Rock Werchter 2015 - Geruchten

Poste dit net in PP forum:

Ik ben geen dokter ofzo maar als ik beetje google zijn er twee opties. De eerste is dat de breuk recht wordt gezet door aan het been te trekken en vervolgens in gips. Zal geen loopgips zijn en Dave zit dan het hele concert op z’n stoel (als hij met gips wil spelen) Tweede optie is dat hij geopereerd wordt, dan zal hij wel niet op PP spelen omdat hij dan in het ziekenhuis ligt. Met een operatie zetten ze een plaat ofzo tegen de breuk en kan hij al redelijk snel weer op lopen.

Als aanvulling voor RW is bij optie 1 dat ja na twee of drie weken loopgips krijgt dus met een beetje mazzel is dat net voor RW en kan hij iig af en toe een beetje bewegen over het podium. Optie twee is dat hij waarschijnlijk alweer gewoon kan lopen en af en toe moet rusten op een stoel (springen zal hij wel niet)

Geen probleem. Springen doen wij wel :D

Misschien heeft het toch nog gevolgen voor Rock Werchter, nog maar 12 dagen tot het optreden op Werchter. Laten we hopen van niet, maar dit schrijft het AD:
Lang bleef onduidelijk of de blessure van Grohl roet in het eten zou gooien in Landgraaf. Zaterdag aan het einde van de middag kreeg Smeets het definitieve telefoontje. Foo Fighters zijn genoodzaakt hun festivaltournee voor onbepaalde tijd te cancellen.

Bron:http://www.ad.nl/ad/nl/5602/Muziek/article/detail/4076208/2015/06/13/Zware-klap-voor-Pinkpop-Foo-Fighters-zeggen-af.dhtml

Nu FF twee optredens heeft afgezegd lijkt me de kans alleen maar groter dat ze wel naar RW komen. Ze weten nu natuurlijk al dat Dave niet zoals normaal op het podium kan staan maar in ieder geval een deel van de show moet zitten in het beste geval. Als dat hij moet zitten een showstopper zou zijn konden ze veel meer optredens afzeggen. Dat ze dat niet gedaan hebben zegt mij dat zolang hij gewoon kan gitaar spelen en zingen hij er zal staan.

Josh Homme speelt met EODM mee op Pinkpop. Met een beetje geluk staat hij er op Rock Werchter ook bij en kan hij paar uur later nog ff aanschuiven bij Foo Fighters voor een paar nummers. Dromen mag altijd :D

Er zijn inderdaad op dit moment slechts twee optredens gecanceld. Vóór RW staan er nog drie Britse shows op het programma, zolang die gewoon doorgaan, maak ik me geen zorgen.

Poste dit net in PP forum:

Ik ben geen dokter ofzo maar als ik beetje google zijn er twee opties. De eerste is dat de breuk recht wordt gezet door aan het been te trekken en vervolgens in gips. Zal geen loopgips zijn en Dave zit dan het hele concert op z’n stoel (als hij met gips wil spelen) Tweede optie is dat hij geopereerd wordt, dan zal hij wel niet op PP spelen omdat hij dan in het ziekenhuis ligt. Met een operatie zetten ze een plaat ofzo tegen de breuk en kan hij al redelijk snel weer op lopen.

Als aanvulling voor RW is bij optie 1 dat ja na twee of drie weken loopgips krijgt dus met een beetje mazzel is dat net voor RW en kan hij iig af en toe een beetje bewegen over het podium. Optie twee is dat hij waarschijnlijk alweer gewoon kan lopen en af en toe moet rusten op een stoel (springen zal hij wel niet)

Een operatie is duidelijk wel nodig bij deze breuk van het kuitbeen, want is volledig van elkaar... En naar mijn opzoekingen (hangt allemaal af van of hij inderdaad schroeven of plaatjes krijgt, extra complicaties aan enkelbanden, etc.) is hij pas weer volledig genezen van zo'n breuk na 2 tot 4 maanden... Lopen doet hij dus sowieso niet op Werchter, denk ik. Ofwel treedt hij op in een stoel, ofwel niet.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Libertine wrote:</div>
Blur of The Who lijken me beide aanvaardbare alternatieven.

Dikke vette ² !!!

Eén van die twee, amai, dan zou ik een gat in de lucht springen!

Maar: mochten Foo Fighters niet komen is het waarschijnlijk realistischer dat Elbow op mainstage komt te staan en er een kwartier bij krijgt, dat Florence er een halfuur bij krijgt en er ergens iets nieuws komt in The Barn.

Als de Foo Fighters niet komen, lijkt mij dit de meest logische oplossing.

Met de afzegging van Neil Young op Pukkelpop, de afzegging van Depeche Mode op Pinkpop en nu de Foo Fighters op Pinkpop worden de grootste namen als vervangende acts genoemd. Echter wordt er meestal geschoven en komt er een 'kleinere' act.

Deze verschuiving van acts en iets nieuws in de Barn is dus gewoon de meest logische en niet echt de slechtste.
Florence extra tijd en Elbow als hoofdact met extra tijd moet kunnen, toch ?

Eigenlijk niet.
Imo een schrale oplossing. Dat die nog best waarschijnlijk is, maakt het niet minder schraal.

Ik ging naar Pukkelpop 2013 en kreeg Major Lazer in plaats van Neil Young.
Ik ga naar Werchter en Pukkelpop 2015 en had totaal andere verwachtingen
qua headliners en vooral Pukkelpop stelt hierin teleur.

Hoge verwachtingen zal ik dus achterwege laten, helaas.

Nu FF twee optredens heeft afgezegd lijkt me de kans alleen maar groter dat ze wel naar RW komen. Ze weten nu natuurlijk al dat Dave niet zoals normaal op het podium kan staan maar in ieder geval een deel van de show moet zitten in het beste geval. Als dat hij moet zitten een showstopper zou zijn konden ze veel meer optredens afzeggen. Dat ze dat niet gedaan hebben zegt mij dat zolang hij gewoon kan gitaar spelen en zingen hij er zal staan.

In het persbericht op de site van Foo Fighters staat er wel bij dat 'the full extent of Dave's injuries are still to be determined'. Denk dat ze het stap per stap willen bekijken, want die Britse stadionshows annuleren gaat hen een flinke duit kosten.

Eigenlijk niet.
Imo een schrale oplossing. Dat die nog best waarschijnlijk is, maakt het niet minder schraal.

Schraal wel, maar je kan de organisatie niets verwijten. Het is simpelweg onmogelijk om headliners op zo'n korte termijn te boeken, voorbeelden genoeg uit het verleden.

muse heeft op download festival citizen erased, dead star, micro cuts en agitated gespeeld :lol: wat zou dat heeerlijk zijn zeg maar denk dat we op werchter gewoon de hitjesparade krijgen

muse heeft op download festival citizen erased, dead star, micro cuts en agitated gespeeld
icon_lol.gif
wat zou dat heeerlijk zijn zeg maar denk dat we op werchter gewoon de hitjesparade krijgen

Ik denk dat we ongeveer een kopie van de Pinkpop-setlist krijgen met dan 5-6 nummers erbij, want het duurt een halfuur langer.
Dus dit http://www.setlist.fm/setlist/muse/2015/megaland-landgraaf-netherlands-73c9c621.html
En dan een selectie uit: Undisclosed Desires, The Handler, Citizen Erased, Sunburn, Bliss, Map Of The Problematique, Dead Star, Animals.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Shaverion wrote:</div>

In het persbericht op de site van Foo Fighters staat er wel bij dat ‘the full extent of Dave’s injuries are still to be determined’. Denk dat ze het stap per stap willen bekijken, want die Britse stadionshows annuleren gaat hen een flinke duit kosten.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Paddy wrote:</div>
Eigenlijk niet.

Schraal wel, maar je kan de organisatie niets verwijten. Het is simpelweg onmogelijk om headliners op zo’n korte termijn te boeken, voorbeelden genoeg uit het verleden.

moesten de Foo Fighters uiteindelijk toch annuleren, wat er vrees ik wel in zit, begrijp ik het zeker dat het nu op korte tijd helemaal niet evident is om zo'n waardige headliner te vervangen

anderzijds vind ik wel dat de organisatie dan iets kan terug doen, die mannen zullen wel een aardig bedrag kosten en als ze dan in plaats pakweg een triggerfinger nemen, vind ik wel dat ze dit kunnen compenseren door bijvoorbeeld enkele drank- en of eetbonnen cadeau te doen
anders zeer makkelijk geld gewonnen en het wordt al elk jaar duurder

en dat mensen daar terecht over zouden zagen, begrijp ik maar al te goed

Mochten de Foo Fighters niet kunnen, dan zou ik zeggen als vervangers:
Urbanus en de Fanfare!

Ik kijk het nu op tv, maar wat een leuke en grappige show, wat een goede band
en wat een hoop bekende nummers spelen ze. Het plezier straalt er vanaf!

Zelfs als de Foo Fighters annuleren en ze geen grote nieuwe vervangnaam vinden, dan nog hebben ze het geluk dat die donderdag in zijn geheel een erg sterke dag was/is.

Als het nu zoiets wordt als 'EODM - Rise Against - Elbow - Florence & the Machine - Chemical Brothers', met namen als Oscor & The Wolf, Hot Chip en fucking Patti Smith in de tenten, dan nog blijft het een prima dag (in tegenstelling tot de Pinkpop zondag). Voor mij dan.

Maar da's absoluut the worst case scenario. Want wie weet komen de Foo's wél of vind Werchter toch ergens een waardige vervanger.

Urbanus en de Fanfare!

seconded! Het is een Belg die wél op pinkpop en niet op RW staat. Lijkt me nochtans wel leuk.

<div class="d4p-bbt-quote-title">jesse453 wrote:</div>
muse heeft op download festival citizen erased, dead star, micro cuts en agitated gespeeld
icon_lol.gif
wat zou dat heeerlijk zijn zeg maar denk dat we op werchter gewoon de hitjesparade krijgen

Ik denk dat we ongeveer een kopie van de Pinkpop-setlist krijgen met dan 5-6 nummers erbij, want het duurt een halfuur langer.
Dus dit http://www.setlist.fm/setlist/muse/2015/megaland-landgraaf-netherlands-73c9c621.html
En dan een selectie uit: Undisclosed Desires, The Handler, Citizen Erased, Sunburn, Bliss, Map Of The Problematique, Dead Star, Animals.

denk ik eigenlijk niet. misschien een paar nummers extra maar rock im revier stond bijvoorbeeld ook twee uur voor en daar hebben ze gewoon 17 nummers gespeeld.

Dave Grohl is in London. Hij ligt niet in een ziekenhuis. Het ziet er better uit voor Werchter. Fingers Crossed. https://mobile.twitter.com/TMZ/status/609864085459464192

<div class="d4p-bbt-quote-title">Chiel wrote:</div>
Urbanus en de Fanfare!

seconded! Het is een Belg die wél op pinkpop en niet op RW staat. Lijkt me nochtans wel leuk.

Staat op zowat elke boerenkermis en gratis dorpsfestival, lijkt me best logisch dat Werchter niet meteen aan hem denkt bij Belgische acts.

Users who are viewing this thread