Pinkpop 2014

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Het Metallica publiek schijnt wel schijtvervelend te zijn las ik vorige week. De hele dag bivakkeren in het voorste vak, en blijven zitten of het uitfluiten van andere bands. Dat is toch zuur voor de rest van het publiek en de andere acts. Hopen dat het meevalt dan :p
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.470
709
Deze man heeft in het verleden The Prodigy (2013) en Linkin Park (2011) voor Main Square Festival gelekt, dus zeker geen zever. En hij heeft inderdaad in 2012 gezegd dat Rage Against The Machine naar Werchter en Main Square kwam, maar dat was toevallig wel in het jaar dat Florence + The Machine daar subheadliner werd en Rise Against ook op de affiche stond, dus ik denk dat dat toen een vergissing was.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.470
709
Het Metallica publiek schijnt wel schijtvervelend te zijn las ik vorige week. De hele dag bivakkeren in het voorste vak, en blijven zitten of het uitfluiten van andere bands. Dat is toch zuur voor de rest van het publiek en de andere acts. Hopen dat het meevalt dan
icon_razz.gif

100% waar. Niks van reactie op de andere bands, zelfs als het metalbands zijn he! Gewoon stilzitten, vaak de andere kant uit kijkend of pratend. Uitfluiten gebeurt enkel als de band in kwestie opmerkingen over het Metallicapubliek begint te maken (The Kooks in 2007 en NIN in 2009).
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
<div class="d4p-bbt-quote-title">Gloeilamp wrote:</div>
Het Metallica publiek schijnt wel schijtvervelend te zijn las ik vorige week. De hele dag bivakkeren in het voorste vak, en blijven zitten of het uitfluiten van andere bands. Dat is toch zuur voor de rest van het publiek en de andere acts. Hopen dat het meevalt dan
icon_razz.gif


100% waar. Niks van reactie op de andere bands, zelfs als het metalbands zijn he! Gewoon stilzitten, vaak de andere kant uit kijkend of pratend. Uitfluiten gebeurt enkel als de band in kwestie opmerkingen over het Metallicapubliek begint te maken (The Kooks in 2007 en NIN in 2009).

Hé dat zou toch klote zijn. Ik heb Metallica een keertje gezien, toevallig ook in Werchter. Toen tijdens Werchter Boutique in 2012, vrijwel de hele dag in het voorvak gestaan zonder problemen. Toen was het programma natuurlijk ook rond Metallica heengebouwd.

Op Rock Werchter en Pinkpop zal dit dus anders zijn, het zou toch erg zuur zijn mocht dit gebeuren.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.544
6.756
uiteraard geldt bevenstaande voor alle die-hard fans van een betreffende headliner. Bij Metallica zal het iets meer opgevallen zijn waarschijnlijk, door de massale aantallen. Maar hoe vaak zie je niet dat een groepje blijft hangen, een hele dag, zonder wc, eten of drinken en uiteindelijk tijdens het eerste nummer K O gaan. :)
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
uiteraard geldt bevenstaande voor alle die-hard fans van een betreffende headliner. Bij Metallica zal het iets meer opgevallen zijn waarschijnlijk, door de massale aantallen. Maar hoe vaak zie je niet dat een groepje blijft hangen, een hele dag, zonder wc, eten of drinken en uiteindelijk tijdens het eerste nummer K O gaan.
icon_smile.gif

Haha gebeurt inderdaad regelmatig. Maar bij pakweg King of Leon zullen dit inderdaad veel minder mensen zijn. Als een groep diehard fans het volledige voorvak bezetten word dat toch wel erg vervelend. Metallica fans staan daar een beetje bekend om, net als de fans van meneer Springsteen. In 2012 stond ik rustig te wachten tot ik omver gebeukt werd door een hele slinger diehard, Springsteendebielen. Dat voorvak stond ook al vrijwel de hele dag vol. Erg hinderlijk.
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Je kunt van sommige bands zeggen dat jij ze niet goed vind maar als je de line-up bekijkt moet je objectief kijken om te zeggen of het in het algemeen een goede line-up is. Bruce Springsteen vind jij misschien niet leuk maar trekt een hoop mensen en is live erg goed (voor de mensen die het leuk vinden natuurlijk) 30STM vind ik en een hele hoop anderen ook helemaal niks maar ik stond er helaas vooraan vanwege Depeche Mode en er stonden honderden gillende meisjes om me heen die het geweldig vonden.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.470
709
Het is inderdaad een fenomeen dat bij alle megaheadliners terugkeert, zo waren de luidruchtige Coldplayfans op Werchter 2011 de reden waarom Portishead geen festivals meer wil doen als ze geen podium mogen afsluiten (zodat enkel de eigen fans er staan)...

Maar het is net iets erger bij metalgroepen (en Rammstein/Metallica in het bijzonder), omdat vele metalheads hun neus ophalen voor indie/alternative/pop. In tegenstelling tot KoL of Coldplayfans zijn dat mensen die nooit een voet op de Werchter/Pinkpop-wei zouden zetten als hun helden er niet gestaan hadden.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Je kunt van sommige bands zeggen dat jij ze niet goed vind maar als je de line-up bekijkt moet je objectief kijken om te zeggen of het in het algemeen een goede line-up is. Bruce Springsteen vind jij misschien niet leuk maar trekt een hoop mensen en is live erg goed (voor de mensen die het leuk vinden natuurlijk) 30STM vind ik en een hele hoop anderen ook helemaal niks maar ik stond er helaas vooraan vanwege Depeche Mode en er stonden honderden gillende meisjes om me heen die het geweldig vonden.

Dat ben ik helemaal met je eens. En Springsteen is natuurlijk een fantastische band voor een festival, dat kan ik niet met droge ogen ontkennen. Pinkpop lijkt zich echter steeds meer tot de 15 jarige 3FM luisteraars te richten, met alle respect want ik ben zelf ook maar 2 jaar ouder. Ik vind het alleen jammer dat het budget gespendeerd word aan zangertjes met een hitje. Pinkpop is de laatste jaren al zo doorzichtig als wat, en dat vind ik echt jammer. Een lineup als in 2008 zal het bijvoorbeeld nooit meer gaan worden vrees ik. Alhoewel, Metallica? :D
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Smaken verschillen. Zou zelf liever een herhaling van 2006 of 2007 zien. Heb helemaal niets met RATM of Metallica dus een 2008 was helemaal niet goed voor mij bijvoorbeeld. En met uitzondering van vorig jaar heeft Pinkpop de laatste jaren altijd uitverkocht. Vorig jaar hadden ze gewoon weinig exclusiefs, zoals hier al is aangegeven (Killers ZiggoDome, Green Day stond op elk festival en KoL te snel terug)
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.470
709
Vraag is wel wat er nu met Pearl Jam gaat gebeuren. Met Metallica hebben ze toch al een naam binnen die aardig wat moet kosten, en dan heb je nog de afwezigheid van PJ op RaR en Download (die hen naar verluidt ook graag hadden gewild).
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Vraag is wel wat er nu met Pearl Jam gaat gebeuren. Met Metallica hebben ze toch al een naam binnen die aardig wat moet kosten, en dan heb je nog de afwezigheid van PJ op RaR en Download (die hen naar verluidt ook graag hadden gewild).

Dat vond ik ook al bijzonder. En raar dat de organisatie steeds maar weer naast Pearl Jam grijpt, het begint een beetje gênant te worden bijna. Ik ben wel benieuwd naar wat de plannen van Pearl Jam zijn, het is raar dat ze nog nergens bevestigd zijn. Samen met AM was het toch een van de grootste kanshebbers voor de Europese festivals.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.544
6.756
Er zijn nog geen europese tourdata van Pearl Jam, misschien delen Werchter/Pinkpop wel 2 headliners, kan. Het gerucht was al heel vroeg dat Pinkpop rond is, kan ook. Een toneelstuk van Jan Smeets op het Pinkpoppodium vorig jaar om iedereen te laten smeken aan Eddie Vedder om te komen was volgens mij ook met een achterliggende knipoog. Het enige wat niet kan, is als de europese tour pas later in juni start...
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.470
709
Er zijn nog geen europese tourdata van Pearl Jam, misschien delen Werchter/Pinkpop wel 2 headliners, kan. Het gerucht was al heel vroeg dat Pinkpop rond is, kan ook. Een toneelstuk van Jan Smeets op het Pinkpoppodium vorig jaar om iedereen te laten smeken aan Eddie Vedder om te komen was volgens mij ook met een achterliggende knipoog. Het enige wat niet kan, is als de europese tour pas later in juni start…

Ik geloof niet dat ze PJ al zo vroeg vast zouden hebben, als die tour al in juni vast lag zouden ze onderhand wel met aankondigingen gekomen zijn. Dat smeken op het podium zal eerder een middel geweest zijn om de onderhandelingen kracht bij te zetten. Maar het later starten van de tour kan we eens een probleem zijn, was dat ook niet het geval in 2010 of 2012?
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Zou me inderdaad niks verbazen als ze dan nog niet in Europa zijn, anders zou Pinkpop of RaR ze toch wel op het affiche hebben staan. Kan natuurlijk dat Pinkpop zijn twee grootste namen deelt met RW maar of dat zo slim is vraag ik me af.
 

Rikkie

Support act
14 nov 2012
894
916
Maar het is net iets erger bij metalgroepen (en Rammstein/Metallica in het bijzonder), omdat vele metalheads hun neus ophalen voor indie/alternative/pop. In tegenstelling tot KoL of Coldplayfans zijn dat mensen die nooit een voet op de Werchter/Pinkpop-wei zouden zetten als hun helden er niet gestaan hadden.

Ik weet niet hoe je aan deze informatie komt maar Rammstein in 2010 waren er bij pink ook al veel Rammstein fans vooraan en vele waren ook positief over het concert van pink. Je verkijkt je heel erg op de metallica/rammstein liefhebbers. Veel mensen die dit goede muziek vinden hebben een erg brede smaak en vinden meerdere bands vet, kijk maar eens hoeveel Metallica/Rammstein shirtjes je op festiva ziet ook als deze bands niet aanwezig zijn.
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Metallica en Rammstein fans staan er wel om bekend om niet echt vriendelijk te zijn voor de sub-headlienrs, zelfs bij Volbeat voor Rammstein zag ik een hoop Rammstein shirtjes die alleen maar stonden te kijken.
 

CamielMusic

Playlistbediener
27 nov 2013
23
0
Metallica... Dát is wel een topper. Kan niets verkeerds over gezegd worden. Fans, tja, die zul je overal treffen. Als het maar meevalt.

Nu begin me weer af te vragen wat verder dan op het programma komt. Hoop blijf ik houden op PJ en dan een Arctic Monkeys. Ik zeg doen. En dan paar degelijke sub. Nieuwe opkomende buitenlandse bands erbij en je zit vol. Maarja, realiteit?
Er moet gewoon even echt 1 toezegging komen. Dan kan meer worden gezegd over verdere verloop denk ik!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken