Rock Werchter 2015 - Geruchten

Mja, ik vind het argument 'staat bijna op elk Belgisch festival' wel terecht, maar ook overroepen. Een aantal herkenbare Belgische acts mag wel. Een aantal meer dan de laatste jaren vind ik zelf. Waarom geen plekje voor K's Choice (wat een album uit, weer hip, zie maar naar de nummer 1-positie in De Afrekening), Intergalactic Lovers of Girls in Hawaii (2 echte kwaliteitsbands). Voor mij mag het toch ietsje meer van dat zijn. Meer nog, mensen die nu nog twijfelen voor een vrijdagticket en de vele onbekende namen overlopen, zouden eerder overhaald worden om te kopen met een 'bekendere' naam op de affiche zoals Intergalactic Lovers, K's Choice, of zelfs De Mens (uitstekend nieuw album, wel (onterecht) enkel gedraaid op Radio 1).

Het moeten geen Pukkelpoptoestanden worden, maar net die ene (of twee) band(s) erbij, zou het voor mij af maken.

Heb je trouwens bij Werchter ook signeersessies van artiesten? vergelijkbaar met die van OOR op Pinkpop.

Mja, ik vind het argument ‘staat bijna op elk Belgisch festival’ wel terecht, maar ook overroepen. Een aantal herkenbare Belgische acts mag wel. Een aantal meer dan de laatste jaren vind ik zelf. Waarom geen plekje voor K’s Choice (wat een album uit, weer hip, zie maar naar de nummer 1-positie in De Afrekening), Intergalactic Lovers of Girls in Hawaii (2 echte kwaliteitsbands). Voor mij mag het toch ietsje meer van dat zijn. Meer nog, mensen die nu nog twijfelen voor een vrijdagticket en de vele onbekende namen overlopen, zouden eerder overhaald worden om te kopen met een ‘bekendere’ naam op de affiche zoals Intergalactic Lovers, K’s Choice, of zelfs De Mens (uitstekend nieuw album, wel (onterecht) enkel gedraaid op Radio 1).

Het moeten geen Pukkelpoptoestanden worden, maar net die ene (of twee) band(s) erbij, zou het voor mij af maken.

Maar er is 'overal staan' en 'overal staan'. Ik snap ook wel dat de meeste Belgische bands het moeten doen met shows in de Benelux en daarom net iets meer zaken aanpakken. Zo'n Intergalactic Lovers of Van Jets staan bijvoorbeeld overal, en dat gaat dan om Werchter, Dour, Pukkelpop, Lokerse Feesten, ... Uiteraard is het de moeite niet om zo'n naam exclusief te boeken, maar tegelijk kan je hen ook niet weglaten na een degelijke plaat. Maar die 'overal' in het geval van Urbanus gaat dan om allemaal gratis kleine festivalletjes met een opkomst van enkele honderden mensen ofzo. Hij doet deze zomer 4 shows op fietsafstand van waar ik woon, en slechts eentje ervan is niet gratis (8 euro, en niet de grootste naam op de affiche). Dan lijkt het mij terecht dat zo'n naam niet tussen de Foo Fighters en Muses van deze wereld komt te staan.

<div class="d4p-bbt-quote-title">jesse453 wrote:</div>
muse heeft op download festival citizen erased, dead star, micro cuts en agitated gespeeld
icon_lol.gif
wat zou dat heeerlijk zijn zeg maar denk dat we op werchter gewoon de hitjesparade krijgen

Ik denk dat we ongeveer een kopie van de Pinkpop-setlist krijgen met dan 5-6 nummers erbij, want het duurt een halfuur langer.
Dus dit http://www.setlist.fm/setlist/muse/2015/megaland-landgraaf-netherlands-73c9c621.html
En dan een selectie uit: Undisclosed Desires, The Handler, Citizen Erased, Sunburn, Bliss, Map Of The Problematique, Dead Star, Animals.

Muse speelde van 22:15u tot 00:00u dus ze hebben ongeveer een kwartier langer dan toch?

<div class="d4p-bbt-quote-title">Kasper wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>jesse453 wrote:</div>
muse heeft op download festival citizen erased, dead star, micro cuts en agitated gespeeld
icon_lol.gif
wat zou dat heeerlijk zijn zeg maar denk dat we op werchter gewoon de hitjesparade krijgen

Ik denk dat we ongeveer een kopie van de Pinkpop-setlist krijgen met dan 5-6 nummers erbij, want het duurt een halfuur langer.
Dus dit http://www.setlist.fm/setlist/muse/2015/megaland-landgraaf-netherlands-73c9c621.html
En dan een selectie uit: Undisclosed Desires, The Handler, Citizen Erased, Sunburn, Bliss, Map Of The Problematique, Dead Star, Animals.

Muse speelde van 22:15u tot 00:00u dus ze hebben ongeveer een kwartier langer dan toch?

Volgens het officiële schema slechts van 22:15 tot 23:30, dus zelfs 45 minuten korter.

Bij headliners zou ik de tijden uit het het boekje meer zien als richttijden. Al best vaak gehad dat de headliner rustig wat langer speelde. Maar ook dat ze een kwartier later begonnen en een kwartier eerder eindigden.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Timmetje wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Kasper wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>jesse453 wrote:</div>
icon_lol.gif

Volgens het officiële schema slechts van 22:15 tot 23:30, dus zelfs 45 minuten korter.

Ik was op Pinkpop en ze speelden van 22:15 tot 0:00u.

Ook niet onbelangrijk. Hoe is het weer over anderhalve week? Ik check nu dagelijks weeronline.nl, maar er is eigenlijk zo weinig over te zeggen. Voor nu ziet het er wel ok uit...

Ik heb Muse al enkele keren gezien, maar nog nooit Citizen Erased. Dat mogen ze écht wel eens live brengen in Belgie wat mij betreft :D Hoewel ik een setlist met Stockholm Syndrome, Hysteria én New Born ook verre van slecht vind :) En Foo Fighters moeten gewoon komen... is enige op donderdag die mij écht aanspreekt. Veel goeie groepen, daar niet van, maar enkel FF vind ik op en top. Al geven ze 2u akoestisch optreden :)

Het weer ga ik nu nog niet checken. Die verwachtingen zijn echt nog niet serieus te nemen.

Zaterdag checkte een vriendin van me: bijna alle dagen zo'n en 28 graden. Ik kijk net en nu voorspeld weeronline 22/23 graden met redelijke kans op regen. En dat wijzigt waarschijnlijk nog drie keer. ;)

23 graden zonder regen zou btw perfect zijn.

Hai allen,

Na jaren meegelezen te hebben, toch maar besloten een account aan te maken. Vrijdag op Pinkpop geweest, nu al zin in mijn 6e jaar Rock Werchter.

In het dorpje werchter heb je zo'n heel klein supermarktje. Weet iemand hier heeel toevallig of ze daar ook ijs om een coolbox koud te houden verkopen?

Bericht van Dotan op zijn Facebook;

Ik heb het zo lang mogelijk geprobeerd uit te stellen, maar ik moet met pijn in mijn hart mededelen dat het niet goed gaat met mijn stem. Vanochtend ben ik bij mijn KNO-arts geweest en op zijn orders zal ik komende tijd rust moeten houden en helaas komend weekend de shows (Kiel, Westlandse Cross en Traumzeit) moeten annuleren. We gaan er alles aan doen om er vanaf Concert at Sea weer te staan en de rest van de zomer gezond af te kunnen maken. Dank voor alle steun en ik hoop op jullie begrip.

Dan wordt die vrijdag nog een stuk minder, want de vervanger zal waarschijnlijk simpelweg een Belgische band worden.

Ik vrees dat er gewoon zal geschoven worden in het uurrooster
In het beste geval worden ze toch vervangen ik hoop op k's Choice!

Users who are viewing this thread