vraag en aanbod. PUNT.
Vraag; soms verkijken we ons op de vraag, zo ook de boekers.
Aanbod; daar hebben we geen invloed op. De boekers misschien enigszins als ze een flinke cent kunnen geven/ andere beloftes kunnen doen.
En wat gezegd wordt van (her)kennen. Ik ken ook een hoop namen niet, blijkt dat ik enkele nummers wel herken. Tja, dan doet het mij ook niet zoveel, 1 oor in en ander oor weer uit. Je kunt onmogelijk van alle muziek op de hoogte zijn. Dat is onzin.
Ik heb niks met Benson Boone, en Teddy Swims hoef ik ook niet te zien. (Horen trouwens ook niet , dat Lose Control vind ik afschuwelijk) Ik wist pas na dit forum dat dat dus van Teddy is, nooit de moeite genomen om op te zoeken. Altijd vlug weggetuned.
Maar een ander kan hiervoor zomaar een kaartje aanschaffen. Mij best, gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde.
'hoe groot een artiest' is kun je nagenoeg niet met elkaar vergelijken. De extremen daar gelaten.
Op een mainstream festival als Pinkpop kunnen IDLES, Benson Boone en noem maar op allemaal terecht. top-40, skyradio, STUBRU zwaarste lijst, top 2000, aantal streams, KINK1500 ; het maakt geen zak uit.
Touren ze? Schatten we de vraag een beetje realistisch in? Plus op het moment staat zowat elke act in de Ziggo lijkt het. En vooral op festivals kan de hoogte in line -up nog wel eens verrassen. Ik zie IDLES best Noord afsluiten, maar ook om 18:00 op de Main staan. Ik zie Nothing But Thieves met nieuw werk gerust in 2026 als headliner op Pinkpop (in het kader van verjonging) enz enz enz.
Het is al met al vooral lekker voer om te speculeren.