Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

Inbox

Playlistbediener
28 jun 2017
9
1
Ticketmaster gebeld en dat was geen hulp. Rock Werchter zelf zegt dat ik naar Ticketmaster moet luisteren. Niemand weet het dus... :roll:
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.365
6.592
ALLEMAAL HEEL VEEL PLEZIER BIJ ROCK WERCHTER 2017

Ik wacht op jullie verhalen!!

( btw nieuwtjes vers vanaf het terrein, zet ze gerust ook hier hoor ;) )
 

Kachelle

Gouden Tip
12 feb 2016
429
122
Als het scannen niet lukt via gsm kunnen ze altijd die nummers onder de barcode manueel ingeven. Dus dat komt wel goed!
 

Pfeffer

Playlistbediener
15 jun 2017
5
0
Declan McKenna zag er heel leuk uit op de livestream, erg energiek!

Iedereen veel plezier!

Ik ga zeker nog Whitney, Prophets of Rage en Mura Masa kijken vandaag :)
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.568
11.851
Aan het wachten in voorste vak op PoR. Ben er klaar voor en heb er zin in!

Wat een verademing het terrein dit jaar. Door het gras ipv modder veel meer ruimte om te relaxen. Apero echte aanwinst met speciaal bier in echte glazen.

Declan mckenna was een mooie start. Leuke band. Cigarettes after sex en Whitney vooral goed om op te chillen
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.189
2.429
Prophets of Rage nu al 1 van de hoogtepunten vant weekend.
Geschift goe.
 
1 mei 2017
289
0
Hoi iedereen,

Ik ga dit jaar voor de eerse keer naar rock werchter, enkel de vrijdag.
Ik ben een zeer grote Radiohead fan en toen ik hoorde dat James Blake en Future Islands (en nu ook Slowdive) kwamen, kon ik deze kans niet laten liggen.

Nu heb ik een vraag ivm de drukte. Het grootste festival waar ik al naar toe ben geweest is pukkelpop en daar is het -bij de concerten waar ik naar toe ga- nooit echt druk (10 minuten voor LCD soundsystem ben ik naar de mainstage gewandeld en ik had een prima plaats in de voorste rijen).

Ik heb gehoord dat er bij Werchter een voorvak met poortjes is. Staan dit voorvak vaak al in de vroege avond vol met mensen die er camperen voor een goede plaats bij de headliner? Is het mogelijk om hierin te geraken na Royal Blood? Ik vind de drukte zeer moeilijk in te schatten, ook omdat ik denk dat Radiohead nu ook weer niet zo veel volk zal lokken als bijvoorbeeld Foo Fighters. Iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt!

Ja, vlak na Royal Blood zal nog kunnen. Na James Blake vast ook wel, maar dan is het minder zeker. Geniet ervan!
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Arcade Fire, het zal aan mij liggen maar ik vind het saai. Na twintig minuten weggegaan, de rest geluisterd vanaf mijn tent. Ik hoop dat het voor de mensen die er wel van houden wel tof was.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.189
2.429
Arcade fire zorgde zonet voor het tweede hoogtepunt van het weekend. Nu uitbollen met de kings.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.446
9.208
Iemand op Periscope zat Arcade Fire tijdelijk te streamen, en de publieksreactie was dramatisch. Blij dat ik ze op BKS zag in geweldige omstandigheden.

Publiek was vrij fantastisch hoor.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.288
3.281
Wie Arcade Fire al eerder zag, zal sowieso zeggen dat dit een van hun minste shows ooit was. Na 4 nummers moest moest Win zeggen dat we meer moesten tonen dat we hun muziek leuk vonden want daardoor zouden zij ook beter spelen. De bandleden zagen er met momenten best verveeld uit. Ik stond in het 2de vak en daar stonden veel mensen met hun rug naar het podium wat te lullen, ik zag ook mensen op frontrow die zelfs niet meeklapten... Misschien had ik te hoge verwachtingen maar de magie is er niet uitgekomen op RW imo... Tegen het einde was de sfeer al wat beter en heb mezelf echt geamuseerd maar het publiek was vreselijk vond ik.

Om positief af te sluiten: wel een zeer goed optreden gezien van Lorde! Btw @shotgvn, stond jij rechts vooraan in The Barn met enkele vriendinnen bij Lorde? Je moest een lampje omhooghouden voor enkele vriendinnen die nog achter kwamen en je hebt veel foto's genomen. Ik dacht je te herkennen van je oude foto hier op het forum. Moest jij het zijn, ik was de gast met het rode petje links achter je!
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.446
9.208
Ik vond eigenlijk dat de sfeer in het publiek uitstekend was tijdens Arcade Fire. Echt overal rond mij waren mensen aan het zingen, klappen, zwaaien en springen. Had gevreesd voor minder reactie, maar dit zat goed,

En KoL, tja. Switch AF met KoL en de avond zit perfect in elkaar. Maar KoL als afsluiter werkt gewoon niet, die knappe visuals ten spijt.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.017
6.421
Aan u beschrijving te lezen moet ik da inderdaad zijn geweest ja!! Wat een fantastische eerste dag, zoveel hoogtepunten al! Wat betreft AF, het publiek rondom mij was echt perfect iedereen zong mee en was super enthousiast! Ik stond in het tweede vak en de sfeer zat er echt goed in. Zowieso één van de beste optredens al!!

Morgen hele dag mainstage, moest ge mij weer willen spotten, Thijs, ga wss een RH of Joy Division shirt aan doen. :')
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.083
681
Eens met Thijs, van de keren dat ik AF zag, was dit de minste. Ze kregen gewoonweg niet de aandacht die ze verdienen. Switch met KoL had het écht memorabel kunnen maken, dat werd het nu niet...
Daarom mijn onverwachte hoogtepunt van dag 1: Lorde! Toffe mix tussen diva en verlegen down-to-earth vrouw. Goeie opbouw in de set ook: sterk begin, even terugschakelen en met meerdere climaxen eindigen. Green Light voor een bevende Barn was goddelijk.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.288
3.281
Blijkbaar heb ik de sfeer bij AF dan toch anders ervaren dan de rest. Waarschijnlijk stond ik gewoon op een slecht plekje met kutpubliek. AF op zich was natuurlijk wel top, heb er zeker van genoten dus hopelijk komt er nog een zaalshow aan!

Top Yannick, ik durfde je niet aanspreken omdat ik echt niet zeker was haha. Als ik u morgen terug zie, zal ik niet twijfelen! :)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken