Pinkpop 2014

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Black Sabbath stond gister nog in de Ziggo Dome en daarnaast staan ze op 8 juni in Berlijn en 6 juni in zweden dus zouden ze misschien 9 juni nog kunnen maar lijkt me iets te druk als ik zo naar hun tourschema kijk.

Er staat trouwens ook in het artikel over Nova Rock dat het in hetzelfde weekend als Pinkpop valt, volgens mij was dat vorig jaar wel het geval maar dit jaar zijn ze een week later.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Black Sabbath stond gister nog in de Ziggo Dome en daarnaast staan ze op 8 juni in Berlijn en 6 juni in zweden dus zouden ze misschien 9 juni nog kunnen maar lijkt me iets te druk als ik zo naar hun tourschema kijk.

Er staat trouwens ook in het artikel over Nova Rock dat het in hetzelfde weekend als Pinkpop valt, volgens mij was dat vorig jaar wel het geval maar dit jaar zijn ze een week later.

Zie ik niet gebeuren, alhoewel Smeets gezegd zou hebben met een klassieke rockact bezig geweest te zijn. Maar Black Sabbath zou nog minder kaarten verkopen dan Arctic Monkeys, daarnaast lijkt Black Sabbath me erg duur en zijn ze natuurlijk ook al jaren over hun hoogtepunt heen. Als ze nog een keer Nederland gaan doen zal het Fortarock zijn, maar ook dat zie ik niet gebeuren.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.544
6.756
Als ze nog een keer Nederland gaan doen zal het Fortarock zijn, maar ook dat zie ik niet gebeuren.
Fortarock en Pinkpop zijn hoogstwaarschijnlijk uitgesloten ivm het tourschema van Black Sabbath van het moment.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
<div class="d4p-bbt-quote-title">Gloeilamp wrote:</div>
Als ze nog een keer Nederland gaan doen zal het Fortarock zijn, maar ook dat zie ik niet gebeuren.

Fortarock en Pinkpop zijn hoogstwaarschijnlijk uitgesloten ivm het tourschema van Black Sabbath van het moment.

Daar heb ik niet naar gekeken. Maar dan kunnen we dus gewoon helemaal afschrijven.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.470
710
Het zal wel Black Sabbath op Graspop exclusief voor Benelux zijn, en dan omgekeerd Iron Maiden op Fortarock exclusief voor Benelux?
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Het zal wel Black Sabbath op Graspop exclusief voor Benelux zijn, en dan omgekeerd Iron Maiden op Fortarock exclusief voor Benelux?

Zou wel zuur zijn voor het publiek, 3 jaar op rij naar die ouwe Osbourne luisteren.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Ozzy stond vorig jaar niet op Graspop dus zou me niks verbazen als Black Sabbath daar staat.

Je hebt gelijk, ik heb me vergist. Maar wel in 2011 en 2012. De bands die Graspop kunnen headlinen zijn dun gezaaid, maar dan nog zou het wel een beetje triest zijn mocht Ozzy er alwéér staan..
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.470
710
<div class="d4p-bbt-quote-title">Shaverion wrote:</div>
Ozzy stond vorig jaar niet op Graspop dus zou me niks verbazen als Black Sabbath daar staat.

Je hebt gelijk, ik heb me vergist. Maar wel in 2011 en 2012. De bands die Graspop kunnen headlinen zijn dun gezaaid, maar dan nog zou het wel een beetje triest zijn mocht Ozzy er alwéér staan..

Ozzy stond er in 2012 wel als compensatie voor het afzeggen van Black Sabbath door die kanker, dus dat telt ook niet echt. Bovendien heeft de Black Sabbath reunie nog steeds niet Belgie aangedaan, dus ik betwijfel dat veel mensen 'weeral Ozzy' gaan zeggen.
 

Bjorn

Randprogramma
26 okt 2013
163
0
Maar ik durf te wedden dat als ze Metallica en pearl jam als headliners heeft dan is er grote kans dat ie uitverkoopt plus in tijden weer hele headlinerwaardige bands
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Onzin. Pearl Jam en Metallica staan komende zomer op elk festival zoals het er nu naar uitziet, als Pinkpop geen exclusieve acts heeft gaan mensen liever naar Werchter of BKS.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Nou BKS is wel even heel wat anders, maar als Pinkpop drie headliners deelt met Werchter en je daar dan Muse als extra headliner krijgt zullen er inderdaad veel voor Werchter kiezen vermoed ik.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.470
710
Nou BKS is wel even heel wat anders, maar als Pinkpop drie headliners deelt met Werchter en je daar dan Muse als extra headliner krijgt zullen er inderdaad veel voor Werchter kiezen vermoed ik.

Dit inderdaad. En dan gaat de snelheid van aankondigen (late persconferentie Pinkpop vs Werchter die meer dan de helft van de affiche begin februari al bekend gemaakt hebben) en datum start van ticketverkoop opnieuw een grote rol spelen...
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Ja ze moeten echt kappen met die stomme persconferentie. Als je nu bijvoorbeeld wilt kiezen tussen Rock Am Ring, Pinkpop en Rock Werchter. En je bent bang dat RAR of RW uitverkopen voordat je je keuze hebt kunnen maken kies je dan misschien toch snel voor een van die twee voordat je zelfs nog maar weet wat er op Pinkpop komt. Daar zal Pinkpop echt wel veel mensen door kwijtraken. Aan de ene kant is het soms wel mooi dat ze zo ouderwets blijven doen bij Pinkpop maar in dit geval is het gewoon erg onverstandig. En zo'n persconferentie levert naast 1 x heel veel publiciteit toch ook niks op. Kan je beter elke week her en der wat droppen zodat je weken lang in het nieuws bent.
 

xSam__

Gouden Tip
1 okt 2013
449
0
<div class="d4p-bbt-quote-title">WeckoJ wrote:</div>
Nou BKS is wel even heel wat anders, maar als Pinkpop drie headliners deelt met Werchter en je daar dan Muse als extra headliner krijgt zullen er inderdaad veel voor Werchter kiezen vermoed ik.

Dit inderdaad. En dan gaat de snelheid van aankondigen (late persconferentie Pinkpop vs Werchter die meer dan de helft van de affiche begin februari al bekend gemaakt hebben) en datum start van ticketverkoop opnieuw een grote rol spelen…

Nu ik over nadenk, inderdaad, daar gaat Pinkpop het niet van winnen, al ze dezelfde headliners hebben. hoe goed de line up ook is. wellicht meer tickets verkocht worden als vorig jaar, maar zeker niet winnen van RW. RW is inderdaad eerder, meerdere dagen, beter festival, en voor iemand die in de randstad woont, zoals ik, is het even ver. ga liever naar RW dan PP. Persconferentie is ook wel beetje ouderwets nu.. zouden ze eigenlijk ook niet meer moeten doen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.544
6.756
Daar hebben jullie gelijk in, die strijd kan Pinkpop niet winnen van Werchter/Lowlands/Pukkelpop enz. enz. Maar wel start Pinkpop de voorverkoop als de andere al uitverkocht zijn, misschien denken ze daar dan de extra zieltjes te winnen.
 

eh

Randprogramma
27 nov 2013
139
0
Wat vinden jullie dan beter op Werchter dan op Pinkpop? Ben eenmaal op Werchter geweest ..... stond toen op een camping waar, op een pisbak en een koffietent na, geen enkele faciliteit aanwezig was. Op Pinkpop is dit toch echt anders .....
 

brutus257

Gouden Tip
20 nov 2013
493
204
Gelukkig toch nog een pp liefhebber! Stap anders in de rw forum! Je hebt pp gevoel of niet en als dr line-UP dan ook nog goed is kan mijn jaar niet meer stuk!!!
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Ik ben (nog) niet op Werchter geweest dus ik zal zeker niet zeggen dat het beter is. Ik ken wel andere mensen en zo heb ik wel vernomen dat het een stuk minder ver lopen is naar het festivalterrein vanaf de camping (tenzij je natuurlijk op Camping A staat bij Pinkpop).

Wat verder anders is (ik zeg dus niet beter of slechter), is dat RW een dag langer duurt en over het algemeen de laatste jaren een betere line-up. Vooral meer keuzes en meer grote namen.

Wat je beter vind is natuurlijk aan jezelf en niet aan mij of wie dan ook te beslissen. Feit blijft wel dat als je twijfelt tussen festivals Pinkpop dat gevecht snel zal verliezen door het laat bekend maken van de line-up.

Dat zeg ik ook omdat ik bijvoorbeeld dit jaar wel twijfel om Werchter eens te gaan checken. Maar ik ga niet zomaar een kaartje kopen voor een festival zonder te weten wat er komt. En als Pinkpop een betere line-up heeft is de keuze snel gemaakt, maar ja als ik dat pas weet wanneer RW al uiverkocht is dan heb ik dus ook geen keus meer.

Hoe dan ook ben erg benieuwd naar beide line-ups.
 

Mink

Dagopener
9 apr 2013
665
127
Wat vinden jullie dan beter op Werchter dan op Pinkpop? Ben eenmaal op Werchter geweest ….. stond toen op een camping waar, op een pisbak en een koffietent na, geen enkele faciliteit aanwezig was. Op Pinkpop is dit toch echt anders …..

Wat een onzin! Ik sta altijd op C3, daar heb je naast internet zelfs tv's, laptops, XBOX'en en dit jaar ook nog een soort super-game computer ofzoo. Ik maak alleen van de gratis wifi gebruik, maar zegt genoeg over de aanwezige luxe. Je hebt bijvoorbeeld ook een elektrische pomp en de douches zijn uitstekend.

De campings van Pinkpop kan ik niet over oordelen, ik ben in 2008, 2009 en 2011 steeds op een betaalcamping geweest (De Watermolen), maar ik weet wel dat campings van RW gewoon prima zijn.

De waslijst aan voordelen aan RW ten opzichte van PP is lang:

- 4 dagen ipv 3
- Betere line-up
- Meer acts op één dag
- Programma gaat tot 02:30 door
- Beter voedsel
- Jupiler <3
- In de zomer dus ik heb dan altijd al vakantie, en t weer is op RW twee keer goed geweest, op Pinkpop meestal beroert
- Vlaamse meisjes <3
- Geen Jan Smits die roept: 'Drink niet teveel bier'(ZUCHT)
- Veel meer dance&hiphop
- Een mainstage-act samen met tent-act (mocht Mettalica komen, heb ik geen zin om daar 2 uur naar te kijken, dan kan ik gaan dansen)

MAAR Pinkpop heeft één ding wat Werchter niet heeft, en dat is een hele speciale sfeer. Ik weet niet wat dat is, maar Pinkpop is t festival waar ik altijd heen wou, en waar ik mijn eerste optredens heb gezien. Daarom hoop ik zo op een goede line-up met veel verschil ten op zichte van RW, want ik wil echt weer gaan!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken