Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.550
11.036
ondertussen voor RaR/RiP
Alter Bridge, Rea Garvey, Airbourne, NF, Royal Republic, Babymetal, Eskimo Callboy, Skillet, SSIO, Bush, Refused, The Pretty Reckless, Gojira, Black Veil Brides, Seasick Steve, Schmutzki, Gang Of Youths, Baroness, We Came As Romans, Neffex, Devin Townsend, Toxpack, Amaranthe, Wage War, The Menzingers, Boston Manor, Ego Kill Talent, Stone Broken, Creeper und Tempt.

alsjeblieft Pinkpop!!! Bush in 2020 please!
Royal Republic, Black Veil Brides, Seasick Steve, Gang of Youths, Davin Townsend, The Menzingers mogen oa imo ook wel doorkomen
Zijn een paar aardige namen. Wat mij betreft mogen Alter Bridge, Airbourne en Dewin Townsend wel doorkomen (al mag ik Amaranthe en Ego Kill Talent ook wel). De kans op Devin Townsend acht wel iets kleiner, aangezien hij in augustus ook al op Into The Grave in Leeuwarden staat.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
Zijn een paar aardige namen. Wat mij betreft mogen Alter Bridge, Airbourne en Dewin Townsend wel doorkomen (al mag ik Amaranthe en Ego Kill Talent ook wel). De kans op Devin Townsend acht wel iets kleiner, aangezien hij in augustus ook al op Into The Grave in Leeuwarden staat.
helaas, Alter Bridge en Airbourne op de Iron Maiden dag in Weert...
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Black Lies wrote:
Ik weet dat ik vaak vooraan sta om de line-up van Pinkpop af te kraken, maar eigenlijk vind ik dat ze het wel aardig doen dit jaar.

Het was meer een vaststelling dat die losse concerten en evenementen rondom Pinkpop problematisch zijn voor Pinkpop en de kaartverkoop.

En niet zo zeer kritiek op de voorlopige line-up van Pinkpop.

Al vind ik die vooralsnog wel erg mager, maar dat is voor een deel smaak en kan met een paar nieuwe bekendmakingen zeker omslaan. Er komen nog namen voor de zaterdag en zondag bij: daar valt of staat alles wel bij wat mij betreft.
Geld dat niet voor alle festivals? Het is eigenlijk absurd wat er langs komt bij ons in het land binnen zo'n korte tijdsperiode op zo'n klein oppervlak. Hoeveel festivals hebben we ondertussen niet, en alle losse shows idd.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.550
11.036
wenteldave wrote:
Zijn een paar aardige namen. Wat mij betreft mogen Alter Bridge, Airbourne en Dewin Townsend wel doorkomen (al mag ik Amaranthe en Ego Kill Talent ook wel). De kans op Devin Townsend acht wel iets kleiner, aangezien hij in augustus ook al op Into The Grave in Leeuwarden staat.

helaas, Alter Bridge en Airbourne op de Iron Maiden dag in Weert…
Ja, niet echt over nagedacht. Was meer 'wishful thinking'. Ga ze zelf inderdaad al bij Iron Maiden zien, maar ze mogen Pinkpop ook nog wel even aandoen. :wink:
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
Greenfield Zwitserland heeft inmiddels de laatste headliner gevonden... in Billy Talent??
Lijkt me niet bepaald de voorbestemde eerste keuze?

Billy Talent, Incubus, Powerwolf, Bad Religion, Alestorm, Skillet, Baroness, Mayday Parade, Gloryhammer, Helmet, Mass Hysteria, Creeper, Selbstbedienung

alsjeblieft Pinkpop!!! Incubus in 2020 please!
Bad Religion, Baroness mogen oa imo ook wel doorkomen
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.098
323
gesp wrote:

Black Lies wrote:
Ik weet dat ik vaak vooraan sta om de line-up van Pinkpop af te kraken, maar eigenlijk vind ik dat ze het wel aardig doen dit jaar.


Het was meer een vaststelling dat die losse concerten en evenementen rondom Pinkpop problematisch zijn voor Pinkpop en de kaartverkoop.

En niet zo zeer kritiek op de voorlopige line-up van Pinkpop.

Al vind ik die vooralsnog wel erg mager, maar dat is voor een deel smaak en kan met een paar nieuwe bekendmakingen zeker omslaan. Er komen nog namen voor de zaterdag en zondag bij: daar valt of staat alles wel bij wat mij betreft.

Geld dat niet voor alle festivals? Het is eigenlijk absurd wat er langs komt bij ons in het land binnen zo’n korte tijdsperiode op zo’n klein oppervlak. Hoeveel festivals hebben we ondertussen niet, en alle losse shows idd.

Ja, dat geldt voor alle festivals. Festivaldagen worden er in de breedte niet beter van.

Pinkpop heeft er alleen meer last van omdat de nadruk zo op de bovenkant van het affiche ligt en daar uit een aanmerkelijk kleinere vijver vist dan andere festivals. Daarom zie ik met name die toename van losse shows van grote(re) artiesten in het festivalseizoen met lede ogen aan, zie die toch het liefst op Pinkpop (of desnoods een ander festival) spelen.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
alsjeblieft Pinkpop!!!

Ik vraag me af, ben je al wel eens op Graspop of een vergelijkbaar festival geweest? Op basis van de namen waar je erg op hoopt in dit topic lijkt me dat zij over het algemeen voor jou een goede line-up hebben?
 

Fornax

Gouden Tip
2 jun 2014
385
391
Gang of Youths mag ook wel weer door naar Pinkpop.
Seasick Steve mag met zijn snaren en pallets ver weg blijven..
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.483
2.962
Greenfield Zwitserland heeft inmiddels de laatste headliner gevonden… in Billy Talent??
Lijkt me niet bepaald de voorbestemde eerste keuze?
Kan wel hoor, al verwacht ik dit dan eerder van RAR/RIP en Nova Rock. Daarbij komt dat Billy Talent een betere headliner zou zijn dan alles wat de voorbije dagen is voorbijgekomen: Volbeat, Peppers, Posty, Kendrick, TOP, Faith No More, Kensington, Billie Eilish etc. etc. Zeker als ze hun debuutalbum integraal gaan uitvoeren.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.460
6.126
DennisvdBr wrote:
Greenfield Zwitserland heeft inmiddels de laatste headliner gevonden… in Billy Talent??
Lijkt me niet bepaald de voorbestemde eerste keuze?

Kan wel hoor, al verwacht ik dit dan eerder van RAR/RIP en Nova Rock. Daarbij komt dat Billy Talent een betere headliner zou zijn dan alles wat de voorbije dagen is voorbijgekomen: Volbeat, Peppers, Posty, Kendrick, TOP, Kensington, Billie Eilish etc. etc.

Oneens. Al die namen zijn imo een betere PP headliner dan Billy Talent.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.162
4.293
Maar effe serieus, GnR zou toch geen headliner zijn anno 2019 voor een festival als Pinkpop?

DennisvdBr wrote:
alsjeblieft Pinkpop!!!

Ik vraag me af, ben je al wel eens op Graspop of een vergelijkbaar festival geweest? Op basis van de namen waar je erg op hoopt in dit topic lijkt me dat zij over het algemeen voor jou een goede line-up hebben?

Weer ouderwets aan het trollen?
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
920
81
Rockbeer wrote:

DennisvdBr wrote:
Greenfield Zwitserland heeft inmiddels de laatste headliner gevonden… in Billy Talent??
Lijkt me niet bepaald de voorbestemde eerste keuze?


Kan wel hoor, al verwacht ik dit dan eerder van RAR/RIP en Nova Rock. Daarbij komt dat Billy Talent een betere headliner zou zijn dan alles wat de voorbije dagen is voorbijgekomen: Volbeat, Peppers, Posty, Kendrick, TOP, Kensington, Billie Eilish etc. etc.

Oneens. Al die namen zijn imo een betere PP headliner dan Billy Talent.

In deze ben ik het toch wel met Tim eens.
Als je Billy Talent een betere headliner vind, is dat puur persoonlijke voorkeur.

Volbeat, peppers, Posty en kendrick zijn natuurlijk veel grotere publiekstrekkers.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Hahahaha, Billy Talent stelt in Nederland niks voor.
In 2017 waren zij nog de opener van de Bravo op de Lowlands-zondag.
In Duitstalige landen zijn zij, geen idee waarom, enorm groot; waren 2 jaar geleden ook headliner op Hurricane...
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Hahahaha, Billy Talent stelt in Nederland niks voor.
In 2017 waren zij nog de opener van de Bravo op de Lowlands-zondag.
In Duitstalige landen zijn zij, geen idee waarom, enorm groot; waren 2 jaar geleden ook headliner op Hurricane...
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.483
2.962
Mensen, ik weet het. Een iets serieuzere reactie: headliner Pinkpop is wat overdreven, maar ze verdienen echt veel meer aandacht dan een niet-uitverkochte Melkweg... In Duitsland zijn ze het niveau subheadliner. In het jaar van dat noodweer op Rock am Ring (en de afgelaste zondag) stond Billy Talent oorspronkelijk als sub geboekt en de Peppers als headliner. Nadat alles uren werd uitgesteld, wilden de Peppers niet al te laat meer spelen en dus sloot Billy Talent af.

Een vriendin van mij die hier bij was, wist niet wat haar overkwam. Nog nooit zo’n vette set gezien en dat van een band die origineel dus niet eens afsluiter was.

Ik vind dat Billy Talent op zijn minst een Afas zou moeten kunnen betreden, maar in Nederland is dat niet zo... Ik prijs me maar gelukkig als ze de volgende keer weer de grote zaal
van 013 aandoen. Die Melkweg was zwaar kut enkele jaren geleden...
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.950
1.729
Ik ben gisteren bij Alter Bridge geweest, met Shinedown in het voorprogramma. In tegenstelling tot het overgrote deel van de mensen die gisteravond in dat specifieke stukje Amsterdam waren, heb ik een heerlijke avond gehad!

Beide bands hebben geen woord laten vallen in de categorie "see you in 2020 at....." maar ik zou beiden toejuichen!
 

Oranssi Pazuzu

Campingartiest
9 dec 2016
73
0
DennisvdBr wrote:
Bad Religion, Baroness mogen oa imo ook wel doorkomen

Baroness alsjeblieft niet zeg ! Gezien in het voorprogramma van Volbeat. De drankomzet schoot plaatselijk omhoog. Wat was dat slecht.

Wel een van de beste metalabums het afgelopen jaar gemaakt. Hebben ze hun avond niet gehad denk ik. Doorgaans heel wat spannender dan de 'herdy dur mur flerpty floopin'-metal van Volbeat.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.217
4.472
Maurice van de M wrote:

DennisvdBr wrote:
Bad Religion, Baroness mogen oa imo ook wel doorkomen


Baroness alsjeblieft niet zeg ! Gezien in het voorprogramma van Volbeat. De drankomzet schoot plaatselijk omhoog. Wat was dat slecht.

Wel een van de beste metalabums van het afgelopen jaar gemaakt. Hebben ze hun avond niet gehad denk ik. Doorgaans heel wat spannender dan de ‘herdy dur mur flerpty floopin’-metal van Volbeat.

Ik vind dit wel een hele mooie, treffende, omschrijving van Volbeat.
Hoe paradoxaal het ook klinkt, ik heb echt helemaal niks met het genre, maar kan Volbeat nog wel hebben, dus dat lijkt me voor band geen goed teken.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken