Pukkelpop 2024

marc_pkp

Playlistbediener
10 aug 2023
39
33
Inderdaad, is in veel landen een probleem. Op ticketswap mag je in Belgie ook niet boven de prijs verkopen, maar er zijn genoeg andere doorverkoopsites en zaken als 2dehands waar je tickets voor uitverkochte zaken duurder kan verkopen. Maar ook bij de pukkelpop doorverkoop is dat moeilijk te controleren, als iemand akkoord gaat om meer te betalen voor een vrijdag ticket kan dit perfect, want de betaling moet je onderling regelen.
inderdaad, maar je vermijdt alvast het dubbel en frauduleus doorverkopen en heeft Pukkelpop zicht op wat er juist gebeurt , en bescherming van koper en verkoper.
soit, het is de manier van werken van Pukkelpop, hate it or like it, maar het is hoe het is.
 

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
1.003
980
inderdaad, maar je vermijdt alvast het dubbel en frauduleus doorverkopen en heeft Pukkelpop zicht op wat er juist gebeurt , en bescherming van koper en verkoper.
soit, het is de manier van werken van Pukkelpop, hate it or like it, maar het is hoe het is.
pukkelpop wilt er gewoon aan verdienen. Hadden ze echt zo ingezeten met de klant, kon je naar systeem gaan zoals ticketswap met ab samenwerkt. Éénmaal je daar ticket koopt, krijg je effectief zelfs een volledig nieuwe qr-code en is het verkochte ticket volledig onbruikbaar.
 

marc_pkp

Playlistbediener
10 aug 2023
39
33
pukkelpop wilt er gewoon aan verdienen. Hadden ze echt zo ingezeten met de klant, kon je naar systeem gaan zoals ticketswap met ab samenwerkt. Éénmaal je daar ticket koopt, krijg je effectief zelfs een volledig nieuwe qr-code en is het verkochte ticket volledig onbruikbaar.

pukkelpop is in 2018 begonnen met die methodiek van tickets op naam en enkel ruilen via de ruilservice... dit naar aanleiding van mistoestanden in de jaren er voor. Ticketswap was in 2018, zeker in België nog niet echt in de picture.

dat het nu misschien een verdienmodel is voor pukkelpop, dat kan je hieruit misschien besluiten, maar ticketswap doet het ook niet gratis.

soit, ik ben niet betrokken en moet geen tickets meer kopen of verkopen, heb het al lang in mijn bezit, voor iedereen die tickets zoekt of kwijt wil, veel succes.
 
  • Leuk
Waarderingen: saurus en Rockbeer

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.762
3.512
pukkelpop is in 2018 begonnen met die methodiek van tickets op naam en enkel ruilen via de ruilservice... dit naar aanleiding van mistoestanden in de jaren er voor. Ticketswap was in 2018, zeker in België nog niet echt in de picture.

dat het nu misschien een verdienmodel is voor pukkelpop, dat kan je hieruit misschien besluiten, maar ticketswap doet het ook niet gratis.

soit, ik ben niet betrokken en moet geen tickets meer kopen of verkopen, heb het al lang in mijn bezit, voor iedereen die tickets zoekt of kwijt wil, veel succes.
Het is mij zowaar gelukt om het zondagticket te verkopen, had ik echt niet verwacht. Natuurlijk wel tegen verlies, maar het bedrag van netto 64 euro (dus 80 euro all-in) vind ik alleszins acceptabel voor hoeveel tickets er nog te koop staan en de loterij die het is dat iemand op de initialen van jezelf klikt.
 

kaiser

Dagopener
11 jan 2019
586
336
pukkelpop wilt er gewoon aan verdienen. Hadden ze echt zo ingezeten met de klant, kon je naar systeem gaan zoals ticketswap met ab samenwerkt. Éénmaal je daar ticket koopt, krijg je effectief zelfs een volledig nieuwe qr-code en is het verkochte ticket volledig onbruikbaar.
Inderdaad, hetzelfde bij oa de trix, secureswap heet dit denk ik en werkt goed. Als verkoper krijg je ook meteen een mail van de zaal dat je ticket niet meer geldig is
 
  • Leuk
Waarderingen: Jimmeh07

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.762
3.512
De kosten betaalt degene die de naamswijziging laat doorvoeren. Dit kan dus ook de koper doen.
In ons geval deed ik het, maar dan had ik ook alle ANW-gegevens van de koper nodig. Eén grappig ding wil ik daarover wel delen: de koper is toevallig net als ik op 10 mei jarig 🤣

Het ticket is volledig vernieuwd met een andere QR en alles. Ik kom met mijn ticket dus niet binnen. Het enige wat wel slordig is, is dat ik als verkoper ook het nieuwe ticket zie (met daarop de nieuwe QR code en alles). Hiermee zou ik in theorie binnen kunnen komen zonder paspoort check.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.608
955
Worden de namen op de tickets echt zo streng gecontroleerd dan? En zorgt dat niet voor enorme rijen?
 

Thieske

Dagopener
23 feb 2023
591
513
De kosten betaalt degene die de naamswijziging laat doorvoeren. Dit kan dus ook de koper doen.
In ons geval deed ik het, maar dan had ik ook alle ANW-gegevens van de koper nodig. Eén grappig ding wil ik daarover wel delen: de koper is toevallig net als ik op 10 mei jarig 🤣

Het ticket is volledig vernieuwd met een andere QR en alles. Ik kom met mijn ticket dus niet binnen. Het enige wat wel slordig is, is dat ik als verkoper ook het nieuwe ticket zie (met daarop de nieuwe QR code en alles). Hiermee zou ik in theorie binnen kunnen komen zonder paspoort check.
Volgensmij heb ik vorig jaar wel m’n rijbewijs of Id moeten laten zien.
Worden de namen op de tickets echt zo streng gecontroleerd dan? En zorgt dat niet voor enorme rijen?
Wat ik kan herinneren wel. Er is een losse stand tegenover de ingang waar je je bandjes ophaalt, wat bijvoorbeeld anders is t.o.v Rock Werchter waar je eerst binnenkomt en daar je ticket laat scannen. Gaat best wel vlot, heel veel balies waar je je bandjes kunt ophalen
 
  • Leuk
Waarderingen: roluf

kaiser

Dagopener
11 jan 2019
586
336
Worden de namen op de tickets echt zo streng gecontroleerd dan? En zorgt dat niet voor enorme rijen?
De namen worden wel degelijk gecontroleerd, een paar jaar geleden had een maat zijn id in de auto vergeten en is die wel degelijk moeten gaan halen om binnen te kunnen.
Lange rijen valt mee, je moet gewoon je ticket en een id tonen. Ze zeggen ook al duidelijk op voorhand dat je alles moet klaar hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: roluf

marc_pkp

Playlistbediener
10 aug 2023
39
33
Worden de namen op de tickets echt zo streng gecontroleerd dan? En zorgt dat niet voor enorme rijen?
ja, zonder id kom je er niet in...
er zijn 20 tot 30 rijen om je ticket te wisselen tegen je bandje... los van de festival of camping ingang...
 
  • Leuk
Waarderingen: roluf

Nelios

Dagopener
16 aug 2022
702
572
Hoe zit het met vaststellen van de prijs? Is dat nadat je contact hebt gezocht, of kun je die ergens zien staan?
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.762
3.512
Hoe zit het met vaststellen van de prijs? Is dat nadat je contact hebt gezocht, of kun je die ergens zien staan?
Dat is er pas na... mijn eerste vraag was telkens (3x) wat de koper in gedachten had aan prijs. De eerste bood de aanschafprijs 125 euro, maar bleek op zoek te zijn naar een andere dag. De tweede zei direct al dat het niet het ticket was dat hij zocht. En de derde gaf 80 aan als all-inprijs waarmee ik dus akkoord ging.

Maar het zou veel chiller zijn als je het vraagbedrag ook al ergens kunt vermelden zodat er een schifting wordt gemaakt nog voordat een potentiële koper contact zoekt met een verkoper.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nelios

Nelios

Dagopener
16 aug 2022
702
572
Dat is er pas na... mijn eerste vraag was telkens (3x) wat de koper in gedachten had aan prijs. De eerste bood de aanschafprijs 125 euro, maar bleek op zoek te zijn naar een andere dag. De tweede zei direct al dat het niet het ticket was dat hij zocht. En de derde gaf 80 aan als all-inprijs waarmee ik dus akkoord ging.

Maar het zou veel chiller zijn als je het vraagbedrag ook al ergens kunt vermelden zodat er een schifting wordt gemaakt nog voordat een potentiële koper contact zoekt met een verkoper.
Ja precies, toch wel omslachtig dat systeem.
 

kaiser

Dagopener
11 jan 2019
586
336
Ik zoek nog een combi met camping chill, maar dat lijkt echt onmogelijk te gaan worden
Het is nog wel enkele weken tot het festival, er gaan sowieso nog wel mensen hun tickets verkopen. Maar je gaat inderdaad wel wat geluk moeten hebben om er een te kunnen scoren.
 
  • Leuk
Waarderingen: MatisseS

Berninger220

Randprogramma
19 aug 2022
158
188
Ik zou het ticket van een vriend willen overkopen, maar hoe zit het dan met het veranderen van de naam? En kost dat dan ook 16 euro?
 

MatisseS

Playlistbediener
27 jul 2023
13
3
Als ik via de omruilservice een combi met camping relax aankoop, kan ik dat dan nog upgraden naar een combi met camping chill? Iemand die dit weet?
 

Thieske

Dagopener
23 feb 2023
591
513
Als ik via de omruilservice een combi met camping relax aankoop, kan ik dat dan nog upgraden naar een combi met camping chill? Iemand die dit weet?
Volgensmij niet. Heb klantendienst gevraagd of je een lege combi nog wel kunt upgraden met een camping erbij, maar er staat nergens welke campings zijn uitverkocht…
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken