Pukkelpop 2024

Lawaaipapegaai

Randprogramma
2 feb 2024
122
134
Ik zie vooralsnog geen enkele mogelijkheid om zelf een prijs te kunnen aangeven?
--> ineens heb ik twee automatische mails van mensen met eventueel interesse, heel snel erna al. Maar verder helemaal geen tekst of uitleg erbij behalve dat ik ze kan mailen. Met codewoorden en alles erbij.

Wat is dit voor ouderwets omslachtig systeem? Laat mij gewoon een prijs aangeven en laat mensen dan beslissen of ze die prijs voor het ticket willen betalen. Hoe moeilijk kan het zijn?
2? ik had er no time 87.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.762
3.512
Hmmm, dit zou inderdaad wel duidelijk moeten zijn 🤣 Waarschijnlijk dan overhypte personen die heel snel de eerste de beste link aanklikten in de hoop een ticket te bemachtigen. Hopelijk dat het bij deze twee personen blijft die zich vergissen in de dag. Wel grappig dat de eerste op zoek was naar zaterdag, en de tweede naar een vrijdag of combi. Terwijl ik zondag verkoop 🤣 Murphy is a bitch.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.762
3.512
2? ik had er no time 87.
Zou het dan kunnen dat het in het begin niet zo duidelijk was? Ik was ook rijkelijk laat met het aanbieden van mijn ticket dus mogelijk was jij gewoon eerder en was er toen nog geen duidelijk onderscheid waardoor alles misging?

Of verkoop jij een ander ticket dan de zondag? Dat zou het verklaren. Ik geloof namelijk niet dat er in no time 87 mensen een zondagticket willen kopen. De belangrijkste reden is dat het ticket nog gewoon voorhanden is op de primaire manier.
 

festibob

Gouden Tip
5 jan 2024
377
189
Staan er idd echt veel voor zondag op! :eek: Voor de rest nog weinig haha, denk dat het op zondag al lekker rustig op het terrein gaat zijn
Maar Pukkelpop houdt wel zijn 90 procent verkochte tickets voor zondag en zijn inkomsten. Via ticketswap zou het gemakkelijker zijn en ook meer transparant zijn om je ticket door te verkopen. Je kan direct zien hoeveel tickets worden aangeboden, hoeveel er verkocht zijn en hoeveel er gezocht worden. En vooraf zijn kosten verdeeld tussen koper en verkoper bij de transactie.
Met de 16 Euro administratiekosten van Pukkelpop ben je al verplicht om je ticket van 125 Euro te verkopen aan maximaal 109 Euro mits koper alle administratiekosten voor zijn rekening neemt. In de praktijk kan ik me inbeelden dat veel verkopers hun tickets aan 60 Euro of minder verkopen mits alle kosten bij koper komen Als je je ticket niet verkocht geraakt dan ben je alles kwijt.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.762
3.512
Als ik goed tel is de huidige stand van zaken:

Vrijdag - chill: 0
Vrijdag - relax: 0
Vrijdag - zonder: 0

Zaterdag- chill: 0
Zaterdag- relax: 0
Zaterdag - zonder: 1

Zondag - chill: 4
Zondag - relax: 1
Zondag - zonder: 120 and still counting

Combi - chill: 0
Combi - relax: 1
Combi - zonder: 0
 
  • Leuk
Waarderingen: festibob

Thieske

Dagopener
23 feb 2023
591
513
Als ik goed tel is de huidige stand van zaken:

Vrijdag - chill: 0
Vrijdag - relax: 0
Vrijdag - zonder: 0

Zaterdag- chill: 0
Zaterdag- relax: 0
Zaterdag - zonder: 1

Zondag - chill: 4
Zondag - relax: 1
Zondag - zonder: 120 and still counting

Combi - chill: 0
Combi - relax: 1
Combi - zonder: 0
Die op 1 staan gaan steeds wisselend met 0. Nog steeds geen combi + relax kunnen bemachtigen😭
 

kaiser

Dagopener
11 jan 2019
586
336
Enkele honderden tickets op 60.000 (of hoeveel bezoekers heeft Pukkelpop tegenwoordig) bezoekers is natuurlijk nog steeds verwaarloosbaar
 
  • Leuk
Waarderingen: Special Monkey

yannickd

Randprogramma
13 feb 2019
244
161
Maar Pukkelpop houdt wel zijn 90 procent verkochte tickets voor zondag en zijn inkomsten. Via ticketswap zou het gemakkelijker zijn en ook meer transparant zijn om je ticket door te verkopen. Je kan direct zien hoeveel tickets worden aangeboden, hoeveel er verkocht zijn en hoeveel er gezocht worden. En vooraf zijn kosten verdeeld tussen koper en verkoper bij de transactie.
Met de 16 Euro administratiekosten van Pukkelpop ben je al verplicht om je ticket van 125 Euro te verkopen aan maximaal 109 Euro mits koper alle administratiekosten voor zijn rekening neemt. In de praktijk kan ik me inbeelden dat veel verkopers hun tickets aan 60 Euro of minder verkopen mits alle kosten bij koper komen Als je je ticket niet verkocht geraakt dan ben je alles kwijt.
In dat laatste geval kan je nog altijd gewoon naar het festival gaan met je ticket natuurlijk, in die zin ben je het niet 'kwijt'.
 

Lawaaipapegaai

Randprogramma
2 feb 2024
122
134
Zou het dan kunnen dat het in het begin niet zo duidelijk was? Ik was ook rijkelijk laat met het aanbieden van mijn ticket dus mogelijk was jij gewoon eerder en was er toen nog geen duidelijk onderscheid waardoor alles misging?

Of verkoop jij een ander ticket dan de zondag? Dat zou het verklaren. Ik geloof namelijk niet dat er in no time 87 mensen een zondagticket willen kopen. De belangrijkste reden is dat het ticket nog gewoon voorhanden is op de primaire manier.
Nee de vrijdag inderdaad.
 

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.776
3.106
Maar Pukkelpop houdt wel zijn 90 procent verkochte tickets voor zondag en zijn inkomsten. Via ticketswap zou het gemakkelijker zijn en ook meer transparant zijn om je ticket door te verkopen. Je kan direct zien hoeveel tickets worden aangeboden, hoeveel er verkocht zijn en hoeveel er gezocht worden. En vooraf zijn kosten verdeeld tussen koper en verkoper bij de transactie.
Met de 16 Euro administratiekosten van Pukkelpop ben je al verplicht om je ticket van 125 Euro te verkopen aan maximaal 109 Euro mits koper alle administratiekosten voor zijn rekening neemt. In de praktijk kan ik me inbeelden dat veel verkopers hun tickets aan 60 Euro of minder verkopen mits alle kosten bij koper komen Als je je ticket niet verkocht geraakt dan ben je alles kwijt.
Ik snap niet helemaal hoe Ticketswap eerlijker zou zijn dat het resale platform van Pukkelpop. Resultaat is toch in beide gevallen dat er tickets verkocht zijn en weer doorverkocht. Enige is dat Pukkelpop 19 euro pakt op een doorverkocht ticket (wat Ticketswap waarschijnlijk ook zou doen met die percentages van ze)
 

festibob

Gouden Tip
5 jan 2024
377
189
Enkele honderden tickets op 60.000 (of hoeveel bezoekers heeft Pukkelpop tegenwoordig) bezoekers is natuurlijk nog steeds verwaarloosbaar
Je vergelijking klopt van geen kanten. De combiticketten moet je eruit halen uit de bezoekers gezien enkel dagtickets worden verkocht van QOSA fans die de huidige line-up onvoldoende vinden. Indien er bv 1.000 dagtickets op 20.000 dagtickets NU te koop worden aangeboden dan is dat wel substantieel dit in de veronderstelling dat er 40.000 combitickets verkocht zijn. Alle combitickets waren heel snel uitverkocht voor PKP.
 
Laatst bewerkt:

DeefGroll

Playlistbediener
18 dec 2019
27
22
Ik snap het niet zo goed. Ik heb nu een
koper gevonden dat ik gelukkig ken. Maar er zit toch geenenkele safety in dat omruilproces? Ik dacht dat de betaling via dat platform ging gaan, maar blijkbaar niet?

Ik heb dus gewoon mijn koper haar gegevens moeten ingeven en dan heb ik 16euro moeten betalen voor de admin-kost. Dat was het. Dan moet zij naar mij overschrijven? Als er mensen zijn van slechte wil heb je toch geenenkele zekerheid dat je na betalen aan de verkoper ook daadwerkelijk je ticket krijgt etc.? Of zie ik iets over het hoofd?
 

festibob

Gouden Tip
5 jan 2024
377
189
Ik snap niet helemaal hoe Ticketswap eerlijker zou zijn dat het resale platform van Pukkelpop. Resultaat is toch in beide gevallen dat er tickets verkocht zijn en weer doorverkocht. Enige is dat Pukkelpop 19 euro pakt op een doorverkocht ticket (wat Ticketswap waarschijnlijk ook zou doen met die percentages van ze)
Kosten zijn gelijkaardig maar een onafhankelijke doorverkoper heeft toch duidelijker regels en is meer transparant via geafficheerde prijzen zodat iedereen kan zien wat de reele prijszetting is. Met ticketswap kan je meteen zien wie de goedkoopste dagtickets aanbiedt en die kopen. Ook blijkt dan duidelijk wat impact is van het afhaken van de headliner op de prijzen voor tickets. Zaken die gemakkelijk door de pers opgepikt worden als zou blijken dat men tickets aan de helft van de prijs zou verkopen. . Zo kan je nu in de pers lezen dat je voor 35 euro zitplaatsen voor Adele in Munchen kon kopen terwijl anderen vele honderden euro's moesten betalen. Voordeel voor Pukkelpop is dat zij door hun eigen systeem minder transparantie kunnen bieden en vervelende persartikels kunnen vermijden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jimmeh07 en koekroeck

festibob

Gouden Tip
5 jan 2024
377
189
Ik snap het niet zo goed. Ik heb nu een
koper gevonden dat ik gelukkig ken. Maar er zit toch geenenkele safety in dat omruilproces? Ik dacht dat de betaling via dat platform ging gaan, maar blijkbaar niet?

Ik heb dus gewoon mijn koper haar gegevens moeten ingeven en dan heb ik 16euro moeten betalen voor de admin-kost. Dat was het. Dan moet zij naar mij overschrijven? Als er mensen zijn van slechte wil heb je toch geenenkele zekerheid dat je na betalen aan de verkoper ook daadwerkelijk je ticket krijgt etc.? Of zie ik iets over het hoofd?
Koper en verkoper zijn bekend bij pukkelpop dus juridisch kan je bij 'oplichting' gemakkelijk je geld terugkrijgen.
 

kaiser

Dagopener
11 jan 2019
586
336
Ik snap het niet zo goed. Ik heb nu een
koper gevonden dat ik gelukkig ken. Maar er zit toch geenenkele safety in dat omruilproces? Ik dacht dat de betaling via dat platform ging gaan, maar blijkbaar niet?

Ik heb dus gewoon mijn koper haar gegevens moeten ingeven en dan heb ik 16euro moeten betalen voor de admin-kost. Dat was het. Dan moet zij naar mij overschrijven? Als er mensen zijn van slechte wil heb je toch geenenkele zekerheid dat je na betalen aan de verkoper ook daadwerkelijk je ticket krijgt etc.? Of zie ik iets over het hoofd?
Inderdaad, dat hele process is verschrikkelijk omslachtig. Als verkoper moet je wel alle gegevens doorgeven, dus ik neem aan dat als je als koper geen tickets ontvangt dit kan aanklagen bij pukkelpop en ze eventueel die tickets kunnen blokkeren ofzo. Maar het zou allemaal veel makkelijker kunnen gaan. Op de site van dour hebben ze al jaren een doorverkoop platform en dat werkt gewoon zoals ticketswap.
 
  • Leuk
Waarderingen: yannickd

marc_pkp

Playlistbediener
10 aug 2023
39
33
Inderdaad, dat hele process is verschrikkelijk omslachtig. Als verkoper moet je wel alle gegevens doorgeven, dus ik neem aan dat als je als koper geen tickets ontvangt dit kan aanklagen bij pukkelpop en ze eventueel die tickets kunnen blokkeren ofzo. Maar het zou allemaal veel makkelijker kunnen gaan. Op de site van dour hebben ze al jaren een doorverkoop platform en dat werkt gewoon zoals ticketswap.
In ieder geval vermijd dit wel toestanden waarbij mensen/organisaties massaal festival tickets aankopen en dan met fikse meerprijs (meer dan 16 euro) doorverkopen... of dubbel en driedubbel doorverkopen...

in Nederland mag dat allemaal, maar in België wordt gepoogd de consument hierrond te beschermen. Corrigeer mij indien ik mij vergis Nederlandse vrienden hier aanwezig.
 

Sjakie de Wit

Sunset slot
17 feb 2014
2.147
3.056
Inderdaad, dat hele process is verschrikkelijk omslachtig. Als verkoper moet je wel alle gegevens doorgeven, dus ik neem aan dat als je als koper geen tickets ontvangt dit kan aanklagen bij pukkelpop en ze eventueel die tickets kunnen blokkeren ofzo. Maar het zou allemaal veel makkelijker kunnen gaan. Op de site van dour hebben ze al jaren een doorverkoop platform en dat werkt gewoon zoals ticketswap.
Waar de doorverkoop de laatste jaren alleen maar makkelijker is geworden, dachten ze in Kiewit 'Leuker kunnen we dat niet maken, wel omslachtiger'
 

kaiser

Dagopener
11 jan 2019
586
336
In ieder geval vermijd dit wel toestanden waarbij mensen/organisaties massaal festival tickets aankopen en dan met fikse meerprijs (meer dan 16 euro) doorverkopen... of dubbel en driedubbel doorverkopen...

in Nederland mag dat allemaal, maar in België wordt gepoogd de consument hierrond te beschermen. Corrigeer mij indien ik mij vergis Nederlandse vrienden hier aanwezig.
Inderdaad, is in veel landen een probleem. Op ticketswap mag je in Belgie ook niet boven de prijs verkopen, maar er zijn genoeg andere doorverkoopsites en zaken als 2dehands waar je tickets voor uitverkochte zaken duurder kan verkopen. Maar ook bij de pukkelpop doorverkoop is dat moeilijk te controleren, als iemand akkoord gaat om meer te betalen voor een vrijdag ticket kan dit perfect, want de betaling moet je onderling regelen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken