Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.211
3.037
Radiohead was geweldig! Het was mijn eerste keer en ik ben zeker en vast overtuigd. Ik wist dat ze geen 2h30 gingen spelen maar 2h05 was inderdaad wel aan de korte kant, had graag ook nog Fake Plastic Trees en Lotus Flower gehoord maar ach ja, je kan niet alles krijgen op een avond. Het publiek was niet geweldig waar ik stond maar tegen het einde zat de sfeer er zeker goed in, prachtig moment als iedereen Karma Police zit mee te brullen. Hoogtepunt van de dag, heb er echt van genoten!

Royal Blood was ook echt heerlijk en Warhaus klonk ook top op het scherm. Future Islands was tof en Jain gaf misschien geen geniaal optreden maar kreeg wel de hele tent mee. Ook een stukje Birdy gezien wat ook goed klonk. Flop van de dag was waarschijnlijk James Blake, paste totaal niet op Werchter, zeker niet na Royal Blood. Het plein aan het scherm stond bomvol omdat iedereen van de mainstage wegvluchtte.

Al bij al dus wel een topdag gehad met weeral perfect festivalweer :)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.712
Kort: Radiohead was fantastisch. Heel goede setlist vanavond. Die gasten kunnen van een wei in Vlaams Brabant een magische plek maken.

Later meer. ?
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.994
565
1. Radiohead
2. Warhaus
3. Royal Blood
4. Maggie Rogers
5. James Blake
6. White Lies
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.712
1. Radiohead
2. Warhaus
3. Slowdive (verrassing nummer 1)
4. Royal Blood (verrassing nummer 2)
5. Future Islands
6. Maggie Rogers
7. James Blake
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.332
6.552
Zoals de meesten hier wel hadden meegekregen was ik nogal sceptisch ten opzichte van radiohead. Maar wat waren ze geniaal goed. Nummers die ik thuis niet doorheen kom (daydreaming, everything in the right place, etc) waren hier magisch. Ik werd helemaal door het optreden in trance gebracht. Had ik echt niet verwacht.

Minpunten: waarom geen half uur langer ? Ze hebben nummers genoeg.
Wat is er met et publiek van werchter aan de hand? De eerste 3 kwartier stond ik tussen praters. Daarna hielden ze het gelukkig niet langer uit. Dit is trouwens niet alleen bij radiohead. Maar over het algemeen vind ik het publiek minder sfeervol dit jaar.
Verder was de dag wel extreem matig hoor.

Dag top 5:
1 radiohead
2 future islands
3 royal blood (vooral de moshpit)
4 the pretenders
5 maggie rogers
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Radiohead, nee niks. Ik trek al dat zweverige spul niet dus na een uur opgegeven. Ik hoopte op wat leuke nummers, die kwamen ook nog maar heb geen spijt dat ik ben weg gegaan. Niet mijn ding. Royal Blood in het voorvak gezien, was vet! Ook Bazart was tof al moesten we het van buiten de tent kijken, het was echt mega druk daar een de tent dus vol! Rateliff was ook best wel tof. Jain ook wel leuk.

Top 5 so far:
1. Royal Blood
2. Bazart
3. Prophets of Rage
4. Rateliff
5. Jain
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.231
10.668
Het ontbijt zit weer achter de kiezen en we gaan richting dag 3. Nog even kort terugkijken.

De dag begonnen bij Lany, na een kwartiertje wel gezien. Geen onderscheidende nummers. Daarna Slowdive in het voorvak gezien, geweldig! Dit zie je bij voorkeur in The Barn maar ik heb intens genoten. Prachtige muziek. Daarna neergestreken voor het scherm en gekeken naar Warhaus en Maggie Rogers. Met name de eerste maakte indruk, daarna Future Islands in de tent. Mooi doorleefd optreden, niets mis mee.

Vervolgens Birdy, goed optreden. Heeft een paar prachtige nummers die mooi uitgevoerd werden. Van genoten. Gelijk door naar Royal Blood. Erg strak en enthousiast optreden, een van de meest actuele rockbands van het moment. Ook een erg groot bereik op het veld. Hoogtepunt.

Daarna hoogtepunt 3 van de dag, Pretenders! Wat een feest. Ze is nog bijzonder goed bij stem en de band speelde erg strak. Een klassieke Rockshow zoals ze nu niet veel meer gegeven worden. Erg van genoten.

En dan het hoogtepunt van de dag, Radiohead. Misschien al wel het hoogtepunt van het weekend. Vanaf de eerste noten in een hypnose getrokken waar ik pas na Karma Police weer uit kwam. Schitterend optreden, bezield gespeeld, prachtige lichtshow. Het publiek viel me mee gelukkig, stonden erg veel fans, ook verder op in het veld. Echt genoten.

Top 5:
1. Radiohead
2. Pretenders
3. Royal Blood
4. Birdy
5. Slowdive
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.009
2.074
Toch maar de zwakste van de 4 dagen gisteren,
White lies was goed, Royal Blood en Pretenders zeer goed.
Radiohead heb ik zo al niet veel mee en kende dus maar 3 of 4 liedjes van heel hun set en dan stoppen ze nog een half uur te vroeg. Tegenvaller.
Hopelijk doen de Foo's wel de moeite om de 2.5uur vol te maken.

Vandaag is de beste dag, regen of niet, ik zal de hele dag aan de main te vinden zijn.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.712
Ladies & gentlemen: het Rock Werchter publiek: https://www.demorgen.be/muziek/dit-is-het-favoriete-radiohead-nummer-van-het-werchter-publiek-b6b451f5/

"Wat is je favoriete Radiohead nummer?" "Numb."
 

Daruda

Randprogramma
29 okt 2015
228
3
Radiohead was echt subliem!
Veel beter als op bks, kijk al uit naar arras zondag.

Buiten warhaus was er verder niet echt iets de moeite gisteren.

Grappig dat mensen bazart in hun top5 zetten, zelfs buiten de tent kon je horen dat het niet zuiver gezongen was.
 

Daruda

Randprogramma
29 okt 2015
228
3
Btw hun set is altijd 24 tot 26 nummers. Zowel op festival als gewone optredens. Buiten zeer uitzonderlijke uitschieters.

Dus ze zijn niet vroeger gestopt. Zelfde commentaar als in bks, volgens mij fout doorgegeven van mgmt aan organisatie.

 

Daruda

Randprogramma
29 okt 2015
228
3
Dit vat alles samen:

He’s recovered well. As we holler back the refrain of ‘for a minute there, I lost myself’ for the biblical outro of ‘Karma Police’, there’s no doubt that they’ve bettered what they achieved last week. No, they didn’t play ‘Creep’, nor do they need to. What we got instead was a full-body portrait of a band in full stride.
Yes, I was at Glastonbury, but when someone asks when Radiohead were at their best I shall say ‘Rock Werchter 2017 – I was there’.


Read more at http://www.nme.com/blogs/radiohead-rock-werchter-review-fucked-up-glastonbury-2017-2097247#ttjjbmK47QuODbyI.99
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.994
565
No doubt dat ze vreselijk in vorm zijn en dat het een ijzersterke set was, maar voor mij was BKS nog beter. Dat heeft vooral te maken met het publiek, dat daar de volledige aandacht voor de band had, en de paar prachtige rustpunten in de setlist (Exit Music, Street Spirit), die niet verstoord werden door geluidsoverlast van een ander podium. Beleving voor mij persoonlijk was op BKS was vele malen intenser.
 

Timvank

Randprogramma
18 jan 2015
223
0
Ik ben wel blij dat ik ze deze ronde twee keer in twee 'gedaantes' heb gezien. De ene keer wat introverter en ingetogener, de andere keer wat uitbundiger. Had idealiter in de setlists nog meer verschil gezien, maar logischerwijs doen ze dat niet (op festivals).

Was prima dat ze gisteren (bijvoorbeeld) niet Exit Music speelden. 2+2=5 kwam hier dan weer veel beter over dan die op BKS zou hebben gedaan.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.332
6.552
Dag top 5:

1 system of a down
2 system of a down
3 system of a down
4 system of a down
5 SYSTEM OF A DOWN !

(Seasick steve, Frank carter en Jimmy wat world waren ook wel leuk)
Nu van een lekkere zeer grote afstand wachten op linkin park.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken