Pinkpop 2014

xSam__

Gouden Tip
1 okt 2013
449
0
Muse heeft aangegeven een festival in Moskou te doen, één op Cochella en ‘ergens anders’. Dus het is mogelijk, maar ik denk dat ze voor Oost-Europa gaan. Roskilde ligt ook niet echt voor de hand, ze zijn er niet eens zo heel populair…

MAAR PLEASE LAAT ZE KOMEN!!!!!!!!!!

Als die Bremen show datum nog echt gaat gebeuren (is nu nog steeds in de onderhandelingsfase
lijkt erop.. nog niet steeds niet officieel bevestigd, de data en alles staat nog steeds op ticketmaster.de) is dit 21 juni ipv 23 juni. weet niet of dit verder wat aan geeft (Hurricane Festival in dat weekend) maar ja wie weet. het is in elk geval in de maand juni dan. ;)

Ik sluit het nog niet uit, maar ik denk niet dat het gebeuren gaat. om eerlijk te zijn, dat gaat het budget niet redden denk ik. of ze moeten echt meer budget hebben dit jaar ofzo.
Het zal wel ''gewoon'' iets worden als Arctic Monkeys, Linkin' Park en Metallica dan. zoiets ongeveer? zou toch wel best goede stel headliners zijn.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.573
6.770
Alles ff een nachtje laten bezinken, het is een wirwar aan posts en geruchtensites afgelopen tijd. Dit is mijn opsomming (en tevens voorspelling, van dit moment) uit alle langskomende geruchten hier en daar voor Pinkpop 2014.

Deze namen geef ik een aannemelijke kans op aankomend affiche: The 1975, Agnes Obel, Alice in Chains, Beady Eye, Biffy Clyro, Birdy, The Crookes, Crystal Fighters, Di-rect, Fall Out Boy, Florence and the Machine, Flume, Franz Ferdinand, Gogol Bordello, HAIM, Jacqueline Govaert, Jake Bugg, James Holden, Jessie J, Kasabian, Kid Cudi, Lily Allen, Limp Bizkit, Lorde, Major Lazer, Mando Diao, Mastodon, Maximo Park, Mister and Mississippi, The National, New Order, Nine Inch Nails, The Offspring, Placebo, Portugal. The Man, Mr. Probz, De Staat, The Strypes, The Temper Trap, Tim Knol, Townsend, Volbeat, Voodoo Six en/of Warpaint. (dat zijn er al te veel, hiervan ca. 30 namen)

Voor de headline positie zijn de meningen verdeeld, binnen alle redelijke namen die langskomen en niet te hoog inzetten, blijven over volgens mijn mening: Linkin Park en The Prodigy? (dan heb ik zo als men ziet Arctic Monkeys, Muse, RHCP en The Rolling Stones weg bezuinigd.)

Ik zou zeggen, schiet hier maar eens op met z’n allen... Roept u maar...
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Namen als Black Keys, Arctic Monkeys, Editors, Snow Patrol, Placebo, Keane, The Killers, Sigur Ros, Elbow bijvoorbeeld vindt ik persoonlijk geen headliners voor Pinkpop, mainstage oke dat dan wel.

dan heb ik zo als men ziet Arctic Monkeys, Muse, RHCP en The Rolling Stones weg bezuinigd.

Wel grappig dat een paar maanden geleden AM nog geen headliner was en nu worden ze weg bezuinigd als headliner xD
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.573
6.770
Wel grappig dat een paar maanden geleden AM nog geen headliner was en nu worden ze weg bezuinigd als headliner xD
Ja klopt, maar het is ook niet mijn eigen mening dat ze headliner moeten zijn. Ik vind nog altijd niet dat ze dat op Pinkpop zouden moeten doen. Maar heel veel andere denken daar anders over, dus moet ik ff over mijn hart strijken en ze wel noemen. Dat ik ze weg bezuinig heeft ook ermee te maken dat ik verwacht dat ze heel juni in VS zijn. Dus vandaar. (buiten het feit dat een mening door de tijd lichtjes kan veranderen, maar hier niet in kwestie)
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Ja klopt, maar het is ook niet mijn eigen mening dat ze headliner moeten zijn. Ik vind nog altijd niet dat ze dat op Pinkpop zouden moeten doen. Maar heel veel andere denken daar anders over, dus moet ik ff over mijn hart strijken en ze wel noemen. Dat ik ze weg bezuinig heeft ook ermee te maken dat ik verwacht dat ze heel juni in VS zijn. Dus vandaar. (buiten het feit dat een mening door de tijd lichtjes kan veranderen, maar hier niet in kwestie)

Haha dat dacht ik al wel maar vond het wel grappig, jij was trouwens ook de eerste die ze als headliner noemde in de allereerste post van dit topic. Maar er waren genoeg anderen die stelliger waren in hun mening dat AM dit jaar zeker niet op PP zou staan als headliner.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.472
716
Nine Inch Nails hadden we lang geleden al uitgesloten omwille van HMH en zijn afkeer van festivals.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.573
6.770
Nine Inch Nails hadden we lang geleden al uitgesloten omwille van HMH en zijn afkeer van festivals.
Ja, klopt idd, ff vergeten. (door wishfull thinking denk ik toch overgeschreven, ivm wel staan op RaR/RiP)
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Franz Ferdinand gaat ook echt niet komen. Die show in de HMH drie dagen na Pinkpop staat er toch niet voor niets. Verder gaan ze zeker The Prodigy niet als headliner neerzetten hier. Dan zullen ze eerder Placebo of Arctic Monkeys nemen of zelfs Volbeat doorschuiven.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Deze namen geef ik een aannemelijke kans op aankomend affiche: The 1975, Biffy Clyro, Birdy, Crystal Fighters, Gogol Bordello, HAIM, Jacqueline Govaert, Jake Bugg, Kasabian, Lily Allen, Lorde, Major Lazer, Mando Diao, Maximo Park, Mister and Mississippi, The Offspring, Mr. Probz, De Staat, The Strypes, The Temper Trap, Tim Knol.

Mooi lijstje. Dit vind ik allemaal wel echte Pinkpop namen. (Heb de rest verwijderd in je quote :p)
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Franz Ferdinand gaat ook echt niet komen. Die show in de HMH drie dagen na Pinkpop staat er toch niet voor niets. Verder gaan ze zeker The Prodigy niet als headliner neerzetten hier. Dan zullen ze eerder Placebo of Arctic Monkeys nemen of zelfs Volbeat doorschuiven.

The Prodigy was in 2010 ook headliner naast Rammstein en Green Day. Ze zijn stukken afgezwakt, geen nieuw album en staan vrijwel overal. Maar ik zie Pinkpop het nog best doen om hen als headliner te boeken. Zou wel erg klote zijn trouwens.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.573
6.770
Franz Ferdinand gaat ook echt niet komen. Die show in de HMH drie dagen na Pinkpop staat er toch niet voor niets.
Het is overigens 12th Jun 2014 Paradiso Amsterdam, maar toch THNX ;)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.573
6.770
..."The 1975, Biffy Clyro, Birdy, Crystal Fighters, Gogol Bordello, HAIM, Jacqueline Govaert, Jake Bugg, Kasabian, Lily Allen, Lorde, Major Lazer, Mando Diao, Maximo Park, Mister and Mississippi, The Offspring, Mr. Probz, De Staat, The Strypes, The Temper Trap, Tim Knol"...
Lijkt me redelijk. Zijn er 21. met de 6 die we al hebben, nog 2 heads en de winnaar van Nu of Nooit erbij kom je pas op 30. Komen we nog 10 te kort. Ik stel voor nog erbij: Beady Eye, Di-rect (met Wibi), Fall Out Boy, Jessie J, Kid Cudi, Limp Bizkit, Mastodon, The National, Placebo, Volbeat. Hebben we 40 namen.
...waarom wachten tot 12 maart :D ...
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Als 't zo makkelijk was... ;). Ik verwacht van Mister & Mississippi, Fall Out Boy, Placebo, Volbeat, The Offspring, Jake Bugg, The 1975, Mastodon, The National en Biffy Clyro. Dan zou er nog één headliner missen en 3 sub/3fmhead (Placebo: headliner. FOB/Volbeat/Biffy Clyro: sub/3fmhead?)
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Jup... Ik zie het... Uhm... Ja...

http://www.pinkpop.nl/2014/ed-sheeran-op-pinksterzondag-naar-pinkpop/
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Valt nog mee dat ze ons niet wijsmaken dat hij de Gouden Tip zou hebben gewonnen :')

Vraag me trouwens af wanneer hij op main staat. Hoop niet dat ze hem subheadliner durven te maken.
 

Chef

Campingartiest
13 dec 2013
70
0
Ohjee weer zon drol van een singer songwriter op mainstage....
Hebben ze nou niet in de gaten dat dat niet werkt....
zet die kerel gewoon laat op de 3fm stage.

Als Pinkpop met dit soort namen blijft komen dan kunnen ze wel weer afstappen van het elke week 1 naam bekend maken... wie komt in hemelsnaam voor zon artiest??
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Ik denk dat er in het geval van Ed Sheeran best veel mensen voor hem gaan komen. Vergelijkbaar met Ben Howard of Passenger vorig jaar. Ik ga er eigenlijk vanuit dat hij als eerste of tweede op main zal staan die zondag ?
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.535
835
Hoewel allemaal singer-song writers. Is ben howard een uitzondering in show, iemand die bij iedereen wel gewaardeerd wordt volgens mij.

Passenger heeft mij vorig jaar verbaasd, en ik zag het achter de tv.

Dus ed sheeran is weer een gok, heeft wel een goede show volgens mij. Maar ik word wel strondziek van de overkill aan dit genre tegenwoordig.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.573
6.770
Ed Sheeran, mag ik zeggen dat ik dat stiekem best leuk vind. Die HMH show 2012 heb ik op 101tv gekeken, was zeer vermakelijk. Voor de liefhebbers staat hij volgens mij geheel op Youtube dacht ik.
Mainstage is misschien iets te veel van het goede... :/
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken