst Nationaal, de AB of op de weide van Pukkelpop, en dan nog alle concerten en events waar ik professioneel aanwezig ben. Wat resulteert in, en dan moet ik gokken, een 150 optredens per jaar. Op den duur heb je alles wel bijna gezien, en bepaalde bands niet 1 keer maar 2, 3,... 10 keer of zoals jou zelfs 15 keer.
Om RHCP als voorbeeld te nemen. Ik zal PKP 1994 nooit vergeten. Mijn eerste Pukkelpop als snotneus, de grote Red Hot Chilli Peppers kunnen aanschouwen, WOW! Het regende oude wijven, er was modder, je had geen zorgen, geen smartphone die kon verdrinken of een zee van schermpjes die je zicht verknoeide. Tijdens Higherground trok zowat de halve weide zijn T-shirt of trui uit om de lucht in te zwieren. Die intensiteit, die sfeer, ik ga dat nooit vergeten. Elke keer ik ze daarna zag dacht ik aan PKP 1994, ze hebben het in mijn ogen nooit meer geëvenaard. Was dat echt hun beste optreden of periode? Objectief misschien niet, subjectief zeer zeker.

Ik hoop gewoon dat iedereen die RHCP een eerste keer zal zien een klein beetje mijn PKP '94 gevoel heeft, en dan zal het allemaal best wel meevallen.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.130
10.394
Breinaard wrote:

Aaran wrote:

PJ wrote:

Bert wrote:
The Black Eyed Peas is het enige wat ik kan bedenken bij de hint


https://www.efestivals.co.uk/forums/topic/232102-firenze-rocks-2020/
Chili Peppers…


Hmm is wel ver gezocht maar wel erg possible tho… Heb zelf RHCP nog nooit live gezien, vind hun muziek wel leuk maar iemand een idee hoe ze live zijn?


Ik was altijd een grote fan, zeker 15x live gezien. Maar echt goed live zijn ze zelden… laatste 2 x op Werchter vond ik vooral ook de setlists erg tegen vallen, veel te weinig oude muziek naar mijn smaak. De eerste 5 albums zijn erg vet, daarna commerciëler en minder mijn ding.

Ik heb ongeveer hetzelfde gevoel. Ik zag ze geen 15x, ging er ook nooit echt naar op zoek. Als de gelegenheid zich voordeed pikte ik ze mee dus op 25 jaar festivals en concerten zag ik ze wel een aantal keer passeren.
Maar wat ik me afvraag. Zou er op den duur niet wat gewenning meespelen? Worden we niet te kritisch, of zelfs nostalgisch? We worden in BE en NL eigenlijk wel verwend op muzikaal gebied. Ik fiets naar de weide van Werchter, sta op een klein uurtje in het Sportpaleis, Vorst Nationaal, de AB of op de weide van Pukkelpop, en dan nog alle concerten en events waar ik professioneel aanwezig ben. Wat resulteert in, en dan moet ik gokken, een 150 optredens per jaar. Op den duur heb je alles wel bijna gezien, en bepaalde bands niet 1 keer maar 2, 3,… 10 keer of zoals jou zelfs 15 keer.
Om RHCP als voorbeeld te nemen. Ik zal PKP 1994 nooit vergeten. Mijn eerste Pukkelpop als snotneus, de grote Red Hot Chilli Peppers kunnen aanschouwen, WOW! Het regende oude wijven, er was modder, je had geen zorgen, geen smartphone die kon verdrinken of een zee van schermpjes die je zicht verknoeide. Tijdens Higherground trok zowat de halve weide zijn T-shirt of trui uit om de lucht in te zwieren. Die intensiteit, die sfeer, ik ga dat nooit vergeten. Elke keer ik ze daarna zag dacht ik aan PKP 1994, ze hebben het in mijn ogen nooit meer geëvenaard. Was dat echt hun beste optreden of periode? Objectief misschien niet, subjectief zeer zeker.

Ik hoop gewoon dat iedereen die RHCP een eerste keer zal zien een klein beetje mijn PKP ’94 gevoel heeft, en dan zal het allemaal best wel meevallen.

Prachtige relativerende opmerking. Ik merk het de laatste tijd ook weer vaker nu ik mijn neefjes meeneem naar festivals en concerten (leeftijd tussen 16 en 18). Die zijn zoveel sneller onder de indruk van een show dan ik, mooi om te zien. Hierdoor realiseer je je ook weer dat het merendeel van het veld er waarschijnlijk zo bij staat.
 

Breinaard

Gouden Tip
8 nov 2014
445
60
Precies wat je zegt, helemaal mee eens. En wat betreft PKP 94, dat was ook mijn (als 15jarige) eerste festival en ontmoeting met RHCP, en de beste ever, oké subjectief gezien misschien... Maar ik deel dezelfde herinnering. Dus misschien zit er ergens een kern van waarheid in :wink:
 

omniversal

Playlistbediener
6 mrt 2018
26
0
Paak in de barn 2018 was waanzinnig. Tent werd afgebroken. Had er deels mee te maken dat de rode duivels 5 minuten ervoor gewonnen hadden van Brazilie, maar toch! Mag zeker terugkomen.

RHCP is live ooit beter geweest. John Frusciante komt helaas niet meer terug…

Daar heb je zeker gelijk in.
Ik heb veel plezier gehad. Met twee leuke meiden gedanst die me een kus op de wang gaven.
En dat moment dat heel de zaal trilde van het stampen en Anderson Paak tranen in zijn ogen kreeg.
Was een mooie avond. Zeker herhaling waardig. Helaas zijn er maar weinig beelden van.
Ik heb nog een klein beetje footage van het optreden ergens. Mocht iemand interesse hebben.
 

Heemstock

Gouden Tip
20 feb 2014
256
0
mattman wrote:
Mad Cool lijkt te hinten naar Anderson Paak. Dat lijkt me héérlijk. Plekje voor de sub op de main, in het zonnetje.

Zijn shows op LL en PkP waren blijkbaar waanzinnig goed.

Fingers crossed!

Ik ben enorm fan van Paak, maar vond zijn show niet echt overkomen. Ben na ongeveer een half uur weg gelopen. Uiteraard, hij is enthousiast maar het is niet een band die de hele festivalweide voor zich weet te winnen. In kleinere tenten zal het ongetwijfeld meer een succes zijn.

Ik weet niet bij welke show jij was, maar op Lowlands pakte hij de volledige Alpha (30.000 man) in! Wat een feest was dat. Ik ben niet zo'n danser, maar ik kon niet stil blijven staan. Die show kreeg tevens goede recensies van de journalisten en de mede forumgebruikers. Dus die band kan zeker wel een hele festivalweide aan. Headliner op een major als Werchter? Neeee, maar wel sub of plekje daaronder.
 

vendum

Playlistbediener
8 mei 2018
31
0
Hopelijk mogen we morgen de eerste naam of namen verwachten? Alhoewel Graspop ook met namen zou komen.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.155
4.278
Hopelijk mogen we morgen de eerste naam of namen verwachten? Alhoewel Graspop ook met namen zou komen.

Zou mooi zijn, maar ik denk dat we nog even geduld moeten hebben.
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Ik hoop toch ook wel op een naam morgen, zeker na Greg's hint. Wordt wel eens tijd toch?
Ik gok op Pearl Jam of RHCP, of misschien verrassen ze ons juist...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken