Nieuw jaar, nieuwe (muzikale) kansen!

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
7.563
10.530
Er was ooit eens een topic gemaakt voor goede voornemens in het nieuwe jaar, maar die was specifiek voor 2021. Nieuw topic, nieuwe kansen!

Wat zijn jullie muzikale voornemens voor het nieuwe jaar? Of eventueel gewoon goede voornemens?

Voor mij dit jaar als doel om de platenverzameling verder in de breedte te trekken met ontbrekende klassiekers. Heb daarvoor de top2000 en een tijdschrift met een top100 rock/metal ‘albums of all time’ als uitgangsbasis.

Zo mist er vanuit de top2000 gezien nog genoeg in mijn verzameling met onder andere Kate Bush, Genesis en Pearl Jam (kan ik me er ook meteen muzikaal in verdiepen, want ken er niet heel veel van). Terwijl vanuit die top100 albums iets als Rainbow Rising en Ace of Spades nog ontbreken.

Ik heb voor mezelf een bingokaart gemaakt met 16 goede voornemens voor 2025. Daarvan zijn er ook enkele muzikale:

• 35.000 minuten op Spotify (2024: 23k)

• 100 nieuwe albums beluisteren (mogen ook oude nieuwe zijn)

• 2 muziekquizzen meedoen (3 gedaan in 2024 en goed bevallen)

• EXTRA: muzikale opvoeding al beginnen bij baby (uitgerekend op 14/08/25)

Concreet me nu in de discografie van The Beatles, Dire Straits en Pink Floyd aan het verdiepen (in het verlengde van de Tijdloze) 😊

Ik heb voor mezelf een bingokaart gemaakt met 16 goede voornemens voor 2025. Daarvan zijn er ook enkele muzikale:

• 35.000 minuten op Spotify (2024: 23k)

• 100 nieuwe albums beluisteren (mogen ook oude nieuwe zijn)

• 2 muziekquizzen meedoen (3 gedaan in 2024 en goed bevallen)

• EXTRA: muzikale opvoeding al beginnen bij baby (uitgerekend op 14/08/25)

Concreet me nu in de discografie van The Beatles, Dire Straits en Pink Floyd aan het verdiepen (in het verlengde van de Tijdloze) 😊
14/8….? Dan is het nog heel pril nieuws! Gefeliciteerd!!

• Geweldig
Waarderingen: MadMandra27
Voor mij is het vooral verder doorbreken met mijn concert fotografie. Begin langzaam een naam te krijgen bij zalen/artiesten. En dit wil ik doorzetten!

Verder meer artiesten ontdekken, meer shows bezoeken.
Misschien nieuwe zalen bezoeken die ik nog niet heb bezocht. Weet wel dat ik in 2026 festivals ga bezoeken waar ik nog niet ben geweest, dit seizoen is al uitgestippeld, en er staat maar 1 nieuwe op

En een keer echt met producen beginnen.
Idem. Dit jaar eerste probeersels gedaan in Ableton maar uiteindelijk was de motivatie toch wel vrij snel weg. Dus dit jaar toch maar eens echt werk van maken!

Verder wil ik in 2025 vooral iets meer gefocust bezig zijn met muziek. Wat minder 'mogelijks interessante' albums op de stapel gooien maar gerichter luisteren en wat dingen dieper ontdekken. Ook live wil ik wat meer focus, met als doel uiteindelijk minder geld uitgeven aan dingen die niet meer zijn dan 'wel prima'.

Maar ironisch genoeg is mijn grootste voornemen voor 2025 om... minder met muziek bezig te zijn. Ik wil eindelijk eens wat meer beginnen lezen, opnieuw enkele games oppikken en daarnaast ook wat meer buiten bezig zijn. Dat zal dan waarschijnlijk ten koste gaan van wat muzikale tijd.

Mijn doel is om 2025 minder aan "volumes" te doen en meer te focussen op de dingen waar ik echt zin in heb of interesse in heb. Dus kwa concerten niet "leuk om misschien mee te pakken" maar meer "dat wil ik echt heel graag zien". Laatste jaren teveel shows gezien die ok waren maar niet bijzonder. Als een soort Ash Ketchum wilde ik zoveel mogelijk verschillende acts zien, ook al vond ik het niks dan nog wilde ik het een kans geven om te zeggen "hey dat heb ik live gezien" ook stond ik er kwa smaak niet altijd 100% achter. Kwa majors zal ik het dit jaar ook beperken tot 1 of 2 grote festivals (Lowlands en dan iets ala BKS) 1 of 2 dance festivals en dan misschien zaalshow achtige festivals ala Roadburn, Le Guess Who, Here's The Thing etc.

Ik heb nog geen enkele show in de grote zalen gepland staan (ZiggoDome en AFAS Live) omdat ik geen zin meer heb om na het werk in de file te springen om een concert te zien en dan ergens midden in de nacht thuis te komen. Dit probeer juist te doen om weer meet enthousiasme te krijgen voor optredens en niet meer als het een soort plicht voelen om te gaan. De laatste jaren is de verzadiging hier wel een beetje toegeslagen op dat gebied waardoor je niet meer op staat te kijken van bepaalde artiesten.

Luister zelf voornamelijk metalcore en hardcore, maar er zijn zoveel meer genres die ik tof vind. Dus een van m'n voornemens is toch wel andere genres ook meer aandacht geven en een beetje op de hoogte blijven wat er uit komt. Daarnaast proberen wat meer showtjes mee te pakken van bands die ik nog niet eerder heb gezien.

En als laatste nog m'n lijstjes op Spotify beter bijhouden. Dat is helaas een beetje een rommeltje waardoor ik sommige ontdekkingen net zo snel weer vergeet

Users who are viewing this thread