Pinkpop 2016

Mik

Playlistbediener
2 feb 2016
8
0
De objectieve kwaliteit ligt op de persconferentie natuurlijk stukken hoger dan op Pinkpop zelf!

Hier ook meegedaan trouwens aan de prijsvraag maar nog geen mail. Vorig jaar wel daar geweest, was erg leuk! Hoopte eigenlijk dat meedoen inderdaad gelijkstond aan ernaar toe mogen. Wellicht komt morgen of later vanavond nog een mailtje.
 

Pim

Randprogramma
24 mrt 2013
233
1
Helemaal vergeten mee te doen aan die prijsvraag voor de persconferentie :(. Weet ook nog niet zeker of ik dan kan, maar wie weet heeft iemand over 2 weken last minute nog een kaartje over.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
bcmrmaybe wrote:
16.00 aankondiging tour van BS


Waar blijft die aankondiging?

Behelave 2 Italiaanse data die zijn bevestigd door de Italiaanse concertpromotor (zie RW forum) is er helemaal niets bevestigd.............
Wie weet morgen???????
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Rolo wrote:
Hier ook kaarten gewonnen voor de perspresentatie (mail pas om half 4)


Nog iemand…..

Ik denk dat mijn e-mail adres in de spam-lijst van Pinkpop staat
frownie.png

Ik heb ook voor de tweede keer op rij gewonnen. Mail is van 15.10 uur.
Overigens heb ik wel een ander e-mail adres gebruikt dan vorig jaar. Dacht dat het misschien van invloed kon zijn.
Ik zal mijn kennissenkring in de gaten houden Dennis. Vorig jaar kon ik nog 3 tickets hebben.
 

Mik

Playlistbediener
2 feb 2016
8
0
Vanochtend hoorde ik bij 3FM voorbij komen dat Bruce Springsteen naar het Malieveld zou komen. Weet niet hoe (on)betrouwbaar dit was, heb verder niet heel goed geluisterd. Maar als dit klopt, dan kunnen we Paul McCartney wel dunnetjes met pen opschrijven, lijkt mij. Of denken jullie dat er nog een andere grote verrassing uit de hoge hoed zal worden getoverd?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Vanochtend hoorde ik bij 3FM voorbij komen dat Bruce Springsteen naar het Malieveld zou komen. Weet niet hoe (on)betrouwbaar dit was, heb verder niet heel goed geluisterd. Maar als dit klopt, dan kunnen we Paul McCartney wel dunnetjes met pen opschrijven, lijkt mij. Of denken jullie dat er nog een andere grote verrassing uit de hoge hoed zal worden getoverd?

Bruce was voor mij al lang duidelijk dat dat niet gaat gebeuren.
Sir Paul McCartney is meest voor de hand liggend gerucht, Macca zal 12 juni 2016 in Landgraaf volgens de geruchten Pinkpop Festival officieel afsluiten.
Voor een uitgebreid antwoord wil ik je verwijzen naar het Bruce Springsteen topic (link) .
 

Bartjuh1981

Geliefde act
12 feb 2014
1.349
925
In 2011 kon je tot en met begin april nog weekendkaarten kopen voor Pinkpop, de laatste 2 jaar gaat het echt vliegensvlug.

Was 2011 nou niet juist een jaar dat de kaartverkoop razendsnel ging met Coldplay, Kings Of Leon en Foo Fighters als headliners?
Weet wel nog dat ik in 2013 een week van tevoren een hardcopy kaartje voor 110 euro heb gekocht via Marktplaats. Toen was het een matig jaar met The Killers, Kings Of Leon en Green Day: maximaal iets van 45.000 bezoekers per dag (Kings Of Leon-dag).

 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
YIP en dan de vraag of DOE Maar voor Sir speelt of een NL-DUI game op zaterdag?
Uitgaande van de agenda van Doe Maar denk ik sub op Main (of eventueel afsluiting 3FM-stage) voor vermoedelijk Macca 12 juni.
Dat baseer ik eigenlijk enkel op het feit dat ze 10 juni in Lotto Arena staan en 14 juni ZiggoDome, zit daar telkens een dagje rust/oefenen tussen (op 11 en 13 juni).
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Doe Maar moet eigenlijk gewoon op main......denk dat heel veel mensen dat gewoon erg leuk vinden en bij de 3FM is er gewoon te weinig ruimte....
 

Pim

Randprogramma
24 mrt 2013
233
1
Was 2011 nou niet juist een jaar dat de kaartverkoop razendsnel ging met Coldplay, Kings Of Leon en Foo Fighters als headliners?
Ik weet nog dat ik toen met vrienden echt vroeg klaar zat voor de verkoop, omdat we verwachtten dat de verkoop super snel zou gaan. Na 15 minuten hadden we tickets, en - heb het even nagezocht - 4 april 2011 waren de weekendkaarten pas uitverkocht. 12 mei 2011 waren de dagkaarten voor Maandag - met de Foo Fighters - pas uitverkocht. Raar eigenlijk.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Doe Maar moet eigenlijk gewoon op main……denk dat heel veel mensen dat gewoon erg leuk vinden en bij de 3FM is er gewoon te weinig ruimte….
Misschien ook meer richting Main idd. Kunnen ze daar Pinkpop Classic houden en de 'jongere' acts op 3FM-stage die dag, bijvoorbeeld James Morrison.

Wat een mooie volgorde is zondag op main zoiets: The Offspring - Iggy Pop - Doe Maar - Herbert Gronemeyer - Paul McCartney
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Mijn verzonnen line-up weer een beetje aangepast.
Wat denken jullie hiervan?
Roept u maar…

[SIZE= xx-large]Red Hot Chili Peppers, Rammstein, Paul McCartney[/SIZE]
[SIZE= x-large] Duran Duran, Herbert Grönemeyer, James Morrison, Maroon 5, The Chemical Brothers, Major Lazer[/SIZE]
[SIZE= large]Doe Maar, New Order, Golden Earring, Status Quo, Tenacious D, Iggy Pop[/SIZE],
Foals, Bastille, The Common Linnets, Bring Me The Horizon, James Bay, Stereophonics, Dislclosure, De Staat, Nothing But Thievez, Micheal Kiwanuka, Gary Clark Jr., The Offspring, Fergie, Halestorm,
Mika, Garbage, The Corrs, Mano Diao, Jamie xx, Damien Rice. Causes, Twin Atlantic, Lost Frequenties, Balthazar, Rudimental, Milky Chance, Pendulum, Walk The Moon, Billy Talent, Of Mice & Men, The 1975,
St Tropez, Dazzled Sticks, Lucas Hamming, DeWolff, Nielson, Lil’Kleine & Ronnie Flex, Storksky

let op, zelf bij elkaar gezet

edit: (doorgestreept)
 

ronald1617899553

Playlistbediener
26 okt 2015
11
0
Voor mij persoonlijk hoeft Doe Maar niet te komen maar dat is mijn mening. Heb er niets mee. Als ze komen (wat makkelijk past in het schema van ze) laat ze dan maar in de tent optreden of 3fm stage. Main stage zullen ze uiteindelijk ook wel gevuld krijgen want de band was/is redelijk populair maar op dit moment zijn er voor de 3 dagen ziggodome nog kaarten beschikbaar dus laat ze eerst dat uitverkopen. zie daarvoor liever wat leukers/nieuwer in de plaats komen.

Ik ben wel heel benieuwd welke artiesten er allemaal gaan komen. andere jaren was er al veel meer bekend rond dit tijdstip (in ieder geval de 3 afsluiters).

Ik lees vaak in het forum dat mensen aangeven dat als er artiesten ergens anders optreden in nederland (vanaf periode april/mei en dan tot einde van het jaar) dat ze dan bijna geen kans meer maken om op pinkpop te staan.
Dan blijf je volgens mij wel met een klein beperkt clubje over.

The Golden earring, The Prodigy, De Staat, Haevn, Noisia, Underworld op paaspop dus afschrijven?

Ik hoop zelf toch nog op:
Skunk Anansie, gaat touren (23 juni in servié)
Noisia, lekker knallen in de tent
The Prodigy, Pearl Jam, Bruce Springsteen, Radiohead (1 van deze acts als afsluiter voor de zondag)
Tenacious D
Weezer (3fm stage)
Milky Chance
The Offspring
Limp Bizkit
Korn
Volbeat
Chemical Brothers
Nero
EODM
Major Lazer

Dromen mag, toch?








 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.467
708
Mijn verzonnen line-up weer een beetje aangepast.
Wat denken jullie hiervan?
Roept u maar…

Iggy Pop, Dislclosure, Nothing But Thievez


let op, zelf bij elkaar gezet

Disclosure staat bovenaan de poster op Lowlands, dus kan je afschrijven. En Iggy Pop gaat geen 2 keer Nederland doen op een maand tijd, de HMH is op zich al hoog gegrepen voor hem.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
DennisvdBr wrote:
Mijn verzonnen line-up weer een beetje aangepast.
Wat denken jullie hiervan?
Roept u maar…

Iggy Pop, Dislclosure, Nothing But Thievez


let op, zelf bij elkaar gezet


Disclosure staat bovenaan de poster op Lowlands, dus kan je afschrijven. En Iggy Pop gaat geen 2 keer Nederland doen op een maand tijd, de HMH is op zich al hoog gegrepen voor hem.

Misschien dan toch vervangen door Robert Plant, Vintage Trouble en PAUS ?
 

Pim

Randprogramma
24 mrt 2013
233
1
Vind dat het rond Paul McCartney ook lang stil blijft. Vorig jaar kwam hij pas in maart met een aantal Europese shows (o.a. Roskilde), maar toen las ik meer geruchten op de diverse internationale fora.

Onderaan de nieuwsbrief van Paul McCartney stond volgens iemand op het McCartney forum "Now, between you and us, we don't have any confirmation on those tour dates just yet, but remember to keep checking back to Paul's website. We promise that as soon as they're confirmed, we will announce them there." Er zit dus wel iets aan te komen, of staat dit altijd onderaan de nieuwsbrief wanneer en geen data bekend zijn?

Paul McCartney schijnt wel zeer binnenkort de studio in te duiken om een nieuw album op te nemen (http://www.examiner.com/article/mccartney-reps-say-no-comment-to-report-beatle-working-on-new-album, http://www.examiner.com/article/mccartney-reps-say-no-comment-to-report-beatle-working-on-new-album)

En de leadgitarist van Paul McCartney schijnt ook te gaan touren met z'n eigen band (Rusty Anderson Afternoon). Staat nu een show voor 16 maart gepland in Los Angeles (http://www.ocweekly.com/event/rusty-anderson-afternoon-ii-6938049).

Mijn verzonnen line-up weer een beetje aangepast.
Wat denken jullie hiervan?
Roept u maar…

Persoonlijk vind ik Herbert Gronemeyer erg hoog staan op je lineup. Die zou ik eerder omdraaien met Golden Earring.
Foals, Bastille and The Offspring kunnen hoger voor een festival als Pinkpop denk ik.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
The Golden earring, The Prodigy, De Staat, Haevn, Noisia, Underworld op paaspop dus afschrijven?

Ik hoop zelf toch nog op:
Skunk Anansie, gaat touren (23 juni in servié)
Noisia, lekker knallen in de tent
The Prodigy, Pearl Jam, Bruce Springsteen, Radiohead (1 van deze acts als afsluiter voor de zondag)
Tenacious D
Weezer (3fm stage)
Milky Chance
The Offspring
Limp Bizkit
Korn
Volbeat
Chemical Brothers
Nero
EODM
Major Lazer

Dromen mag, toch?


The Offspring, Skunk, Major Lazer, CB, Tenacious D, zijn kanshebbers. De anderen niet om verschillende redenen
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Vind dat het rond Paul McCartney ook lang stil blijft. Vorig jaar kwam hij pas in maart met een aantal Europese shows (o.a. Roskilde), maar toen las ik meer geruchten op de diverse internationale fora.
Klopt helemaal.
Ik ben een paar kleine dingetjes aan het verzamelen in het Beatles topic, stelt ook niet veel voor...
Ik denk ook dat qua geruchtenstroom weinig nog te melden is.
Het zijn waarschijnlijk niet veel tourdata en de komst naar Pinkpop is niet de eerste optie geweest, daarbij verwacht ik dat (zoals voorgaande tours) festivals meer uitzondering zijn in het tourschema.
En, ja idd, hij is altijd heel laat met aankondigen. Werkt nu natuurlijk wel Pinkpop erg in de hand in het Persconferentie verhaal hé...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken