Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.656
11.471
Shit, ik zag je laatste zin niet.
Qua jeugdsentiment ben ik het wel met je eens. Iedereen kent ook wel nummers van de Red Hot Chili Peppers.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.712
PJ Harvey into Tame Impala blijft echt een onovertroffen een-twee.

Ja, die kleppers mogen ze nog wel eens na elkaar zetten. PJ Harvey was waanzinnig goed toen.

Beck was ook de moeite trouwens.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.229
10.662
Yannick wrote:
PJ Harvey into Tame Impala blijft echt een onovertroffen een-twee.

Ja, die kleppers mogen ze nog wel eens na elkaar zetten. PJ Harvey was waanzinnig goed toen.

Beck was ook de moeite trouwens.

Pj Harvey, ja!! Iemand iets meer info over haar? Werkt ze aan een nieuw album? Is er een tour te verwachten? Die zou ik bijzonder graag weer zien in de barn.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.394
5.093
Indiaantje89 wrote:
Waar komt The Strokes vandaan? Doen toch vooralsnog enkel Zuid Amerikaanse festivals?

Ze doen in ieder geval al festivals. Dat is al meer dan de meeste geruchten die de ronde doen. Hoop enorm op een oversteek naar Europa, wat mischien wel mogelijk is aangezien er gepraat wordt over nieuwe muziek.

Van letterlijk alle mogelijke headliners die al genoemnd zijn hier (los van Yorke) de naam waar ik het meest op hoop.
Snap ik, als je mij vraagt welke band ik nog wil zien dan zeg ik ook binnen een nano seconde "The Strokes". Maar ik zie ze regelmatig hier voorbij komen als een soort "logisch dat ze er staan boeking" maar vooralsnog is dat met The Strokes nooit het geval helaas. En gezien ik ze in veel lijstjes terug zie komen vond ik dat even opvallend.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.655
3.338
Morgen wordt er een show voor Lotto Arena, een voor sportpaleis en 3 voor Vorst aangekondigd. Kan misschien relevant zijn voor wat namen af te strepen aangezien dit waarschijnlijk voor de periode rond Werchter of al erna is.

Die show van Lotto is dan Sum41? Maar is op 14 januari, dus lijkt mij qua zomer nog alles voor mogelijk. Afwachten wat de andere 4 concerten zijn.
 

jarne

Support act
14 feb 2013
975
297
FOALS kondigt net europeese tour aan zonder iets in België, met Mad Cool festival erbij. 99% zeker dan?
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.211
3.035
Thijs wrote:
Morgen wordt er een show voor Lotto Arena, een voor sportpaleis en 3 voor Vorst aangekondigd. Kan misschien relevant zijn voor wat namen af te strepen aangezien dit waarschijnlijk voor de periode rond Werchter of al erna is.

Die show van Lotto is dan Sum41? Maar is op 14 januari, dus lijkt mij qua zomer nog alles voor mogelijk. Afwachten wat de andere 4 concerten zijn.

Jep, die is dus (helaas) wel nog mogelijk. Voor de rest: Hans Zimmer voor Sportpaleis (niet relevant) en Chainsmokers naar Vorst in oktober. Die kunnen we dus wel afstrepen, goed nieuws!
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.394
5.093
Hans Zimmer op festivals zou geweldig zijn, maar gaat nooit gebeuren vrees ik (in de Benelux, heeft al wel Coachella gedaan).
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.211
3.035
Thijs wrote:
Chainsmokers naar Vorst in oktober. Die kunnen we dus wel afstrepen, goed nieuws!

in oktober… Waarom kan de zomer niet dan op festivals?

Over het algemeen is het toch de regel dat festivalshows eerder zullen aangekondigd worden dan zaalshows in het najaar? Zeker voor namen van deze grootte lijkt het me onlogisch om dit nu aan te kondigen en dan over een paar maanden nog af te komen dat ze op een festival staan, dan heeft elke fan al tickets.
 

vendum

Playlistbediener
8 mei 2018
31
0
DennisvdBr wrote:

Thijs wrote:
Chainsmokers naar Vorst in oktober. Die kunnen we dus wel afstrepen, goed nieuws!


in oktober… Waarom kan de zomer niet dan op festivals?

Over het algemeen is het toch de regel dat festivalshows eerder zullen aangekondigd worden dan zaalshows in het najaar? Zeker voor namen van deze grootte lijkt het me onlogisch om dit nu aan te kondigen en dan over een paar maanden nog af te komen dat ze op een festival staan, dan heeft elke fan al tickets.

Is het dan niet de bedoeling van een groep om voor hun shows tickets te verkopen? ;)
Zou niet zomaar van die logica uitgaan.
Kijk bv Nightwish die in oktober-november ook zaalshow geeft maar ik ook wel nog op Graspop verwacht.
Zelfde geldt ook voor shows in maart-april, kijk bv naar The Killers vorig jaar op RW die ook een zaalshow hadden (einde?) maart en terugkwamen in de zomer.

Edit: Niet dat Chainsmokers voor mij op Werchter hoeven te staan.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.211
3.035
Thijs wrote:

DennisvdBr wrote:

Thijs wrote:
Chainsmokers naar Vorst in oktober. Die kunnen we dus wel afstrepen, goed nieuws!


in oktober… Waarom kan de zomer niet dan op festivals?


Over het algemeen is het toch de regel dat festivalshows eerder zullen aangekondigd worden dan zaalshows in het najaar? Zeker voor namen van deze grootte lijkt het me onlogisch om dit nu aan te kondigen en dan over een paar maanden nog af te komen dat ze op een festival staan, dan heeft elke fan al tickets.

Is het dan niet de bedoeling van een groep om voor hun shows tickets te verkopen?
1f609.svg

Zou niet zomaar van die logica uitgaan.
Kijk bv Nightwish die in oktober-november ook zaalshow geeft maar ik ook wel nog op Graspop verwacht.
Zelfde geldt ook voor shows in maart-april, kijk bv naar The Killers vorig jaar op RW die ook een zaalshow hadden (einde?) maart en terugkwamen in de zomer.

Edit: Niet dat Chainsmokers voor mij op Werchter hoeven te staan.
De redenering is dat in dit geval Chainsmokers geen enkele fan nog naar Werchter zou trekken aangezien die al tickets hebben voor de zaalshow. Dan kan Werchter ze beter niet boeken als het toch geen extra volk trekt. De gevallen waar eerst een show in het najaar wordt aangekondigd en dan pas een festival dat eerder valt, zijn uiterst zeldzaam.

Dat van The Killers is een andere situatie die veel vaker voorkomt uiteraard. Veel bands die in maart een zaalshow doen en als die voorbij/uitverkocht is, kan er een festival aangekondigd worden dat later valt.
 

vendum

Playlistbediener
8 mei 2018
31
0
vendum wrote:

Thijs wrote:

DennisvdBr wrote:

Thijs wrote:
Chainsmokers naar Vorst in oktober. Die kunnen we dus wel afstrepen, goed nieuws!


in oktober… Waarom kan de zomer niet dan op festivals?


Over het algemeen is het toch de regel dat festivalshows eerder zullen aangekondigd worden dan zaalshows in het najaar? Zeker voor namen van deze grootte lijkt het me onlogisch om dit nu aan te kondigen en dan over een paar maanden nog af te komen dat ze op een festival staan, dan heeft elke fan al tickets.


Is het dan niet de bedoeling van een groep om voor hun shows tickets te verkopen?
1f609.svg

Zou niet zomaar van die logica uitgaan.
Kijk bv Nightwish die in oktober-november ook zaalshow geeft maar ik ook wel nog op Graspop verwacht.
Zelfde geldt ook voor shows in maart-april, kijk bv naar The Killers vorig jaar op RW die ook een zaalshow hadden (einde?) maart en terugkwamen in de zomer.

Edit: Niet dat Chainsmokers voor mij op Werchter hoeven te staan.

De redenering is dat in dit geval Chainsmokers geen enkele fan nog naar Werchter zou trekken aangezien die al tickets hebben voor de zaalshow. Dan kan Werchter ze beter niet boeken als het toch geen extra volk trekt. De gevallen waar eerst een show in het najaar wordt aangekondigd en dan pas een festival dat eerder valt, zijn uiterst zeldzaam.

Dat van The Killers is een andere situatie die veel vaker voorkomt uiteraard. Veel bands die in maart een zaalshow doen en als die voorbij/uitverkocht is, kan er een festival aangekondigd worden dat later valt.

Ik snap je redenering, maar dan kan je dit toch ook zeggen van zaalshows in het voorjaar? Het volk dat in maart/april naar een zaalshow gaat, gaat dan ook geen kaartje opnieuw kopen voor Werchter.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.211
3.035
Goed punt maar het voelt toch wat anders aan. Zeker na wat media aandacht en reviews, kan dat wel iets veranderen.

Btw, die andere Vorst shows vandaag waren A-ha en Trevor Noah, niet echt relevant dus voor Werchter.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.947
6.197
Ik snap je redenering, maar dan kan je dit toch ook zeggen van zaalshows in het voorjaar? Het volk dat in maart/april naar een zaalshow gaat, gaat dan ook geen kaartje opnieuw kopen voor Werchter.

Het verschil zit 'm in de timing. Aankondigingen worden niet gedaan vooraleer er een concert (zie bv. Volbeat) is afgelopen zodat de verkoop maximaal kan zijn voor dat concert én er worden per definitie geen acts verwacht die een show aankondigen dat na Werchter plaatsvindt, die dat voor Werchter plaatsvinden (zoals Bon Iver bv.) zijn twijfelgevallen maar zijn op zich ook een uitzondering (zie bv. The Killers die nog een concert hadden in maart en toch ook op Werchter stonden).
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
Main:
Red Hot Chili Peppers - Tame Impala
The Black Keys - The Strokes
System Of a Down - Rage Against The Machine
Twenty One Pilots - Pearl Jam

zoiets dan?
 

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
575
22
Main:
Red Hot Chili Peppers – Tame Impala
The Black Keys – The Strokes
System Of a Down – Rage Against The Machine
Twenty One Pilots – Pearl Jam

zoiets dan?

Er mist hier toch echt iets van een Pop/HipHop act. Ik zou deze line up zelf geweldig vinden, maar realistisch gezien minder plausible denk ik.
 

Oh Well

Randprogramma
7 feb 2014
172
114
Zonet RATM live op StuBru om te vieren dat ze terug gaan touren ...
Wat een heerlijke 5 minuten energie waren me dat !
Ik heb een extra wishlist ingevuld met 2e e-mailadres :
1. Rage Against The Machine
2. Rage Against The Machine
3. Rage Against The Machine

Duidelijk toch ...
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.009
2.074
randyrw wrote:
Main:
Red Hot Chili Peppers – Tame Impala
The Black Keys – The Strokes
System Of a Down – Rage Against The Machine
Twenty One Pilots – Pearl Jam

zoiets dan?

Er mist hier toch echt iets van een Pop/HipHop act. Ik zou deze line up zelf geweldig vinden, maar realistisch gezien minder plausible denk ik.
21 Pilots toch pop genoeg. Verder wel zeer mooie headliners.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken