Lowlands 2023

Zwaan

Playlistbediener
8 dec 2022
36
70
King Gizzard heeft aangegeven zeer waarschijnlijk in EU + UK te touren in augustus, laten we hopen op weer een Lowlands show!

Waar hebben ze dat aangegeven? Ze zouden vorig jaar op Pukkelpop staan, maar hebben geannuleerd. Als ze die show nog gaan inhalen dan mogen ze best even langs Lowlands komen!
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.290
5.669
King Gizzard heeft aangegeven zeer waarschijnlijk in EU + UK te touren in augustus, laten we hopen op weer een Lowlands show!
Zie het ze nog best doen ook, debiel hoe actief die gasten zijn, hebben al twee shows in maart staan (Gashouder en 013) maar die zijn al een tijdje stijf uitverkocht, dus als ze weer in de buurt zijn zal dat best weer een stapel tickets verkopen. Zie ze inderdaad nog best wat festival gigs doen rond Lowlands, zullen wel weer een nieuw album (of 2) uit hebben tegen die tijd.

Denk dat ze inmiddels wel een flinke spot in de Alpha nodig hebben, of misschien Bravo afsluiter. Ik heb ze in 2016 op Lowlands zelf voor het eerst gezien, toen ze met Nonagon Infinity in de Charlie speelden. Na Sigur Ros in de Alpha rennen naar dat kleine tentje, flinke zomerse bui op ons kop, we werden bijna de Charlie weer uit geblazen, zowel door de wind als door de muziek haha. Good times.
 

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.223
739
chemical brothers heeft nog wat in te halen van 2020.
dus die lijken me wel zeker, kan me echt niet voorstellen dat ze charlotte de witte de alpha laten headlinen
 
  • Leuk
Waarderingen: Lowlandicus

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.871
8.484
chemical brothers heeft nog wat in te halen van 2020.
dus die lijken me wel zeker, kan me echt niet voorstellen dat ze charlotte de witte de alpha laten headlinen
Met wat er allemaal tourt aan mooie headliners in augustus hoop ik dat ze de Chem Bros lekker laten voor wat het is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Greyhound en Timmetje

Lowlandicus

Dagopener
10 apr 2019
664
591
Zie het ze nog best doen ook, debiel hoe actief die gasten zijn, hebben al twee shows in maart staan (Gashouder en 013) maar die zijn al een tijdje stijf uitverkocht, dus als ze weer in de buurt zijn zal dat best weer een stapel tickets verkopen. Zie ze inderdaad nog best wat festival gigs doen rond Lowlands, zullen wel weer een nieuw album (of 2) uit hebben tegen die tijd.

Denk dat ze inmiddels wel een flinke spot in de Alpha nodig hebben, of misschien Bravo afsluiter. Ik heb ze in 2016 op Lowlands zelf voor het eerst gezien, toen ze met Nonagon Infinity in de Charlie speelden. Na Sigur Ros in de Alpha rennen naar dat kleine tentje, flinke zomerse bui op ons kop, we werden bijna de Charlie weer uit geblazen, zowel door de wind als door de muziek haha. Good times.

Vorig jaar hebben ze hun tour in juli en augustus door de EU vroegtijdig afgebroken door ziekte van de zanger, dus het zal me niks verbazen als ze (een deel) van die data gaan inhalen. Hier zat ook Pukkelpop tussen. Omdat ze vorig jaar al op BKS stonden was Lowlands geen mogelijkheid, maar dat is dit jaar anders. Alpha zie (en hoop) ik niet gebeuren, maar ze waren in 2018 al afsluiter van de Bravo. Sindsdien alleen maar groter geworden, dus die plek mogen ze nog wel een keer krijgen (Bravo wel wat leegjes toen).

Leuk te horen dat je bij die 2016 show in de Charlie was. Ik ben groot fan, maar had ze toen helaas nog niet op de radar. De regenbui na Sigur Ros kan ik me nog wel goed herinneren haha.
De shows in Nederland in maart haal ik helaas niet door een lange reis die ik nu maak, maar gelukkig wel in Brussel aanwezig!
Enfin, hoop dat ze komen dus 😂
 
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: Bato_V en Dr. Hannibal

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.308
4.985
Met wat er allemaal tourt aan mooie headliners in augustus hoop ik dat ze de Chem Bros lekker laten voor wat het is.
Dit ja...Chemical Brothers, Foals, King Gizzard & The Lizzard Wizzard. Per band niet per direct iets mis mee. Maar het zijn wel acts die hier wel veel te zien zijn geweest de afgelopen jaren. Persoonlijk hoop ik toch dat ze uit een ander vaatje tappen.
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Imagine Dragons was tourtechnisch al redelijk uitgesloten niet?

Billie Eilish - The Strokes - Charlotte de Witte is mijn gok.
Daar zou ik ook m'n geld op inzetten. Maar ik verwacht dan nog Florence & The Machine op de dag van Charlotte, die ook nog steeds geen festival in Nederland hebben. Dat zal ook geen mega dure headliner zijn naast die twee duurdere. Charlotte zal er zeker wel staan, maar Alpha headliner moet ik nog zien. Misschien als afsluiter na de "echte" headliner (ze mogen iig tot 1 uur doorgaan nu). Of toch gewoon Bravo headliner? Met zo'n redelijk vaag gerucht kan je nog meerdere kanten op natuurlijk.

Wat Blur betreft, ik begin er steeds banger voor te worden dat ze wellicht toch nog voor DTRH worden aangekondigd...
Maar nog steeds alle hoop op Lowlands natuurlijk, of met een wonder nog de BKS zondag.
 

liluzi

Randprogramma
3 feb 2019
127
77
Wat Blur betreft, ik begin er steeds banger voor te worden dat ze wellicht toch nog voor DTRH worden aangekondigd...
Maar nog steeds alle hoop op Lowlands natuurlijk, of met een wonder nog de BKS zondag.

Het lijkt me echt heel sterk dat ze op DTRH staan. Dan zouden ze wel bij die eerste worp hebben gezeten. De headliners lijken nu bekend te zijn (en dus met Nutini op de zondag). Enige scenario wat dus nog kan is dat die aanname niet klopt en bij de volgende worp bekend wordt gemaakt dat Blur de missende headliner is en Nutini naar beneden verplaatst wordt op de poster.

Begin er zelf juist naar te neigen dat er helemaal geen Nederlandse Blur datum tussenzit..
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.425
6.088
Imagine Dragons was tourtechnisch al redelijk uitgesloten niet?

Billie Eilish - The Strokes - Charlotte de Witte is mijn gok.
Ah, dat wist ik niet. Dan wellicht FATM of Blur ipv Imagine Dragons. Strokes verwacht ik na die slecht onthaalde show op BKS minder snel terug.
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Het lijkt me echt heel sterk dat ze op DTRH staan. Dan zouden ze wel bij die eerste worp hebben gezeten. De headliners lijken nu bekend te zijn (en dus met Nutini op de zondag). Enige scenario wat dus nog kan is dat die aanname niet klopt en bij de volgende worp bekend wordt gemaakt dat Blur de missende headliner is en Nutini naar beneden verplaatst wordt op de poster.

Begin er zelf juist naar te neigen dat er helemaal geen Nederlandse Blur datum tussenzit..
Echt bewijs dat de headliners al bekend zijn is er niet toch? Ik zou het helemaal niet gek vinden als Nutini en/of Fred Again uiteindelijk op de tweede lijn blijken te staan. En misschien dat ze Blur juist achter de hand wilden houden en eerst kijken of ze hiermee konden uitverkopen? Blur wordt de afgelopen tijd in ieder geval wel vaker los aangekondigd door festivals die al een groot deel van de line-up hadden staan.

Dat laatste is ook heel goed mogelijk ja, maar als je ziet door hoeveel festivals van variërende groottes en stijlen ze nu al geboekt zijn, zou ik dacht echt zwak vinden van de Nederlandse boekers. Al helemaal omdat ze al 20 jaar niet in Nederland hebben gespeeld.
 
  • Leuk
Waarderingen: liluzi

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.290
5.669
Waar hebben ze dat aangegeven? Ze zouden vorig jaar op Pukkelpop staan, maar hebben geannuleerd. Als ze die show nog gaan inhalen dan mogen ze best even langs Lowlands komen!
Kom net wat screenshots van Youtube comments tegen op reddit, lijkt de bron van dit nieuws te zijn. Zal wel uit de premiere chat van de nieuwe Astroturfin video zijn.


- plannen voor EU+UK in augustus
- akoestische set in de VS residency shows
- wordt gewerkt aan snelle metal songs op dit moment (!!)
- represses van oude albums in aantocht
- bij twee shows in een stad, nooit meer herhaling in de setlists, volledig unieke shows! Hoop dat ze dat in tussen Amsterdam en Tilburg ook aanhouden, denk het wel, Nederland heeft toch ongeveer het totale formaat van een grote stad in internationale perspectieven lol
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Zwaan en Lowlandicus

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Ah, dat wist ik niet. Dan wellicht FATM of Blur ipv Imagine Dragons. Strokes verwacht ik na die slecht onthaalde show op BKS minder snel terug.
Denk je dat ze daar echt rekening mee houden? Zo extreem negatief was die show nou ook weer niet onthaald toch, ik zou eerder "mixed reviews" zeggen. Ik vond het zelf niet eens zo slecht.

The Strokes is wat mij betreft een typische Lowlands headliner juist. Ik denk dat ze die zeker willen hebben als ze de kans krijgen en het binnen het budget past. De Strokes dag op BKS was ook gewoon uitverkocht dacht ik? En het is natuurlijk ook een andere boeker.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.425
6.088
Er waren weinig echt lovende woorden. En het speciale is er nu ze weer eens in de Benelux hebben gespeeld ook wel wat af imo.

Echt bewijs dat de headliners al bekend zijn is er niet toch?
Nee maar ik zou geen headliners meer verwachten.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
Echt bewijs dat de headliners al bekend zijn is er niet toch? Ik zou het helemaal niet gek vinden als Nutini en/of Fred Again uiteindelijk op de tweede lijn blijken te staan. En misschien dat ze Blur juist achter de hand wilden houden en eerst kijken of ze hiermee konden uitverkopen? Blur wordt de afgelopen tijd in ieder geval wel vaker los aangekondigd door festivals die al een groot deel van de line-up hadden staan.

Dat laatste is ook heel goed mogelijk ja, maar als je ziet door hoeveel festivals van variërende groottes en stijlen ze nu al geboekt zijn, zou ik dacht echt zwak vinden van de Nederlandse boekers. Al helemaal omdat ze al 20 jaar niet in Nederland hebben gespeeld.
Zou Ide Koffeman toch hebben aangegeven tijdens ESNS? Daar zei hij dat de drie headliners al vast stonden en dat Nuttini de derde was. Naast Stromae en Fred Again ..
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Zou Ide Koffeman toch hebben aangegeven tijdens ESNS? Daar zei hij dat de drie headliners al vast stonden en dat Nuttini de derde was. Naast Stromae en Fred Again ..
Ah kijk, dat had ik gemist. Dat maakt Lowlands wat mij betreft alweer iets kansrijker.

Daar zeg je het ook. Waar blijft België...
Misschien hebben ze een afspraakje gemaakt met Blur. De één doet enkel België en de ander enkel Nederland :LOL:
 
  • Haha
Waarderingen: mattman

bardt

Randprogramma
4 jan 2020
123
33
Wat denken we dat er dit jaar aan rock en 'hardere' namen geboekt wordt? Van vorig jaar kan ik me buiten Bring Me The Horizon, Fever 333, Cleopatrick (en misschien Hang Youth) niet veel stevigere acts herinneren. Keer ervoor hadden we o.a. Turnstile, Code Orange en IDLES. Wat lijkt jullie nu waarschijnlijk?

Mij zouden ze in ieder geval héél gelukkig maken met een tweede keer Turnstile, al lijkt dat niet de meest waarschijnlijke boeking als ik hun tourschema zo zie. Verder staan Sleep Token met hun nieuwe singles momenteel bovenaan m'n lijstje om eens live te zien, maar dat lijkt me absoluut geen voor de hand liggende boeking voor een feest als Lowlands.
Chat Pile maybe?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken