Pinkpop 2014

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Ik denk dat het wel mee valt hoe weinig geld Pinkpop heeft, tuurlijk ze hadden vorig jaar een slecht jaar maar daarvoor raakten ze wel gewoon uitverkocht. 1 slecht jaar is niet het einde van een festival. Ik denk dat het meer ligt aan de mogelijkheid van Pinkpop om die grote namen binnen te halen, vorig jaar werd de Ziggo Dome vaak verkozen boven Pinkpop. Hopelijk voor Pinkpop gaat dat dit jaar beter.

En ze zullen vast wel hun lesje geleerd hebben wat betreft die veel te kleine namen waar ze de hele dag mee opvullen.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Ik denk dat het wel mee valt hoe weinig geld Pinkpop heeft, tuurlijk ze hadden vorig jaar een slecht jaar maar daarvoor raakten ze wel gewoon uitverkocht. 1 slecht jaar is niet het einde van een festival. Ik denk dat het meer ligt aan de mogelijkheid van Pinkpop om die grote namen binnen te halen, vorig jaar werd de Ziggo Dome vaak verkozen boven Pinkpop. Hopelijk voor Pinkpop gaat dat dit jaar beter.

En ze zullen vast wel hun lesje geleerd hebben wat betreft die veel te kleine namen waar ze de hele dag mee opvullen.

Ik zie de lineup gewoon steeds minder boeiend worden, en steeds meer klote opvulling van 3FM op de affiche. Rock Werchter verraste vorig jaar door het plaatsen van Editors als headliner. Waarom zou Pinkpop niet zoiets programmeren en meer besteden aan het programma van de rest van de dag? Op Rock Werchter pakte dat echt geweldig uit. Jan Smeets riep in 2012 inderdaad ook doodleuk dat het was uitverkocht, maar ondertussen hadden ze wel veel minder bezoekers dan in 2011.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.544
6.756
Rock Werchter verraste vorig jaar door het plaatsen van Editors als headliner.
chapeau!!!
zo komen hier meer namen langs die Werchter met alle plezier mag hebben als headliner en niet perse op Pinkpop hoeven imo
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
<div class="d4p-bbt-quote-title">Gloeilamp wrote:</div>
Rock Werchter verraste vorig jaar door het plaatsen van Editors als headliner.

chapeau!!!<br>
zo komen hier meer namen langs die Werchter met alle plezier mag hebben als headliner en niet perse op Pinkpop hoeven imo

Hierdoor was het verder wel een geweldige dag, met oa. Editors, Mumford & Sons, The XX, Incubus, Kasabian, Wolfmother en Chase & Status. Maar als jullie liever Douwe Bob en Gers Pardoel hebben, ik hou je niet tegen :p
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Lijkt me onwaarschijnlijk dat aangekondigd word dat ze uitverkocht zijn terwijl dat niet zo is, mensen kunnen zelf toch ook wel zien dat vlak voor het begint er nog kaartjes te koop zijn.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Lijkt me onwaarschijnlijk dat aangekondigd word dat ze uitverkocht zijn terwijl dat niet zo is, mensen kunnen zelf toch ook wel zien dat vlak voor het begint er nog kaartjes te koop zijn.

http://www.pinkpop.nl/history/pinkpop-by-numbers/

Op het forum van Graz 2.0 heb ik het ook meerdere keren gelezen.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Ik zou Editors of Placebo als headliner persoonlijk heel leuk vinden, maar jullie vergeten dat deze twee bands allebei de ZiggoDome niet hebben kunnen uitverkopen terwijl The Killers en Depeche Mode bijvoorbeeld wel in een uitverkochte ZiggoDome staan/stonden.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.544
6.756
ter info, Douwe Bob dagje was o.a. met: Palma Violets, La Pegatina, The Opposites, 30 Seconds to Mars (sub), Kings of Leon (headliner), The Gaslight Anthem en ook nog Graveyard, Miles Kane en nog wat vulling, helemaal niets mis mee.
Het Gers Pardoel daagje 2012 was o.a. met: Seasick Steve, Mumford & Sons (sub), Bruce Springsteen & The E-Street Band (headliner), Rival Sons, Herbert Grönemeyer, The Hives, Jonathan Jeremiah en nog wat vulling, ook helemaal in orde.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
ter info, Douwe Bob dagje was o.a. met: Palma Violets, La Pegatina, The Opposites, 30 Seconds to Mars (sub), Kings of Leon (headliner), The Gaslight Anthem en ook nog Graveyard, Miles Kane en nog wat vulling, helemaal niets mis mee.<br>
Het Gers Pardoel daagje 2012 was o.a. met: Seasick Steve, Mumford & Sons (sub), Bruce Springsteen & The E-Street Band (headliner), Rival Sons, Herbert Grönemeyer, The Hives, Jonathan Jeremiah en nog wat vulling, ook helemaal in orde.

Meningen verschillen. 30STM, The Opposites, Palma Violets (behalve Best of Friends), KoL, Bruce Springsteen, Herbert Gronemeyer, The Hives en Rival Sons vind ik bijvoorbeeld niks. Maar daar valt verder niet over te discussiëren. Behalve dat ik me afvraag waarom festivals een zaadband als 30STM blijven boeken.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.544
6.756
ach, weet je wat, ik geef me over.... Werchter krijgt Pearl Jam, Arctic Monkeys, Metallica en MUSE. Forta rock gaat aan de haal met Iron Maiden. En Pinkpop 2014 blijft met voor de handlinggende subs als headliner achter :'(
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Ik zou Editors of Placebo als headliner persoonlijk heel leuk vinden, maar jullie vergeten dat deze twee bands allebei de ZiggoDome niet hebben kunnen uitverkopen terwijl The Killers en Depeche Mode bijvoorbeeld wel in een uitverkochte ZiggoDome staan/stonden.

The Killers stonden niet in een uitverkochte Ziggo Dome, verre van zelfs. Editors was bomvol, maar net niet uitverkocht. Hoe het met Placebo staat weet ik niet, en Depeche Mode is inderdaad wel uitverkocht.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
ach, weet je wat, ik geef me over…. Werchter krijgt Pearl Jam, Arctic Monkeys, Metallica en MUSE. Forta rock gaat aan de haal met Iron Maiden. En Pinkpop 2014 blijft met voor de handlinggende subs als headliner achter :’(

Haha sorry, het was niet de bedoeling om je aan te vallen ;-) Ik denk echter wel dat je verder gelijk zult hebben in je voorspelling. Al hoop ik heel erg dat Pinkpop een act binnenhaalt die niemand aan zag komen. Ik hoop heel erg op Paul McCartney, en ik gun de organisatie Pearl Jam. Smeets heeft er geen geheim van gemaakt dat hij die graag wil hebben, en in 2014 zou dat toch eens moeten gebeuren.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
<div class="d4p-bbt-quote-title">Black Lies wrote:</div>
Ik zou Editors of Placebo als headliner persoonlijk heel leuk vinden, maar jullie vergeten dat deze twee bands allebei de ZiggoDome niet hebben kunnen uitverkopen terwijl The Killers en Depeche Mode bijvoorbeeld wel in een uitverkochte ZiggoDome staan/stonden.

The Killers stonden niet in een uitverkochte Ziggo Dome, verre van zelfs. Editors was bomvol, maar net niet uitverkocht. Hoe het met Placebo staat weet ik niet, en Depeche Mode is inderdaad wel uitverkocht.

Oke, dat kan, in elk geval denk ik dat Placebo of Editors niet meer kaarten gaan verkopen dan The Killers, dus daar moet echt wel een goede sub bij.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
<div class="d4p-bbt-quote-title">Gloeilamp wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Black Lies wrote:</div><br>
Ik zou Editors of Placebo als headliner persoonlijk heel leuk vinden, maar jullie vergeten dat deze twee bands allebei de ZiggoDome niet hebben kunnen uitverkopen terwijl The Killers en Depeche Mode bijvoorbeeld wel in een uitverkochte ZiggoDome staan/stonden.


The Killers stonden niet in een uitverkochte Ziggo Dome, verre van zelfs. Editors was bomvol, maar net niet uitverkocht. Hoe het met Placebo staat weet ik niet, en Depeche Mode is inderdaad wel uitverkocht.


Oke, dat kan, in elk geval denk ik dat Placebo of Editors niet meer kaarten gaan verkopen dan The Killers, dus daar moet echt wel een goede sub bij.

Dat zei ik ook. Een minder dure headliner, en meer besteden aan de rest van het programma. Dat zou voor mij Pinkpop stukken interessanter maken, al zal ik er sowieso wel weer bij zijn in 2014.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Een Franse radiopresentator heeft gezegd dat Metallica naar Werchter en Pinkpop komt.

Ik zou het net gaan posten. Bron: http://www.byzegut.fr/2013/11/metallica-rien-en-france-lete-prochain.html
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
<div class="d4p-bbt-quote-title">Gloeilamp wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Joske wrote:</div><br>
Een Franse radiopresentator heeft gezegd dat Metallica naar Werchter en Pinkpop komt.


Ik zou het net gaan posten. Bron: http://www.byzegut.fr/2013/11/metallica-rien-en-france-lete-prochain.html


Vergeet er niet bij te zeggen dat dit een ZEER betrouwbare bron is. Meestal komen zijn uitspraken uit!

Dat las ik ook inderdaad, alleen het RATM gerucht had hij verkeerd. Het zou een topnaam zijn natuurlijk, en ook eens iets anders. Twee keer Metallica in één maand (Werchter en Pinkpop) voor mij, als dit waar is. Dat is geen ramp.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.698
6.887
Die Fransen die roepen wel vaker wat ;-) maar goed, laten we hopen dat deze Fransoos niet uit zijn nek kletst, dat zou wel mooi zijn...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.544
6.756
Die Fransen die roepen wel vaker wat
icon_wink.gif
maar goed, laten we hopen dat deze Fransoos niet uit zijn nek kletst, dat zou wel mooi zijn…
Dit is niet zomaar een fransoos, dit is een geruchten-legende!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken