Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
en toch zie je dat niet vaak, Damon Albarn en Robert Plant zijn nu ook bij lange na geen headliners
icon_wink.gif

Damon Albarn staat met 1 album al wel als headliner van KlubC en Robert Plant speelt wel Led Zeppelin materiaal maar niet veel en in een heel andere stijl dan het origineel. Als je kijkt naar iemand als Roger Waters die gewoon Pink Floyd materiaal speelt zie je dat je daar heel succesvol mee kan zijn, Jack White speelt ook zijn grootste hits dus is het niet heel raar dat hij op veel festivals al als headliner gezet word.

<div class="d4p-bbt-quote-title">JB. wrote:</div>
en toch zie je dat niet vaak, Damon Albarn en Robert Plant zijn nu ook bij lange na geen headliners
icon_wink.gif

Damon Albarn staat met 1 album al wel als headliner van KlubC en Robert Plant speelt wel Led Zeppelin materiaal maar niet veel en in een heel andere stijl dan het origineel. Als je kijkt naar iemand als Roger Waters die gewoon Pink Floyd materiaal speelt zie je dat je daar heel succesvol mee kan zijn, Jack White speelt ook zijn grootste hits dus is het niet heel raar dat hij op veel festivals al als headliner gezet word.

voor de meeste festivals snap ik het wel, maar hij zal voorlopig nog geen headliner zijn op Werchter hoogstens sub, voordat hij een nieuw succesvol album uit brengt. ik denk bijvoorbeeld dat Eddie Vedder ook niet op Werchter alleen zal headlinen. en die heeft ook goede solo albums

<div class="d4p-bbt-quote-title">Shaverion wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>JB. wrote:</div><br>
icon_wink.gif

voor de meeste festivals snap ik het wel, maar hij zal voorlopig nog geen headliner zijn op Werchter hoogstens sub, voordat hij een nieuw succesvol album uit brengt. ik denk bijvoorbeeld dat Eddie Vedder ook niet op Werchter alleen zal headlinen. en die heeft ook goede solo albums

Dat Eddie Vedder geen headliner is ligt denk ik ook deels aan de muziek. Het album dat ik ken(Into The Wild) is vrij rustig. Hoewel hij een betere frontman is dan bijv Caleb Followil is hij als headliner denk ik te rustig. Afsluiter van bijvoorbeeld Barn of Klub C zou ik dan weer wel zien gebeuren.

Ik denk dat als dit album van Jack White weer zo goed is dat er wel een co-headliner constructie in zit en als het echt over een groot publiek aan slaat dan misschien zelfs wel in zijn eentje headliner

Nu Thé Lau van The Scene zijn laatste optredens geeft, lijkt het me wel mogelijk dat Werchter The Scene nog toevoegt aan de affiche.
Dan komen we op het mooie getal van 80, en The Scene programmeren zou het minste zijn wat de Schuer kan doen als hij dit nieuws hoort.
De performance van The Scene op TW vroeger is immers nog steeds een bekeken YT-filmpje, en als afscheid zou het ook wel kunnen tellen.
Ben eens benieuwd of RW, ondanks het verkondigen dat de affiche vol zit, met omstandigheden als dit rekening houdt.

Ik vind het wel terecht dat ze zulke namen zoals Damon en Jack als headliners neerzetten. Ze hebben beide hun sporen verdiend in de muziekscene.

Jack White vorig jaar gezien en wat een baas is dat, echt de beste gitarist die ik live heb mogen aanschouwen. En hij is de eerste artiest die ook echt een show neerzet, zelfs zijn gehele crew (inclusief setbuilders, geluids-lichtmensen) waren strak in het pak.

Best een zieke lineup voor Glastonbury tot nu toe trouwens... Ben ik even blij dat ik daar niet heen ga! Heb al moeite om uit 3 podia te kiezen, laat staan 100... ;-)
Ben benieuwd wie de special guests zijn. Stones? Of ook KoL? ;-)

Ik weet dat het niet mag en dat je blij moet zijn met wat je hebt (en dat ben ik ook echt wel), maar er staan toch een hoop namen bij die Werchter volgens mij best had kunnen boeken. Je zou toch verwachten dat, als de geruchten kloppen, de mislukte onderhandelingen met Muse, Foo Fighters en andere grootheden wel wat budget hebben opgeleverd voor andere boekingen. Ik noem een Chvrches, Jack White, Temples, Lily Allen (ook al is dat niet mijn ding), Chance the Rapper (waar is de hiphop op RW???), Manic Street Preachers en Jagwar Ma. En het blijft voor mij persoonlijk (en waarschijnlijk heel veel anderen) erg zuur dat Arcade Fire voor het Werchter-weekend weer de Atlantische Oceaan oversteekt.

Denk inderdaad dat jack white headliner posities eist. Nu glastonbury haar namen bekend heeft gemaakt zien we naar mijn mening dus hoe sterk werchter is dit jaar. Nagenoeg alle grote namen staan er. Enige wat mist is dus een sub op vrijdag(jack white, kasabian, elbow dus niet mogelijk dus florence was de enige mogelijkheid)

En ik had liever namen als temples, chvrches, circa waves als opvulling gehad in plaats van die belgische naampjes

Jack White is geen headliner op Glastonbury, maar ik denk dat hij daar een uitzondering maakt. Manic Street Preachers is denk ik een band die de vrijdag uitstekend had kunnen versterken, net zo als CHVRCHES.

Maar goed, we kunnen blijven klagen over namen die we missen. Ik denk dat we beter kunnen genieten van wat er wel staat. Pearl Jam is vrijwel uniek, met Black Keys hebben we die dag een ijzersterke subheadliner. Dan hebben we ook nog Metallica, Placebo, Arctic Monkeys, Pixies, Trentemoller, Interpol, Franz Ferdinand en zo kan ik nog wel even door gaan.

alle namen die nu zijn vrijgegeven voor Glastonbury, vind ik gelijkwaardig aan Werchter. kan nou niet precies opmaken wie er headliners zijn maar volgens mij Arcade Fire en Kasabian plus de laatste special guests. dan ben ik al helemaal blij want Arcade Fire en Kasabian ligt niet echt helemaal in mijn rijtje van waar ik van houd.

verder is het inderdaad jammer dat er geen goede sub zoals Jack of zelf Elbow nu er staat, had dus makkelijk gekund. ook zijn er een aantal kleine namen waar ik zeker op gerekend had en dus wel op Glastonbury staan en niet op Werchter. jammer maar helaas maar zou hebben wij ook namen die daar niet staan.

Nu Thé Lau van The Scene zijn laatste optredens geeft, lijkt het me wel mogelijk dat Werchter The Scene nog toevoegt aan de affiche.<br>
Dan komen we op het mooie getal van 80, en The Scene programmeren zou het minste zijn wat de Schuer kan doen als hij dit nieuws hoort.<br>
De performance van The Scene op TW vroeger is immers nog steeds een bekeken YT-filmpje, en als afscheid zou het ook wel kunnen tellen.<br>
Ben eens benieuwd of RW, ondanks het verkondigen dat de affiche vol zit, met omstandigheden als dit rekening houdt.

Denk het toch niet. Zowel The Scene als hun fans hebben er niets aan nu het festival uitverkocht is op basis van totaal andere namen.

EDIT: het is TW Classic dat hem een laatste keer Werchter aanbiedt.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Festiboy wrote:</div>
Nu Thé Lau van The Scene zijn laatste optredens geeft, lijkt het me wel mogelijk dat Werchter The Scene nog toevoegt aan de affiche.<br><br>
Dan komen we op het mooie getal van 80, en The Scene programmeren zou het minste zijn wat de Schuer kan doen als hij dit nieuws hoort.<br><br>
De performance van The Scene op TW vroeger is immers nog steeds een bekeken YT-filmpje, en als afscheid zou het ook wel kunnen tellen.<br><br>

Denk het toch niet. Zowel The Scene als hun fans hebben er niets aan nu het festival uitverkocht is op basis van totaal andere namen.

op TW Classic mocht 1 van de acts cancelen, wordt voorlopig niet aan programma toegevoegd

<div class="d4p-bbt-quote-title">Kereltje wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Festiboy wrote:</div><br>
Nu Thé Lau van The Scene zijn laatste optredens geeft, lijkt het me wel mogelijk dat Werchter The Scene nog toevoegt aan de affiche.<br><br><br>
Dan komen we op het mooie getal van 80, en The Scene programmeren zou het minste zijn wat de Schuer kan doen als hij dit nieuws hoort.<br><br><br>
De performance van The Scene op TW vroeger is immers nog steeds een bekeken YT-filmpje, en als afscheid zou het ook wel kunnen tellen.<br><br><br>

op TW Classic mocht 1 van de acts cancelen, wordt voorlopig niet aan programma toegevoegd

Wat ik een wat onnozel bericht vindt. Laat Admiral Freebee beginnen om 12u30 ipv13u30, iets minder spelen (50 minuten ipv 60) en je krijgt ze er wel tussen. + je krijgt de wei sneller vol (toch als je hen voor seasick steve zet), want ik denk dat jhet meeste volk pas gaat komen tegen Arno (en zelfs later pas tegen Simple Minds, maar die laatkomers zijn er altijd)

On-topic Werchter: Ik verwacht straks een schedule. Die is er altijd een 2tal weken na de vervollediging affiche + anders zal het pas na de paasvakantie zijn, en zo lang wil ik niet wachten!

On-topic Werchter: Ik verwacht straks een schedule. Die is er altijd een 2tal weken na de vervollediging affiche + anders zal het pas na de paasvakantie zijn, en zo lang wil ik niet wachten!
Ik hoop het ook, maar het feit dat er vanochtend nog een update van de app is vrijgegeven, doet me vrezen van niet. Bovendien overheerst Glastonbury vandaag het festivalnieuws. Hoeft natuurlijk niks te zeggen... We gaan het zien!

<div class="d4p-bbt-quote-title">Thomus wrote:</div>

Ik hoop het ook, maar het feit dat er vanochtend nog een update van de app is vrijgegeven, doet me vrezen van niet. Bovendien overheerst Glastonbury vandaag het festivalnieuws. Hoeft natuurlijk niks te zeggen… We gaan het zien!

Wat is er aangepast in de app vanochtend?

Denk niet dat ze naar Glastonbury kijken. Werchter hoeft niet meer met nieuwe namen te pronken. Tijdschema is leuk voor degene die gaan, maar niet echt om publiciteit te genereren en de ticket verkoop te stimuleren, dat doe je met nieuwe namen.

"Updated artists details and other minor fixes"

Mee eens wat Glastonbury betreft. Laten we hopen dat we aan het eind van de middag kunnen gaan puzzelen.

Ik denk dat ze voor de timetable niet te veel op de Paasvakantie gaan letten, dat is toch nog iets anders dan nieuwe namen. Zullen die wel krijgen als ze klaar is.

Vandaar dat ik 'aanbieden' gebruik in plaats van 'toevoegen' ;) Ik vind eerlijk gezegd wel dat een van die Belgische acts zich zou mogen terugtrekken om The Scene daar te laten spelen. Maar goed, wie gaat er vrijwillig zijn spot als support van RS opgeven...

Ik heb van het weekend Metronomy eens even beluisterd en wat een fantastisch foute jaren 70 band zeg, gaat heerlijk worden op de zondagmiddag!

Ik heb van het weekend Metronomy eens even beluisterd en wat een fantastisch foute jaren 70 band zeg, gaat heerlijk worden op de zondagmiddag!

Foute jaren 70? Dan hoor je toch echt hele andere dingen dan ik heb gehoord. Ik vond er niks aan, maar foute jaren 70 band klinkt juist tof. Misschien nog eens luisteren dan.

Users who are viewing this thread