....Is er al wat meer bekend over de kaartverkoop?...
sowieso gingen ze daar zelf niets meer over zeggen.
maar er is ook nergens iets tussen de regels door doorgekomen.
wat wel is, vorige editie waren eerste weekend voor de Ed Sheeran dag de Skydeck tickets uitverkocht, kwamen er af en toe wat vrij waarna deze tot 3x toe weer als uitverkocht weer vermeld werd.
Ook meen ik dat de vaste gast tickets voor ook camping B al snel weg was en ook meer groepsplekken.
Daarnaast was qua parkeren ook al snel veel meer uitverkocht.
Ook de Glampink en Festitent was na de eerste week door de meeste plekken heen, nu alles nog beschikbaar.
Nu, enkel de vaste gast tickets voor Camping A, verder alles nog beschikbaar.
Dus als je daar naar kijkt lijkt het dat dit jaar qua verkoop dramatischer is dan afgelopen editie.
Maar dat er niets op uitverkocht staat, wil nog niet zeggen dat er minder is verkocht dan afgelopen editie.
uitgaande van voorgaande resulataten weet Pinkpop in de eerste worp altijd wel 25.000 a 30.000 weekendkaarten te verkopen en rond de 10.000 voor dagkaarten of meer lukt meestal ook wel. Pinkpop zou op de gok geredeneerd op 40.000 per dag zitten en een 60.000 verkochte tickets minstens, wat als dat zo zou zijn meer is als afgelopen editie waar het eerste weekend 45.000 tickets totaal verkocht waren (waarvan 25.000 weekend)... maar ja, resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.
Wat mij dan ook op viel is dat de dagkaarten voor Rock Werchter voor Rodrigo ook nog niet zijn uitverkocht, dat zijn meen ik 20.000 max waar Pinkpop meen ik rond de 30.000 max zit.
Ik denk, als er geen ticketalert gaat komen, dan gaan we niets te weten komen over het aantal bezoekers op Pinkpop tot slechts dagen vooraf dat dat meestal altijd wel bekend wordt. Er is dan meestal altijd wel bekend op hoeveel bezoekers per dag er gerekend mag worden.