Rock Werchter 2015 - Geruchten

<div class="d4p-bbt-quote-title">koenbah wrote:</div>
In de tekst over James Bay:

‘In de erelijst zitten nog drie namen die in juni naar Werchter komen: Florence + The Machine, Jessie J en Sam Smith”

Jessie J kunnen we dus ook verwachten? Hm… in ieder geval mijn vriendin blij.

Goed gezien! Wat een knullige fout van ze..

Ze hebben het inmiddels al aangepast :twisted:

Overigens wel een dikke KluB C lineup op donderdag: Chet Faker, Jungle, Caribou, Hot Chip, …

Mis dan nog wel een KluB C headliner die dag, Disclosure dan maar? Haalt ook heel wat volk weg bij Foo Fighters.

Chet Faker! Ik ben echt blij, ik heb alleen het zelfde probleem als Thomus, ik kan op de donderdag maar één act echt missen, dat worden wss nog pijnlijke besluiten :(

<div class="d4p-bbt-quote-title">Kereltje wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>duyck wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Kereltje wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Tijnelia wrote:</div>
‘Stay tuned. Nog een headliner maakt zich klaar namelijk om maandag festivalnieuws te delen!’
Mumford and Sons dus…

Of juist niet? M&S kondigen maandag een nieuwe single aan, en waarom zouden die niet gewoon vandaag bij het pakketje hebben kunnen zitten?

Net omdat ze maandag hun hele festivaltour zullen aankondigen?

Open’er, NOS Alive, … moesten daar blijkbaar niet op wachten. Ik zeg: ofwel Blur die moesten wachten na vvk Hyde Park (begon vandaag), ofwel eerste tourdata Editors.

Editors als headliner ja? Nah, ik denk toch ook Mumford & Sons. Misschien willen ze die gewoon ff zelf in de spotlight zetten of de single extra exposure geven in Benelux. Blur alweer na 2013?

We weten ondertussen dat Werchter geen probleem heeft met herhaling als ze krap zitten qua mogelijkheden. En een herhaling van Blur zou door vele mensen net op positief gejuich onthaald worden, zeker als slechts een handvol festivals in die periode Blur kan voorleggen.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Loveless wrote:</div>

‘Stay tuned. Nog een headliner maakt zich klaar namelijk om maandag festivalnieuws te delen!’
Mumford and Sons dus…

Of juist niet? M&S kondigen maandag een nieuwe single aan, en waarom zouden die niet gewoon vandaag bij het pakketje hebben kunnen zitten?

Open’er, NOS Alive, … moesten daar blijkbaar niet op wachten. Ik zeg: ofwel Blur die moesten wachten na vvk Hyde Park (begon vandaag), ofwel eerste tourdata Editors.

Editors als headliner ja? Nah, ik denk toch ook Mumford & Sons. Misschien willen ze die gewoon ff zelf in de spotlight zetten of de single extra exposure geven in Benelux. Blur alweer na 2013?

We weten ondertussen dat Werchter geen probleem heeft met herhaling als ze krap zitten qua mogelijkheden. En een herhaling van Blur zou door vele mensen net op positief gejuich onthaald worden, zeker als slechts een handvol festivals in die periode Blur kan voorleggen.

Is ook zo, ik denk persoonlijk M&S, maar Blur kan net zo goed, Editors ook, en zo zijn er nog wat acts die de revue gepasseerd hebben. Vergeet ook iets als Underworld niet, en onze kleine IJslandse vriendin...

Ik hoop in elk geval dat ze een beetje in de lijn blijven van de reeds aangekondigde namen. Ondanks het gebrek aan kleppers is die vrijdag immers een kwalitatief aardige dag aan het worden...

loop weer niet echt warm van deze nieuwe namen, ik had hier een groot verlanglijstje maar vrees dat er weinig of niets van in huis komt
Eagles of death metal, the vaccines, future islands, george ezra, belle & sebastian, django django, incubus, the bohica's
die had ik iet of wat gehoopt voor de 'kleinere namen'

mumford and sons mag van mij zeker komen, maar dan samen met een echte headliner nog
al zal ik te veel hoop koesteren

Dit is de podium indeling die ik verwacht:

Donderdag:

Main: ? - Rise Against - ? - Florance + The Machine - Foo Fighters - The Chemical Brothers
KluB C: ? - Chet Faker - Jungle - ? - Hot Chip - Caribou - ?
Barn: First Aid Kid - James Bay - Years & Years - ? - Oscar And The Wolf - Elbow

Vrijdag:

Main: The Cat Empire - Balthazar - Of Monsters And Man - ? - Ben Howard - ? - Pharrell Williams
KluB C: BADBADNOTGOOD - Kwabs - ? - Damien 'Jr. Gong' Marley - ? - ? - Rosin Murphy
Barn: Gavin James - Archive - FKA Twigs - Death Cab For Cutie - Alt-J - ?

Zaterdag:

Main: ? - Royal Blood - ? - ? - Noel Gallagher's High Flying Birds - Lenny kravtiz - The Prodigy
KluB C: Dotan - Kid Ink - ? - Hozier - ? - ? - Sam Smith
Barn: Seinabo Sey - Angus And Julia Stone - ? - ? - The War On Drugs - Damien Rice

Zondag:

Main: Enter Shikari - ? - Counting Crows - ? - The Script - Kasabian - Muse
KluB C: ILoveMakonnen - ? - Christine And The Queens - ? - ? - Die Antwoord - ?
Barn: Fink - Alabama Shakes - ? - Ben Harper And The Innocent Criminals - ? - ?

Donderdag:

Main: ? – Rise Against – ? – Florance + The Machine – Foo Fighters – The Chemical Brothers
KluB C: ? – Chet Faker – Jungle – ? – Hot Chip – Caribou – ?
Barn: First Aid Kid – James Bay – Years & Years – ? – Oscar And The Wolf – Elbow

Vrijdag:

Main: The Cat Empire – Balthazar – Of Monsters And Man – ? – Ben Howard – ? – Pharrell Williams
KluB C: BADBADNOTGOOD – Kwabs – ? – Damien ‘Jr. Gong’ Marley – ? – ? – Rosin Murphy
Barn: Gavin James – Archive – FKA Twigs – Death Cab For Cutie – Alt-J – ?

Zaterdag:

Main: ? – Royal Blood – ? – ? – Noel Gallagher’s High Flying Birds – Lenny kravtiz – The Prodigy
KluB C: Dotan – Kid Ink – ? – Hozier – ? – ? – Sam Smith
Barn: Seinabo Sey – Angus And Julia Stone – ? – ? – The War On Drugs – Damien Rice

Zondag:

Main: Enter Shikari – ? – Counting Crows – ? – The Script – Kasabian – Muse
KluB C: ILoveMakonnen – ? – Christine And The Queens – ? – ? – Die Antword – ?
Barn: Fink – ALabama Shakes – ? – Ben Harper And The Innocent Criminals – ? – ?

Ik verwacht Elbow voor Florence op de main. Maar als ze na de Foo's en tijdens de Chemical Brothers spelen kan ik er ook mee leven. :-) Tijdens de Foo Fighters verwacht ik in ieder geval Oscar & The Wolf. Die hun populairiteit is NOG aan het steigen (Sportpaleis aangekondigd) en ze zijn een perfecte, goedkope counter die zowieso wel volk zal trekken.

Goede schikking in ieder geval lijkt me. :-)

Donderdag:

Main: ? – Rise Against – ? – Florance + The Machine – Foo Fighters – The Chemical Brothers
KluB C: ? – Chet Faker – Jungle – ? – Hot Chip – Caribou – ?
Barn: First Aid Kid – James Bay – Years & Years – ? – Oscar And The Wolf – Elbow

Vrijdag:

Main: The Cat Empire – Balthazar – Of Monsters And Man – ? – Ben Howard – ? – Pharrell Williams
KluB C: BADBADNOTGOOD – Kwabs – ? – Damien ‘Jr. Gong’ Marley – ? – ? – Rosin Murphy
Barn: Gavin James – Archive – FKA Twigs – Death Cab For Cutie – Alt-J – ?

Zaterdag:

Main: ? – Royal Blood – ? – ? – Noel Gallagher’s High Flying Birds – Lenny kravtiz – The Prodigy
KluB C: Dotan – Kid Ink – ? – Hozier – ? – ? – Sam Smith
Barn: Seinabo Sey – Angus And Julia Stone – ? – ? – The War On Drugs – Damien Rice

Zondag:

Main: Enter Shikari – ? – Counting Crows – ? – The Script – Kasabian – Muse
KluB C: ILoveMakonnen – ? – Christine And The Queens – ? – ? – Die Antwoord – ?
Barn: Fink – Alabama Shakes – ? – Ben Harper And The Innocent Criminals – ? – ?

Je zit niet ver van mijn idee. Op donderdag heb je wel een act te weinig op de main. Moeten er 7 zijn.
Enkel Damien mag je een spot later/hoger opschuiven, net als Angus and Julia Stone en Die Antwoord denk ik.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Tijnelia wrote:</div>
Mumford and Sons dus…

Omdat dit kleine namen zijn en je een headliner apart aangekondigd. Zijn twee persmomentjes.

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Loveless wrote:</div>

Mumford and Sons dus…

Is ook zo, ik denk persoonlijk M&S, maar Blur kan net zo goed, Editors ook, en zo zijn er nog wat acts die de revue gepasseerd hebben. Vergeet ook iets als Underworld niet, en onze kleine IJslandse vriendin…

Underworld is geen headliner (danceafsluiter of als headliner in een tent). En Björk zie ik ook niet als headliner komen.

Mumford and Sons dus…

Omdat dit kleine namen zijn en je een headliner apart aangekondigd. Zijn twee persmomentjes.

Dan lijkt het mij logischer om zo snel mogelijk met de headliner te komen (ticketverkoop enzo) en dit pakketje kleine namen voor het einde te houden. Hun bericht doet uitschijnen dat ze op die artiest moeten wachten.

Maar goed ja, ik sluit M&S ook niet uit. Het is immers al bekend dat Lollapalooza Berlin maandag M&S bekend maakt, dus het kan weldegelijk dat ze meteen de rest van hun tour droppen.

Mwa, ik weet niet hoe de verkoop gaat, maar dit zal de laatste 'grote' naam zijn, gok ik. Dus niet onlogisch om nu de kleine namen te noemen met de aankondiging dat er nog een headliner aankomt.

Zal mooi zijn als de headliner een positieve verrassing is. Eentje die tot nu toe nog geen nieuws naar buiten heeft gebracht.

Het is natuurlijk wel heel toevallig dat Werchter maandag met een headliner komt en Mumford & Sons maandag met big news komt. Nu valt er natuurlijk wat voor te zeggen dat zo'n aankondiging voor Mumford & Sons niet zo bijzonder is en die video duidt ook meer op een nieuwe single of iets dergelijks, maar kan ook om een combinatie van gaan.

Daar naast kondigt ook Edward Sharpe & The Magnetic Zero's aan dat zij maandag met exciting news komen. Zijn goede vrienden van hen en ze hebben al veel samen getourd. Dan lijkt het er op dat het toch om tourdata gaat, eventueel samen met een aankondiging van een single.

Mwa, ik weet niet hoe de verkoop gaat, maar dit zal de laatste ‘grote’ naam zijn, gok ik. Dus niet onlogisch om nu de kleine namen te noemen met de aankondiging dat er nog een headliner aankomt.

hoop dat die headliner dan echt de moeite is, want de kleine namen van vandaag zijn niet echt om te juichen vind ik
ik mis toch nog wat rockgehalte op de affiche, de singer songwriters enzo hebben we nu hopelijk al gehad

ik hoop toch op groepen genre incubus/eagles of death metal/stereophonics of dergelijke om de rest van de affiche ook nog aantrekkelijk te maken
maar ik moet me geen illusies maken, vrees dat de trend zoals vandaag wordt verder gezet in de rest van de affiche dus relatief ongekende namen

Het is natuurlijk wel heel toevallig dat Werchter maandag met een headliner komt en Mumford & Sons maandag met big news komt. Nu valt er natuurlijk wat voor te zeggen dat zo’n aankondiging voor Mumford & Sons niet zo bijzonder is en die video duidt ook meer op een nieuwe single of iets dergelijks, maar kan ook om een combinatie van gaan.

Daar naast kondigt ook Edward Sharpe & The Magnetic Zero’s aan dat zij maandag met exciting news komen. Zijn goede vrienden van hen en ze hebben al veel samen getourd. Dan lijkt het er op dat het toch om tourdata gaat, eventueel samen met een aankondiging van een single.

Edward Sharpe & The Magnetic Zero's zou een welgekomen extra zijn, die wil ik al heel lang zien!

Maandag zal inderdaad wel de laatste echt grote naam zijn waarschijnlijk. Maar de mensen die panikeren van dat er niks degelijks meer zal komen (lees: iets wat bekend is) hebben ongelijk hoor. Ze houden altijd wel iets over voor op het einde zoals vorig jaar Paolo Nutini, maar in andere recente geschiedenis Vampire Weekend en Stereophonics in laatste 2 namenrondes.
Ze kunnen dus nog altijd afkomen met een vaccines, eagles of death metal die beiden van dat kaliber zijn. Zeker die eerste beschouw ik echt als een zekerheidje

Users who are viewing this thread