Pukkelpop 2024

DDave

Dagopener
25 mrt 2015
608
424
Cabaret Vert....

 

Chiel

Support act
18 jul 2014
1.094
577
De vertaling van het Facebookbericht:

Nog maar een paar dagen geleden moest Queens Of The Stone Age een deel van hun Europese tournee annuleren, waarbij frontman Josh Homme in het ziekenhuis moest worden opgenomen.
Cabaret Vert wacht al lang op de komst van deze bijzondere groep uit de internationale rockscene, dus wij werken al aan hun terugkeer in 2025!
Uiteraard kunnen we deze legendarische groep niet vervangen door een kloon, die bestaat niet.
We hebben heel snel een oproep gelanceerd naar degenen die mogelijk op 15 augustus beschikbaar zijn in de omgeving:
- Idles, die de dag ervoor in Portugal speelde, had te weinig tijd om zo'n lange reis te maken.
- Royal Blood zal slechts één show doen op onze vrienden Pukkelpop, onze date past niet in hun tourschema.
- Jack White, die begin augustus op de festivals Way Out West en Oya speelt, moet voor een reeks concerten terugkeren naar de Verenigde Staten.
- The Hives zullen ook op tournee zijn in de Verenigde Staten.
- The Offspring had op 15 augustus al een concert gepland in Oostenrijk.
- En onze vrienden uit Gojira, die de Olympische ceremonie bijwoonden, konden zich niet snel genoeg organiseren om op 15 augustus aanwezig te zijn.

Daarom hebben we besloten om onze geliefde Fontaines D.C. op het grote podium te promoten, omdat we ervan overtuigd zijn dat, zoals ze in hun briljante Starbuster laten horen, “het pijn kan doen!” »
We beloven je daarom een dag gekenmerkt door de onvergelijkbare energie en sfeer van Cabaret Vert, met de zeer zeldzame PJ Harvey, de populaire Macklemore, de genereuze Flogging Molly, de krachtige Teddy Swims of zelfs de punkers Destroy Boys.
Maar voor wie dat wenst, bieden wij uiteraard aan om hun ticket voor deze dag van 15 augustus te vergoeden via [email protected].
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.875
5.269
De vertaling van het Facebookbericht:

Nog maar een paar dagen geleden moest Queens Of The Stone Age een deel van hun Europese tournee annuleren, waarbij frontman Josh Homme in het ziekenhuis moest worden opgenomen.
Cabaret Vert wacht al lang op de komst van deze bijzondere groep uit de internationale rockscene, dus wij werken al aan hun terugkeer in 2025!
Uiteraard kunnen we deze legendarische groep niet vervangen door een kloon, die bestaat niet.
We hebben heel snel een oproep gelanceerd naar degenen die mogelijk op 15 augustus beschikbaar zijn in de omgeving:
- Idles, die de dag ervoor in Portugal speelde, had te weinig tijd om zo'n lange reis te maken.
- Royal Blood zal slechts één show doen op onze vrienden Pukkelpop, onze date past niet in hun tourschema.
- Jack White, die begin augustus op de festivals Way Out West en Oya speelt, moet voor een reeks concerten terugkeren naar de Verenigde Staten.
- The Hives zullen ook op tournee zijn in de Verenigde Staten.
- The Offspring had op 15 augustus al een concert gepland in Oostenrijk.
- En onze vrienden uit Gojira, die de Olympische ceremonie bijwoonden, konden zich niet snel genoeg organiseren om op 15 augustus aanwezig te zijn.

Daarom hebben we besloten om onze geliefde Fontaines D.C. op het grote podium te promoten, omdat we ervan overtuigd zijn dat, zoals ze in hun briljante Starbuster laten horen, “het pijn kan doen!” »
We beloven je daarom een dag gekenmerkt door de onvergelijkbare energie en sfeer van Cabaret Vert, met de zeer zeldzame PJ Harvey, de populaire Macklemore, de genereuze Flogging Molly, de krachtige Teddy Swims of zelfs de punkers Destroy Boys.
Maar voor wie dat wenst, bieden wij uiteraard aan om hun ticket voor deze dag van 15 augustus te vergoeden via [email protected].
Wel interessant dat ze gojira specifiek benoemen, denk dat ze de volgende passages wel eens een pak hoger zullen staan
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
1.094
577
Maar als je dus kijkt naar de vervangers die zij wilden, was dat ook niet de A-categorie. Dus het was gewoon moeilijk en dan heeft Pukkelpop het met Royal Blood misschien niet zo gek gedaan. Niet helemaal waar ik warm van wordt, maar toch.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Kilero

festibob

Gouden Tip
5 jan 2024
377
189
Wel interessant dat ze gojira specifiek benoemen, denk dat ze de volgende passages wel eens een pak hoger zullen staan
De vertaling van het Facebookbericht:

Nog maar een paar dagen geleden moest Queens Of The Stone Age een deel van hun Europese tournee annuleren, waarbij frontman Josh Homme in het ziekenhuis moest worden opgenomen.
Cabaret Vert wacht al lang op de komst van deze bijzondere groep uit de internationale rockscene, dus wij werken al aan hun terugkeer in 2025!
Uiteraard kunnen we deze legendarische groep niet vervangen door een kloon, die bestaat niet.
We hebben heel snel een oproep gelanceerd naar degenen die mogelijk op 15 augustus beschikbaar zijn in de omgeving:
- Idles, die de dag ervoor in Portugal speelde, had te weinig tijd om zo'n lange reis te maken.
- Royal Blood zal slechts één show doen op onze vrienden Pukkelpop, onze date past niet in hun tourschema.
- Jack White, die begin augustus op de festivals Way Out West en Oya speelt, moet voor een reeks concerten terugkeren naar de Verenigde Staten.
- The Hives zullen ook op tournee zijn in de Verenigde Staten.
- The Offspring had op 15 augustus al een concert gepland in Oostenrijk.
- En onze vrienden uit Gojira, die de Olympische ceremonie bijwoonden, konden zich niet snel genoeg organiseren om op 15 augustus aanwezig te zijn.

Daarom hebben we besloten om onze geliefde Fontaines D.C. op het grote podium te promoten, omdat we ervan overtuigd zijn dat, zoals ze in hun briljante Starbuster laten horen, “het pijn kan doen!” »
We beloven je daarom een dag gekenmerkt door de onvergelijkbare energie en sfeer van Cabaret Vert, met de zeer zeldzame PJ Harvey, de populaire Macklemore, de genereuze Flogging Molly, de krachtige Teddy Swims of zelfs de punkers Destroy Boys.
Maar voor wie dat wenst, bieden wij uiteraard aan om hun ticket voor deze dag van 15 augustus te vergoeden via [email protected].
De drie grote verschillen met Pukkelpop:
1. Ze beloven een terugkeer van QOSA in 2025 (bij een Europese tournee) op hun festival.
2; Transparantie over wat ze allemaal gedaan hebben voor een alternatief. Ben wel blij dat de Offspring al in Oostenrijk speelde, rest waren valabele alternatieven.
3. Last but not least: ze beloven ook al was de donderdag van QOSA nog niet uitverkocht om iedereen die het wenst zijn ticket voor donderdag 15 augustus te vergoeden.

Dus je betaalt nu 65 Euro voor een topaffiche van au cabaret vert festival voor een topaffiche wat tevens het vermoedelijke verlies is van de Pukkelpop klanten die hun zondagtickets nu via het PKP platform verkopen.
Voor mij is duidelijk welke organisatie mijn voorkeur geniet.
 

marc_pkp

Playlistbediener
10 aug 2023
39
33
clash op zaterdag waar ik momenteel niet uitgeraak..;

English Teacher <> Dead Poet Society <> Miles Kane <> Barry Can't Swim

Barry Can't Swim is de vreemde eend in deze reeks, maar kan wel lekker dansfeestje zijn...
de 3 andere gitaargericht, maar tussen die drie heb ik het moeilijk keuze maken... hebben alle drie iets...
iemand hier die hierrond wat advies of meningen kan/wilt ventileren ?

PS : zowiezo ga ik na deze nog ff dansen in de Boiler op Amber Broos, dus naar afstand is Barry Can't Swim in Dance Hall het eenvoudigst en Dead Poet in de Backyard de grootste afstand... , maar wil dit niet mijn keuze laten bepalen.
 

marc_pkp

Playlistbediener
10 aug 2023
39
33
Inderdaad. Altijd tof om te bekijken... Vorig jaar: https://www.pukkelpop.be/en/geschiedenis/2023
Maar zal afgeschaft zijn zeker?

Verder, wanneer komt het plattegrond van Pukkelpop beschikbaar? Weet iemand dat?
plattegrond... waarom ... zal wellicht niet echt veel wijzigen tov van vorig jaar... 2023 pkp

boiler <> dancehall <> booth kunnen mogelijks wel nog wat van plaats wisselen maar de andere stages/tenten zijn zo goed als zeker niet verplaatst...
Wat wel goed was vorig jaar, is de doorsteek van marquee/foodwood richting dancehall/boiler...
 
  • Leuk
Waarderingen: DDave

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.323
3.272
Ik passeer een aantal keer per week de wei.
Het enige nieuwe wat ik zie is dat de speciale bierentoog tussen de Lift en de Backyard onder een tent staat (en dan bedoel ik echt de toog zelf, dus geen nieuwe overdekte zitruimte). Backyard, Main en Booth moeten nog gebouwd worden, maar ik ben er 99% zeker van dat er geen schokkende wijzingen gaan zijn. De letters van de Backyard zijn op dezelfde manier geplaatst als vorig jaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: Gigi21 en marc_pkp

robinvanspauwen

Campingartiest
18 mei 2021
66
59
plattegrond... waarom ... zal wellicht niet echt veel wijzigen tov van vorig jaar... 2023 pkp

boiler <> dancehall <> booth kunnen mogelijks wel nog wat van plaats wisselen maar de andere stages/tenten zijn zo goed als zeker niet verplaatst...
Wat wel goed was vorig jaar, is de doorsteek van marquee/foodwood richting dancehall/boiler...
Waarom? Omdat ik de plattegrond graag wil zien. En inderdaad, die doorsteek was geniaal, daarmee wou ik vorig ook de plattegrond kunnen zien en opmerken dat er een serieuze verbetering in doorgebracht is. Ze hadden het Pukkelpop café ook verplaatst. Het jaar ervoor hadden ze ook nog die vall-ey.
 

marc_pkp

Playlistbediener
10 aug 2023
39
33
Waarom? Omdat ik de plattegrond graag wil zien. En inderdaad, die doorsteek was geniaal, daarmee wou ik vorig ook de plattegrond kunnen zien en opmerken dat er een serieuze verbetering in doorgebracht is. Ze hadden het Pukkelpop café ook verplaatst. Het jaar ervoor hadden ze ook nog die vall-ey.
ja die vall-ey was inderdaad in 2022 geleden ook zeer leuk.. zo tussen de bomen, maar dat zal er niet meer zijn... want stond nergens bij explore en denk dat het wellicht negatief heeft gekregen ivm veiligheid en brandveiligheid... (rookverbod in die zone, brandgevaar, schade aan het groen patrimonium, enz ... ik zie zowiezo een pak belangengroepen etc hier bezwaar tegen maken ;-) )

ook jammer dat die coté bizar van 2022 er niet meer is, was wel ferme zone met die attracties enzo, vond ik een pak indrukwekkender dan de boulevard bizar...


excuses, die "waarom" in mijn eerdere reply was wellicht wat ongepast. niet de bedoeling.
 
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: Kachelle en Pukkelpopper

Tinus101

Support act
21 nov 2022
837
1.010
Nu ik dat nieuwe album van Jack White heb gehoord baal ik er toch wel van dat die niet Homme en co komt vervangen
 
  • Leuk
Waarderingen: DDave

Gebruikers die dit onderwerp bekijken