Jongens, stop. Phil Collins? Waar hebben we het over haha.
Over Phil Collins, toch...
Maar, serieus... Ik denk wel dat er wat Classics in de line-up gepast worden dit jaar.
Ik verwacht een 'subtiele' mix van 'nieuwe' en 'oude' acts.
Ik durf zelfs te zeggen, misschien gaat de line-up op eerste gezicht voor de jongste festivalisten tegenvallen door de 'Classic' acts.
Vooral de vrijdag verwacht ik een focus op de 30+ a 40+ line-up, doordat dat de werkdag en schooldag is.
Een act die daar in past is imo Status Quo, een behoorlijke geschiedenis (ook met Buro Pinkpop, Pinkpop 1974, Pinkpop Classic 2007 en diverse concerten onder boeking Buro PP) en na dit jaar gaat de stekker definitief uit de versterker en het plectrum op het nachtkasje...
Status Quo stopt na 2016 met touren, dat vind ik de uitstekende gelegenheid om ze nog 1 maal naar Pinkpop te moeten halen. In mijn ogen een must voor deze top-band.
Voor zover ik nu heb kunnen lezen lijkt Pesse nog de enkele nederlandse datum, maar begin juni zit nog een flink gat in de planning waar Pinkpop makkelijk past.
(Laatste jaren een zeer mooie act op diverse festivals, zoals ook niet de minste Download of bijvoorbeeld Glastonbury.)