Pinkpop 2014

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.535
835
ot eind zien zonder moeite. Bij hoofdpodium kun je sowieso buitenom lopen en bij 1e of 2e lichtmast jezelf tussen publiek mengen. Maar ik heb toch nooit ergens vooraan willen staan, hoe groot fan ik ook ben. Vind het niet fijn om geen kant op te kunnen. Bij mij draait een groot festival om going with the flow en niet moeilijk doen. Daarom ben ik ook vaak alleen omdat ik geen moeite verspil in het zoeken van anderen. Ze vinden mij wel of niet haha.

Ik ben niet een hele grote Arcade Fire fan. En ik ga ze nog wel een keer ergens zien :)
 

xSam__

Gouden Tip
1 okt 2013
449
0
Ik wil ook alle 3 zien. Avenged Sevenfold, Arcade Fire en Metallica. Dan maar dealen met niet vooraan, maar meestal ga ik meer aan de zijkant vooraan staan. is een prima plaats. :p Ik ben opzich wel iemand die altijd vooraan staat verder, op festivals niet altijd, maar dat gaat ook niet altijd. haha, maarja festival maakt het minder uit ook.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Ik wil ook alle 3 zien. Avenged Sevenfold, Arcade Fire en Metallica. Dan maar dealen met niet vooraan, maar meestal ga ik meer aan de zijkant vooraan staan. is een prima plaats.
icon_razz.gif
Ik ben opzich wel iemand die altijd vooraan staat verder, op festivals niet altijd, maar dat gaat ook niet altijd. haha, maarja festival maakt het minder uit ook.

Nou ja ik probeer wel altijd zo ver mogelijk vooraan te komen, vind dat de sfeer dan toch wel merkbaar beter is.
 

xSam__

Gouden Tip
1 okt 2013
449
0
<div class="d4p-bbt-quote-title">xSam__ wrote:</div>
Ik wil ook alle 3 zien. Avenged Sevenfold, Arcade Fire en Metallica. Dan maar dealen met niet vooraan, maar meestal ga ik meer aan de zijkant vooraan staan. is een prima plaats.
icon_razz.gif
Ik ben opzich wel iemand die altijd vooraan staat verder, op festivals niet altijd, maar dat gaat ook niet altijd. haha, maarja festival maakt het minder uit ook.

Nou ja ik probeer wel altijd zo ver mogelijk vooraan te komen, vind dat de sfeer dan toch wel merkbaar beter is.
Mee eens hoor. dat is het zeker wel zo. Dat merk ik ook. zowel bij concerten als festivals.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.573
6.771
Ja, idd, vooraan is de sfeer beter. Beleving is veel intenser, of zoiets. Op het veld liggen mensen die een festival anders beleven, niet mijn ding. Graag ben ik ver vooraan, niet te ver máár net genoeg om de gezichtsuitdrukking van de artiesten te zien. Betekent natuurlijk veel lopen, soms bijtijds vertrekken.
 

nick_brink86

Nieuw lid
23 jan 2014
1
0
Vind Ed Sheeran een leuke toevoeging voor PP, zou me niet verbazen als sub of afsluiten 3FM stage.

Overige headliners kunnen niet lang maar uitblijven toch? Persoonlijk verwacht ik ook nog wel een hoge spot, wellicht headliner voor John Mayer. Staat vanaf juni in Europa, goed album en grote fanbase binnen NL
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Qua populariteit zou dat gewoon zwaar terecht zijn hoor. Die gast heeft dit jaar twee keer HMH en een keer Ziggo Dome uitverkocht in korte tijd. Prima liveshow heeft die gast ook.
 

thedude182

Playlistbediener
11 dec 2013
47
1
@hierboven, vooraan staan is zeker vele malen intenser en ik ben het vooral eens met het argument over de gezichtsuitdrukkingen die je kan zien als je vooraan staat. Het is inderdaad een afweging. Voor mij komt het altijd wel goed somehow ik doe nooit me best om vooraan te komen maar somehow kom ik via de zijkant altijd wel tussen enthousiastelingen. De vorige keer Metallica ben ik zo hard gebeukt in een moshpit dat ik er nog lang van kon nagenieten.
Maar hoe ver ik voren sta maakt eigenlijk ook minder uit, tenzij ik helemaal vooraan sta tegen het hekje. Want ik ben 1.72 en ben gewend weinig te zien. Tenzij ik juist tussen de 1e en tweede lichtmast sta voor hoofdpodium, ergens nog voor het rolstoelplatform, daar ligt de grond een stuk hoger en kan ik alles perfect zien van de afsluiter.
 

Stoffer

Gouden Tip
13 dec 2013
422
8
Ed Sheeran vind ik juist een hele leuke toevoeging :D! Deze singer-songwriter zien we denk ik allemaal veel liever dan Tim Knol toch..?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.573
6.771
@hierboven, vooraan staan is zeker vele malen intenser en ik ben het vooral eens met het argument over de gezichtsuitdrukkingen die je kan zien als je vooraan staat. Het is inderdaad een afweging. Voor mij komt het altijd wel goed somehow ik doe nooit me best om vooraan te komen maar somehow kom ik via de zijkant altijd wel tussen enthousiastelingen. De vorige keer Metallica ben ik zo hard gebeukt in een moshpit dat ik er nog lang van kon nagenieten.<br>
Maar hoe ver ik voren sta maakt eigenlijk ook minder uit, tenzij ik helemaal vooraan sta tegen het hekje. Want ik ben 1.72 en ben gewend weinig te zien. Tenzij ik juist tussen de 1e en tweede lichtmast sta voor hoofdpodium, ergens nog voor het rolstoelplatform, daar ligt de grond een stuk hoger en kan ik alles perfect zien van de afsluiter.

Da's best grappig. Ik sta bij main meestal ook in dat hoekje. (misschien hebben we mekaar al eens op de tenen gestaan) Ergens voor linker scherm, ter hoogte van lichtmast. Als het kan vaak in ergens in linker security-vak. Waarom ik dat doe, gewoonte geworden, door de jaren heen eigenlijk. Ontstaan uit binnen komen en metaan naar de overzijde van het veld ipv blijven hangen aan de trappen. Daarbij komt ook dat ik veel tussen Main en 3fm-area loop (ik ben maar een enkele paar keer in de tent te vinden). Wat betreft die moshpits, ga ik liever naast, houd ik conditioneel niet vol ;)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.573
6.771
Let op dames/heren... Ze komen nog meer in de buurt, The Prodigy aangekondigd als headliner op NOVA Rock 13 juni. Worden ze headliner op Pinkpop????
verder: Volbeat, Fettes Brot, AWOLNATION, Anthrax, Bad Religion, Black Stone Cherry, Irie Révoltés, Gojira, Ghost, Karnivool, Emergency Gate feat. Haddaway, Uncle Acid and the deadbeats
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.573
6.771
Ai, pijnlijk te constateren dat Placebo meer doet in augustus en in juni nog niets heeft staan. Waardoor Lowlands eerder in de race is, Pinkpop buiten de boot. Nu ook aangekondigd op het Duitse Rock'n'Heim 15-17 augustus, wel samen met (daar zijn ze weer) The Prodigy, maar ook Beatsteaks en Die Fantastischen Vier. Note to self: Ontwikkelingen rond Placebo (waarvan ik dacht: zekerheidje) nog in de gaten houden!
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Awolnation, Volbeat en Bad Religion mogen ook wel langskomen. Hoop dat The Prodigy weg blijft hoor. De rest die ik ken van dat rijtje is wat te hard voor PP (Ghost, Gojiro, Anthrax).
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.573
6.771
Awolnation, Volbeat en Bad Religion mogen ook wel langskomen. Hoop dat The Prodigy weg blijft hoor. De rest die ik ken van dat rijtje is wat te hard voor PP (Ghost, Gojiro, Anthrax).
Wees gerust, groot deel van de harde jongens zal ontbreken op Pinkpop omdat ze een week eerder op FortaRock te vinden zijn.
 

juw

Gouden Tip
17 nov 2013
311
0
Gok dat London Grammar er ook staat album is al uit vanaf eind oktober volgens mij en nu helemaal uit het niets is een liedje van dat album megahit op 3fm, zullen wel vast wat beginnen met hypen zodat de 3fm luisteraar hen wel kent als ze bekend worden gemaakt.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.535
835
Ghost is ook geen lekkere artiest om op een festival zoals Pinkpop of Rock Werchter te hebben met betrekking tot hun teksten en geloof. Schrikt toch mensen af, weet niet waarom die tot de geruchten heeft behoord.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Gok dat London Grammar er ook staat album is al uit vanaf eind oktober volgens mij en nu helemaal uit het niets is een liedje van dat album megahit op 3fm, zullen wel vast wat beginnen met hypen zodat de 3fm luisteraar hen wel kent als ze bekend worden gemaakt.

3FM heeft de informatie niet eerder dan wij hoor. Hooguit een paar uurtjes.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.573
6.771
idd, het heeft meer te maken met goed werk van pluggers en bookers dat acts op radio gehyped worden. Inherent eraan doen die weer een zegje bij organisatoren van evenementen. Wat een plek op een podium oplevert. Geen hoge wiskunde, wel kan je zeggen dat een gehypte act vroeg of laat wel op een grote bühne staat. Eurosonic/Noorderslag is zo'n plek voor pluggers en bookers goeie zaken doen met nieuwe actjes.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken