Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

gerrie

Dagopener
22 jun 2016
569
413
Blijft toch mooi dat toch mooi dat iedereen verschillende dingen kan ervaren bij dezelfde bands/optredens.
Wat we volgens mij wel kunnen concluderen: SOAD was geweldig, Blink 182- was niet zo geweldig xD
Verder had ik zelf meer verwacht van Arcade fire en Radiohead, muzikaal is het beide geweldig, en ik heb ook zeker genoten, maar het is mij toch net iets te rustig ofzo. Arcade fire daarom ook niet helemaal gezien..
Persoonlijk vond ik Linkin Park ook geweldig. Ik vind de muziek tof en een paar maten van me zijn best wel die-hard fan, wat de sfeer erg bevorderde. Daarnaast (of je de muziek nou goed vind of niet) was het showaspect gewoon best wel sterk.
Ik vond Kings of Leon ook alles mee vallen trouwens.


Maar voor mij waren de Foo Fighters toch met afstand het hoogtepunt van het weekend!!

Mijn top 10 van het weekend:

1. Foo Fighters
2. System of a Down
3. Linkin Park
4. Rag'n' Bone man (wat kan die kerel zingen)
5. Royal Blood ( Braken met z'n 2en even de mainstage af)
6. Imagine Dragons ( Veel beter dan verwacht, helaas wel Lorde gemist hierdoor)
7. Prophets of Rage
8. Kings Of Leon
9. Seasick Steve (Positieve verrassing wel)
10. Dropkick Murphys ( Feest!!)

Eervolle vermeldingen voor Nathaniel Rateliff, White lies, The pretenders, Blues Pills en Nothing But Thieves.

Al met al een topweekend!!
En wat viel het weer mee zeg
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
569
167
Afgelopen weekend was mijn eerste keer rock werchter en het is zeer goed bevallen! Ivm pinkpop veel relaxtere mensen en personeel vond ik over t algemeen. Veel mensen gesproken, waaronder veel jolige britten, en had het elk moment van het weekend naar mn zin. Zelf heb ik bijna alleen maar voor de mainstage gestaan maar als daar niks boeiends was, was het uitstekend vertoeven bij de north west walls of the slope.
Mijn top 10

1. Radiohead: de band die mij voornamelijk naar werchter trok. Wat een magie was dat. Echt nog bijna nooit meegemaakt dat ik zo in een optreden werd meegezogen. Vrij weinig op die show aan te merken; de visuals waren erg sterk, alles was zuiver en de setlist was voor mij ook erg fijn. Alleen jammer dat ze niet de 2.5 uur vol speelden maar wat heb ik genoten.
2. System of a down: heerlijke chaos. Echt iedereen ging los en zong mee wat ik bij weinig shows heb gezien dit weekend. Vond de nummers vrij strak gespeeld en ik genoot echt van de attitude van die band: boodschap overbrengen zonder gezeik of ey oh er doorheen. Moest echt bijkomen na dit concert, wat een energie.
3. Linkin Park: was erg sceptisch voor dit optreden. Vind t nieuwe album dramatisch en was bang dat daar veel van in de show zou zitten. Dit viel mij alles mee en op t intermezzo van chester in t publiek na vond ik dit linkin park op zn best. Chester was zeer goed bij stem (was wel eens anders) en de gouwe ouwe beukers werden heerlijk ten gehore gebracht. De muziek zelf is dan misschien niet van een niveautje radiohead, maar t maakt altijd zo veel bij me los als ik ze live zie. Als lievelingsband van mijn jonge tienerjaren brengt het altijd een hoop sentiment naar boven.
4. Foo Fighters: de lievelingsband van de vriend waarmee ik was, dus ik ging lekker mee in zijn hype. Heerlijke muziek en in t voorste vak was t heerlijk meeschreeuwen en -springen geblazen. Vond het erg snel gaan voor me gevoel en vond alles lekker strak gespeeld. Puntjes van kritiek: wat een hoop gelul tussendoor en veel nummers werden veel te lang uitgerekt. Een beetje van beide is leuk, maar dit vond ik iets te veel van t goede. In de tijd dat ze nummers uitrekten en stonden te lullen hadden ze makkelijk 6 nummers kunnen spelen. Dat vond ik nogal jammer, maar uiteindelijk heb ik van elk nummer genoten.
5. arcade fire: kende deze muziek nauwelijks, maar wat was dit lekker zeg. Waar ik stond was t publiek erg participerend (in tegenstelling tot de rest van het publiek als ik het hier zo lees) wat een fijne vibe creeerde. Wel jammer dat deze band niet in het donker stond, had het effect van de visuals zeker versterkt.
6. prophets of rage: zo. Dat was even lekker knallen zeg! Al die heerlijke RATM nummers waren goed materiaal voor een heerlijke pit in het voorste vak en wat was het gaaf om die legendes op t podium te kunnen zien.
7. Frank carter and the rattlesnakes: lekkere opener die al meteen mensen uit hun dak liet gaan, waaronder ondergetekende. Fijne sound en wat is die frank carter een entertainer. Neem aan dat deze band nog wel een paar jaartjes zal groeien.
8. Alt j: twede keer dat ik ze zag en weer heerlijk genoten van deze band. Minder vond ik wel dat ze slecht op elkaar ingespeeld waren (3-4 keer moest een nummer opnieuw gestart worden) en dat bijna niemand om me heen iets van ze kende in het voorvak want iedereen stond te kamperen voor de foos.
9. blink 182: lekker headbangen en meeschreeuwen. Lekker plat, gewoon lekker. Meer niet.
10. Royal blood: dat je met zn 2en een veld zo plat kan krijgen. Geweldig.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.169
4.316
Hoogtepunten:
1. System of a down: wat een optreden!
2. Foo Fighters: sterk begin, goed einde. In het midden had wel een nummertje geskipt kunnen worden.
3. Prophets of Rage: 1e pit, meteen gezellig. Lekker gehavend uit gekomen.
4. Dropkick Murphy's: beter bij stem dan de vorige keer.
5. Seasick Steve: blijft leuk om naar te kijken.
6. Benjamin Clementine: toevallig gezien omdat de Barn bij Rag'n Bone man al dicht was. Goed optreden, mooie persoonlijkheid en loepzuiver.
7. rag'n Bone man: wat zwak begin (ook doordat de muziek verkeerd was afgesteld aan het begin), maar kwam uiteindelijk helemaal goed.
8. Linkin Park: de nieuwe nummers zijn ruk, de ballads in de hekken duurde te lang, maar verder een goed optreden.

Grootste tegenvaller: Radiohead en de lange rijen om het terrein te betreden.
 

NiekBBQ

Randprogramma
21 nov 2016
167
87
4 geweldige dagen gehad! Veel mooie acts gezien, niets slechts. Gelukkig zat het weer ons ook nog eens mee.

Donderdag:

Mark Lanegan: Klein stukje van gezien maar het greep me niet echt. Ook geen geweldige plaatsen in de Barn. Achterin vond ik het geluid ook erg matig.
Prophets of Rage: Heerlijke set! Knallen van begin tot eind. Stond vrij ver achter aan maar ook daar ging het mooi los.
Lorde: Stukje van gezien want eerder weg voor mooie plek bij Arcade Fire. Paar hele goede nummers gezien en een aantal dat ik helemaal niks vind.
Arcade Fire: Geweldig! Dansen en zingen van begin tot eind. Om ons heen veel enthousiast publiek. Win Butler moet niet zeiken over het publiek.
Kings Of Leon: Achteraan (net in het gras tegen het randje van de vloerplaten aan zeg maar) bekeken maar het doet me niks. 20 min voor het einde vertrokken om Kip te gaan eten buiten het terrein.

Vrijdag:
Tamino: laatste 15 minuten gezien. Leuke cover van de Arctic Monkeys, mooie uitvoering van Habibi. Prima begin.
Warhaus: Hun album veel geluisterd. Het was precies zoals op het album. Jammer van de technische problemen halverwege.
Future Island: Ik weet niet wat ik van de frontman moet vinden. Zijn dansen en grunten is opzich wel leuk maar zijn 'normale' zangstem ben ik niet kapot van. Lastig te verstaan. De band die achter hem staat is wel serieus goed!!
White Lies; Stukje gezien vanaf het gras. Mwah...beetje saai.
Royal Blood: Whow! Had ze in 2015 al gezien op Werchter maar deze gasten zijn gegroeid! Een van de betere optredens van het weekend.
James Blake: Laatste 3 nummers gezien omdat we alvast een goede plek wilden hebben voor Radiohead. Wat ik heb gehoord was goed maar totaal misplaatst op de mainstage.
Radiohead: Van begin tot eind kippenvel. Pure kunst! Voor mij de ideale setlist. Wat wazige zooi (woorden van mijn maat..) en wat hits. Jammer van het 30 min te kort.

Zaterdag:
J. Bernardt; Erg goed. Hopelijk gaat hij hier mee door naast het werk met Balthazar.
SOHN: Lekker met de ogen dicht staan droomdansen. Aantal sterke nummers.
.........mega groot gat met niets fatsoenlijks op de planken.......
SOAD; De eerste 3 nummers gezien. Klonk goed en zag er ook nog eens top uit.
Bonobo: Super. Al vind ik de nummers met zangeres een stuk minder dan alleen Bonobo met band. Hoogtepunt van de dag.
Above & Beyond: Als een malle staan dansen!

Zondag:
Cage The Elephant: Kende de nummers wel maar had niet verwacht dat er live zo'n energieke band staat. Mooi om die gasten bezig te zien. Mick Jagger Jr. als zanger.
Thurtson Moore Group: Wat een geluid!! Geweldige Thurston Moore, maar ook de rest van de band is enorm goed! Mijn 3 vrienden (die het niet kenden) waren overdondert.
Fatima Yamaha: Helaas net na Love Invaders binnen. De hele tent heeft lekker staan dansen.
Benjamin Clementine: Aparte zangstem en de liedjes werden mooi gebracht. Leuk moment met Condolence.
Alt-J: Ik vond dit een erg sterk optreden. Was bang voor een zware tegenvaller na het topconcert in 2015 in The Barn en de valse zang op Glastonbury dit jaar. Wel is de mainstage veel te groot voor Alt-J. Ze moeten gewoon in het donker staan. Wel erg sterke nummers die goed gebracht werden.
Foo Fighters: 2,5 uur vol gas staan springen en dansen. De perfecte afsluiter!

Top 5:
Radiohead
Arcade Fire
Thurston Moore Group
Bonobo
Royal Blood

Verder herken ik de kritiek op de tenten niet. Nooit echt te druk en er was altijd wel plek. Als je je achteraan beetje door menigte wringt was er altijd voldoende ruimte in het midden. Bij de meeste optredens 15 min. vooraf de Barn in wandelen en je staat gewoon voor de geluidsman.

Toiletten waren na optredens logischerwijs erg druk. Tijdens een optreden kon je makkelijk naar het toilet, die overigens erg schoon waren!

Wat is dat gesjouw naar en van de camping op donderdag en maandag toch verschrikkelijk! Eeuwige zonde dat de parkeerplaatsen bij C3 zijn verdwenen.

Hopelijk volgend jaar wederom naar Werchter voor 4 top dagen!
 

marsupilami

Campingartiest
27 jan 2017
57
0
Al met al een erg mooi weekend gehad, ook de derde keer RW was weer een succes. De voorspelde 4 dagen regen bleven weg, want wat er viel mag geen naam hebben. Om te beginnen met de mindere zaken:

1. De nieuwe afsluithekken bij de tenten. Ze leken mij wel handig om het gedruk weg te nemen, maar naar ik heb begrepen gingen ze ook wel snel dicht en dat begrijp ik niet. Iemand hier first-hand experience van?
2. De lange rijen bij het binnenkomen waren wat vervelend, maar het gaat om onze veiligheid en dan kan ik het wel hebben. Wel mogen ze volgend jaar de mannen- en vrouwenlijn afschaffen, wat een onzin. Zal voor het fouilleren geweest zijn, maar dan moeten ze dat wel doen. Ben in 4 dagen tijd niet 1x gefouilleerd.


Mijn top 10 van het weekend:

1. System of a Down. Nog beter dan verwacht, retestrak en een geweldige show!
2. Prophets of Rage/Royal Blood. Kon niet kiezen, maar beiden in het voorvak bekeken en alles ging daar kapot.
4. Linkin Park. Ondanks dat hun laatste album vrij slecht is heb ik mij echt stevig staan vermaken. Het showelement (en de hoeveelheid bier) hebben daar wel flink aan bijgedragen! Ook vond ik de nieuwe nummers live beter overkomen dan op de plaat.
5. Foo Fighters. Zoals je mag verwachten retestrak, maar ik vond de 2,5 uur vrij lang. Ik weet niet, raakte na 1,5 uur wat afgeleid op een of andere manier. Kan door vermoeidheid komen, maar ik heb het idee dat dit nog veel beter kon.
6. Benjamin Clementine. DE verrassing van het weekend voor mij. Wat een stem en wat een sound! KluB C stond vrij leeg vond ik (zal door Rag 'n' Bone Man gekomen zijn aangezien die snel vol was idd), maar wauw.
7. Cage the Elephant. Een kwartier voor je show gewekt worden en dan met zo'n energie staan rammen. Die zullen niet helemaal nuchter geweest zijn haha!
8. Imagine Dragons. Strakke show en kregen de weide gewoon mee voor 75 minuten. Gedaan wat ze moesten doen, maar nog verrassend vermakelijk.
9. Jimmy Eat World. Was een mooie opmaat naar SOAD en LP.
10. Vuurwerk. Verrassing nummer 2 van het weekend, deze mannen ga ik in de gaten houden vanaf nu!

Eervolle vermeldingen voor Maggie Rogers, Declan McKenna, The Lumineers en de schoonmakers van de toiletten (!!) Ik heb geen enkele ranzige plee gezien namelijk. Verder heb ik als niet-liefhebber van Arcade Fire en Radiohead mij wel gewaagd aan de optredens, maar dit bevestigde al wat ik vond: muzikaal vast geniaal en voor de fans/liefhebbers prachtige optredens, maar niks voor mij. AF beviel mij dan nog meer dan RH en dat kwam vooral door het tempo in de set.

Headliners top, onderkant van het affiche was inderdaad wat kariger. Werchter, tot volgend jaar!
 

Kirsch

Campingartiest
27 okt 2015
71
2
Je kunt ook aan je succes ten onder gaan. Vooraf zegt iedereen wat een line-up ! Maar wat kun je uiteindelijk zien van die line up ? Te weinig, met afstand te weinig. Tenten die al vanaf een half uur voor aanvang concert de poorten sluiten en dan die wegjagende rode kruizen voor je neus zetten, zo van; Blijf weg ! Dus gaat iedereen nog eerder vertrekken bij het ene concert om het andere niet te missen. Met als gevolg allemaal rennende en stressende mensen op het terrein en dat is nu net niet wat bij een festivalsfeer hoort. Ik ben benieuwd wat de RW organisatie hier over gaat communiceren en vooral wat men er aan gaat doen voor een volgende editie. Voor onze groep gaat dit de doorslag geven om volgend jaar (na zoveel jaren) eens een keer wat anders te proberen. Tuurlijk was Aracde Fire helemaal top en de FF als closer, perfect ! En Passenger was te gek en Savages verassend goed op de main en zo nog veel meer. Er waren simpelweg teveel mensen of teveel goede bands. En wie bedacht heeft dat Bazart en Oscar and the Wolf onder een dak moesten spelen, sorry ! flink ver naast de plank geslagen. Ja uiteraard staat er een mega YouTube scherm waar je pseudo live kunt meekijken zal de persvoorlichter van RW wel zeggen, maar daarvoor hoef je geen kaart te kopen, dat kan thuis ook voor de buis. Kortom RW team, het was een geweldige line up, zelden zoveel prachtige namen bij een gezien. Maar het was met afstand de minst relaxte editie die ik heb meegemaakt. Er is werk aan de winkel in de evaluatievergadering.

 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Zo, weer thuis en even gedouched, geslapen en gegeten. Ben nog steeds moe dus straks slapen gaat ook vast goed komen en dan morgen weer werken :)

Optredens die ik gezien heb:
1. System of a Down 10 (gewoonweg fantastisch en echt een van mijn beste concerten ooit, ik stond in het linker voorvak, ja fantastisch!)
2. Royal Blood 8,5 (Ook linkervoorvak, wellicht helpt dat dus ;) ; Hele toffe muziek en strak optreden)
3. Nothing but Thieves 8,2 (Ik denk een van de leukste opkomende bands die er zijn, gaan denk ik groot worden. Die zanger is niet mooi maar wel goed zeg!)
4. Foo Fighters 8 (Was inderdaad een enigszins saai stuk (lees zonder hitjes) omdat er al zoveel aan het begin zaten maar verder prima optreden!)
5. Blink-182 7,9 (Gewoon jeugdsentiment en prima setlist)
6. Prophets of Rage 7,8 (Helaas geen geweldige plek want we waren net te laat binnen, maar desalniettemin een vette show)
7. Bazart 7,7 (Hier vooral om de muziek en de sfeer buiten de tent (ook daar was het echt druk!), jammer dat ik de tent niet in kon, maar ja Royal Blood...)
8. Nathaniel Rateliff & The Night Sweats 7,4
9. Linkin Park 7,3
10. Imagine Dragons 7,2
11. Seasick Steve 7,1
12. Jimmy Eat World, Jain, The Lumineers, Frank Carter & The Rattlesnakes 7
16 Radiohead 6,6 (Ik weet vanaf nu dat het niets voor mij is. Die paar ontzettend toffe nummers die ze hebben wegen niet op tegen het aantal kutnummers (in mijn ogen hè don't be offended) Het was trouwens echt heeeeeeeeeel rustig bij Radiohead, nadat mijn vrienden weg waren gegaan kon ik nog heel ver naar voren lopen zonder tegen mensen aan te lopen, dat had ik echt niet verwacth!)
17. Alt-J 6,5 (Niet mijn muziek maar gezien bij gebrek aan betere opties/Foo Fighters)
18. Arcade Fire 6 (Ook duidelijk niet mijn ding en dan ook nog gaan zeuren dat ze energie willen hebben! Begin dan zelf niet met zulke saaie nummers (again mijn mening))

Echt een fantastisch weekend gehad, zelfs de donderdag erg goed vermaakt ondanks weinig leuke optredens. Wat ik wel belachelijk vind is dat je op camping A1 moet betalen om te pissen (je betaald toch al 27 euro voor je campingticket!) en ook 4 euro voor de douche die ook nog eens koud was...)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.015
8.661
Nu snel even m’n tekstje delen, anders komt het er niet van.

1. Radiohead. Een set zoals deze hoor je zelden op zo’n massaal festival. Ik heb een traantje laten rollen tijdens Lucky. En geloof me: dit heb ik nog nooit gedaan tijdens een (festival)concert. Myxomatosis was lekker smerig, All I Need was zwoel en Paranoid Android was niet kapot te krijgen. Maar vooral: deze mannen maken mooie muziek. Geen muziek om op te moshen, te fistpumpen of te ‘hey-hoën’. Dat doen al genoeg andere headliners op Rock Werchter, maar gewoon muziek die je kan ontroeren en gewoon mooi durft te zijn. En openen met Daydreaming op een festival waarop (véél) mensen komen ‘voor de sfeer’, het bier de Foo Fighters toont weeral aan dat deze band ballen heeft die zo groot zijn als de neusgaten van Dave Grohl.

2.Arcade Fire. Ja, lekker cliché m’n tweede favoriete band op nummer 2 zetten… maar wat een goede set was dit weer. Het was hit na hit, ookal beweren ze zelf dat ze die niet hebben. Ja, Win Butler kan een eikel zijn, maar het draait bij deze band niet rond de frontman, maar het totaalpakket. Toch enkele hoogtepunten: Reflektor, Month Of May, The Suburbs en Rebellion. En de volgende keer liever een plek in het donker, graag!

3. System Of A Down is een band waar ik niet enthousiast over was. Te hard, te lomp, te passé enzo. Maar wat ben ik blij dat ik mezelf nu moet tegenspreken! Voor mij dé verrassing van het weekend. Het siert hen wel dat ze metal nummers hebben die best wel creatief in elkaar zitten. En dat ze tussen die nummers ook geen praatjes maken.

4. Thurston Moore was heerlijk trippen op het gitaarspel van de meester. Of liever: meesters, want net het samenspel van de muzikanten maakten dit zo’n geweldige ervaring.

5. The Avalanches zal bij velen vast niet zo hoog scoren, maar ik heb zo hard genoten van dit feestelijke rommeltje dat ik het graag in m’n top 5 zet. Frankie Sinatra!

6. Warhaus was verrassend druk en zoals verwacht lekker zwoel én lichtjes dansbaar. Wat een lekkere jam is dat Beaches toch hé! Voor mij de beste Belgen (Soulwax jammer genoeg moeten missen door de drukte).

7. Foo Fighters, dé act voor velen, stelden eigenlijk niet teleur. Of misschien een beetje. Ze brengen gewoon een lekkere feelgood rockshow en meer moet je niet hebben als afsluiter. Jammer van die ellenlange praatjes en het oprekken van die nummers. De eerste keer is dat leuk, de vijfde keer is het vervelend.

8. J. Bernardt was ook een kleine verrassing, aangezien ik z’n muziek niet goed ken. Maar ik heb me erg vermaakt tijdens z’n zwoele show.

9. Future Islands. Zo’n leuke show! Alleen jammer van het geluid. De stem stond te stil.

10. Royal Blood. 3 woorden: luid, lomp en lekker.

Toch nog even zeggen dat ik de lineup in z'n geheel wat vond tegenvallen. Voor mij dan toch hé. Volgend jaar mag het iets meer 'Roskilde' zijn, en iets minder 'Rock Am Ring'. Want het grootste gedeelte van het volk kwam nu voor grote, luide en soms lompe rockbands. Gevolg: de acts die een beetje scherper zijn werden minder druk bezocht en konden op minder sympathie rekenen. Een halflege tent voor Warpaint of Thurston Moore is eigenlijk te triest voor woorden als je weet dat de honderdste keer Dropkick Murphys een overvol veld krijgen. Zet RH of AF op een lineup als die van vorig jaar, tussen de enthousiast ontvangen PJ Harvey, Tame Impala, Beck en Paul McCartney, en je gaat al een betere 'algemene respons' krijgen.

Maar de voortekenen zijn goed voor volgend jaar: Linkin Park en Blink 182 zijn al uitgesloten en dingen als Gorillaz, QOTSA, The National en Nick Cave zouden weleens tot de mogelijkheden kunnen behoren. Misschien ben ik er in 2018 dan ook weer bij. :)
 

Aike

Gouden Tip
27 mrt 2017
355
8
Zo wat een weekend was dit zeg. Van mijn 3 bezochte edities(2014,2016,2017) was dit denk ik mijn favoriet. Zal het per dag eens afgaan.

We hadden dit jaar net als vorig jaar Hive Tickets. Dit keer op de woensdagavond ff bij die tent toch rondgekeken(hebben hive tickets vooral omdat we dan niet op donderdagochtend vroeg wegmoeten). Dat viel me alles behalve mee eigenlijk. Wel waren we erg dom geweest qua plaatsing van de tent. Het was dicht bij de ingang, maar ook letterlijk aan de weg.

Donderdag:

De rij om binnen te komen duurde behoorlijk lang moet ik zeggen. Zesde Metaal wilde ik niet echt zien, maar Declan McKenna heb ik ook gemist(had misschien nog 10 minuten kunnen zien dus liet het daar maar bij en zijn de Barn in gelopen).
- Cigarettes After Sex: Dit viel mij echt behoorlijk tegen. Ofcourse weet ik dat het rustig zou zien, maar hoe ze mij op plaat wel gepakt hebben deden ze dit live niet. Zanger stond met ogen dicht en leek daardoor misschien zelfs wel zenuwachtig. Geluid vond ik ook slecht staan, vaak wat gepiep naar mijn idee en die knal in het midden was ook bijna eng. Nog nooit zoiets mee gemaakt. Na die knal werd het echter wel wat beter voor mijn gevoel.
- Mark Lanegan Band: Niet volledig gezien en we stonden ook wat halverwege. Klonk lekker, maar niet heel bijzonder. De setlist was wel nice, al ken ik niet veel van hem.
- Prophets of Rage: WAUW! Dit was zo enorm cool zeg. Ik ging hier vooral heen vanwege de nostalgie, het goede review op Pinkpop en het feit dat het qua genre binnen mijn straatje past. Dit was zo vol energie en echt heerlijk beuken. Zeer veel enthousiasme ook bij het publiek(stond in het 1e vak). Echt heerlijk genoten en zelfs bijna een traantje moeten laten bij de Audioslave cover Like A Stone
- Imagine Dragons: Iedereen van mijn groep wilde hierheen dus heb het een kans gegeven. Daarbij kon ik al wat beter voor Arcade Fire staan(niet nodig geweest). Dit was..ok. Wat ik ook wel verwachtte. Niks bijzonders, paar leuke nummers en dat was het. Grootste probleem dat ik had was dat het zo generiek klonk. Ook de 'solo's' die ze tussendoor probeerde(behalve het drumstukje tijdens RadioActive). Als je niet excellent zulke dingen kan, doe het dan lekker niet. Verder had ik ook het idee dat de zanger niet zeer zuiver zong de hele tijd. Al met al dus een oke optreden waar ik me wel enigszins heb vermaakt.
- Arcade Fire: Dit was voor mij denk ik net de act van de dag. Wat is dit een goede liveband zeg. Op cd klinkt het al heerlijk, maar live vind ik het nog zoveel beter tot zijn recht komen. Verder snapte ik de opmerking over energie wel een beetje. Stond in het voorste vak(wat echt veel te gemakkelijk ging vergeleken met de andere headliners) en had toch het idee dat er ook wat mensen stonden die er puur waren om Arcade Fire eens mee te maken ipv echt fan waren. Al met al een heerlijke show.
- Kings of Leon: Dit viel me allesbehalve mee. Nog steeds, net als in 2014, had ik het idee dat het soms op en af ging. Heb me hier wel vermaakt en dat is het ook. Het zal echter nooit mijn ding worden.

Vrijdag:
- Warhaus: Waren er wat later, dus lekker met Warhaus begonnen. Wat was dit nice zeg, ondanks de pauze die er vanwege stroomuitval ofzoiets tussenzat. Dit is mijn 2e keer Warhaus al in minder dan een maand en vond dit, misschien omdat het in België was, nog beter. Heerlijk begin van de dag.
- Nathaniel Rateliff: Niet bewust heengegaan. Twijfelde met Future Islands puur omdat ik maar ergens heen wilde. Echter waren er een paar nog niet op het terrein en de 2 andere gasten willden naar Rateliff dus dat ook maar gedaan. Vond dit niet veel aan. Bij vlagen klonk het leuk, maar dat was het ook.
- White Lies: ook dit op een afstandje bekeken. Vond het in 2014 zeer erg tegenvallen en ook dit keer vond ik het niet zo veel aan. Wel beter dan destijds, maar ondanks dat ze in mijn ogen sterk begonnen zwakte het naarmate het optreden vorderde steeds meer af.
- Royal Blood: Godskolere, dit was me ff lekker beuken zeg. In 2014 nog gezien toen ze als 2e act in de barn stonden. Dit was echt zoooo veel beter. Wat zijn die 2 gasten vooruit gegaan zeg. Niet alleen qua klank, maar ook qua show dat ze weggeven. Het ging ook echt helemaal los in het voorste vak. Puur genieten.
- James Blake: Mja, vooraf vreesde ik er al een beetje voor. Het was niet slecht ofzo, maar wel soms saai en het voelde echt behoorlijk misplaatst. Ik stond dan nog vooraan, maar ik heb het idee dat je achter door misschien niks er van zou kunnen meekrijgen. Hij probeerde wel wat, maar voor mij was het niet goed genoeg.
- Radiohead: Waaaaauwwww. Wat was dit geweldig zeg. Dit was tot zondag 22:30 de act van het weekend voor mij. Dit was echt magisch. Ik weet niet hoe, maar uiteindelijk stond ik er op de 4e rij en van begin tot eind genoten. De setlist vond ik ook echt werkelijk waar prachtig. Dit was een algehele belevenis die ik nooit meer ga vergeten. Wel was er voor het optreden wat gedoe tussen wat mensen(iemand had een of ander gehandicapte bandje waardoor ze kennelijk zou mogen zitten(tijdens James Blake ook gewoon) en werd op iemand zeer boos omdat hij er per ongeluk een paar keer tegenaan kwam). Heb me er maar niet mee bemoeit, maar voor mijzelf en ook wat andere mensen eromheen verpestte dat wel even de sfeer toen het van discussieren naar schelden over ging.

Zaterdag:
- Frank Carter & The Rattlesnakes: Man man man, wat was dit geweldig. Wat heeft dit me nog positief verrast. Heerlijke beukmuziek en wat een showman is die Frank Carter. Staat ie in het publiek gedragen door mensen(stond zelf op 3 meter ofzo) en dat wilt hij terwijl hij zingt dat de mensen onder hem springen. Ook erg nice hoe hij de crowd zo vroeg op de dag mee kreeg. 6 Cirkelpits op een gegeven moment volgens mij. Top optreden.
-J. Bernhardt: Over goede optredens gesproken, dit was er ook weer een. Zijn onlangs uitgebrachte CD vind ik zeer nice en live klinkt het ook gewoon heerlijk. Stonden helaas wat meer naar achteren in KLub C, maar dat mocht de pret niet drukken. Was ook lekker vol al zo vroeg op de dag.
- Seasick Steve: Twijfelde tussen hem en MGK. Meeste gingen hier heen dus dat ook maar gedaan. Uiteindelijk geen spijt van gehad. Wat is Seasick Steve een baas zeg. Ook interessante praatjes tussendoor die niet ingestudeerde lines lijken. Was erg leuk.
- Jimmy Eat World: Voor mij was dit de minste act van de dag. Zie hier wat mensen die positief waren, maar ik miste echt wat pit in het optreden. Het kwam, behalve bij The Middle, niet echt los voor mijn gevoel. Vond dit niet veel soeps.
-Blink 182: Was het goed? Nope. Was het leuk? Hell yeah. Sfeer was waar ik stond erg goed en dat maakte de belevenis voor mij een stuk leuker. Vond dit een leuk optreden.
- System of a Down: Wauw! SoaD heeft iets gedaan wat ik nooit had gedacht. Ze hebbben er voor gezorgd dat ik een moshpit leuk vond, aangezien het gehele eerste vak er ongeveer 1 was. Bijna vooraan gestaan en de achterste railing ook aangeraakt. Dit was heftiger dan ik vooraf had gedacht, maar ook vooral beter dan gedacht. Had zelf het idee dat er ook een speciale sfeer hing, want wat ging dit los zeg. Puur genieten.
- Linkin Park: Van te voren vreesde ik er voor dat dit puur nostalgie zou worden, maar dat bleek niet zo. Vond het een zeer leuk en ook gewoon goed optreden. Heb het idee dat het bij LP zo is dat je er of van houdt of er totaal niet van houdt. Ik hoor bij de eerste groep. Ik heb er echt genoten en de 10 jaar jongere ik is blij dat dit het geval is. Ze mogen van mij zo weer terugkomen.

Zondag:
- Nothing but Thieves: Lekker begin van de dag. Gewoon lekkere rock muziek dit. Niets meer en niets minder dan dat. Publiek kwam lekker los tijdens Amsterdam vooral naar mijn idee.
- Dropkick Murphys: YES! De Murphys doen was ze altijd doen en wat kan ik daar van genieten. Heerlijke moshpits en een heerlijke sfeer. Ook met z'n allen in de boot tijdens Rose Tattoo, geweldig. Ik kan Dropkick Murphys niet vaak genoeg zijn.
- The Kills: Dit viel me ietswat tegen. Het was niet slecht ofzo, maar heb het idee dat ze geen grote achterban hebben en er niet zo veel om werd gegeven.
- The Lumineers: Hier was ik dan weer positief verrast. Het was niet gelijk geweldig, maar wel erg entertaining. Het was niet wat ik er vooraf van had verwacht, dus dat verrassingselement versterkte de positieve gedachte erbij.
- Alt-J: Misschien wel de grootste teleurstelling van het hele weekend voor mij. Ofcourse vond ik het lekker klinken, want de muziek van Alt-J vind ik gewoon goed. Echter leek de zanger/gitarist mij een tikkeltje nerveus en vond ik het halverwege het optreden zwaar achteruit gaan. Had het idee dat hij behoorlijk onzuiver zong.
- Foo Fighters; De Act van het weekend! EEindelijk na Pinkpop 2015(dagticket) kon ik ze zien. Voor dit concert was ik schor, erna was ik mijn stem letterlijk kwijt. Wat hou ik toch van deze band en wat klinken ze toch heerlijk live. Kan best begrijpen waarom men het misschien langdradig vonden of zijn praatjes te veel, maar ik geniet er van. Al halen ze mijn voeten eraf, ik zal blijven losgaan op Foo Fighters. Ge-Wel-Dig!

Mijn top 10:
1. Foo Fighters
2. Radiohead(net achter FF maar)
3. System of a Down
4. Arcade Fire
5. Prophets of Rage
6. Linkin Park
7. Royal Blood
8. Dropkick Murphys
9. Frank Carter
10. Warhaus/J Bernhardt(kan niet kiezen en is dan wel toepasselijk om ze samen op 10 te zetten).

Ik ben er volgend jaar in principe weer bij! Geweldige Werchter!

Edit: Overigens ook voor het eerste(en gelijk 2e keer) echt emotioneel geworden(waarbij het 2x echt een traantje was). Lucky bij Radiohead en Best of You bij Foo Fighters. Verder vond ik het ook echt lastig om Like a Stone bij Prophets aan te horen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.927
6.165
Ik ga morgen waarschijnlijk wat neerschrijven maar ik zie echt meerdere mensen klagen over de tenten, geen idee vanwaar dat dus komt. Ik heb me daar vorig jaar ook flink aan mispakt om last minute een tent binnen te stappen maar dit jaar niet meer. Halfuurtje op voorhand de tent in en ge staat goed vooraan (bij Lorde zijn we bv 10" op voorhand binnen gegaan ofso en we stonden nog wel cava..) Bij het begin van de dag, zo tussen 1 & 3 kunt ge letterlijk van tent heen en weer hoppen en ge staat altijd op een goede plek. Misschien is het iets wat ge moet leren of ondervinden maar afin..

Heel tof om zoveel leuke dingen al gelezen te hebben en zien dat zoveel mensen weer een vet weekend achter de rug hebben!!
 

Limburg

Playlistbediener
30 mei 2017
5
0
Ik ben enkel de vrijdag geweest maar ik wil toch ook mijn top 5 delen:

1. Radiohead
Buiten categorie, esthetisch perfect, onbeschrijfelijk

2. Slowdive
Hoewel ik zeer veel schrik had dat deze legendarische band live een flop ging worden door het podium en het uur dat ze moesten spelen, stelden ze zeker niet teleur. Gelukkig regende het en het geluid was zeker niet slecht (mss een beetje zacht maar dan ben ik aan het muggenziften). Op "Alison" en "When The Sun Hits" waren er zelfs veel mensen in mijn omgeving aan het springen, had ik nooit verwacht van het publiek van Werchter (er waren er zelfs verschillende met band T-shirts)

3. James Blake
Veel meer dan een simpel "opwarmertje" / voorprogramma van de headliner van dienst. Wondermooi wat hij allemaal met zijn 2 metgezellen kan brengen. Alleen jammer dat hij altijd zo weinig nummers van zijn nieuwste plaat speelt (2 als ik goed heb geteld).

4. Future Islands
Zeer goede performance, jammer dat hun laatste plaat wat aan de saaie kant is (in vergelijking met hun voorgaand werk)

5. Royal Blood
Niet echt mijn ding, maar toch een kans gegeven (en ik wou een goede spot bij Radiohead/James Blake dus dat was de hoofdrede dat ik ben gaan kijken ;) ). Hun nieuwe nummers vind ik niet echt overtuigend.



 

GoldenBeatring

Playlistbediener
10 mrt 2017
9
0
Alstu, Radiohead op Rock Werchter als MP4!

https://www.dropbox.com/s/6c7n3tyqoncn8mb/radiohead.1722080.mp4?dl=0

(hopelijk werkt de link, anders morgen even iets anders proberen)
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.305
6.506
Weekendje Werchter er weer opzitten. Veel mooie optredens gezien, helaas ook wat mindere. Weer viel reuze mee, alleen de zaterdagmiddag was zonde. Ook jammer dat Glass Animals cancelden. Ik wou er niet heen gaan maar mijn kameraad heeft me 2 dagen omgepraat en uiteindelijk had ik er ontzettend veel zin in en wou ik met hem mee. 5 minuten later hoorde ik dat het niet door ging.

Negatieve noten (qua organisatie/festival beleving):
- Waarom lopen mensen in de tenten niet door ipv achterin the barn/ klubc blijven staan? Nu je er via de zijkanten ook niet meer in kan zorgt dit voor een grote oponthouding, waardoor de tenten ook eerder dichtgaan.
- Ik vond het wel erg druk. Te druk eigenlijk.
- Geen vervanging voor Glass Animals? Ook al had er een coverbandje van ACDC gestaan, ik had iets wel leuk gevonden.
- Waarom ging the Slope al dicht voordat de headliner was afgelopen?
- Eindtijden weer wat naar achter verleggen ivm de lichtshows van de co/sub headliners

Positieve noten (qua organisatie/festival beleving):
- The Slope!
- Apero!
- WC's waren goed schoon
- Tandenpoets standje van de randstad
- Vriendelijk vrijwilligers en personeel. Iedereen was in voor een geintje en praatje
- Parking verliep vlot. We konden er zo op donderdag ochtend en maandagochtend zo van af. Nauwelijks vertraging. Alles goed aangegeven etc.

Optredens die niet in mijn toplijstje voorkomen maar waar ik toch iets over wou zeggen:

Donderdag:
Ik heb in het begin heel erg kunnen genieten van Cigarettes after Sex. Alleen mede door het slaap tekort en de luide knal in het midden was dit tich geen fijn moment waarop ik van te voren had gehoopt. Prophets of Rage is helemaal mijn muziek niet (ik zie echt niks in de combinatie rock en rap), maar natuurlijk een feestje bij Killing in the Name. Na Imagine Dragons helaas gemerkt dat the barn al vol was voor Lorde. Echt jammer, maar wel een beetje verwacht. Van buiten meegekregen dat het een zeer goed optreden was, maar helaas dus niet goed meegekregen.

Vrijdag:
Begonnen bij LANY en dit was prima lekker rustig wakker worden. Ik zie dit bandje trouwens niet groeien, was het totaal niet onderscheidend genoeg voor. Na 10 minuten weg gelopen bij Tamino, dat klonk echt nergens naar. Met een paar vrienden mee naar voren omdat ze White Lies en Royal Blood van voren wouden zien. Bij gebrek aan beter maar mee gegaan. White Lies klonk prima, maar eerder als achtergrond muziek. Ze wisten mijn aandacht dan ook niet vast te houden. Royal Blood speelde naar mijn gevoel continu hetzelfde. Weinig variatie. Wel een heerlijke bak herrie die op je afkomt en ze hebben ook een lekkere nonchalante uitstraling. Uitstekend vermaakt in de pit, waarvan ik zeker weet dat ik zonder dit het optreden niks had gevonden. Heel klein stukje van James Blake gezien. Hij begon met Vincent van Don McLean! Heerlijk nummer. Jammer dat hij hem alleen niet zo mooi speelde als Don.

Zaterdag:
Blues Pills was prima voor een afstandje met een biertje. Jammer van de regen. Tijdens Jimmy Eat World gegeten, drinken in geslagen en naar voren gelopen in opmaat naar een top avond. Klonk trouwens prima. Stopten wel 10 minuten te vroeg. In het voorvak overkwam me toch wel de grootste teleurstelling van het weekend. Blink-182. Geluid stond slecht, zang was slecht, ze wisten niet waar ze waren en volgens mij gaf de vervanging van Tom deLonge helemaal niks om de band/muziek/publiek. Echt jammer. Linkin Park helemaal van achter op het veld meegemaakt. Zoals eerder gezegd kan ik echt helemaal niks met de combinatie rap en rock. Ik vond het muzikaal dan ook helemaal niks. De nieuwe songs zijn nog erger dan de oude. Na 3 kwartier verveling maar vooor de gein mijn kameraad heen en weer geduwd. Voor dat ik het wist kwamen er 6 onbekende jongens mee doen en hadden we helemaal achter op het veld een mini-moshpitje. Super gezellig. Toen een van die jongens mij op het einde zei, jij weet ten minste hoe je moet feesten op deze geweldige muziek, heb ik hem maar niet uit de illusie gehaald.

Zondag:
De top dag. Veel mooie optredens gezien, dus de meesten zie je hieronder in mijn lijstje. Helemaal vooraan gestaan bij the Kills. Top performance. Heel lekkere muziek. Waarom het dan niet in mijn toplijstje staat? Ik ben na een half uur weg gelopen ivm de bas. Ik moest telkens mijn oordopjes terug drukken in mijn oor omdat ze eruit trilden. Ik vond het zo niet relaxed hard staan, dat het voor mij het hele gevoel in het optreden weg nam. Daarna op tijd in the barn gekomen voor grootste teleurstelling nummer 2 van het weekend, Rag’n’Bone Man. Het geluid stond niet lekker en de eerste 4 nummers vond ik allemaal niks aan. Tijdens het 5de nummer maar weggelopen want had geen zin om een half uur te wachten voor 2 hitjes waarmee ik op de radio ook wordt dood gegooid. Redelijk vooraan gestaan bij Alt-J. Lekkere muziek, maar de gitarist haalde een paar keer de vibe eruit toen hij per ongeluk het verkeerde nummer in starte. Dat gebeurde intotaal maar liefst 5 keer! Prima luistermuziek, maar ze moeten wel bij de les zijn en een uur en kwartier is te lang voor ze. De mainstage trouwens ook te groot.

Top 15 (want 10 is niet genoeg):

15 Kings of Leon:
Nog nooit eerder gezien en vooraf ook niet bijzonder veel zin in. Lekker vanaf the Slope gezien met loempia's en een biertje. Ze speelden strak, visuals waren leuk en het rockte wel lekker. Daarmee is ook alles gezegd, niet memorabel.

14 Maggie Rogers:
Grote verassing. Ik had me een klein beetje blind gestaard op de naam Pharrel Williams. Haar muziek echter klonk een stuk volwassener en leuker. Ook leuk om te zien dat het echt lijkt of ze niet weet wat haar overkomt. Al vraag ik me altijd af hoe er artiesten dit menen want ik heb wel 20 maal gehoord dat we "the best crowd on this tour" zijn, maar daar was ik bepaald niet mee eens. Ik geef haar het voordeel van de twijfel, omdat ze ook al heel onwennig op het podium leek.

13 Pretenders:
Ouderwetse goede Rockk & Roll Show. Ik vond ze beter dan een paar weken geleden bij Retropop. Nu zat de setlist beter in elkaar.

12 Slowdive:
Heerlijk weg gedroomd, terwijl het licht aan het regenen was. Lekkere muziek die ik nog niet goed ken. Ga ik zeker vaker luisteren.

11 Seasick Steve:
De man die de dag daarvoor ook al op het terrein was om mooi bandjes te kijken. Hij roept ondanks alles toch veel sympathie op. Daarnaast vind ik de muziek ook gewoon erg lekker. Mooi dat hij vooral scheurende blues speelde en maar een rustpuntje had met Walkin' Man. Eindslot werd nog extra kracht bijgezet met de gitarist van Black Box Revelation (dacht ik?) waardoor het helemaal een vuig rockend einde werd.

10 Frank Carter & the Rattlesnakes:
"Don't mind about the rain. In my hometown this is summer. It's the best we get. I was born in the rain. I'm a fucking walking rainbow." Sorry voor mijn Engels ;). Dit zegt ook alles over het optreden. Geestig, vermakelijk en lollig. Precies zoals je een eerste act wilt eigenlijk. De muziek was niet onderscheidend maar wel retestrak gespeeld.

9 Mark Lanegan Band:
Donkere zware rock gebracht door een man met een dijk van een stem. Ik kende niks, maar ik vond het een aangrijpend mooi concert.

8 Imagine Dragons:
Headliner in de toekomst. Ze kregen de hele wei mee. Veel goede sterke songs. Thunder vond ik verschrikkelijk maar werkt live toch. Radioactive met het eind is toch wel echt fantastisch. Minpuntje is wel dat bij lange na niet alle songs top zijn. En wat was dat voor drumsolo?

7 Future Islands:
Mooie songs, lekkere Grunge van de zanger, goed gespeeld en rare dansmoves. Alle ingrediënten voor een heerlijk uurtje in the barn. Publiek was lekker enthousiast en ging zonder aansporing meeklappen. Mooi altijd als dat spontaan gebeurt ipv geforceerd. Jammer dat naar mijn idee de zang wel wat te zacht stond verder.

6 Arcade Fire:
Ik liep enigszins verbaasd 10 minuten voor het begin nog zo het voorvak in. Geluk mee gehad want ik kon daarmee een mooie plek bemachtigen. Het publiek rond mij was nogal tam, terwijl ik in het 2de vak voor stond! Gelukkig werd er wat van gezegd en pakte het publiek dat goed op. Daarna werd er bij mij volop meegezongen, geklapt en gespringt. Hoogtepunt was the Suburbs ter ere van Bowie.
Moet wel zeggen dat ondanks dat ik het een heel goed optreden vond het ietwat tegenviel. Dat lag aan mijn verwachtingen (voornamelijk gebaseerd op de verhalen hier) en toch ook aan het publiek dat wel echt een peper is de reet nodig had.

5 Cage the Elephant:
Wauw! De grootste verassing van het festival. Ik kende hiervoor alleen Ain't no rest for the wicked. Wat een energieke band en wat een sound. Lekkere afwisseling in de nummers. Vol passie en vuur gespeeld. Ze stonden te vroeg want the barn puilde ondanks het vroege tijdstip al uit. De sfeer zat er ook lekker in. 3 kwartier was naar mijn indruk ook te kort.

4 Thurston Moore Group:
Eerste kwartier ademloos staan kijken. Daarna ogen gesloten en in een trance geraakt. Wat een heerlijk spel heeft die man. Ook de rest van de band speelde fenomenaal. Vooral de opbouw van nummers is perfect met voor mij als hoogtepunt Speak to the Wild. Stukje pure kwaliteitsmuziek. Jammer dat the barn meer dan halfleeg was.

3 Foo Fighters:
Vooraf mijn nummer 1. Het werd een echte rock N Roll show met helaas veel van die trukjes erbij. Nummers werden lang uitgerekt met als dieptepunt Monkey Wrench. Ook de met praatjes tegen het publiek was ik wel een keer klaar. “We gonna play as long as we can. We got a million fucking songs to play.” Waarom dit zeggen als je van te voren weet dat je dat toch niet gaat doen. Ze hadden makkelijk nog een liedje of 4 kunnen doen als er geen tijd werd gerekt.
Genoeg gezeurd, want verder was het wel een heel gaaf optreden. Wat blijft die muziek toch goed. Ik had van te voren de setlist niet opgezocht. Ik had nooit verwacht dat persoonlijke favorieten White Limo, Congregation en vooral Arlandria voorbij zouden komen. De versie van Skin and Bones was trouwens heel vet. Publiek deed redelijk goed mee. Vooral de teksten werden goed meegeschreeuwd. Op het nieuwe Run ging het helemaal los. Heerlijk live nummer. Leuk dat Alison Mossheart van the Kills nog een nummer mocht meezingen. Klonk goed. Ben heel benieuwd naar de albumversie van dat nummer. Al met al een goed, misschien iets te lang optreden waarin de aandacht soms weg sloop maar als dat gebeurde dan greep de volgende song je weer bij de keel. Geen teleurstelling, heel erg leuk zelfs, maar stiekem misschien op iets meer gehoopt.

2 Radiohead:
Ik was van te voren sceptisch of dit wel zou werken en of ik dit wel wat zou vinden. Wat een geniaal optreden was dit. Op voorhand nergens zorgen om gemaakt. Ik was expres niet heel erg naar voren gegaan maar ik stond bij de eerste geluidstoren in de buurt. Opener Daydreaming (die ik altijd afzette) begon zonder visuals. Hierdoor moest ik goed kijken wat er gebeurde en het zorgde ervoor dat ik helemaal in het optreden werd gezogen. Nummers die ik van te voren verschrikkelijk vond kregen opeens een nieuwe lading. Denk aan een Everything in its Right Place. Vond ik een week geleden nog een nummer van niks. Vrijdagavond vond ik hem fantastisch en daardoor heeft hij nu ook een betekenis gekregen. Ik snap trouwens heel goed dat er veel mensen zijn die waren weg gegaan. Van ons groepje van 8 waren er 6 terug gegaan omdat ze het te saai vonden. Het is dan ook geen toegankelijke muziek. Hoogtepunt veruit was My Iron Lung. Wat een genot. Vlak daarachter komt Paranoid Android.
Kritiekpunt is er trouwens wel. Waarom niet doorspelen tot 1 uur? Ik had geen gemis aan het niet spelen van Creep gehad als het optreden tot 1 uur door was gegaan. Nu hadden ze nog een half uur. Dan had je toch ook best dat nummer kunnen spelen. En Fake Plastic Trees, Just, Burn the Witch, etc. Ze hoeven van mij echt niet alle hits te spelen, sterker nog de setlist zat geweldig in elkaar zo. Maar speel dan wel de tijd vol want nu had ik achteraf toch nog een beetje een jammer gevoel.

1 System of a Down:
Elk jaar hoop je erop dat er een optreden is waarvan kunt zeggen, dit hoort bij mijn beste optredens ooit. Voor mij was dat Bruce Springsteen 2013, Green Day 2010 en Tame Impala vorig jaar. Deze is er met stipt bijgekomen. Wat een optreden en wat een sfeer. In 90 minuten zonder poespas (ok, wel met een poes: Miauw miauw miauw) 28 nummers er doorheen jagen. Het publiek ging helemaal los. Het 2de vak rechts waar ik stond was een grote hossende massa mensen. Songteksten werden luidkeels meegeschreeuwd. Met als hoogtepunt natuurlijk Chop Suey, waar ik alleen maar publiek hoorde en geen band meer. De finale met het Stupid nummer Cigaro, Toxicity en Sugar was geweldig. Bleef er iets van het veld heel?
Op de opnames van pinkpop die ik had gezien vond ik ze niet super bij stem. Zowel Serj als Daron klonken goed. Kritiekpunten? Nee. Het was geweldig en zoals gezegd een van de beste optredens die ik ooit heb beleefd. Misschien wel het beste ooit. Sorry Bruce.

Rock Werchter bedankt! Misschien weer tot volgend jaar. Ik ga de aankondigingen in ieder geval weer met veel interesse volgen.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
896
313
Mag ik als zuurpruim even zeggen dat ik de Apero niets vond? Iedereen stond er met een air van 'kijk mij eens speciaal-bier of wijn uit een glas drinken met een plankje brood, kaas en olijven erbij'. 1 keer overheen gelopen en gelijk er weer vanaf. Ik wil gewoon mijn drinken op een festival uit iets plastics drinken.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.927
6.165
Alright, vooraleer ik begin met over de optredens te praten etc toch even een paar opmerkingen over een aantal dingen die me zijn opgevallen. Te beginnen met de Hive; de wachtrijen waren immens. Wanneer je dacht dat je binnen was maar nog een tweede keer moest aanschuiven voor je effectief binnen bent vind ik echt erg. We waren redelijk vroeg (rond 4 effectief binnen en hebben er een uurtje over gedaan om naar binnen te gaan.) Een vriendin van me echter die om bepaalde redenen pas later kwam heeft er 3u (!) in gestaan en werd er na een bepaald moment afgeroepen dat men moest wachten tot er 4000 mensen in de rij stonden, van waar komt dat nu? Ik snap wel dat ze het in twee hebben opgedeeld om veiligheidsredenen ofso maar zo'n taferelen, damn. Los van dat vond ik de Hive (kan met het weer te maken hebben gehad) veel beter geregeld tegenover vorig jaar. Specifiek de party tent die nu véél makkelijker terug te vinden was omdat ze letterlijk aan de ingang lag. Ik herinner me nog van vorig jaar dat het telkens een helse zoektocht was om ze te vinden.

Ik ben donderdag vrij vroeg alleen vertrokken richting de wei en ik denk dat dat ook maar goed was van wat ik heb gehoord van de wachtrijen nadien. Op een eerste festivaldag is het vrij normaal (denk ik?) dat het eventjes duurt voor je binnen bent. Toch wil ik zeggen, net zoals hierboven al werd beschreven, dat in die afgelopen 4 dagen nooit ben gefouilleerd geweest. Natuurlijk zullen er wel mensen zijn geweest die zijn gefouilleerd, misschien wel elke dag maar doe het dan voor iedereen gelijk. Iedereen of gewoon niet, maar afin. De beveiliging mocht er zijn, van de betonblokken naar de camping toe naar de stalen paaltjes aan de ingang. Alles was goed geregeld en daar kun je ze alleen maar dikke credits aan geven :)

Anyways, op tijd binnen dus voor het eerste optreden van RW en dat stond onder de naam van Tout Va Bien. Had al een aantal nummers van hem op voorhand beluisterd en die waren wel in mijn straatje dus was best wel benieuwd naar z'n show. Hij stelde niet teleur, kreeg het publiek flink mee en bracht gewoon een goeie (maar toch te kort vond ik) show. Daarna snel door naar Declan McKenna in de Klub C die ook een vrij tof optreden gaf maar me minder boeide dan TVB. Leuke nummers, energieke gast, iedereen was mee denk ik maar hij overtuigde me toch niet helemaal en ik heb geen idee waarom. Daarna was het tijd voor Cigarettes After Sex. Ik had hun plaat beluisterd en ik vond het eerlijk gezegd gene vetten om het droog te zeggen. Veel nummers bleven bij datzelfde ritme en houden ook vast aan hetzelfde thema namelijk liefde en dan allemaal gezongen door een dude die na 4 nummers toch redelijk zagerig overkomt. Wel, het tegendeel werd bewezen. Wat een geweldig intiem concert was dat. Ge zit letterlijk op de zanger zijn lippen om u gewoon meer te vertellen over welke shit hij allemaal heeft meegemaakt . Ik kan me best voorstellen dat de mensen die vrij achteraan of buiten in het gras aan het kijken waren het saai en eentonig vonden maar dat was ook niet de plaats waar je dan moet zijn om een Cigarettes After Sex concert te gaan bekijken. De storing in het midden van hun set was best schrikwekkend omdat ge helemaal in the moment zijt en ge dan opeens wordt wakker geschud maar ook dat pakten ze vrij goed aan vond ik en dat apprecieer ik. Geweldig show. Daarna de laatste van m'n stagehoppen, Whitney ! Ze brachten voor mij persoonlijk een van de beste platen van 2016 uit en kende dus elk nummer (de streek van de zanger dat ze een nieuw nummer gingen brengen ookal was het gewoon een nummer van hun album werkte bij velen maar niet bij mij lol..) Ik had ze al gezien op de stream en had me al voorbereid op het nonchalante gedrag van de zanger. Die bleek na een 3-tal nummers er even genoeg van te hebben en kuste gewoon met de bassist (denk ik?) op de grond wat best wel een momentje was om eerlijk te zijn haha.. Ze gaven een goede show en bleven gewoon hun eigen zelve al mochten ze van mij gewoon integraal hun eerste album hebben gespeeld. Toch een beetje jammer dat sommige bands weinig speeltijd krijgen maar het zij zo. Daarna vond ik opeens m'n vrienden terug die Cigs After Sex waren misgelopen en Whitney gaan bekijken dus konden we tesamen door voor Prophets Of Rage. Ondanks dat we wat aan de late kant waren konden we toch nog een goede plek versieren, weliswaar niet op een plaats waar veel zou worden gemosht maar ja. Wat een heerlijk optreden man, er waren een aantal momenten dat ik dacht van kan dit nog beter en dan halen ze die ene hit boven of beginnen ze aan hun classic hip-hop stuk. Geweldig! Het moment voor Chris Cornell was toch wel pakkend vond ik, je kon een speld horen vallen op de wei zo stil was het er om Chris te eren. Op het einde nog lekker door gegaan met Bullet In My Head en Killing In The Name of en voor je het wist was dat gitaarfeest jammer genoeg gedaan. Tijd voor een beetje eten, chillen om daarna door te gaan naar Lorde. Eén van mijn absolute must-sees en potverdikke was dat een geweldig feestje. Ik kende zowat elk nummer en het was gewoon schreeuwen, dansen en springen aan een stuk door. Green Light moet wel het hoogtepunt zijn geweest toen je gewoon de hele Barn voelde springen (de planken gingen letterlijk op en neer doordat zoveel mensen sprongen haha) Wat ik wel een beetje jammer vond was dat ze haar kooi met dansers niet had meegebracht en haar bandje stond daar ook maar te spelen, maar dat kan aan mij liggen. Na Lorde, lopen naar de main voor Arcade Fire. Vrienden natuurlijk kwijt geraakt maar dat maakte niet zoveel uit uiteindelijk. Toen ik de merch voorbij was merkte ik dat je nog in het voorvak kon, wat ik best vreemd vond. Dus dan maar naar binnen gegaan voor een goeie plek. AF stelde niet teleur en speelden aan een rotvaart hun nummers af. Ze pauzeerden amper en bleven hit na hit spelen. Ik had geen last van mensen die er maar mak bij stonden of aan het wachten waren voor KoL. Iedereen rondom me zong en danste mee en kende ook zowat alle teksten. Een geweldig feest was het, maar ik vond dat ze echt heel rap hun nummers aframmelden, is dat normaal? Verder vond ik het best vreemd dat Win vroeg of het publiek iets actiever kon doen want bij ons was het feest en toen kwam dus de realisatie dat eigenlijk de meerderheid al een plekje wilde hebben voor KoL.. (Waarom hebben ze die 2 in godsnaam niet verwisseld vraag me dan af???) The Suburbs; voor David Bowie, Sprawl II en Wake Up waren echt een van m'n favoriete momenten uit de setlist (die ik dus ook te kort vond, had ze graag 2u gezien want dat anderhalf uur is gewoon voorbij gevlogen) Na AF vond ik vrij snel m'n vrienden weer terug en gingen we richting Klub C voor Mura Masa. Geweldig hoe die gast zo is gegroeid op een jaar tijd, gaf er wel degelijk een goeie show en kreeg gans de tent mee naar mijn gevoel. Maar (!) wat hebben ze hem toch opgehypet he seg. Schuldige van dienst bij zo'n talenten die ze de hemel in prijzen zijn te vaak StuBru en nu niet anders. Je wekt zo'n hoge verwachtingen van mensen die op die leeftijd nog niet gewend zijn om al op zo'n podium op dat uur te spelen en nog bezig zijn zichzelf te ontwikkelen en zelfs nog niet eens een album hebben uitgebracht vaak. Ik heb veel vooruitgang gezien tegenover vorig jaar maar hij is nog steeds een beetje die verlegen bedroomproducer die door de hype opeens een ganse live show ineen moet flansen om zijn reputatie hoog te houden. Wat ik echt totaal verkeerd vind. Laatste act van de dag was Kings Of Leon waar we volgens mij de laatste 5/6 nummers hebben van gehoord achteraan het veld maar ik was toch niet zoo impressed nu ik er op terugkijk. Ik vond het jammer dat er niet tot de gewoonlijke 2u werd gespeeld op de main zeker als je ziet dat ze daar 2 headliners van formaat neerpoten en hen dan maar anderhalf uur schenken, jammer en totaal onnodig.

Ik had vrijdag al beschreven op het forum als kampeerdag voor de main en dat is het ook geworden. De groep wilde absoluut Coely zien dus we waren vrij vroeg binnen en genoten van een heel leuk, vrolijk en stoer optreden. Prima dag-opener. Daarna hebben we ons iets verder gezet om Slowdive te gaan bekijken. De meerderheid vond er niks aan en is in het gras gaan liggen, ik ben gewoon blijven staan. Het was heerlijk wegdromen en ze deden zoals Stijn Van De Voorde voorspelde, de wolken verdwijnen en plaats maken voor zon en prachtig weer. Geweldig concert maar had ze dan liever in de Barn gezien ipv op de main. Daarna ben ik ook in het gras gaan liggen voor Nathaniel Rateliff die een prima optreden gaf. Ik kende niet zoveel nummers maar het was echt heerlijk om 'm zo bezig te horen, ze waren goed op dreef en SOB was echt heerlijk op het einde. M'n vrienden gingen weg voor Birdy dacht ik en ik bleef gewoon aan de main, van de gelegenheid dus maar gebruik gemaakt om in het voorvak te gaan zitten voor White Lies maar die stelden me grandioos teleur. De eerste 20-tal minuten waren tof maar daarna viel het als een kaartenhuis ineen, saai optreden en ben dan maar wat eten gaan halen en me klaar gemaakt om vanaf Royal Blood in het voorvak te blijven. Royal Blood leverde voor mij een van de beste optredens af van die dag en speelden de wei gewoon plat. Alles kapot vanvoor en de moshpits volgenden elkaar snel op. De twee jonge meisjes die achter mij stonden kregen amper ruimte om te ademen door het geduw en getrek en na drie kwartier was ook mijn rug naar de vaantjes haha. Na Royal Blood een plaatsje opgezocht aan de reling om wat achterover te kunnen leunen als het moest en al klaar te staan voor RH. Zelf ben ik een redelijk grote fan van James Blake maar dit was echt een draak van een optreden. Totaal misplaatst op de mainstage en de beats gecombineerd met de fluwelen stem van Blake en het pianospel misten voor mij totaal hun effect. Ik snap dat dit waarschijnlijk in de clausule stond van RH om te spelen maar dit was echt niet goed. Voor de nummers die ik herkende zong ik luidkeels mee maar niemand in het voorvak deed mee, niemand. Teleurstellend en je merkte vanaf minuut 1 dat iedereen gewoon aan het wachten was op Radiohead. Ten slotte was het dus tijd voor Radiohead. Een van m'n favoriete bands op denk ik de 7e rij (wilde niet super dicht gaan staan, anders zie je niks..) weer maar eens kunnen aanschouwen en tegenover de vorige keer in Berlijn was dit 10 treden boven wat ze daar toen speelden. Subliem. En wat het publiek bij Blake niet kon, konden ze wel bij Radiohead namelijk zingen. Iedereen was mee en Thom was ook in z'n nopjes. Ik dacht gedurende de hele setlist dat ze Creep gingen spelen, maar die kwam dus niet. Vind ik eigenlijk helemaal niet erg want de set stond als een huis, wat zeg ik flatgebouw! Traantje weggepinkt bij Lucky en Karma Police en voor je het wist zat het er alweer op. Ik zag dat vele mensen best verbaasd waren over het feit dat ze te vroeg waren gestopt.. Maar ze spelen altijd een set van een dikke 2u, max 2u15 dus moest je geen fan zijn dan snap ik het best ja.. Dit moet zowat het beste optreden zijn geweest dat ik al heb gezien, volgens mij kan geen enkele band van nu tippen aan de kwaliteit waarmee Radiohead speelt.

Door een ferm katerke pas laat op het terrein geraakt en zo dus Frank Carter en J Bernardt gemist. Aan de reviews te lezen hier waren die beide heel sterk en heb ik dus wat gemist. Damn, you alcohol! De dag begonnen op de main met Seasick Steve die een leuke en vrolijke set speelde. Momentje was toch wel toen hij Jan Paternoster erbij haalde om een (aantal?) nummer te spelen, geweldig om te zien! Daarna wilde onze groep graag naar Charli XCX maar daar zijn we al snel weggegaan want het trok echt op niks. Haar stem geluid is zo plat, klonk voor mij vals om dan constant het publiek op te hypen dat ook voor geen meter lukte. Eventjes naar de main gegaan voor wat eten en op de achtergrond Jimmy Eat World gehoord, heb ik eigenlijk geen mening over want te weinig van gezien. Kodaline hebben we dan op groot scherm gezien in het gras dat vreselijk saai was en eigenlijk iedereen aan het wachten was op dat ene hitje. Terug naar de main voor Blink-182. Opzich vond ik het best leuk maar al dat gezever en dat "gemotherfucker" ertussen hoeft ook echt niet voor mij. Voor mij was het best een aannemelijk show maar ik viel er echt niet van achterover om eerlijk te zijn, ik had er meer van verwacht. Dan heb ik dus de fout van m'n leven begaan (oké zo erg nu ook weer niet haha) door niet naar System Of A Down én niet naar Bonobo te gaan wanneer ik dat achteraf gezien zou hebben gekunnen. Ik wilde absoluut vanvoor staan bij Above & Beyond en ben dus al vanvoor gaan staan bij Crystal Fighters. Ik kende denk ik 2 nummers van hen ofso en ze leverden een opgewekte en leuke set af en heel het publiek zat mee, dans en sprong. Leuk om ertussen te staan, ookal ken je helemaal niks van hun liedjes. Daarna dus nog een uur gewacht en was het eindelijk tijd voor Above & Beyond die weer een prachtige set ineen hadden geflanst met hun hoogtes en laagtes. De tent was volgens mij niet zo super gevuld en ook het publiek, behalve de eerste 2/3 rijen kende niks van de nummers die speelden. Bummer. Na Above & Beyond nog de encore (denk ik) gezien van Linkin Park, of toch het laatste halfuur met Numb, In The End en al hun andere hits en als ik de reviews en mensen die ik de dag erna bevroeg heb ik helemaal niks gemist haha. Op het gras dus nog Linkin Park gezien en dan naar de camping getrokken.
Zaterdag was voor mij dus echt een baaldag door het missen van 4 acts die ik wel had aangestreept om te gaan zien en niet gezien heb, echt jammer..

Zondag was ik alweer vroeg weg en zag ik Karen Elson aan het werk die met alle moeite van wereld de Klub C probeerde te overtuigen, maar tevergeefs. Niemand deed mee en er waren mensen aan de eerste rij die gewoon hingen, praatten etc. Onrespectvol en jammer want ik vond ze best wel nog leuk zingen.. Daarna Nothing But Thieves gezien en ik snap echt compleet waarom iedereen zo hypet is over de band. Geweldig songs en de praatjes van de zanger tussen door waren best grappig. Bv toen iemand een vlag van waar ze afkomstig zijn in de lucht stak of wanneer iemand een grappig bordje in de lucht hield en hij er zelf mee moest lachen tijdens het nummer. Vet bandje en om in het oog te houden zou ik zo zeggen. Daarna ben ik naar Thurston Moore gegaan die echt een prachtige maar voor mij toch wel luide set leverde. Het samenspel tussen de drie op podium was amusant om te zien en dat lekker door raggen op die gitaren maakte het er bij momenten alleen maar beter om. Geweldig optreden. Daarna naar voor gekropen voor Rae Sremmurd die toch ietwat vreemd begonnen. Na 10" stond die DJ nog steeds heen en weer te kijken van waar de 2 broers juist waren. Uiteindelijk kwamen ze dan toch on stage, maakten een drietal ananassen kapot, maakten filmpjes met mensen hun gsm en rapten ertussen ook nog is. Het perfecte hip-hop concert voor de gemiddelde millenial maar voor mij ging al die shit toch een brug te ver. Ja, ze hebben heerlijke nummers maar hun optreden vond ik echt gene vetten, sorry.. Benjamin Clementine was de volgende om te gaan zien en holy shit wat kan die man zingen! Condolence was zowieso het hoogtepunt van z'n set, voor de mensen die er ook waren weten vast wat ik bedoel. Prachtig optreden. Na Clementine, m'n vrienden terug gevonden en gaan klaar staan voor The Lumineers. Ik was eerlijk gezegd niet echt fan van hun laatste album Cleopatra en kende maar een paar nummers maar het was best een zeer leuk optreden met natuurlijk die 'Hey Ho!' hit die ze hebben. Uiteindelijk niet de keuze gemaakt om naar Warpaint, Soulwax en The Avalanches te gaan omdat ik geen zin meer had in een hoop geloop en gezoek achteraf dus gewoon voor de main blijven zitten voor Alt-J. En om eerlijk te zijn, ookal ben ik fan van hun, ik was toch niet helemaal overtuigd. De meerderheid van de mensen was al aan het wachten op de Foo Fighters en ik vond ze net als Blake op vrijdag totaal misplaatst. Zet Alt-J in de Barn, aub. Er hing totaal geen sfeer en het feit dat ze tot 4 keer toe een nummer zijn moeten herbeginnen hielp er ook niet op. Hopelijk komen ze vrijdag op NOS wat sterker voor de dag want dit vond ik ondermaats. Ten slotte hebben we ons wat verder gezet voor de Foo Fighters, want ge wilt wel wat plaats hebben met u luchtgitaar in u handen he seg :lol: . Ik vond de Foo's best goed, ze speelden hun hits en Grohl lulde af en toe is. Vond het best soms we leuk als artiesten dat doen maar te veel is te veel na een tijd, er moet een bepaalde balans zijn en niet na pakweg elk nummer bijna. Geweldige afsluiter van een prachtig weekend, ook al zijn we wat vroeger door gegaan om niet in de stroming te zitten + niet iedereen was echt grote fan dus was het meer zoiets van "die moeten we ooit eens gezien hebben"-kinda thing.

Ten slotte moet ik een dikke probs geven aan de organisatie en medewerkers, iedereen was altijd wel klaar voor een lach of grapke. Alles zat goed ineen. Nooit ergens super lang moeten wachten voor eten of drinken of toiletten., toch als je op de goede momenten gaat en niet net na een optreden. The Slope en Apero hebben voor mij niet echt een meerwaarde sinds ik daar gewoonweg niet heb rond gehangen maar ik snap wel dat er bepaalde mensen er blij mee zijn met de toevoegingen en North West Walls hadden weer prachtige werken om te bewonderen het afgelopen weekend.
Hieronder m'n lijstje met de bands/artiesten die ik heb gezien;

10/10
1. Radiohead

9/10
2. Arcade Fire
3. Lorde
4. Royal Blood

8/10
5. Prophets Of Rage
6. Benjamin Clementine
7. Cigarettes After Sex

7/10
8-16 Whitney, Mura Masa, Above & Beyond, Thurston Moore, Slowdive, Seasick Steve, Crystal Fighters, Tout Va Bien, Nothing But Thieves

6/10
17-21 Foo Fighters, Coely, The Lumineers, Nathaniel Rateliff, Declan McKenna

5/10
22-27 Alt-J, Blink-182, Rae Sremmurd, Kings Of Leon, Linkin Park, Karen Elson

4/10
28-29 White Lies, James Blake

3/10
30-31 Charli XCX, Kodaline
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
896
313
En over de optredens:
- Foo Fighters vielen mij tegen. Veel praten, veel schreeuwen van Dave terwijl hij een goeie stem heeft en weer bijna dezelfde greatest hits als vorige keer op Pukkelpop.
- Radiohead viel tegen omdat wij wat verder stonden. Doordat er allerlei artistieke op de schermen te zien was en de verre afstand, konden we niets meekrijgen van de intensiteit van de band. Jammer
- System of Down was gewoon de headliner dit jaar. Tot ver in het veld kregen ze iedereen mee
- Linkin Park. Degelijke show, had er niets van verwacht na Pukkelpop 2015. Geen bijzondere, wel een leuke show
- Arcade Fire kregen volgens mij ook wel veel mensen mee. Begreep ook het geklaag van Win niet dat er meer enthousiasme moest zijn.
- Kings of Leon spelen degelijk maar saai. Voorlopig niet meer uitnodigen, tenzij het als act om 19 uur in de vroege avond is, dan is het heerlijke muziek om in het zonnetje op het gras te zitten.
- Beth Ditto, wat een gek en leuk mens. Humor en een geweldige stem. Mis deze nog in de lijstjes van de bezoekers.
- Future Islands kan bij mij niets verkeerd doen, dus gewoon een geweldig optreden
- Thurston Moore Group, als liefhebber van Sonic Youth een nostalgische trip op de zondagochtend
- Benjamin Clementine voor het scherm gevolgd, wat een mooie stem!
- Seasick Steve, altijd een leuk middagoptreden. Vond vooral het meisje leuk dat helemaal gelukkig was met de elpee met handtekening die ze kreeg.
- Nothing but Thieves, leuke band, degelijke songs, niets mis mee.
- Prophets of Rage, vond de zang op Youtube filmpjes tegenvallen, maar wat een show. 1 van de hoogtepunten, zowel vanwege de nostalgie als vanwege het goede optreden met veel bekende nummers
- Cigarettes after sex vielen met toch tegen. Weet dat het dromerige muziek is, maar ik viel bijna in slaap
- James Blake stond op het verkeerde podium, maar dat was van tevoren al gezegd. Blijft mooie droommuziek.
- Maggie Rogers, lief en leuk meisje met aardige popsongs. Leuk optreden.

Top 5:
1. System of a Down
2. Prophets of Rage
3. Beth Ditto
4. Future Islands
5. Thurston Moore Group

Volgend jaar graag weer wat minder spenderen aan zoveel grote headliners en iets meer aan kwaliteit in de tenten.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.305
6.506
Nog een dingetje over SOAD. Volgens mij zeggen ze bijna nooit wat om te crowdpleasen. Toen ze aan het einde aan gaven hoe geweldig ze het publiek vonden (best crowd this tour of on a festival ever of zoiets zeiden ze? ) geloofde ik ze oprecht. Naar mijn idee kon ik ze ook echt op het podium zien genieten.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.169
4.316
Mag ik als zuurpruim even zeggen dat ik de Apero niets vond? Iedereen stond er met een air van ‘kijk mij eens speciaal-bier of wijn uit een glas drinken met een plankje brood, kaas en olijven erbij’. 1 keer overheen gelopen en gelijk er weer vanaf. Ik wil gewoon mijn drinken op een festival uit iets plastics drinken.

Dat mag. Gelukkig voor jou is het maar een klein hoekje op een heel groot terrein. Ik vond het maar een gevaarlijke plek. Je gaat er zo "naar de wuppe" ?
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.983
561
Chiel wrote:
Mag ik als zuurpruim even zeggen dat ik de Apero niets vond? Iedereen stond er met een air van ‘kijk mij eens speciaal-bier of wijn uit een glas drinken met een plankje brood, kaas en olijven erbij’. 1 keer overheen gelopen en gelijk er weer vanaf. Ik wil gewoon mijn drinken op een festival uit iets plastics drinken.


Dat mag. Gelukkig voor jou is het maar een klein hoekje op een heel groot terrein. Ik vond het maar een gevaarlijke plek. Je gaat er zo “naar de wuppe” ?
Ik vond het ook een heerlijk plekje om even iets echt lekkers (uit glas!) te nuttigen op de momenten dat er even niet zoveel van interesse op het programma stond. Van die 'air' snap ik helemaal niks, neigt eerder naar een vooroordeel van jouw kant? Ik vond iedereen daar echt super ontspannen, niks pretentieus aan. Wat mij betreft een meer dan uitstekende toevoeging op het terrein.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken