Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.208
3.029
Akkoord visdave! Ik had het me gewoon iets memorabeler voorgesteld na de lyrische reacties hier op het forum.

Ook akkoord over het stukje van Lorde. De nieuwe songs kwamen live echt goed over en Green Light was echt het eerste hoogtepunt van mijn Werchter, wat een feest. Laat op de weide door een examen maar uiteindelijk wel een mooie start met Lorde en AF. KOL was wel oke, maar inderdaad redelijk saai, ik had het ook liever omgekeerd gezien.

Het is inderdaad perfect festivalweer en ik wil eventueel wel naar een meeting komen, hoe laat en waar?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.224
10.649
De eerste dag zit er alweer op! Eens met de reacties hierboven. Arcade Fire viel me helaas wat tegen. Naar mijn idee lag het deels aan de setlist, miste toch een paar hits. Met name Intervention en We Used To Wait. Op de een of andere manier kwam het niet helemaal los. Na 3 kwartier stuk meer naar voren gegaan (was ook een stuk rustiger dan bij andere mainstage acts), daar was het al veel beter.

Maar het hoogtepunt was zonder meer PoR. Stond in het voorste vak en dat ging helemaal los. Van het eerste tot het laatste nummer, wat een feest. Lorde is mijn verrassende nummer twee, alleen laatste 35 minuten gezien maar dit was fantastisch. Het blijkt een ontwapenende dame te zijn met een toffe show, vooral bij Green Lights ging het dag eraf. Jong en oud stonden te springen,

Imagine Dragons ook goed! Die vermaken een weide inmiddels 5 kwartier met gemak, ging snel voorbij. Kings of Leon blijven Kings of Leon. Goed gespeeld, mooie nummers maar na een uur zijn we naar huis gegaan,
Afsluitend nog een vermelding voor Declan McKenna, die komt er wel!
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
994
120
HET (tegelijkertijd ook mijn) probleem van een festival als dit, TE groot. TE veel te zien. Bands spelen echt beter als ze het idee hebben dat mensen genieten en dansen. Ik denk dat RW publiek veel te veel groots voorgeschoteld krijgt in 1 weekend. Geef mij maar wat kleinschaliger met bands als AF als afsluitact. ik kom dan ook voor het eerste gedeelte vh woord muziekfestival.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.385
561
Tja, van het RW-publiek moet je ook niet al te hoge verwachtingen hebben. Ben blij dat ik een fantastische Arcade Fire-set heb gezien op BKS, waar de band natuurlijk veel meer op eigen terrein speelt. Maar toch jammer voor de Werchtergangers.

Radiohead vond ik zelfs op BKS al wat wegvallen, dus vrees ervoor dat Werchter daar helemaal te grootschalig voor is.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.332
6.550
Zo, eerste dag zit er alweer op. Uitgebreid verslag komt na het weekend. Bij mij werd de sfeer bij AF beter toen het publiek werd toegesproken. Daarvoor was het tam, daarna een stuk sfeervoller. Zeker 10 minuten rondgelopen op de meeting plek om 16u. Niemand gezien. Helaas.

Dag top 5:
1 arcade fire
2 mark lanegan band
3 imagine dragons
4 Cigarettes after sex (wat een kut publiek, alleen maar gelul)
5 kings of Leon

Lorde een klein stukje gezien buiten the barn. Wat ik heb gezien was tamelijk briljant. Maar niet genoeg gezien om hierin te zetten (anders had het zo maar in de top 3, of top 2 of top 1 kunnen staan ;) )
 

Heemstock

Gouden Tip
20 feb 2014
256
0
Ik vond AF ook tegenvallen. Verwachtingen lagen ook wel flink hoog eerlijk gezegd. En het viel mij op hoe ver je nog naar voren kon. Behoorlijk rustig, in tegenstelling tot Imagine Dragons. Volle bak en vermakelijke show!

En ik ben KOL fan, dus niet geheel objectief, maar ik vond ze voor KOL begrippen behoorlijk actief. Lekkere setlist en gewoon fijn en rocky gespeeld. Hadden de niet-fans dat idee ook? Samen met POR mijn hoogtepunt van de dag.

Op naar Future Island en Radiohead.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.332
6.550
En ik ben KOL fan, dus niet geheel objectief, maar ik vond ze voor KOL begrippen behoorlijk actief. Lekkere setlist en gewoon fijn en rocky gespeeld. Hadden de niet-fans dat idee ook?

Ja, dat idee had ik ook. Goede set. Had hele lage verwachting, maar ik vond ze echt wel goed.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.208
3.029
Ik denk Radiohead vandaag veel beter gaat werken dan AF, vandaag is het uitverkocht, gisteren kon je tijdens het hele concert nog in het voorste vak. Als we een setlist krijgen zoals op Glasto, komt het helemaal goed!

Gisteren was ik te laat voor een meeting, maar vandaag moet wel lukken. Ergens tussen Future Islands en Royal Blood? Daarna gaan er misschien al wat mensen voor Radiohead willen aanschuiven...
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.992
565
KoL was ok, maar voor mij geen toffe setlist. Te weinig van de eerste drie albums. Beetje een sof.

Sorry @chileera, door file, drugscontrole en een megarij bij de ingang was ik pas na 16:00 op het terrein. Daardoor niet alleen de meeting, maar dus ook Whitney en Mark Lanegan gemist. Daardoor mij top 5 van dag 1:

1. Lorde
2. Arcade Fire
3. Prophets of Rage
4. Kings of Leon
5. Imagine Dragons
 

Bert

Support act
14 nov 2014
853
791
Lorde heb ik na drie nummers van achter in de tent te hebben bekeken verder gezien op het gras via het grote scherm. Toch genoten. Was daar wat laat omdat ik de hele show van Beth Ditto heb gezien. Bedoeling was halverwege weg gaat. Bij AF was ook een prima sfeer aan de zijkant. En POR was inderdaad ook mijn hoogtepunt. Bij KOL had ik het na drie nummers wel gehad.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.208
3.029
Moest iemand mij tegenkomen, kom mij gerust aanspreken! Ik ben 18 jaar, baardje en te herkennen aan een rood gestreept petje. Ik ben vandaag zeker te vinden bij Warhaus, Royal Blood en Radiohead :)
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Live verslag van Future Islands: de zanger klinkt met momenten precies als een geconstipeerde kikker die platgestampt wordt. Voor de rest best een leuk optreden :p
 

Heemstock

Gouden Tip
20 feb 2014
256
0
Voordat ik naar RW kwam was ik geen Radiohead fan, maar na vanavond wel!! Wat een prachtig optreden zeg. Ik zie wat verdeeldheid op Facebook van RW. Maar dat zal altijd bij Radiohead horen denk ik: ze pakken je of ze pakken je niet. Een deel van onze groep gingen halverwege naar de camping bijvoorbeeld. Maar vanavond pakten ze mij volledig in!

Om toch een kritiekpunt te noemen: half uur eerder gestopt dan gepland! Why?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.224
10.649
Nu in de bus terug naar Leuven. Maar dit moet ik even kwijt. Wat was Radiohead geweldig. Vanaf het eerste nummer erin gezogen en tot karma police er niet meer uit. Prachtig en intens optreden. Ook op de grote weide werkte dit perfect. Veel fans en liefhebbers om ons heen. Morgen meer verslag!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken