Lowlands 2023

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.345
1.797
Ik ben op zich ook altijd meer fan van in de breedte boeken hoor... en dan voornamelijk voor festivals als Lowlands. Maar heb een beetje indruk en schik dat Lowlands steeds meer 'het hoogst nodige' boekt. Want vind dat LL op beide vlakken tekort schoot vorig jaar.

En er wordt hier gesproken over 'heel dure headliners', maar het is niet dat we hier over Foo Fighters en Rammstein spreken toch. Blur en The Strokes, het zouden zomaar headliners van Rock En Seine of het veel kleinere Cala Mijas, Kalorama, Boardmasters of APE kunnen zijn. Puur qua grootte zou dat toch wel de maatstaf op LL mogen zijn (heb het dus niet eens of het een match is met hun publiek). Net zoals ik een Gorillaz, Florence, Arcade Fire, Tame Impala,... qua grootte ook als 'formaatje LL' inschat.
Ja je eerste punt kan ik wel beamen. Ik vond vorig jaar ook een tegenvaller, qua namen vooraf. Ter plekke is het altijd zwaar ok, door alle keuzes die je hebt. Maar op voorhand kreeg ik ook het gevoel dat men 'zuinig' was geweest in de programmering. Overigens is dat misschien ook wel noodzakelijk; kan niet in het budget en de begroting van Lowlands kijken.

De namen uit je tweede rijtje kunnen inderdaad allemaal perfect headlinen op Lowlands. Maar twee duurdere acts (en ik kan me voorstellen dat Blur en Strokes duurder zijn dan AF en FATM bijvoorbeeld), dat zie ik dus ook niet zo snel gebeuren. Enerzijds wellicht uit zuinigheid, anderzijds misschien omdat pak 'm beet een miljoen voor The Strokes (geen flauw idee of het klopt, ik roep maar een getal ter indicatie) voor Lowlands minder lucratief is om te boeken, omdat het merendeel van het publiek deze act misschien wel links laat liggen. Hetzelfde geldt ook voor een Blur. Denk dat ze zichzelf wel twee keer bedenken om twee keer de hoofdprijs te betalen voor acts die niet gegarandeerd de Alpha voltrekken.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.349
5.045
Ik zou Blur wel zien gebeuren omdat ze misschien een beetje hype kunnen hebben omdat ze al een poos niet zijn geweest. Een beetje zoals toen met Gorillaz inderdaad.

Maar niks is zeker. Ik ben blij als er 1 headliner bij zit die ik ga bezoeken. Vorig jaar had ik geen trek in de Alpha headliners.
Maar ik vond de categorie daaronder net iets teveel tegenvallen. Maar ik zie mooie opties voor 2023, misschien dit jaar meer geluk.
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Als er dan echt een Belgische headliner staat (ik weet nog steeds niet waar dat gerucht precies vandaan komt), zou ik ook niet uitsluiten dat ze een Werchtertje doen en Oscar & The Wolf tot headliner promoveren.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.963
8.614
Maar ik zie mooie opties voor 2023, misschien dit jaar meer geluk.
Precies. Aphex Twin, Yeah Yeah Yeahs, FKA Twigs, Wilco, Steve Lacy, Fever Ray, The Walkmen. Dat werk. Of doe eens gek en boek Devo.

Ik vrees een beetje voor Foals ook. Heb echt niks met die band maar valt ook onder die categorie.
 
Laatst bewerkt:

elo

Headliner
3 dec 2013
5.019
3.704
Als er dan echt een Belgische headliner staat (ik weet nog steeds niet waar dat gerucht precies vandaan komt), zou ik ook niet uitsluiten dat ze een Werchtertje doen en Oscar & The Wolf tot headliner promoveren.
Nee man, die hebben al eens afgesloten daar én inderdaad vorig jaar een hoge spot bekleed. Charlotte it is.
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Nee man, die hebben al eens afgesloten daar én inderdaad vorig jaar een hoge spot bekleed. Charlotte it is.
Hoezo hebben die al eens afgesloten daar? In 2014 in de Charlie, in 2016 sub voor Muse en vorig jaar voor AM.
 

smearsel

Campingartiest
2 feb 2019
84
158
Wat denken we dat er dit jaar aan rock en 'hardere' namen geboekt wordt? Van vorig jaar kan ik me buiten Bring Me The Horizon, Fever 333, Cleopatrick (en misschien Hang Youth) niet veel stevigere acts herinneren. Keer ervoor hadden we o.a. Turnstile, Code Orange en IDLES. Wat lijkt jullie nu waarschijnlijk?

Mij zouden ze in ieder geval héél gelukkig maken met een tweede keer Turnstile, al lijkt dat niet de meest waarschijnlijke boeking als ik hun tourschema zo zie. Verder staan Sleep Token met hun nieuwe singles momenteel bovenaan m'n lijstje om eens live te zien, maar dat lijkt me absoluut geen voor de hand liggende boeking voor een feest als Lowlands.
 

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.542
2.016
Wat denken we dat er dit jaar aan rock en 'hardere' namen geboekt wordt? Van vorig jaar kan ik me buiten Bring Me The Horizon, Fever 333, Cleopatrick (en misschien Hang Youth) niet veel stevigere acts herinneren. Keer ervoor hadden we o.a. Turnstile, Code Orange en IDLES. Wat lijkt jullie nu waarschijnlijk?

Mij zouden ze in ieder geval héél gelukkig maken met een tweede keer Turnstile, al lijkt dat niet de meest waarschijnlijke boeking als ik hun tourschema zo zie. Verder staan Sleep Token met hun nieuwe singles momenteel bovenaan m'n lijstje om eens live te zien, maar dat lijkt me absoluut geen voor de hand liggende boeking voor een feest als Lowlands.
Ik zou stiekem Ghost erg vet vinden voor LL, maar denk eigenlijk niet dat het gaat gebeuren.
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc

liluzi

Randprogramma
3 feb 2019
128
80
Zou Ghost graag zien komen maar ik denk dat het gewoon een zaalshow gaat worden
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Ik herinner me nu opeens dat die geboekt waren voor 2016, maar later hadden afgezegd. Zou dus kunnen (maar kost wel veel meer)
Dat was Pinkpop toch? Toen kwam de Staat daarom 2x

Ghost heeft iig nog steeds geen Nederlandse show staan, dus wie weet...
Ik zou het zeker toejuichen.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.349
5.045
Wat denken we dat er dit jaar aan rock en 'hardere' namen geboekt wordt? Van vorig jaar kan ik me buiten Bring Me The Horizon, Fever 333, Cleopatrick (en misschien Hang Youth) niet veel stevigere acts herinneren. Keer ervoor hadden we o.a. Turnstile, Code Orange en IDLES. Wat lijkt jullie nu waarschijnlijk?

Mij zouden ze in ieder geval héél gelukkig maken met een tweede keer Turnstile, al lijkt dat niet de meest waarschijnlijke boeking als ik hun tourschema zo zie. Verder staan Sleep Token met hun nieuwe singles momenteel bovenaan m'n lijstje om eens live te zien, maar dat lijkt me absoluut geen voor de hand liggende boeking voor een feest als Lowlands.
Sleep Token zou ik weer wel iets voor LL vinden. Timmeren aardig aan de weg op dit moment. Als je iets uit die scene zou moeten boeken dan is het Sleep Token wel.
 
  • Leuk
Waarderingen: smearsel

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.404
1.083
Wat denken we dat er dit jaar aan rock en 'hardere' namen geboekt wordt? Van vorig jaar kan ik me buiten Bring Me The Horizon, Fever 333, Cleopatrick (en misschien Hang Youth) niet veel stevigere acts herinneren. Keer ervoor hadden we o.a. Turnstile, Code Orange en IDLES. Wat lijkt jullie nu waarschijnlijk?

Mij zouden ze in ieder geval héél gelukkig maken met een tweede keer Turnstile, al lijkt dat niet de meest waarschijnlijke boeking als ik hun tourschema zo zie. Verder staan Sleep Token met hun nieuwe singles momenteel bovenaan m'n lijstje om eens live te zien, maar dat lijkt me absoluut geen voor de hand liggende boeking voor een feest als Lowlands.
Turnstile zal er goed passen. Amyl & The Sniffers verwacht ik ook wel. Architects had ik gehoopt op dezelfde spot als toen een paar jaar terug waar Parkway Drive speelde. Verder zou ik een Halestorm wel eens interessant vinden op LL. Beachdog hoort er sowieso te staan. Brutus ook. Zou Greg Puciato er wel vinden passen. The Mars Volta op herhaling? Even integraal Deloused spelen. Frank Carter in de Heineken?
 
  • Leuk
Waarderingen: El Branco en smearsel

Thijsssss

Playlistbediener
25 nov 2021
9
8
Rock En Seine komt zo met namen, maar is blijkbaar recentelijk Blink-182, Sum41, Cypress Hill en 30 Seconds to Mars (inclusief bandleden) gaan volgen op Instagram...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken