Pinkpop 2014

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.398
596
Komt toch dat AM het niet langer vol kan houden, heb ik ergens eens gelezen. Daarbij zijn voor niet-headliners tijdvakken van ca 1 uur vrij normalen tijdvakken op festivals. Losse concerten spelen ze uiteraard langer.

Qotsa kreeg vorig jaar als 3FM-afsluiter ook 1:15. Waarom Arcade Fire niet? Arcade Fire is een grotere band dan Qotsa.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.585
6.782
Arcade Fire is een grotere band dan Qotsa.
Die discussie ga ik ff uit de weg :evil:

Qotsa kreeg vorig jaar als 3FM-afsluiter ook 1:15. Waarom Arcade Fire niet?
Volgens mij komt dat verschil door de tijdvakverdeling en The Killers die pas om 21.15 begonnen, Metallica start om 20.40 waardoor ervoor tijdvakken van 1 uur zitten.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.398
596
Zou kunnen. Misschien speelt AF gewoon stiekem wel wat langer (tussen het uur en 1:15) en begint Metallica wat later, wie weet. Ze hebben toch tot 23.00.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.585
6.782
ff een printje van de tijden gemaakt en met een roze Stabilo mijn routeplanner ingekleurd.
Ik ben heel blij met het uiteindelijke tijdschema, totaal geen moeilijke keuze, afhankelijk van mijn stemming ga ik misschien ipv naar The Kooks naar Nina Nesbitt en ipv naar Taymir toch bij NMA en ipv Kodaline de tent in voor Ghost, maar dat zijn geen grote dilemma's.
Zaterdag:
Les Djinns / Ed Kowalczyk / The Scene / Flogging Molly / Joe Bonamassa / John Mayer en The Rolling Stones.
Zondag:
Taymir / Chef'Special / Limp Bizkit / The Kooks / Rudimental / Ed Sheeran / The Boxer Rebellion / Editors / Robert Plant / Arctic Monkeys.
Maandag:
Jett Rebel / Mastodon / Kodaline / Rob Zombie / Young the Giant / Biffy Clyro / Jake Bugg / Avenged Sevenfold en Metallica.
 

Mink

Dagopener
9 apr 2013
665
127
Arctic Monkeys spelen gewoon een set van 20 a 21 nummers op festivals, dat red je nooit in 5 kwartier.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.474
716
Arctic Monkeys hebben inderdaad standaard een festivalset van 90min, die inkorting zal dus eerder van Pinkpop uit gekomen zijn.

Ik vind het ergens wel licht schandalig dat je Rolling Stones en Metallica gebruikt als unique selling proposition tegenover andere festivals, maar hen dan vervolgens 30-40min minder speeltijd geeft dan de concurrentie. Het kan toch niet ZO moeilijk zijn om te schuiven/regelen dat zij hun normale sets kunnen spelen?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.585
6.782
Vergeet niet dat het doorgaat tot 23:00 uur ipv 22:30. Dus Stones, AM en Metallica hebben nog ca 30 minuten extra.
 

colint

Gouden Tip
5 mrt 2014
272
0
Pinkpop heeft toch een vergunning tot 23:00? Ik neem aan dat het geen probleem is als The Rolling Stones en Metallica uitlopen.
Jammer van Editors en Arcade Fire trouwens! Had ze graag langer zien spelen. Als Arcade Fire tot 19:40 - 21:00 speelden had Metallica toch van 21:00 tot 23:00 gekund? Hetzelfde geldt voor AM, die hadden toch ook een kwartier later kunnen beginnen?
Of zou het een geldkwestie zijn?
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.398
596
Buh, eigenlijk is Pinkpop maar een raar festival. Ze zetten 2x zo weinig artiesten op een dag weg als een normaal festival en geven de grotere acts (die er dan wel staan) gewoon even veel speeltijd als kleine acts. Het is toch raar dat een pannekoek als Rudimental gewoon net zo veel speeltijd krijgt als grote bands zoals Editors en Arcade Fire.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Arctic Monkeys spelen gewoon een set van 20 a 21 nummers op festivals, dat red je nooit in 5 kwartier.

AM bepaalt niet hoe lang te spelen. Als ze maar 5 kwartier krijgen dan zullen ze de setlist moeten inkorten. De band is nog niet van een formaat dat ze dergelijke eisen mogen stellen denk ik.

De tijd van 23.00 uur is een uiterste tijd. Vanaf dan moet het 'stil' zijn. Slim van Pinkpop om die marge van een half uur aan te houden.
Als er geen uitloop is stel je daarnaast een band in staat wat langer door te gaan, variërend van een kwartier tot een dikke twintig minuten. Toch zo'n 4 nummers extra.

Overigens lijkt me Arcade Fire geen grotere band dan QOTSA. Vergelijkbaar denk ik maar ook afhankelijk waar je het op baseert (platenverkoop, uitverkochte zalen, FB "likers"?). Ik vind het geen slechte band maar hou meer van QOTSA. Ik ga ze overslaan om een goeie plek bij Metallica te hebben.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Zaterdag:<br>
Les Djinns / Ed Kowalczyk / The Scene / Flogging Molly / Joe Bonamassa / John Mayer en The Rolling Stones.<br>
Zondag:<br>
Taymir / Chef’Special / Limp Bizkit / The Kooks / Rudimental / Ed Sheeran / The Boxer Rebellion / Editors / Robert Plant / Arctic Monkeys.<br>
Maandag:<br>
Jett Rebel / Mastodon / Kodaline / Rob Zombie / Young the Giant / Biffy Clyro / Jake Bugg / Avenged Sevenfold en Metallica.

Ok, mijn 'must see' lijstje is toch door de tijden beïnvloed. Lastige keuze is Bastille of Epica maar ik neig meer naar Epica. Ik wil een goede plek bij Editors hebben dus zal (helaas) The Boxer Rebellion niet af kijken. White Lies moet ik laten schieten voor Joe Bonamassa en Arcade Fire voor een goede plek bij Metallica. Jake Bugg kijk ik een half uurtje voor een acceptabele plek bij A7X. Jett Rebel laat ik schieten voor een goede plek bij Mastodon. Sommige keuzes zijn lastig maar liever dit dan zo'n matig programma als vorig jaar. :)

ZA dag: Ed Kowalczyk / The Scene / Flogging Molly / Joe Bonamassa / Epica / Rolling Stones
ZO dag: North Mississippi Allstars / Limp Bizkit / The Kooks / The Boxer Rebellion / Editors / Robert Plant / Arctic Monkeys
MA dag: Mastodon / Ghost / Rob Zombie / Young The Giant / Biffy Clyro/ Jake Bugg / A7X / Metallica
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.585
6.782
Grappig zeg, we hebben vrijwel dezelfde lijst (komen we elkaar misscien een paar keer tegen).
Bastille en Epica voor the Stones vind ik jammer, ik wil een goed plekje hebben dan. Had eigenlijk beide wel willen zien, vorig jaar heeft Bastille een goede indruk op me achtergelaten en Epica tijdje niet gezien. EN ook idd optijd weglopen bij Boxer Rebelion en Jake Bugg. Alhoewel ik waarschijnlijk toch Jake Bugg ga afkijken, goed ventje, ook omdat ik denk dat je vlak voor A7X of net erna nog het vak in komt voor een goede plek voor Metallica.
 

Brian-tukker

Campingartiest
9 apr 2014
82
0
Zo, tijden eindelijk bekend. Nu hopen op snel een overzichtelijk schema op de site :).

Mijn keuze's:

Zaterdag:
Niks geen eten, drinken en bonnen halen maar meteen naar voren sprinten voor de eerste rij mainstage voor Ed Kowalzcyk en Flogging Molly. Daarna lekker een rustig festival beleven ;).

Ed Kowalzcyk-Flogging Molly-Joe Bonamassa-John Mayer-Bastille-Rolling Stones

Zondag:
North Mississipi Allstars-Chef's Special-Portugal the Man-the Kooks-Twenty One Pilotes-???-Paolo Nutini-Brother and Bones-Robert Plant- Arctic Monkeys

Maandag:
Jett Rebel-Mastodon-Ghost-Birth of Joy-Young the Giant-Biffy Clyro-Bombay Bicycle Club-Avenged Sevenfold-Gogol Bordello-Metallica

Iets meer afwijkingen dan de anderen zie ik ....
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Grappig zeg, we hebben vrijwel dezelfde lijst (komen we elkaar misscien een paar keer tegen).<br>
Bastille en Epica voor the Stones vind ik jammer, ik wil een goed plekje hebben dan. Had eigenlijk beide wel willen zien, vorig jaar heeft Bastille een goede indruk op me achtergelaten en Epica tijdje niet gezien. EN ook idd optijd weglopen bij Boxer Rebelion en Jake Bugg. Alhoewel ik waarschijnlijk toch Jake Bugg ga afkijken, goed ventje, ook omdat ik denk dat je vlak voor A7X of net erna nog het vak in komt voor een goede plek voor Metallica.

Viel me ook al op Dennis! Haha. Ik kom sowieso denk ik wel even langs jullie 'meeting' als het in het 'spoorboekje' past.
Kodaline zie ik op Werchter anders had ik Ghost misschien laten schieten want ik kan ze ook zien op FortaRock.
Epica speelt één dezer dagen in Tilburg en brengt volgende week een nieuw album uit wat al enkele goede recensies heeft. Heb ze een half uurtje gezien in 2010 en wil nu wel meer zien. Inderdaad jammer voor Bastille maar daar gaan we nog van horen de komende jaren.
Rolling Stones heb ik twee keer gezien dus een beetje afstand vind ik niet erg.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.585
6.782
Niks geen eten, drinken en bonnen halen maar meteen naar voren sprinten voor de eerste rij mainstage voor Ed Kowalzcyk en Flogging Molly. Daarna lekker een rustig festival beleven ;).
euhmm, dan kom je heel laat binnen (terrein gaat al vroeg open) of je hebt er geen vertrouwen in dat je rond 14:45 nog het voorste vak voor Ed Kowalzcyk binnen komt.
Ik denk dat ik tegen die tijd al 3 a 4 pils op heb en 1 broodje gezond.
 

Brian-tukker

Campingartiest
9 apr 2014
82
0
<div class="d4p-bbt-quote-title">Brian-tukker wrote:</div>
Niks geen eten, drinken en bonnen halen maar meteen naar voren sprinten voor de eerste rij mainstage voor Ed Kowalzcyk en Flogging Molly. Daarna lekker een rustig festival beleven ;).

euhmm, dan kom je heel laat binnen (terrein gaat al vroeg open) of je hebt er geen vertrouwen in dat je rond 14:45 nog het voorste vak voor Ed Kowalzcyk binnen komt.<br>
Ik denk dat ik tegen die tijd al 3 a 4 pils op heb en 1 broodje gezond.

Hoe laat gaat het terrein al open dan?
Was van plan om lekker vroeg weg te tuffen uit Enschede om vroeg op de goede camping te staan en zo snel mogelijk het terrein op te gaan.
Als het terrein al 2 uur van te voren open gaat neem ik dan ook lekker de tijd voor een pilsje of wat ;)
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.680
730
Epica-Bastille en Kodaline-Ghost. Over die moet ik nog even gaan nadenken.

Voor de rest eigenlijk inkoppertjes
zat Ed Kowalcyk, the Scene, flogging molly, joe bonamassa, epica-bastlle, rolling stones
zo NMA, chef special, limp bizkit, artic monkeys (de rest kijk ik wel waar ik zin in heb)
ma jett rebel, kodaline-ghost, stromae, avenged, metallica

Deze wil ik graag zien. Het is mijn eerste echte festival in jaren en ik ben nu al meer op leeftijd whehehehe dus zien hoe ver ik moet lopen :)
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.398
596
Nou ik ga niet veel mensen tegen komen denk ik haha;

Zat: Paceshifters - HAIM - Afterpartees - White Lies - John Mayer - Bastille - Rolling Stones
Zon: NMA - Portugal. The Man - The Kooks - Twenty One Pilots - Ed Sheeran - Boxer Rebellion - Editors - Arctic Monkeys
Maa: Jett Rebel - Kodaline - Birth of Joy - Stromae - Biffy Clyro - Jake Bugg - Arcade Fire - Metallica
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.585
6.782
@Brian-tukker, officieel gaat het terrein en de camping op zaterdag om 12 uur open. Maar, in overleg met politie (en normaal elk jaar) gaan de campings al uren eerder open. Zeker voor de die-hards die de avond ervoor al voor de ingang zitten. Reken er op dat camping A voor 12 uur al vol is ;)
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
De laatste keer dat ik op camping A ben geweest ben ik vanuit de kroeg om 4.30 uur voor de poort gaan staan. Ergens tussen 7.00 en 8.00 uur ging de poort open.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken