Pinkpop 2024

elo

Headliner
3 dec 2013
5.587
4.687
Alhoewel die namen niet getuigen van een sprong naar vernieuwing, brengen ze natuurlijk wel geld in de la door de weide redelijk goed te vullen. Mits gecombineerd met de juiste andere headliners en een mooie lijst namen voor de dagprogrammering, ben ik dan acuut weer geïnteresseerd. Ongeacht hoe goed of hoe slecht Werchter dit jaar gaat bevallen, op voorhand is Pinkpop volgend jaar gewoon weer een serieuze optie. Het staat of valt echt met de line-up...
Direct het zwaktebod: de line up staat of valt blijkbaar bij de headliners. Niet mee eens, maar voor Pinkpop(publiek) geldt dat dus wel schijnbaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.859
4.818
ik meen dat we inmiddels unaniem er achter zijn gekomen en de realisatie hebben ondervonden dat namen als Beyonce, Springsteen, AC/DC, Swift ofwel "de ArenA acts" met TE hoge gage's niet meer in aanmerking gaan komen voor Pinkpop zo lang de gage's en ticketprijzen voor die acts te hoog blijven?
Dat rijtje namen wordt helaas steeds groter, omdat artiesten van dat kaliber geen enkel risico willen lopen tijdens hun tour. Bij festivals kunnen diverse omstandigheden roet in het eten gooien.
 
  • Leuk
Waarderingen: Minie en DennisvdBr

rednasnamsob

Gouden Tip
25 feb 2020
399
213
In de Limburger een premium artikel dat bij Mondo Verde 450 al verkochte parkeerplaatsen niet gebruikt mogen worden,werd schijnbaar t.n.t gedoogd.Waar zijn ze in het raadhuis mee bezig.....
da's lekker.... heb een parkeerkaart voor mondo verde.... staat er ook hoe ze dat gaan oplossen dan?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.795
9.748
Maneskin staat wel meerdere majors te headlinen in tegenstelling tot Calvin. Die italianen zijn wel degelijk plan A voor velen zo blijkt.
Die Italianen hebben geluk (of zijn slim geweest) dat ze touren in een jaar waarin er amper grote (gitaar)headliners touren langs de festivals.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.464
6.707
Die Italianen hebben geluk (of zijn slim geweest) dat ze touren in een jaar waarin er amper grote (gitaar)headliners touren langs de festivals.
Måneskin was gewoon hard op weg om de headliner status te bereiken, die hebben ze 2024 gekregen! En terecht ook, da's mijn mening
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.308
7.298
ik meen dat we inmiddels unaniem er achter zijn gekomen en de realisatie hebben ondervonden dat namen als Beyonce, Springsteen, AC/DC, Swift ofwel "de ArenA acts" met TE hoge gage's niet meer in aanmerking gaan komen voor Pinkpop zo lang de gage's en ticketprijzen voor die acts te hoog blijven?
Een paar jaar terug al.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.587
4.687
Ik snap je opmerking, maar dat is volgens mij niet wat Rick zegt.
Nee klopt, maar ik heb het ook niet per se tegen hem haha. Meer een (vrij logische) constatering. Blijft jammer, want alle jaren dat ik naar Pinkpop ben gegaan is niet één keer een headliner het beste geweest wat ik heb gezien. Zoals Mark al zegt; die pool namen die niet meer haalbaar zinn wordt steeds groter, dus wellicht echt tijd om aan je dagprogrammering te werken.
 
  • Leuk
Waarderingen: brutus257

RickHuissen

Sunset slot
24 apr 2018
2.108
1.992
Direct het zwaktebod: de line up staat of valt blijkbaar bij de headliners. Niet mee eens, maar voor Pinkpop(publiek) geldt dat dus wel schijnbaar.
Ik snap je opmerking, maar dat is volgens mij niet wat Rick zegt.

Het klopt in mijn geval deels. Pinkpop lanceert als eerste namen de headliners. Als die (of één of twee ervan tenminste) mij enthousiast maken, dan maakt Pinkpop automatisch kans dat ik er kaarten voor koop, maar dan wel MITS de eerste worp(en) aan overige namen me daarna ook aanspreken.

Ik heb gewoon behoefte aan een redelijk aantal namen die ik op muzikaal vlak al ken en tof vind, zodat ik ze live kan ervaren en zo nu en dan mee kan zingen. Ik kan best genieten van het ontdekken van nieuwe acts, maar het is niet de reden van het aanschaffen van mijn kaartje. Het is eerder prettige bijvangst...
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.633
2.240
Die Italianen hebben geluk (of zijn slim geweest) dat ze touren in een jaar waarin er amper grote (gitaar)headliners touren langs de festivals.
Ja hebben ze goed gezien. Maar dat maakt ze, dit jaar, niet minder het a plan.
Calvin en Lenny, dat lijken mij de kunstgrepen van onze benelux dino's te zijn.
 

Bartjuh1981

Geliefde act
12 feb 2014
1.345
920
Heb zelf geen toegang tot dit premiumartikel.Misschien iemand hier op het forum?Weet dus ook niet precies hoe en wat nu.

Mondo Verde krijgt na jaren gedogen geen toestemming van gemeente voor 450 al verkochte parkeerplekken bij Pinkpop​

Mondo Verde wil tijdens Pinkpop een deel van het eigen terrein gebruiken als parkeerplaats voor festivalbezoekers. Maar dat is in strijd met het bestemmingsplan en na jaren gedogen mag het niet langer van de gemeente. De twee partijen zaten daarom dinsdagmiddag tegenover elkaar in de rechtbank van Roermond.

Op de reguliere parkeerplaats van Mondo Verde is plek voor 1375 personenwagens en 30 autobussen. Tijdens Pinkpop verkoopt het familiepark echter al sinds jaar en dag extra parkeerplekken op een deel van zijn grond dat volgens het bestemmingsplan een evenemententerrein is. Dat mag dus officieel niet, maar de gemeente stond het jaren oogluikend toe.

Formaliteit
Ook dit jaar ging het familiebedrijf ervan uit dat het deze extra parkeerplaatsen kon verkopen. Een ‘formaliteit’, noemde Herman van der Honing, zoon van de eigenaar en dinsdag woordvoerder in de rechtszaal, het in maart na vragen van De Limburger nadat zijn aanvraag werd gepubliceerd. Dat viel tegen, want de gemeente wees de aanvraag af om tijdelijk te handelen in strijd met de omgevingsvergunning. De familie Van der Honing stapte daarom naar de rechter. Ze heeft de 450 extra parkeerplekken namelijk al verkocht en wil „de mensen die al gekocht hebben ook faciliteren”, aldus de jurist van de familie. Bovendien gaat het om veel geld. Elke parkeerkaart kostte minimaal vijftig euro.
Mondo Verde had echter kunnen weten dat het dit jaar geen formaliteit zou gaan worden. De gemeente Landgraaf kondigde namelijk afgelopen juni al aan dat 2023 het laatste jaar zou zijn waarin de parkeersituatie gedoogd zou worden.

Tijd
In de nasleep van het dodelijke Pinkpopdrama van 2018 toen enkele bezoekers die na afloop op de weg zaten, werden aangereden besloot de gemeente om alle regelgeving thema voor thema nog eens onder de loep te nemen, vertelt de gemeentejurist na vragen van de voorzieningenrechter. „De gemeente wil graag dat ook het parkeren volgens de regels plaatsvindt.” Bovendien wil het Landgraafse college van B en W niet langer afwijken van het bestemmingsplan, omdat het daarmee eigenlijk ingaat tegen de gemeenteraad, die zo’n plan vaststelt.

Toen de voorzieningenrechter die brief van juni 2023 las dacht ze: „Daar zit geen woord Spaans bij”, vertelt ze. „Ik begrijp niet waarom u het gevoel heeft dat het ineens niet meer mag van de gemeente”, zegt ze tegen Herman van der Honing. Volgens de jurist van Mondo Verde zit de frustratie vooral in het gebrek aan negatieve signalen nadat de aanvraag werd ingediend en de lange tijd die er steeds overheen ging. Die tijd speelt nu weer een rol, want de rechter kan uiterlijk op 14 juni een uitspraak doen, een week voordat Pinkpop begint.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.507
2.018
Ja, volg je wel hoor. Zulke problemen heb je natuurlijk ook met een stadion.
Als Nijmegenaar zou ik Radiohead in Goffert natuurlijk niet laten schieten. Het is echter (helaas) geen goede locatie voor shows met zo'n grote capaciteit. Te groot, te veel kuil, geen goed geluid. En de logistiek rondom het park is voor auto's inderdaad dramatisch.

Overigens vraag ik me af of Radiohead 60.000 kaarten zou verkopen voor een eigen show.

Als headliner voor Pinkpop is het een no-brainer. Hoe ongelofelijk treurig dat de verantwoordelijken bij Pinkpop zo'n absurd goede headliner afschrijven. Dan weet je dat de koers voor het festival definitief is verlegd. Zo zonde....
 

T. Roses

Support act
8 dec 2016
773
487

Fans Taylor Swift, AC/DC en Pinkpop moeten opletten voor nepmail Ticketmaster, waarschuwt waakhond​

 
  • Winning
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr en Landgraver

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.464
6.707

Mondo Verde krijgt na jaren gedogen geen toestemming van gemeente voor 450 al verkochte parkeerplekken bij Pinkpop​

Mondo Verde wil tijdens Pinkpop een deel van het eigen terrein gebruiken als parkeerplaats voor festivalbezoekers. Maar dat is in strijd met het bestemmingsplan en na jaren gedogen mag het niet langer van de gemeente. De twee partijen zaten daarom dinsdagmiddag tegenover elkaar in de rechtbank van Roermond.

Op de reguliere parkeerplaats van Mondo Verde is plek voor 1375 personenwagens en 30 autobussen. Tijdens Pinkpop verkoopt het familiepark echter al sinds jaar en dag extra parkeerplekken op een deel van zijn grond dat volgens het bestemmingsplan een evenemententerrein is. Dat mag dus officieel niet, maar de gemeente stond het jaren oogluikend toe.

Formaliteit
Ook dit jaar ging het familiebedrijf ervan uit dat het deze extra parkeerplaatsen kon verkopen. Een ‘formaliteit’, noemde Herman van der Honing, zoon van de eigenaar en dinsdag woordvoerder in de rechtszaal, het in maart na vragen van De Limburger nadat zijn aanvraag werd gepubliceerd. Dat viel tegen, want de gemeente wees de aanvraag af om tijdelijk te handelen in strijd met de omgevingsvergunning. De familie Van der Honing stapte daarom naar de rechter. Ze heeft de 450 extra parkeerplekken namelijk al verkocht en wil „de mensen die al gekocht hebben ook faciliteren”, aldus de jurist van de familie. Bovendien gaat het om veel geld. Elke parkeerkaart kostte minimaal vijftig euro.
Mondo Verde had echter kunnen weten dat het dit jaar geen formaliteit zou gaan worden. De gemeente Landgraaf kondigde namelijk afgelopen juni al aan dat 2023 het laatste jaar zou zijn waarin de parkeersituatie gedoogd zou worden.

Tijd
In de nasleep van het dodelijke Pinkpopdrama van 2018 toen enkele bezoekers die na afloop op de weg zaten, werden aangereden besloot de gemeente om alle regelgeving thema voor thema nog eens onder de loep te nemen, vertelt de gemeentejurist na vragen van de voorzieningenrechter. „De gemeente wil graag dat ook het parkeren volgens de regels plaatsvindt.” Bovendien wil het Landgraafse college van B en W niet langer afwijken van het bestemmingsplan, omdat het daarmee eigenlijk ingaat tegen de gemeenteraad, die zo’n plan vaststelt.

Toen de voorzieningenrechter die brief van juni 2023 las dacht ze: „Daar zit geen woord Spaans bij”, vertelt ze. „Ik begrijp niet waarom u het gevoel heeft dat het ineens niet meer mag van de gemeente”, zegt ze tegen Herman van der Honing. Volgens de jurist van Mondo Verde zit de frustratie vooral in het gebrek aan negatieve signalen nadat de aanvraag werd ingediend en de lange tijd die er steeds overheen ging. Die tijd speelt nu weer een rol, want de rechter kan uiterlijk op 14 juni een uitspraak doen, een week voordat Pinkpop begint.
ah zo, dat is dus een probleem van Pinkpop en ook van de gemeente om voldoende parkeergelegenheid te voorzien. Maar het probleem ligt bij Mondo Verde die willens en wetens alsnog te veel parkeerplekken heeft verkocht.
 

RickHuissen

Sunset slot
24 apr 2018
2.108
1.992
ah zo, dat is dus een probleem van Pinkpop en ook van de gemeente om voldoende parkeergelegenheid te voorzien. Maar het probleem ligt bij Mondo Verde die willens en wetens alsnog te veel parkeerplekken heeft verkocht.
Primair wel. Maar een ticketmaster die de verkoop van parkingtickets faciliteerde gaat ook niet vrij uit denk ik.

Dus Dennis, verhuren maar die oprijlaan van je!
 
  • Haha
Waarderingen: Minie en DennisvdBr

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.795
9.748
Leedvermaak en ramptoerisme, zijn al boeken vol meegeschreven hoor
Wat eigenlijk zo jammer is. Want wat een catalogus heeft ze uiteindelijk toch he. Muse en Dua Lipa allemaal leuk enzo, maar een Like A Prayer hebben die nooit uitgebracht.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken