Pinkpop 2025

Het verbaast me wat als je meent dat je daar naar luistert. Ik had toch iets meer rockradio verwacht.
Ik zou niet weten wat ze daar draaien, maar smaken veranderen he. Dennis groeit netjes met Pinkpop mee richting wat meer pop denk ik. Niks mis mee, maar ik denk wel dat ParkCity Live in Heerlen een heel leuk festival kan zijn voor die doelgroep. En een weekendje Zeeland gecombineerd met Concert at Sea is dan ook aantrekkelijk.

• Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr en Timmetje
Keane is in niks meer groter dan IDLES tegenwoordig, Royal Blood ook niet. Machine Gun Kelly ook niet. Andere bands inderdaad wel, maar dat maakt het geen gekke optie als sub of Noord headliner. Daarnaast een van de betere albums van dit jaar afgeleverd. Dus én relevant én verkoopt ook een AFAS gewoon uit. Onder een kleine steen wellicht, samen met Dennis. Maar oke: ik zie ze ook gewoon als derde laatste staan op main of als voorlaatste op noord hoor, Pinkpop krijgt dat vaak wel voor elkaar. Zie ook Deftones een aantal jaar terug.
Idles stond op Lowlands vorig jaar zelfde spot als Froukje en Inhaler. Zou dus inderdaad zomaar derdelaatste main of tweede noord terecht kunnen komen.

Idles stond op Lowlands vorig jaar zelfde spot als Froukje en Inhaler. Zou dus inderdaad zomaar derdelaatste main of tweede noord terecht kunnen komen.
logisch plekken imo

ca 17:30 Zuid of ca 18:30 Noord (heb ik ook eerder gezegd), indien ze er zouden staan 2025

Keane is in niks meer groter dan IDLES tegenwoordig, Royal Blood ook niet. Machine Gun Kelly ook niet. Andere bands inderdaad wel, maar dat maakt het geen gekke optie als sub of Noord headliner. Daarnaast een van de betere albums van dit jaar afgeleverd. Dus én relevant én verkoopt ook een AFAS gewoon uit. Onder een kleine steen wellicht, samen met Dennis. Maar oke: ik zie ze ook gewoon als derde laatste staan op main of als voorlaatste op noord hoor, Pinkpop krijgt dat vaak wel voor elkaar. Zie ook Deftones een aantal jaar terug.
MGK, Royal Blood en Keane zijn zeker wel groter. IDLES heeft met maar 1 nummer 44 miljoen streams. Al die andere bands zitten met meerder nummers dik boven de 100 miljoen.

Laatst bewerkt:
MGK, Royal Blood en Keane zijn zeker wel groter. IDLES heeft met maar 1 nummer 44 miljoen streams. Al die andere bands zitten met meerder nummers dik boven de 100 miljoen.
Die zijn dan ook al wat langer in de mainstream spotlight. Keane's grootste hit was dit jaar 20 jaar oud, dus die hebben ook al flink de tijd gehad om aan al die streams te komen

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Nooit van IDL

Er zit natuurlijk wel veel meer momentum in IDLES op dit moment dan in de bands die jij noemt. IDLES maakte indruk als subheadliner in 2023 op DTRH, daarnaast beste optreden volgens 3voor12 (en mijn persoonlijke favoriet) op LL in 2024. En ook nog is een album uitgebracht welke in veel top lijsten hoog staat voor het jaar 2024. Dus wat mij betreft verdient zo'n band sneller een hoge spot dan een Keane, MGK en al helemaal dan een Royal Blood. Maar als ze begin in de avond staan zou ik het ook al toejuichen hoor.

Streamszzzz. Leuk om naar te kijken maar niet alleszeggend. Vind jij Muse of Shaboozey (als je die al kent) groter? Of The Rolling Stones groter dan Charli XCX? Of The Beatles groter dan Olivia Rodrigo? Want telkens heeft die 2e meer streams per maand.

Voor mij gevoel zit IDLES momenteel in de categorie erg geliefd bij fanatiek muziek fans maar helemaal niet bekend bij het groter publiek.
Daar ben ik het ook wel mee eens, maar zoals @elo al zegt, op basis van streams kan je niet echt een artiest zijn populariteit bepalen. Denk dat Pinkpop het er goed aan doet IDLES wel te programmeren zodat het ook voor de muziekliefhebber wat staat en zo het programma nog breder maakt.

Voor mij gevoel zit IDLES momenteel in de categorie erg geliefd bij fanatiek muziek fans maar helemaal niet bekend bij het groter publiek.
dat is wat er ik ook bij denk

edit: wellicht zijn er zelfs mensen binnen het grote publiek die bij het horen van de naam "idles" denken dat Jim en Jamai komen 🙈

Ja, zo is er altijd wel wat te zeggen. Vraag aan de gemiddelde marktbezoeker of ze Benson Boone of Teddy Swims kennen en ze zullen ook denken dat dat namen zijn van chocoladerepen. Ik zie Dennis soms namen noemen als Zoë Tauran (?), dat zegt dan ook weer een hele groep mensen niks. Zo'n dooddoener altijd.

Ja, zo is er altijd wel wat te zeggen. Vraag aan de gemiddelde marktbezoeker of ze Benson Boone of Teddy Swims kennen en ze zullen ook denken dat dat namen zijn van chocoladerepen. Ik zie Dennis soms namen noemen als Zoë Tauran (?), dat zegt dan ook weer een hele groep mensen niks. Zo'n dooddoener altijd.
Hetzelfde geldt voor Royal Blood en Machine Gun Kelly denk ik. Als ik die namen voorleg aan mijn collega's halen die waarschijnlijk allemaal hun schouders op.

Het is maar net in wat voor genre je geïnteresseerd bent. Als je van gitaarmuziek houdt, is Idles een band die je wel kent. En daarmee ook hoog kan staan.

• Leuk
Waarderingen: Mark's Kal en Timmetje
Als je dezer dagen als muziekliefhebber niet hebt gehoord van Teddy Swims of Benson Boone dan heb je echt wel onder een steen geleefd.

Blijft een mooie boeking imo idles zal dan ook hoog ergens op een dag staan.

Benson Boone zegt mij dan weer helemaal niks, maar zo blijft er altijd wat te ontdekken.

Users who are viewing this thread