<div class="d4p-bbt-quote-title">Joske wrote:</div>
Maar het is net iets erger bij metalgroepen (en Rammstein/Metallica in het bijzonder), omdat vele metalheads hun neus ophalen voor indie/alternative/pop. In tegenstelling tot KoL of Coldplayfans zijn dat mensen die nooit een voet op de Werchter/Pinkpop-wei zouden zetten als hun helden er niet gestaan hadden.
Ik weet niet hoe je aan deze informatie komt maar Rammstein in 2010 waren er bij pink ook al veel Rammstein fans vooraan en vele waren ook positief over het concert van pink. Je verkijkt je heel erg op de metallica/rammstein liefhebbers. Veel mensen die dit goede muziek vinden hebben een erg brede smaak en vinden meerdere bands vet, kijk maar eens hoeveel Metallica/Rammstein shirtjes je op festiva ziet ook als deze bands niet aanwezig zijn.
Ik kom aan deze informatie door op Werchter 2007 en 2009 in het voorste vak te staan tijdens de Metallica-dag. Ik heb 4 of 5 bands terecht opmerkingen horen maken over de Metallica-fans, en in het geval van NIN en The Mars Volta ging het zelfs om beledigingen. Ook Mastodon (nota bene het voorprogramma van Metallica in zaalshows!) kreeg die fans niet mee.
Daarnaast ken ik ook persoonlijk enkele Rammstein-diehards, en iedere keer dat ze voor Werchter/Pinkpop aangekondigd worden lees ik op facebook hoe ze een hele dag kutmuziek moeten doorstaan voor hun favoriete band (ja, Channel Zero en Volbeat hoorden daar ook bij). Er zijn misschien uitzonderingen, maar de clichés kloppen meestal.