Pukkelpop 2024

Chiel

Support act
18 jul 2014
1.094
577
Ook al is Chill niet volzet en Relax wel, denk ik niet dat ze zo flexibel zijn om je campingticket om te wisselen. Dus ik zou blijven zoeken naar een combi met Chill.
 

nightraver23

Nieuw lid
2 mrt 2020
3
1
Vorig jaar de dag zelf nog ticket overgekocht van vriend. Naar de stand tegenover de ingang gegaan met het ticket, geen wachtrij. Ze belden mijn vriend op die dan de uitleg gaf waarom het ticket overgedragen werd (ziekenhuisopname). Geen servicekosten betaald maar had mss met de reden van omruiling te maken? Ging heel vlot. Dus niet via de omruilservice website van PKP.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dietera.

kaiser

Dagopener
11 jan 2019
586
336
Vorig jaar de dag zelf nog ticket overgekocht van vriend. Naar de stand tegenover de ingang gegaan met het ticket, geen wachtrij. Ze belden mijn vriend op die dan de uitleg gaf waarom het ticket overgedragen werd (ziekenhuisopname). Geen servicekosten betaald maar had mss met de reden van omruiling te maken? Ging heel vlot. Dus niet via de omruilservice website van PKP.
Tof om te horen. Heel goed dat ze last minute zo flexibel waren, maar zou er niet van uitgaan dat dit altijd lukt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rockbeer en nightraver23

Jimmeh07

Gouden Tip
3 jun 2023
342
505
Feit is dat het systeem zéér omslachtig is en ze zeker beter kunnen.

Zit zelf nog wel hard te twijfelen wat het gaat worden, voor 60 euro is het natuurlijk wel de moeite.. al blijft het zuur.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Jean

Campingartiest
13 apr 2023
65
63
Ik vind het heel spijtig en onpraktisch dat Pukkelpop zijn toegangstickets verkoopt op naam, en dan zo moeilijk doet als iemand anders in je plaats gaat.. door 16 euro aan te rekenen. Bij RWerchter is dit helemaal niet zo
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.875
5.269
ik zie dat motionless in white gewoon backdrop mee heeft en that's it. groot verschil met hun shows in amerika maar soms heeft een show ook niet meer dan dat nodig.
 

yannickd

Randprogramma
13 feb 2019
244
161
Ik vind het heel spijtig en onpraktisch dat Pukkelpop zijn toegangstickets verkoopt op naam, en dan zo moeilijk doet als iemand anders in je plaats gaat.. door 16 euro aan te rekenen. Bij RWerchter is dit helemaal niet zo
Dit is naar mijn weten het enige festival in België waar dit zo is.
 

festibob

Gouden Tip
5 jan 2024
377
189
Dat is er pas na... mijn eerste vraag was telkens (3x) wat de koper in gedachten had aan prijs. De eerste bood de aanschafprijs 125 euro, maar bleek op zoek te zijn naar een andere dag. De tweede zei direct al dat het niet het ticket was dat hij zocht. En de derde gaf 80 aan als all-inprijs waarmee ik dus akkoord ging.

Maar het zou veel chiller zijn als je het vraagbedrag ook al ergens kunt vermelden zodat er een schifting wordt gemaakt nog voordat een potentiële koper contact zoekt met een verkoper.
Live is Live festival in Antwerpen had officieus twee systemen ofwel kon je tickets aankopen via ticketswap maar dan kreeg je wel tickets met de oorspronkelijke naam toegestuurd (niet jouw naam) ofwel hadden ze hun eigen marktplaats (see tickets) op hun website om tickets te verkopen. Beiden afficheerden steeds de vraagprijs van de verkoper zodat je als koper snel kon beslissen of die prijs laag genoeg was voor jou.
Aan de festival ingang werd enkel de qr code ingescand zonder controle van de naam op de tickets. Had mijn ticket via ticketswap gekocht met iets meer dan 20 procent korting (voor vrijdag).
Gratis gewonnen tickets kan je niet verkopen via ticketswap en als je tickets met korting kocht via KBC (45 procent korting) dan moest je vraagprijs ook in dezelfde orde van grootte zijn (max 50 euro).
Wat wel tof was is dat je op het festivalterrein zelf nog kon gaan voor een upgrade van je ticket (dus bv van gewoon festivalticket naar het vak dichtbij het podium of zijpodium met zitplaatsen).
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.751
12.405
Blijft verbazend dat Pukkelpop aan dat systeem blijft vasthouden. In de pre ticketswap tijd snap ik het maar nu zijn er zoveel betere en toegankelijker systemen. Laat staan de sevice richting je bezoekers.
 

dann

Gouden Tip
3 jan 2018
378
296
Blijft verbazend dat Pukkelpop aan dat systeem blijft vasthouden. In de pre ticketswap tijd snap ik het maar nu zijn er zoveel betere en toegankelijker systemen. Laat staan de sevice richting je bezoekers.
Maar met die betere en toegankelijkere systemen moeten ze wat percentage af staan. Ook gewoon schandalig dat er op naam gecontroleerd wordt & dat er geen enkele safeguard is ingebouwd op hun eigen doorverkoopplatform.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

kaiser

Dagopener
11 jan 2019
586
336
Maar met die betere en toegankelijkere systemen moeten ze wat percentage af staan. Ook gewoon schandalig dat er op naam gecontroleerd wordt & dat er geen enkele safeguard is ingebouwd op hun eigen doorverkoopplatform.
Op naam controleren is niet zo erg, ze zouden gewoon hun doorverkoop platform moeten moderniseren zodat alles meer automatisch gaat
 
  • Leuk
Waarderingen: marc_pkp en Kachelle

dann

Gouden Tip
3 jan 2018
378
296
Op naam controleren is niet zo erg, ze zouden gewoon hun doorverkoop platform moeten moderniseren zodat alles meer automatisch gaat
Doordat het ticket op jouw naam moet staan, krijg je gewoon een extra kost aangesmeerd voor geen reden. Zit toch absoluut geen praktisch nut achter voor de organisatie, buiten extra kunnen cashen?
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
1.094
577
Mijn broer was gisteren in Gelsenkirchen bij Rammstein. Een collega kon niet, dus zijn zoon had het ticket overgenomen. Gelukkig hadden ze een kopie van het paspoort van die collega, anders was zijn zoon er niet ingekomen. Ook bij Taylor Swift las ik dat er gecontroleerd werd op naam. Dus het gebeurt meer dat je tickets op naam hebt.
Wat je als voordeel hebt, is dat je niet net als bij Lowlands net na de verkoop van de tickets allemaal mensen krijgt die per ongeluk een extra combiticket gekocht hadden. Hebben we niet meer nodig, maar graag wel 100 euro extra betalen. Dat zie je dan weer niet bij Pukkelpop. Toch 1 voordeel.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: marc_pkp

saurus

Dagopener
4 feb 2019
648
823
In 2012 wou Wacken ook tickets op naam zetten om doorverkoop tegen te gaan en zijn toen teruggeroepen van de duitse overheid.
Ik weet nog dat er toen een vakje op de tickets(enkel hardtickets daar) stond uiteindelijk waarbij je je naam zelf moest invullen en met je paspoort je aanbieden voor je bandje te halen.
Er is toen veel commentaar opgekomen en het jaar erna was het terug gewoon.
Ik ben 2 jaar geleden op pukkelpop geweest en toen weet ik dat ik bij de ticketbalie mijn paspoort moest laten zien voordat ik een bandje kreeg.
Dus op pukkelpop kijken ze wel degelijk naar naam en naam op het ticket.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
1.094
577
En we kunnen nu starten met het kijken naar de weersvoorspellingen!
Over 14 dagen starten we op donderdag met 23 graden en lichte kans op regen. Morgen vast weer een totaal andere voorspelling, maar toch!
 
  • Leuk
Waarderingen: Kachelle

Gigi21

Campingartiest
24 jan 2024
55
71
Vraag... nog mensen die Wasia Project op vrijdag op hun lijstje gezet hebben ?

Voor mij clasht dit serieus met Sylvie Kreusch en Tom Grennan , maar na meerdere luistersessies lijk ik steeds meer te neigen naar een zalig rustig jazzy momentje in de Lift.
Leuke suggestie, dank je. Kende ze niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: marc_pkp

Gebruikers die dit onderwerp bekijken