Pinkpop 2016

thomson

Nieuw lid
4 feb 2016
1
0
Hoi!

Weet iemand of Sam Smith dit jaar mogelijk naar pinkpop kan komen?
Vorig jaar had hij stemproblemen. Dus misschien dit jaar? Er is nog niks van een tour bekend ofzo.

 

PinkpopPino

Playlistbediener
11 jan 2016
7
0
Bob Saget wrote:
Hoezo geen Deftones? Ze zijn de 11de in Derby en de 14de in Keulen, kan toch?

Ik denk dat het gemiddelde Pinkpop publiek Deftones niet echt waardeert of zelfs niet eens kent. Passen beter bij Fortarock.

Ik vind Deftones 1000x beter passen op Pinkpop dan Paul MacCartney, maar dat ligt aan de definitie van Pinkpop. Voor mij is Pinkpop een festival waar bands spelen en meer Rock dan singer singwriters. De laatste jaren is Pinkpop inderdaad afgedaald naar een commercieel " ik-lig-in-de-zon-en-luister-op-mijn-gemakje-naar-liedjes-die-ik-de-hele-dag-door-op-3fm-hoor" publiek in plaats van de traditionele festivallers. (of in het geval van Paul M. radio2 of radio nostalgica). Geef mij dan maar het oude spring, gitaar en band Pinkpop waar Deftones zeker thuis horen.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.682
1.847
De tourdata van Springsteen worden wel heel vreemd aangekondigd. Vandaag weer een show bevestigd in Ierland. Ik zou er niet van staan te kijken dat Jan alsnog de primeur heeft over een kleine 2 weken. Ik weet dat hij wat anders gezegd heeft maar hij zegt wel eens vaker wat. Al ga ik meer voor McCartney......
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
De tourdata van Springsteen worden wel heel vreemd aangekondigd. Vandaag weer een show bevestigd in Ierland. Ik zou er niet van staan te kijken dat Jan alsnog de primeur heeft over een kleine 2 weken. Ik weet dat hij wat anders gezegd heeft maar hij zegt wel eens vaker wat. Al ga ik meer voor McCartney……
Springsteen zal vermoedelijk naar Malieveld Den Haag (en misschien Stenehei Dessel gaan) losse concerten met The River.
Dus....
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.682
1.847
Jawel Dennis, ik verwacht hem eigenlijk ook niet maar de manier waarop zijn tour wordt aangekondigd houd voorlopig wel de theorie open. Al is het niet meer dan dat. Malieveld lijkt me sterk, worden daar überhaupt wel concerten gegeven alhoewel ik me nu herinner dat ik daar de Stones heb gezien, ergens halverwege de jaren 90.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.437
1.537
Coldplay stond daar in 2012 tijdens de Mylo Xyloto tour, was als het goed is de laatste keer dat het is gebruikt voor een concert.
 

PinkpopPino

Playlistbediener
11 jan 2016
7
0
Ik weet totaal niet of dit ook maar in de buurt komt, maar ik las ergens iets. Persoonlijk vind ik dit trouwens geen festival act.

"Phil Collins announced that he was no longer officially retired and is planning to tour in 2016"

Zal natuurlijk wel niet voor PP16, maar dit zou wel een konijn uit de hoge hoed zijn.
 

Doom010

Randprogramma
8 jan 2016
180
49
Pim wrote:
Bob Saget wrote:
Hoezo geen Deftones? Ze zijn de 11de in Derby en de 14de in Keulen, kan toch?


Ik denk dat het gemiddelde Pinkpop publiek Deftones niet echt waardeert of zelfs niet eens kent. Passen beter bij Fortarock.


Ik vind Deftones 1000x beter passen op Pinkpop dan Paul MacCartney, maar dat ligt aan de definitie van Pinkpop. Voor mij is Pinkpop een festival waar bands spelen en meer Rock dan singer singwriters. De laatste jaren is Pinkpop inderdaad afgedaald naar een commercieel ” ik-lig-in-de-zon-en-luister-op-mijn-gemakje-naar-liedjes-die-ik-de-hele-dag-door-op-3fm-hoor” publiek in plaats van de traditionele festivallers. (of in het geval van Paul M. radio2 of radio nostalgica). Geef mij dan maar het oude spring, gitaar en band Pinkpop waar Deftones zeker thuis horen.

Helaas geen Deftones op Pinkpop!
10 Juni Download France
11 Juni Download UK
12 Juni Nova Rock, Oostenrijk

Bron: www.deftones.com
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ik vind Deftones 1000x beter passen op Pinkpop dan Paul MacCartney, maar dat ligt aan de definitie van Pinkpop. Voor mij is Pinkpop een festival waar bands spelen en meer Rock dan singer singwriters. De laatste jaren is Pinkpop inderdaad afgedaald naar een commercieel ”

Nah niet echt, Pinkpop is zeker commercieel geworden helemaal met je eens, maar daardoor valt het wel als het ware tussen Concert at Sea en Rock Werchter, met wat pop achtige namen trekken ze makkelijk hordes pinkpopmeisjes naar het festival. Daarnaast doet Pinkpop het elk jaar erg goed in het indelen van dagen waardoor dagkaarten goed verkopen. Denk aan de metal-dag van Metallica van vorig jaar terug. Dikke kans dat dit jaar de mainstage van de rammstein dag weer gevuld is met enkele harde namen. Pinkpop is echt al een hele tijd een mix van vooral Pop-Rock aangevuld met een aantal andere genre's zoals dance, metal enz. Denk dat je gelukt hebt dat er dit jaar weer een harde headliner tussenzit waardoor er zeker weer wat extra metal namen meekomen. Paul McCartney past eigenlijk even goed bij Pinkpop als Deftones in dat opzicht. Misschien nog wel beter...


“Phil Collins announced that he was no longer officially retired and is planning to tour in 2016”

Dit is trouwens nieuws van alweer een tijdje terug, ik zou het erg leuk vinden als hij weer wat gaat optreden. Zou prima zijn als Pinkpop naam, maar aangezien er nog niks over bekend is kun je hem vrijwel zeker afstrepen voor komende zomer.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Jongens, stop. Phil Collins? Waar hebben we het over haha.
Over Phil Collins, toch...

Maar, serieus... Ik denk wel dat er wat Classics in de line-up gepast worden dit jaar.
Ik verwacht een 'subtiele' mix van 'nieuwe' en 'oude' acts.
Ik durf zelfs te zeggen, misschien gaat de line-up op eerste gezicht voor de jongste festivalisten tegenvallen door de 'Classic' acts.
Vooral de vrijdag verwacht ik een focus op de 30+ a 40+ line-up, doordat dat de werkdag en schooldag is.
Een act die daar in past is imo Status Quo, een behoorlijke geschiedenis (ook met Buro Pinkpop, Pinkpop 1974, Pinkpop Classic 2007 en diverse concerten onder boeking Buro PP) en na dit jaar gaat de stekker definitief uit de versterker en het plectrum op het nachtkasje...
Status Quo stopt na 2016 met touren, dat vind ik de uitstekende gelegenheid om ze nog 1 maal naar Pinkpop te moeten halen. In mijn ogen een must voor deze top-band.
Voor zover ik nu heb kunnen lezen lijkt Pesse nog de enkele nederlandse datum, maar begin juni zit nog een flink gat in de planning waar Pinkpop makkelijk past.
(Laatste jaren een zeer mooie act op diverse festivals, zoals ook niet de minste Download of bijvoorbeeld Glastonbury.)
 

Popijn

Randprogramma
29 jan 2016
243
0
Ja ik ken ze bijna allemaal! Maar dit foutje was me even niet opgevallen ;) Wel die van Mando Diao/Manu Chao :p
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
563
162
Hallo iedereen! Lees al een aardige tijd de fora hier en wou ook wel eens mee speculeren.
zal het niet aannemelijk zijn als ze dit jaar weer zoals twee jaar terug met metallica op de dag van Rammstein een metaldag doen? Zou het wel gaaf vinden als ze die dag bands als nightwish, Korn en dropkick murphys ofzo zouden hebben staan (die dan ook in de buurt zijn). Daar kan dan ook BMTH bij, halen ze lekker veel tienermeisjes mee binnen denk ik. En is er nog kans op een andere derde headliner dan paul maccartney? iets als de prodigy zou ook leuk zijn (alleen staat dat ook al op paaspop...) en Black Sabbath, volbeat en iron maiden headlinen ook veel. Betwijfel echter alleen of zij kans maken aangezien Pinkpop dan twee metal headliners heeft wat misschien een beetje te veel van het goede is.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.221
Black Sabbath staat exclusief voor de Lage Landen op Graspop, dacht ik. En Volbeat staat al op Fortarock. Iron Maiden heeft tenslotte al een los concert gepland staan in het GelreDome. Geen van drieën lijkt dus waarschijnlijk.
 

Amber

Randprogramma
8 dec 2014
127
0
<p abp="749">Hallo iedereen! Lees al een aardige tijd de fora hier en wou ook wel eens mee speculeren.<br abp="750">
zal het niet aannemelijk zijn als ze dit jaar weer zoals twee jaar terug met metallica op de dag van Rammstein een metaldag doen? Zou het wel gaaf vinden als ze die dag bands als nightwish, Korn en dropkick murphys ofzo zouden hebben staan (die dan ook in de buurt zijn). Daar kan dan ook BMTH bij, halen ze lekker veel tienermeisjes mee binnen denk ik. En is er nog kans op een andere derde headliner dan paul maccartney? iets als de prodigy zou ook leuk zijn (alleen staat dat ook al op paaspop…) en Black Sabbath, volbeat en iron maiden headlinen ook veel. Betwijfel echter alleen of zij kans maken aangezien Pinkpop dan twee metal headliners heeft wat misschien een beetje te veel van het goede is.
Eerlijk gezegd geen idee over die metaldag...

Overigens staat Black Sabbath exclusief op Graspop in de Benelux, Volbeat headlinet Fortarock en Iron Maiden staat in de Gelredome een aantal dagen voor Pinkpop, dus zij zijn alle drie uitgesloten. The Prodigy staat inderdaad al op Paaspop dus de kans daarop is ook vrij klein.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken