Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.009
2.074
Geweldig optreden van de Foo's, ons meteen K.O. slaan. Waardige afsluiter!

Top 5 vqnt weekend;
1: System of a Down
2: Foo Fightets
3: Arcade Fire
4: Prophets of Rage
5: Thurston Moore
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.007
271
FF was goed, heel goed zelfs...
De Foo Fighters zijn op een niveau alla Metallica, Rammstein etc gekomen (of staan daar al eventjes). Zullen nooit ontgoochelen, altijd reet strak zijn maar dat extraatje is er niet meer...
(Wat bij SOAD er wel was omdat het voor vele de eerste keer was)

Spijt dat ik The Avalanches gemist heb.
 

Bert

Support act
14 nov 2014
853
791
Mijn top 5
1.Foo Fighters
2.Prophets of Rage
3. The Pretenders
4. Arcade Fire
5 .dropkick Murphys

En een eervolle vermelding voor de Apero.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Het volledige concert van Radiohead is gedurende 1 week te herbekijken via deze link:

http://vod.rockwerchter.be/?language=nl&mediaId=35252

 
1 mei 2017
289
0
De Foo Fighters die tegenvallen ?
Lijkt me heel onwaarschijnlijk.
Stond je wel ergens vooraan ? Was je niet te dronken ?
Werchter vliegt wel een beetje uit de bocht hier: tegenvallend Arcade Fire, Radiohead en Foo Fighters ? Ik heb beelden gezien van Foo Fighters bij Glastonbury, het was fantastisch daar. en Roskilde dan ?
Is het dan niet het festival zelf wat tegen heeft gevallen ? Te hoge verwachtingen van het publiek misschien door zo’n belachelijk goeie lineup ? Werchter is in mijn ogen dit jaar de maatstaf wat betreft goeie lineup.

De ene keer dat ik ooit FF zag ervaarde ik net zo. Leuk begin, daarna compleet langdradig en saai, met Dave Grohl die teveel lulde tussen de nummers door.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.994
565
Mooie zondag hoor! Allemaal voldoendes. Alleen zo jammer dat Warpaint nog niet eens een halve KlubC vol kreeg. Ik begrijp daar helemaal niets van...

1. Thurston Moore
2. Foo Fighters
3. Warpaint
4. Cage the Elephant
5. Alt-J
6. The Kills

Ook The Kills gewoon een dikke voldoende dus, mooie dag! Maar wat een teleurstelling dat Soulwax gewoon niet te doen was... Half uur van tevoren al niet meer naar binnen kunnen, gekkenwerk... ?
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
903
316
Maar dat blijft een groot probleem met de Barn. Er kunnen wel rond de 20.000 man in, en er is tegenwoordig een scherm op het terrein waar je het optreden kan zien (voelt toch niet helemaal alsof je er bij bent). Maar het is gewoon te klein voor een festival waar 88.000 mensen komen.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.230
10.666
Dirk wrote:
De Foo Fighters die tegenvallen ?
Lijkt me heel onwaarschijnlijk.
Stond je wel ergens vooraan ? Was je niet te dronken ?
Werchter vliegt wel een beetje uit de bocht hier: tegenvallend Arcade Fire, Radiohead en Foo Fighters ? Ik heb beelden gezien van Foo Fighters bij Glastonbury, het was fantastisch daar. en Roskilde dan ?
Is het dan niet het festival zelf wat tegen heeft gevallen ? Te hoge verwachtingen van het publiek misschien door zo’n belachelijk goeie lineup ? Werchter is in mijn ogen dit jaar de maatstaf wat betreft goeie lineup.


De ene keer dat ik ooit FF zag ervaarde ik net zo. Leuk begin, daarna compleet langdradig en saai, met Dave Grohl die teveel lulde tussen de nummers door.

Dank!

Toch nog wat meer uitleg nodig denk ik. Goed om te lezen dat veel mensen er wel van genoten hebben, leuk om te zien hoe ervaringen kunnen verschillen. Ik stond op precied dezelfde plek waar ik een magische ervaring had met radiohead. Goed vooraan met goed geluid en fans. En na Soulwax en avalanches klaar voor een laatste keer knallen. Eerste stuk tm The Pretender was ook top, sfeer in het publiej ook. Maar daarna werd het langdradig. Veel uitrekken en praten, maar op een manier dat het gemaakt en geforceerd op mij overkwam. De energie vloeide ook weg uit de menigte, waren duidelijk niet de enige. Bij het weglopen was het ook al opvallend rustig.

Van een band van dat formaat verwacht je dat ze weten hoe je een set opbouwt en aandacht vast houdt. De enige andere verklaring die ik voor mezelf nog heb is dat de verwachting misschien wat te hoog was na headliners die boven zichzelf uit stegen met Radiohead en Soad.



 

boogiewood

Playlistbediener
2 feb 2017
12
0
Na 4 heerlijke dagen, mijn top 10 :
1 Foo Fighters
2 Radiohead
3 Arcade Fire
4 Prophets of rage
5 Sohn (voor mij dé ontdekking)
6 Thurston Moore Group
7 Bonobo
8 Frank Carter & the rattlesnakes
9 Alt-J
10 Nathaniel Rathliff

Jammerlijk gemist wegens tent volzet : The Pretenders

Schuur doe iets aan uw parking, douches en wc's.

CU next year !
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.994
565
Mijn top 10:
1. Radiohead
2. Bonobo
3. Warhaus
4. Thurston Moore Group
5. Lorde
6. Arcade Fire
7. Foo Fighters
8. Warpaint
9. J. Bernardt
10. Prophets of Rage

Helaas maar een half uurtje van kunnen zien: SOAD, had zeker top 10 materiaal geweest.
Helaas niet kunnen zien door een volle tent: Soulwax.
 

Wouter Janssens

Nieuw lid
8 feb 2016
3
3
Na enkele jaren afwezigheid dit jaar 1 dag geweest, en zeker waar voor mijn geld gehad : een zeer aangenaam White Lies, een serieus feestje bij Royal Blood, The Pretenders nog meegepikt aan het scherm (leuk, maar het lijkt toch alsof je een youtube-filmpje aan het bekijken bent), en een geniaal Radiohead. Muzikaal dus een topdag gehad.

Maar, ik zeg het al jaren, en ik ga het nog eens herhalen : wat een ongelooflijk k*tfestival is dat toch. Iedere keer opnieuw aanschuiven voor het toilet (buiten Pinkpop heb ik dat op een ander festival nog nooit moeten doen), en 2 tenten waar je nooit binnengeraakt (ook hier : al jaren Pukkelpop gedaan, nog nooit een probleem gehad om daar op eender welk moment een tent binnen te stappen). Ik begrijp dat niet : zet dan 1 tent minder die je volledig open kan maken zodat je er vlotter binnengeraakt en wissel die af met het hoofdpodium. Wat heb je aan het zien van een line-up en zeggen "ja, die wil ik zien" terwijl je op voorhand eigenlijk al weet dat je die tent toch niet gaat binnenraken? Iedereen koopt ondertussen zijn/haar ticket toch alleen maar voor de bands op de mainstage : dat zijn de enige bands op Werchter waarvan je zeker weet dat je ze gaat kunnen zien. Die tenten dienen toch nergens meer voor?

Als het hoofdpodium muzikaal goed is, zal ik zeker weer terugkeren, daar niet van, maar een aangenaam festival is Werchter toch allerminst (uiteraard naar mijn kleine mening). Jammer met zo'n line-up.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.230
10.666
Wat waren het weer vier mooie dagen. The Slope is een leuke aanwinst maar vooral de Apero mag blijven, heerlijk plekje! Volgend jaar mag het van mij best in plastic bekers geschonken worden zodat de Goose IPA meekan naar een optreden. Qua drukte was het maximaal de laatste dagen, toiletbezoek en bezoek aan The Barn moesten goed getimed worden.

Overall gezien waren de mainstage/ headliners een stuk beter dan vorig jaar. Wel miste ik de scherpte in de line-up in de tenten, zeg maar categorie Courtney Barnett, Beck, Tame Impala en Rodger Plant.

Top 15:
1. Radiohead (Dit was geen optreden meer maar een totaalervaring. Kunst)
2. System of a Down (ongelofelijk sterk optreden)
3. Prophets of Rage
4. Royal Blood
5. Lorde
6. The Pretenders
7. Arcade Fire
8. Linkin Park
9. Imagine Dragons
10. The Lumineers
11. Foo Fighters
12. Slowdive
13. Kings of Leon
14. Nothing but Thieves
15. Blink-182

Met aanvullende waardering voor Declan McKenna, Avalanches, Machine Gun Kelly, Jimmy Eat World en Dropkick Murphys
 

Bert

Support act
14 nov 2014
853
791
maar vooral de Apero mag blijven, heerlijk plekje! Volgend jaar mag het van mij best in plastic bekers geschonken worden zodat de Goose IPA meekan naar een optreden

bij de uitgang waren plastic bekers beschikbaar om in over te gieten, heb ik regelmatig gedaan
 

Lion

Support act
7 mrt 2017
789
1.630
Ook maar even een top10 gemaakt:
1. Radiohead
2. Foo Fighters
3. Whitney Super intiem, was al fan van hun album, maar live komen ze nog beter tot hun recht.
4. Slowdive
5. Arcade Fire
6. Prophets Of Rage
7. Cage the Elephant Wat een wilde show, een van de positief verassende artiesten voor mij.
8 Frank Carter And The Rattlesnakes De wildste show die ik gezien heb op Rock Werchter. De perfecte opener voor de MainStage. Je moet goed zijn om om 13.00 zo veel mensen los te krijgen.
9. Royal Blood
10. System Of A Down
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.230
10.666
Joslittel wrote:
maar vooral de Apero mag blijven, heerlijk plekje! Volgend jaar mag het van mij best in plastic bekers geschonken worden zodat de Goose IPA meekan naar een optreden

bij de uitgang waren plastic bekers beschikbaar om in over te gieten, heb ik regelmatig gedaan

Joh. Op de eerste dag wilden we dit doen maar werd ons vriendelijk (dat wel) verzocht om het ter plekke op te drinken. Ook direct in plastic tappen aan de bar zat er niet in. Toen maar niet meer geprobeerd want Daar opdrinkem was ook geen straf!
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.211
3.036
Gisteren was nog een fijne dag. Starten met Nothing But Thieves wat wel een goeie opener was. In de namiddag ben ik toevallig in de KluB C beland bij Fatima Yamaha en dit was toch echt wel een verrassing, het stukje dat ik heb gezien was echt vet! Daarna nog een stukje van Benjamin Clementine gaan zien, natuurlijk een geweldige stem en het bandje stond duidelijk achter het project maar het concert lag me toch niet zo, enkele goeie songs maar niets wow.
Ik ben nog op tijd in The Barn geraakt voor Soulwax, het was strak en hard! Ik stond zelfs nog redelijk dicht, maar ik heb een fout gemaakt: ik was mijn oordopjes vergeten en ben met spijt in het hart na een halfuurtje weg moeten gaan want het geluid stond echt te hard waar ik stond... 'Nog snel iets eten en dan snel naar The Avalanches vertrekken', dacht ik, 'het zal wel al druk zijn.' Dat bleek een vergissing te zijn, ik kwam 20min op voorhand toe en ik liep zo naar het midden op de 4de rij, vlak achter enkele G-Eazy fans die al stonden te kamperen. Uiteindelijk was het wel nog een tof concert, uurtje dansen en gek doen maar niets speciaals. Dan Foo Fighters die natuurlijk een ideale afsluiter zijn voor een festival als RW. Ik vond het tof maar 2,5h is me toch echt net iets te lang. Uiteindelijk was de zondag iets minder dan ik er op voorhand van verwacht had, vooral omdat ik Soulwax moest missen ook al had ik de luxe dat ik binnen ben geraakt.

Het eindverdict:

1. Radiohead (ik heb me misschien meer geamuseerd bij de volgende namen in dit lijstje, maar Radiohead was gewoon te goed om niet op 1 te zetten. Eerste keer en ik ga ze later zeker nog vaker gaan kijken!)
2. Bonobo (hoe langer ik terugdenk aan dit concert, hoe beter het wordt!)
3. Lorde
4. Royal Blood
5. Arcade Fire
6. Warhaus
7. Soulwax/Avalanches
9. Foo Fighters/Nothing But Thieves/Fatima Yamaha

Uiteindelijk dus echt veel toffe dingen gezien, maar vorig jaar vond ik toch net iets beter (op de headliners na). Ik ga graag naar Werchter voor de grote namen te zien, maar ik merk wel dat het steeds minder mijn ding wordt. Ik zou graag Radiohead/AF/Bonobo/Warhaus eens zien in de setting van een BKS of DTRH maar die festivals vallen altijd in mijn examenperiode... Zolang dat het geval is, zal ik mij amuseren op RW, tot volgend jaar!
 

Sb12

Playlistbediener
6 jan 2017
47
0
Ik zie hier niemand over Vuurwerk praten, maar dat vond ik echt een erg goed optreden!!! De verrassing van deze editie voor mij :p

Verder weinig verrassingen, beetje dezelfde namen als anderen hier die ik ook top vond: POR, Royal Blood, Arcade Fire, Foo's staken er wel bovenuit.

LP en Blink vond ik leuk uit nostalgie, maar wel echt niet zo'n goede optredens :)
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.793
3.748
Bert wrote:
Joslittel wrote:
maar vooral de Apero mag blijven, heerlijk plekje! Volgend jaar mag het van mij best in plastic bekers geschonken worden zodat de Goose IPA meekan naar een optreden


bij de uitgang waren plastic bekers beschikbaar om in over te gieten, heb ik regelmatig gedaan


Joh. Op de eerste dag wilden we dit doen maar werd ons vriendelijk (dat wel) verzocht om het ter plekke op te drinken. Ook direct in plastic tappen aan de bar zat er niet in. Toen maar niet meer geprobeerd want Daar opdrinkem was ook geen straf!

Ze waren nog wat in de ontdekkingsfase want eerst hoefde je ook geen extra bon te geven als borg, resultaat overal lege glazen. En dat de bonnen bij het inwisselpunt even op waren haha. Op de muziek kom ik later nog wel terug :)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken