Pinkpop 2014

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.470
709
<div class="d4p-bbt-quote-title">Joske wrote:</div>
Maar het is net iets erger bij metalgroepen (en Rammstein/Metallica in het bijzonder), omdat vele metalheads hun neus ophalen voor indie/alternative/pop. In tegenstelling tot KoL of Coldplayfans zijn dat mensen die nooit een voet op de Werchter/Pinkpop-wei zouden zetten als hun helden er niet gestaan hadden.

Ik weet niet hoe je aan deze informatie komt maar Rammstein in 2010 waren er bij pink ook al veel Rammstein fans vooraan en vele waren ook positief over het concert van pink. Je verkijkt je heel erg op de metallica/rammstein liefhebbers. Veel mensen die dit goede muziek vinden hebben een erg brede smaak en vinden meerdere bands vet, kijk maar eens hoeveel Metallica/Rammstein shirtjes je op festiva ziet ook als deze bands niet aanwezig zijn.

Ik kom aan deze informatie door op Werchter 2007 en 2009 in het voorste vak te staan tijdens de Metallica-dag. Ik heb 4 of 5 bands terecht opmerkingen horen maken over de Metallica-fans, en in het geval van NIN en The Mars Volta ging het zelfs om beledigingen. Ook Mastodon (nota bene het voorprogramma van Metallica in zaalshows!) kreeg die fans niet mee.

Daarnaast ken ik ook persoonlijk enkele Rammstein-diehards, en iedere keer dat ze voor Werchter/Pinkpop aangekondigd worden lees ik op facebook hoe ze een hele dag kutmuziek moeten doorstaan voor hun favoriete band (ja, Channel Zero en Volbeat hoorden daar ook bij). Er zijn misschien uitzonderingen, maar de clichés kloppen meestal.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.470
709
Mijn afkeer voor diehards gaat trouwens verder dan Metallica/Rammstein hoor. In 2010 hebben Pearl Jam-fans het concert van Arcade Fire om zeep geholpen, en zoals ik eerder al zei hebben Coldplay-fans gewoon Viva La Vida zitten zingen tijdens het optreden van Portishead en PJ Harvey op Werchter 2011.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.544
6.756
Het is wel steeds opvallender dat idd eind november nog altijd geen leak en nog altijd geen zelfbevestiging en nog altijd geen concreet hard gerucht, nog altijd geen verspreking in de media is. Ze hebben bij Buro Pinkpop zeker veel tijd gestoken in informatie binnen de muren te houden, waar voorheen de muren oren hadden. Ook niet 1 belletje van 1 3fm-dj naar Jan Smeets, niets. Het moet wel heel bijzonder zijn om niet naar buiten te brengen (of teleurstellend).
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.544
6.756
Misschien is iets te zien aan Nova Rock "Neue Bands gefällig? In etwa 24 Stunden ist es so weit! NOVA ROCK Festival | #NR14" en Wacken "Watch out for the 1st of December! Our Advent calendar will bring several new bands and amazing prizes to you." en Open'er "Next week, on December 5, we'll get to know the first Open'er 2014 artists! After 7:00 pm CET, find out who's to appear in Gdynia on July 2-5 by listening to Polish Radio 3 (Program Alternatywny) and going to ALTERKLUB, the festival website and app. We're starting the series of evenings with Open'er line-up additions - who's the first?"
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
De geruchtenmolen gaat dus echt overuren maken. Mooi dat het eindelijk weer begint! Hopelijk komen Pinkpop en Werchter binnenkort ook met namen, helaas nog niks gehoord van de organisaties.
 

xSam__

Gouden Tip
1 okt 2013
449
0
Hmm dus misschien toch wel Metallica op Pinkpop? (schreef gisteren nog dat hun waarschijnlijk niet komen, dacht ik.) van mij mag het!! PJ, Metallica en AM lijkt me super, maar toch... niet echt reëel misschien.. too good to be true. maar zegt nooit nooit.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Pearl Jam - Snow PatrolArctic Monkeys - Metallica

zoiets lijkt het dus te gaan worden. Niet onaardig.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Pearl Jam – Snow PatrolArctic Monkeys – Metallica

zoiets lijkt het dus te gaan worden. Niet onaardig.

Als Snow Patrol niet komt zou dit een erg mooie lineup zijn voor Pinkpop. Gewoon Arctic Monkeys laten headlinen. Als we nu ook snel iets over Pearl Jam horen valt er meer over te zeggen, gek genoeg is het erg stil rond die band. Ze zijn ook niet voor RAR aangekondigd en daar had ik ze toch wel verwacht.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
WeckoJ wrote:
Pearl Jam – Snow PatrolArctic Monkeys – Metallica

zoiets lijkt het dus te gaan worden. Niet onaardig.


Als Snow Patrol niet komt zou dit een erg mooie lineup zijn voor Pinkpop. Gewoon Arctic Monkeys laten headlinen. Als we nu ook snel iets over Pearl Jam horen valt er meer over te zeggen, gek genoeg is het erg stil rond die band. Ze zijn ook niet voor RAR aangekondigd en daar had ik ze toch wel verwacht.

Als Arctic Monkeys niet komt zou het briljant zijn!
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
<div class="d4p-bbt-quote-title">Gloeilamp wrote:</div>

<div class="d4p-bbt-quote-title">WeckoJ wrote:</div>
Pearl Jam – Snow PatrolArctic Monkeys – Metallica

zoiets lijkt het dus te gaan worden. Niet onaardig.


Als Snow Patrol niet komt zou dit een erg mooie lineup zijn voor Pinkpop. Gewoon Arctic Monkeys laten headlinen. Als we nu ook snel iets over Pearl Jam horen valt er meer over te zeggen, gek genoeg is het erg stil rond die band. Ze zijn ook niet voor RAR aangekondigd en daar had ik ze toch wel verwacht.


Als Arctic Monkeys niet komt zou het briljant zijn!

Haha, tja meningen verschillen. ;) Ik zie op MusicMeter dat je behoorlijk fan bent van Snow Patrol, ik vind juist AM erg sterk. Laatste album is fantastisch en met hun optredens op BKS en Glastonbury hebben ze bewezen headliner te kunnen (en moeten!) zijn.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.544
6.756
ik word er eigenlijk een beetje moe van dat iedereen zo ÜBER positief is over Arctic Monkeys. Dan zie ik liever, zoals voorgaande jaren dat bands ondergewaardeerd worden, zoals Editors en Keane in het verleden. Maar zal ook wel een kwestie van verschil van mening zijn...
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Hoe bedoel je ondergewaardeerd? Dat Keane 3FM afsloot terwijl velen ze op main stage verwacht hadden? Vind het zelf wel leuk dat Arctic Monkeys zo populair zijn namelijk, hoewel Franz Ferdinand/Kasabian/Interpol dat net zo goed verdient imo :p
 

xSam__

Gouden Tip
1 okt 2013
449
0
AM is gewoon een geweldige live act en vooral voor een festival wel, vind ik persoonlijk.
Editors is echt een super band, maar vind ik altijd minder goed werken met een groot publiek. (behalve werchter dan, daar kan het gewoon wel). Keane heb ik niet zoveel mee, dus ik kan daar niet echt over oordelen hoe die live zijn eigenlijk.
 

KevinJanssenz

Playlistbediener
28 nov 2013
22
0
ik word er eigenlijk een beetje moe van dat iedereen zo ÜBER positief is over Arctic Monkeys. Dan zie ik liever, zoals voorgaande jaren dat bands ondergewaardeerd worden, zoals Editors en Keane in het verleden. Maar zal ook wel een kwestie van verschil van mening zijn…
Ik vind Arctic Monkeys zo slecht nog niet hoor, het eerste album: 'Whatever people say i am, that's what i'm not' staan toch wel de echte knallers op, dit album is vergeleken met de rest ook het beste (vind ik dan) het album heeft een lekker rauw randje.
Maargoed om even wakker te worden uit de droom, AM heeft een verschrikkelijk nieuw album wat ontzettend traag is, er staan 3 relatief goeie nummers op en de rest is mwah tot nee.

Pearl Jam zou inderdaad niet versassend zijn aangezien we vorig jaar allemaal naar eddie moesten kijken toen hij ging 'stagediven'

ook vraag ik me af hoe iedereen bij de Snow Patrol komt, heb dit topic niet van begins af aan gevolgd vandaar.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.698
6.887
Arctic Monkeys lijkt op het moment op de top van hun carrière te zitten, dus het is logisch dat ze op het moment veel wardering krijgen. Ze maken ook gewoon sterke nummers en zijn live ook sterk, dus de lof is niet onverdiend. Maar voor @DennivdBr, dat ze nu op de top lijken te zitten betekend dat het alleen maar naar beneden kan gaan, dus heb geduld, het waait vanzelf over ;-)
 

Mink

Dagopener
9 apr 2013
665
127
Wie zegt dat AM op de top van hun kunnen zitten? RHCP heeft zijn 3 succesvolste albums gemaakt in 1998, 2002 en 2006, ver na hun oprichting. Kan met AM ook zomaar gebeuren.
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Ze kunnen inderdaad ook gewoon door stijgen, ben er zelf ook niet zo'n fan van maar deze zomer zijn ze als festivalact zeker hot!
 

Baas

Gouden Tip
21 okt 2013
488
36
Ik zie dat ze het hier over de headliners aardig eens zijn, dannaar het dagprogramma.
Ik dacht aan een eventuele terugkeer van Bastille en zou het verder heel vet vinden als stromae komt (voor de toch jaarlijkse franse input)
 

KevinJanssenz

Playlistbediener
28 nov 2013
22
0
Ik zou graag foals, jake bugg, San cisco willen zien, als franse input madeon heerlijke DJ.
Het zal me ook n8et verbazen als Haïm dit jaar op een podia staat.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken