Pinkpop 2014

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Wat vinden jullie dan beter op Werchter dan op Pinkpop? Ben eenmaal op Werchter geweest ….. stond toen op een camping waar, op een pisbak en een koffietent na, geen enkele faciliteit aanwezig was. Op Pinkpop is dit toch echt anders …..

Tja, als je alleen de camping niet goed vond aan Werchter... Ik ben 3 keer op Pinkpop geweest en 2 keer op Rock Werchter. Werchter is in alle opzichten groter: Betere lineup, groter terrein, genoeg voorzieningen naast de optredens. Ik sta altijd op camping B1, in 2012 heb ik er zelfs de mensen ontmoet met wie ik in 2013 weer naar het festival gegaan ben. De sfeer is daar top, en er is genoeg ruimte. Het enige minpunt zijn misschien de langere rijen bij de douches, maar daar zullen we het bij Pinkpop maar helemaal niet over hebben. In mijn ogen overtreft Werchter Pinkpop op alle vlakken.
 

Mink

Dagopener
9 apr 2013
665
127
Wat je beter vind is natuurlijk aan jezelf en niet aan mij of wie dan ook te beslissen. Feit blijft wel dat als je twijfelt tussen festivals Pinkpop dat gevecht snel zal verliezen door het laat bekend maken van de line-up.

Ohw hier wil ik nog wel even iets over zeggen, dit is exact de reden dat ik in 2012 overgestapt ben naar Werchter. Ik zag RHCP en Pearl Jam staan, en wist niet of Pinkpop ook zo goed zou zijn. Ik nam het zekere voor het onzekere en kocht een ticket voor Werchter. Dat ik de line-up van PP ook nog kut vond uiteindelijk doet er niet toe,.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
De punten die @Stockholm Syndrome noemen inderdaad. Jupiler en de meiden zijn ook belangrijk, alles beter dan Brand en onverstaanbare Limburgse meisjes. Daarnaast wil ik niet om 23:00 uur weer naar mijn tentje toe. Kom op zeg.
 

brutus257

Gouden Tip
20 nov 2013
493
204
2009 2010 2011 2012 2013 op camping A gestaan! Heerlijke sfeer! En het gaat niet om winnen of verliezen van werchter! Eerste 3 jaar met een hele ploeg geweest tegenover de legertent van Tiel! De laatste 2 jaar bleven er veel meer thuis omdat de line-up minder maar zodra de line-up beter word komt iedereen weer terug! Voor het gevoel en de muziek! 2014 dus ;D
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
2009 2010 2011 2012 2013 op camping A gestaan! Heerlijke sfeer! En het gaat niet om winnen of verliezen van werchter! Eerste 3 jaar met een hele ploeg geweest tegenover de legertent van Tiel! De laatste 2 jaar bleven er veel meer thuis omdat de line-up minder maar zodra de line-up beter word komt iedereen weer terug! Voor het gevoel en de muziek! 2014 dus ;D

Ik kan jou vertellen dat het daar voor de organisatie wel om gaat. Werchter is misschien wel hun grootste concurrent, en het is verdomd lastig om een betere lineup neer te zetten dan hun. Gewoon een volwaardig nachtprogramma en die Smeets naar het bejaardentehuis sturen en Pinkpop kan weer verder. Ze lijken nu een beetje vast te zitten vind ik.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
- 4 dagen ipv 3

Dat is iets wat jij een voordeel vind. Ik bijvoorbeeld ben echt al behoorlijk kapot na 3 dagen Pinkpop (of ook zoals dit jaar Lowlands). Dus of het een voordeel is is iets wat je zelf zo zou moeten ervaren, het kan dus ook een nadeel zijn.

- Betere line-up

Tja, dat is natuurlijk smaak. Ben het er wel mee eens hoor, ook imo is het de laatste jaren beter bij RW dan PP al zorgde Bruce er voor mij voor dat Pinkpop meteen een stuk interessanter was dan RW voor mij.

- Meer acts op één dag

Ja, dat is zeker een voordeel. Daar kan denk ik niemand iets tegen in brengen.

- Programma gaat tot 02:30 door

Dat vind ik dus absoluut geen voordeel maar eerder een nadeel. Dus ook dat is iets persoonlijks.

- Beter voedsel
- Jupiler <3

Beter voedsel weet ik natuurlijk niet, maar ik vind het voedsel op PP prima, hoef ook nooit echt lang te wachten om het te krijgen. Jupiler is uiteraard wel een voordeel ten opzichte van Brand voor de bierdrinkers.

- In de zomer dus ik heb dan altijd al vakantie, en t weer is op RW twee keer goed geweest, op Pinkpop meestal beroert

Ik ben vier keer naar Pinkpop geweest en het weer was uitstekend. Het was eerder té warm dan dat het kutweer was. En dat met je vakantie... tja dat is alleen voor scholieren natuurlijk. Dat gaat dus voor een groot deel van de bezoekers niet op. Kortom dit voordeel slaat echt totaal nergens op!

- Vlaamse meisjes <3

Hmm... Nee, die vind ik absoluut niet knapper dan Nederlandse meisjes over het algemeen. Eerder een stuk lelijker dus dat is een nadeel.

- Geen Jan Smits die roept: ‘Drink niet teveel bier’(ZUCHT)

Haha tja ach ik irriteer me daar niet aan hoor maar kan begrijpen dat anderen dat wel doen. Overigens zegt hij dat volgens mij niet maar zegt die altijd dat je genoeg moet drinken, maar dan wel water.

- Veel meer dance&hiphop

Dit is absoluut een nadeel! Doe mij maar helemaal niks van deze beide muziekstromingen!

- Een mainstage-act samen met tent-act (mocht Mettalica komen, heb ik geen zin om daar 2 uur naar te kijken, dan kan ik gaan dansen)

Dat is zowel een voordeel als een nadeel (OH EN HET IS METALLICA! GEEN TWEE TTTTT's). Als er twee acts tegelijk zijn die je wilt zien is het absoluut een nadeel. Is er een crapact op het hoofdpodium van PP heb je inderdaad geen andere muzikale keus. Wel kan je natuurlijk gewoon ff lekker chillen en of wat eten.

Kortom jou voordelen zijn voor jouw voordelen en dat hoeft absoluut niet iedereen zo te ervaren!
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Limburgers heb ik ook niet echt veel mee nee, maar dat zijn net Duitsers (a).

Precies. Daarnaast vind ik het Belgische publiek ook veel gezelliger. Toen ik voor het eerst op Werchter was viel me dat heel erg op, iedereen maakt een praatje met elkaar en je hebt ineens 80.000 vrienden. Zo lijkt het althans. Dit viel me ook heel erg op toen ik voor het eerst naar Pukkelpop ging ipv. Lowlands, maar dat is weer een andere discussie.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.470
710
@WeckoJ, die voordelen kunnen voor jou inderdaad geen voordelen zijn, maar de dingen die Stockholm Syndrome noemt zijn de verzuchtingen van de jeugd. En laat dat net de grootste doelgroep van zowel PP als RW zijn.

Die voordelen gaan trouwens niet enkel over het publiek, maar slaan ook op de artiesten: de subheadliner op main stage speelt bij wijze van spreken nog in de late namiddag, de headliner op 3FM volledig in het zonlicht, en de headliner op main stage de helft van zijn set in het donker. Ongetwijfeld heeft Pinkpop al onderhandelingen met grote namen verloren omwille van deze aspecten...
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
De jeugd de grootste doelgroep? Ik mag toch hopen dat ze dat zelf niet zo zien bij Pinkpop hoor. Wie hebben er nu meer geld uit te geven? Scholieren of werkende mensen? De keren dat ik op PP was voelde ik me echt ook absoluut niet oud (for the record, ik ben nu 31). Gelukkig ook maar trouwens, want ik wil niet graag op een kinderfestival terecht komen.

Als mensen Dance-acts willen zien dan zijn daar genoeg dance-feesten/festivals voor. Ik noem een Sensation, Dance-Valley of Tomorrowland in België. Kortom ik snap dat hele 'er moet meer dance op pinkpop' gebeuren echt niet. Ik vind het heel goed dat de 2 gescheiden blijven. Ik hoop dat het ook echt niet de dienst gaat uitmaken op Pinkpop. Ik vind dat op Lowlands ook al raar. Ik heb er geen last van want ik ging gewoon lekker voor 12-en naar bed. Maar waarom moet je 2 in 1 hebben? Dancefeesten zijn tof (ben vroeger vaak zat geweest) als je van die muziek houd, dus ga daar dan gewoon heen.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.470
710
De jeugd de grootste doelgroep? Ik mag toch hopen dat ze dat zelf niet zo zien bij Pinkpop hoor. Wie hebben er nu meer geld uit te geven? Scholieren of werkende mensen? De keren dat ik op PP was voelde ik me echt ook absoluut niet oud (for the record, ik ben nu 31). Gelukkig ook maar trouwens, want ik wil niet graag op een kinderfestival terecht komen.

Als mensen Dance-acts willen zien dan zijn daar genoeg dance-feesten/festivals voor. Ik noem een Sensation, Dance-Valley of Tomorrowland in België. Kortom ik snap dat hele ‘er moet meer dance op pinkpop’ gebeuren echt niet. Ik vind het heel goed dat de 2 gescheiden blijven. Ik hoop dat het ook echt niet de dienst gaat uitmaken op Pinkpop. Ik vind dat op Lowlands ook al raar. Ik heb er geen last van want ik ging gewoon lekker voor 12-en naar bed. Maar waarom moet je 2 in 1 hebben? Dancefeesten zijn tof (ben vroeger vaak zat geweest) als je van die muziek houd, dus ga daar dan gewoon heen.

Want The Killers, The Script, 30STM, Passenger, Ben Howard, Tom Odell, Kings of Leon, Phoenix, ... Die werden allemaal geboekt voor de 25-plussers?

Oke, het zal van jaar tot jaar afhangen bij Pinkpop, maar je kan niet zeggen dat de mensen onder 25 geen belangrijke doelgroep vormen. Enkel TW Classic, Bospop, etc kunnen dat.
 

eh

Randprogramma
27 nov 2013
139
0
Wat een simpele vraag en constatering wel niet teweeg kan brengen! Weet niet meer welke camping ik stond op Werchter .... maar er waren echt niet meer faciliteiten dan dat ik op de vorige pagina beschreef. En ik zal dan wel geen "echte festivalganger" zijn, maar ik vind het heerlijk als ik s'morgens een lekker ontbijtje kan krijgen en een "heerlijke" douche. Ben in 2012 geweest ... meende op de vrijdag ... en met name voor Pearl Jam. Het enige wat ik die dag buiten PJ om goed vond was Jack White .... en voor de rest was de Line up op Werchter net zo bagger als op Pinkpop
Uiteraard ieder zijn smaak ..... maar op Pinkpop vermaak ik me altijd kostelijk .... sta altijd op camping B en je kan daar vrij lang doorhalen als je er behoefte aan hebt .... staat zelfs een grote tent met muziek tot 3 a 4 s'nachts. En wat Limbo's betreft ..... pfff volgens mij komen er meer mensen van buiten de provincie Limburg .... vooral op de campings (maar das ook wel logisch)
En boeiend wat Jan Smeets roept ..... ik stoor me er niet aan.
Begrijp me trouwens goed .... ook op Werchter heb ik me prima vermaakt ..... maar was wel nieuwsgierig waarom mensen Pinkpop zo afkraken en Werchter zo op hemelen.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
De jeugd de grootste doelgroep? Ik mag toch hopen dat ze dat zelf niet zo zien bij Pinkpop hoor. Wie hebben er nu meer geld uit te geven? Scholieren of werkende mensen? De keren dat ik op PP was voelde ik me echt ook absoluut niet oud (for the record, ik ben nu 31). Gelukkig ook maar trouwens, want ik wil niet graag op een kinderfestival terecht komen.

Als mensen Dance-acts willen zien dan zijn daar genoeg dance-feesten/festivals voor. Ik noem een Sensation, Dance-Valley of Tomorrowland in België. Kortom ik snap dat hele ‘er moet meer dance op pinkpop’ gebeuren echt niet. Ik vind het heel goed dat de 2 gescheiden blijven. Ik hoop dat het ook echt niet de dienst gaat uitmaken op Pinkpop. Ik vind dat op Lowlands ook al raar. Ik heb er geen last van want ik ging gewoon lekker voor 12-en naar bed. Maar waarom moet je 2 in 1 hebben? Dancefeesten zijn tof (ben vroeger vaak zat geweest) als je van die muziek houd, dus ga daar dan gewoon heen.

Ik vind het geweldig hoe Werchter dit aanpakt. Ik ben zelf ook meer een liefhebber van bandjes, maar ik kan een goede hiphopact of DJ ook best waarderen. Ik ben zelf 17 dus ik zit wel midden in die doelgroep. Ik bezoek nu al zo'n 5 jaar veel festivals, en de manier van Werchter spreekt mij het meeste aan. Na een headliner terug naar de camping, of nog even een feestje bouwen bij een danceact is een keuze die ik wil kunnen maken. Ik wil niet verplicht mijn bed in, en op Pinkpop is dat eigenlijk wel het geval.

Op Rock Werchter heb ik bijvoorbeeld geweldige optredens meegemaakt die de dag geweldig afsloten (Deadmau5 en Paul Kalkbrenner). Als Pinkpop zich meer op de jeugd wil gaan richten moeten er echt keuzes gemaakt worden en er moet anders geprogrammeerd worden.
 

Thijs

Gouden Tip
12 nov 2012
289
0
De jeugd de grootste doelgroep? Ik mag toch hopen dat ze dat zelf niet zo zien bij Pinkpop hoor. Wie hebben er nu meer geld uit te geven? Scholieren of werkende mensen? De keren dat ik op PP was voelde ik me echt ook absoluut niet oud (for the record, ik ben nu 31). Gelukkig ook maar trouwens, want ik wil niet graag op een kinderfestival terecht komen.

Als mensen Dance-acts willen zien dan zijn daar genoeg dance-feesten/festivals voor. Ik noem een Sensation, Dance-Valley of Tomorrowland in België. Kortom ik snap dat hele ‘er moet meer dance op pinkpop’ gebeuren echt niet. Ik vind het heel goed dat de 2 gescheiden blijven. Ik hoop dat het ook echt niet de dienst gaat uitmaken op Pinkpop. Ik vind dat op Lowlands ook al raar. Ik heb er geen last van want ik ging gewoon lekker voor 12-en naar bed. Maar waarom moet je 2 in 1 hebben? Dancefeesten zijn tof (ben vroeger vaak zat geweest) als je van die muziek houd, dus ga daar dan gewoon heen.

Het voordeel van een festival als Rock Werchter is wel dat voor iemand zoals ik, alles is wat ik wil horen deze zomer. Electronische muziek, Rock, Indie, Hiphop en ga zo maar door. Dat scheelt nog al in kosten. En tevens zijn feesten als Tommorrowland gericht op een hele andere soort dance dan Pukkelpop, Lowlands en Rock Werchter. Stel je zou 2 aparte festivals hebben, dan gaan jongeren toch kiezen voor of Rock Werchter of Electro Werchter en krijg je een minder grote doelgroep..
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Misschien wel ja, Thijs. Maar je kan ook mensen wegjagen met deze programmering. Dance-muziek is nu hip, net als Happy-Hardcore in de jaren 90. Maar toen heeft die happy-hardcore ook geen festivals over genomen. Uiteraard kan je best wat mee gaan met de trend. Zeker als je daardoor meer kaarten verkoopt. Allemaal logisch. Alleen moet je dus wel uitkijken dat je niet je 'trouwe' bezoekers hiermee wegjaagt.

Oh en ik bedoelde ook echt niet te zeggen dat de jeugd niet belangrijk is. Natuurlijk wil je ook die naar je festival lokken, maar het is niet de belangrijkste doelgroep lijkt me. Al leek het op PP13 wel zo met al die bandjes voor jonge meisjes. En wat een succes was dat...
 

Thijs

Gouden Tip
12 nov 2012
289
0
Misschien wel ja, Thijs. Maar je kan ook mensen wegjagen met deze programmering. Dance-muziek is nu hip, net als Happy-Hardcore in de jaren 90. Maar toen heeft die happy-hardcore ook geen festivals over genomen. Uiteraard kan je best wat mee gaan met de trend. Zeker als je daardoor meer kaarten verkoopt. Allemaal logisch. Alleen moet je dus wel uitkijken dat je niet je ‘trouwe’ bezoekers hiermee wegjaagt.

Maar daar gaat Rock Werchter dan toch mooi mee om. Eén podium waar alle dance-acts komen en als je naar alleen de bands op de line-up van Rock Werchter en Pukkelpop kijkt zie ik weinig verschil in niveau, dus de oude garde mist niks. Alleen zullen ze nu langs een tiener met z'n vriendinnetje staan ipv een echte Pearl Jam fan die alle cd's heeft. Maar de tegenwoordige electronische muziek wordt ook zo veel mogelijk live gespeeld, in tegenstelling tot de dance, trance en hardcore/hardstyle-muziek. Dus ik denk dat mede hierdoor er meer aansluiting is met de bandjes
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.544
6.756
Ik bemoei mij even niet met deze discussie vandaag. En de groeten uit Landgraaf/Limburg.
 

Mink

Dagopener
9 apr 2013
665
127
Het gaat inmiddels meer over Werchter dan over Pinkpop inderdaad. Maarja, waar moet je de discussie anders voeren?

@Weckoj Ik gaf ook gewoon mijn persoonlijke voordelen op :)

Ik moet Thijs nog wel even bijvallen, de dance-artiesten die wij leuk vinden zou je never nooit op Tomorrowland zien, met Skrillex als uitzondering. Ik ben bijv. enorm fan van Disclosure, dat vind je niet op echte dance-festivals.

Het enige dance-festival die ik leuk vind is I Love Techno, maar die heeft geen namen als DeadMau5 of Chemical Brothers.

Nog even een nieuwtje, Reading en Leeds komen ook met namen over 4 dagen :)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken