Pinkpop 2014

Mink

Dagopener
9 apr 2013
665
127
Hoewel allemaal singer-song writers. Is ben howard een uitzondering in show, iemand die bij iedereen wel gewaardeerd wordt volgens mij.

Passenger heeft mij vorig jaar verbaasd, en ik zag het achter de tv.

Dus ed sheeran is weer een gok, heeft wel een goede show volgens mij. Maar ik word wel strondziek van de overkill aan dit genre tegenwoordig.

Ik ben het met je eens, maar ik vind wel dat je niet alle singer-song writersover één kam mag scheren. Ben Howard maakt veel meer dan 'gewoon leuke liedjes'. Hij is een behoorlijke gitarist en geweldige zanger. Songs als Diamonds en Black Flies zijn imo fenomenaal.

Anyways, ik denk dat Mojo/Smeets probeert te wachten met de headliners tot de perspresentatie, ik denk om dan de hype zo groot te maken dat veel mensen uit een soort impuls een kaartje kopen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.573
6.771
Gok dat London Grammar er ook staat album is al uit vanaf eind oktober volgens mij en nu helemaal uit het niets is een liedje van dat album megahit op 3fm, zullen wel vast wat beginnen met hypen zodat de 3fm luisteraar hen wel kent als ze bekend worden gemaakt.
Overigens ook z'n naam waar ik een voorgevoel van heb dat ze een plekje op Pinkpop zouden kunnen krijgen is Jett Rebel.
 

CamielMusic

Playlistbediener
27 nov 2013
23
0
Maar Jett Rebel is ook een baas hoor. Wat hij doet of in een band, of alleen is echt top! Van mij mag het, misschien wel wat snel.
Ik ga even misschien iets heel raars zeggen, maar Great Minds? Ze hebben vorig jaar op LL gestaan, maar denk dat ze ook op PP de tent zouden afbreken..!!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.573
6.771
Precies @CamielMusic, dat weegt mee in mijn voorgevoel. Paar aardige festivals voor Jett Rebel, Lowlands -> Noorderslag -> Paaspop -> ... en Pinkpop ? ...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.573
6.771
Trouwens, was het niet Songbird ipv Lowlands in 2013? Maar goed, maakt verder niet uit.
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Qua singer-songwriters verwacht ik Jett Rebel inderdaad wel en misschien ook Michael Prins. Ik vind die gast echt fenomenaal, hele aparte stem, maar je moet er een beetje van houden. Die George Ezra zie ik ook nog wel komen, die wordt nu een beetje gehyped bij 3fm, maar is ook wel erg goed, beetje Johnny Cash-achtig, alleen dan pas 19 jaar. Al weet ik dat de meeste mensen het hier niet zo op de singer-songwriters hebben, ik vind het wel tof haha.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.573
6.771
Idd, Taymir is ook zo'n act. Al kan ik persoonlijk de stem van Michael Prins niet zo goed trekken. Ach, weet je wat, tussen de Serious Talents van 3fm staan vast 3 a 5 die een plekje krijgen of verdienen. Jacco Gardner en Qeaux Qeaux Joans zijn ook van die namen, bijvoorbeeld.
http://www.3fm.nl/serioustalent/artiesten
 

festivalfanaat

Randprogramma
9 dec 2013
120
0
Volbeat zie ik nog steeds als een grote kanshebber. 7 Juni staan ze op Sweden Rock Festival en dan de 13de weer op Download.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.573
6.771
Headliner-technisch kan het nog moeilijk of verrassend worden. Volgens de Duitse site "festivalisten" is er een groot probleem voor Hurricane/Southside (2 weken na Pinkpop). Dit komt mede door de opkomende en grote festivals in Noord-Amerika en de daarbij horende gages. Maar het komt goed volgens organisator Scorpio : "Einen weiteren Headliner neben Arcade Fire und Volbeat wird es definitiv geben." Er gaan zelfs geruchten over doorschuiven van Macklemore & Ryan Lewis. Benadrukt wordt nogmaals dat Rage Against the Machine NIET op tour is, dus niet verwacht kan worden. Dit kan belangrijk nieuws zijn voor Pinkpop, misschien deelt Pinkpop wel een headliner met Hurricane/Southside. Wordt vervolgd!!
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Ja dat moet wel raar lopen als ze ook niet headlinen op Pinkpop.

Dan lijken ze toch maar voor 1/2 festival(s) naar de VS te gaan? Raar, maar dat zegt ook wel weer wat over de invloed van VS festivals dit jaar.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.573
6.771
Ja idd, krijgen ze zeker een flinke bak geld voor om eventjes naar VS te gaan. 6 en 7 juni is wel close, houdt eigenlijk alleen de 8e over voor een headline plek (moeten ze wel meteen doorrijden en 3 dagen achtereen willen spelen) of het wordt de 9e voor een middagplek op Main.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.472
716
Ja idd, krijgen ze zeker een flinke bak geld voor om eventjes naar VS te gaan. 6 en 7 juni is wel close, houdt eigenlijk alleen de 8e over voor een headline plek (moeten ze wel meteen doorrijden en 3 dagen achtereen willen spelen) of het wordt de 9e voor een middagplek op Main.

Haha, goede mop!

3 dagen op een rij hoeft geen probleem te zijn, hebben ze ook gedaan in november voor hun zaalshows.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
8 Juni dus Arctic Monkeys headliner, zeker omdat ze nog een show in Nederland verschuldigd zijn (hebben ze vorig jaar overgeslagen bij hun najaarstour). Nu moet Pinkpop er wel op gaan letten dat ze niet drie namen gaan delen met Werchter. Dus geen Kings of Leon op de zaterdag zetten, maar Linkin Park (Volbeat blijft voor mij geen headliner).
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.573
6.771
<div class="d4p-bbt-quote-title">DennisvdBr wrote:</div>
Ja idd, krijgen ze zeker een flinke bak geld voor om eventjes naar VS te gaan. 6 en 7 juni is wel close, houdt eigenlijk alleen de 8e over voor een headline plek (moeten ze wel meteen doorrijden en 3 dagen achtereen willen spelen) of het wordt de 9e voor een middagplek op Main.


Haha, goede mop!

3 dagen op een rij hoeft geen probleem te zijn, hebben ze ook gedaan in november voor hun zaalshows.

De 8ste kan als headliner, dat negeer ik ook niet bij deze, als ze idd 3 dagen achter elkaar spelen. Concerten Berlijn lopen via Scorpio, kijk ff naar mijn bericht van vanmorgen, zie je dat dit een goedmakertje kan zijn van wegvallen bij Hurricane/Southside (AM was dus weggevallen headliner, door FireFlyfestival?? (vraagtekens?) ). Het is nu een planning rondom Pinkpop of rondom RaR/RiP, door booking via Scorpio lijkt het idd rondom PP14 te worden.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.472
716
<div class="d4p-bbt-quote-title">Kereltje wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>DennisvdBr wrote:</div><br>
Ja idd, krijgen ze zeker een flinke bak geld voor om eventjes naar VS te gaan. 6 en 7 juni is wel close, houdt eigenlijk alleen de 8e over voor een headline plek (moeten ze wel meteen doorrijden en 3 dagen achtereen willen spelen) of het wordt de 9e voor een middagplek op Main.


Haha, goede mop!

3 dagen op een rij hoeft geen probleem te zijn, hebben ze ook gedaan in november voor hun zaalshows.


De 8ste kan als headliner, dat negeer ik ook niet bij deze, als ze idd 3 dagen achter elkaar spelen. Concerten Berlijn lopen via Scorpio, kijk ff naar mijn bericht van vanmorgen, zie je dat dit een goedmakertje kan zijn van wegvallen bij Hurricane/Southside (AM was dus weggevallen headliner, door FireFlyfestival?? (vraagtekens?) ). Het is nu een planning rondom Pinkpop of rondom RaR/RiP, door booking via Scorpio lijkt het idd rondom PP14 te worden.

Arctic Monkeys is nooit een headlineroptie geweest voor Hurricane, want ze hebben daar vorig jaar al gespeeld. Dat is trouwens ook de hoofdreden waarom ze een headlinerprobleem hebben, QOTSA en The National vallen bijvoorbeeld ook al weg op die manier.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.573
6.771
Arctic Monkeys is nooit een headlineroptie geweest voor Hurricane, want ze hebben daar vorig jaar al gespeeld. Dat is trouwens ook de hoofdreden waarom ze een headlinerprobleem hebben, QOTSA en The National vallen bijvoorbeeld ook al weg op die manier.
2 jaar op rij dezelfde headliner / acts hebben is niet onwaarschijnlijk tegenwoordig. De constatering van bovenstaand is wel puur toevallig dan.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken