Lowlands 2023

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.000
8.650
Opvallen dat the Strokes terugkeert op All Points East, nadat het vorige optreden daar toch ook niet al te best geweest is.
Wat betreft Lowlands: nee, dat zal niet. Te duur en na hun optredens afgelopen zomer zal ieder festival zich afvragen of het de kosten wel waar is.
Moet ze nog altijd eens afstrepen na ze vorig jaar te moeten missen dus hoop vurig dat we ze in de Benelux zien. Überhaupt eens in België, die ze in 2022 alwéér overgeslagen hebben.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
Als je logisch nadenkt dan weet je ook wel dat Lowlands voor 2 duurdere headliners zal gaan. En dan die Belgische act.
1 van die 2 lijkt me ongetwijfeld Imagine Dragons te worden. Ik acht kans heel klein dat ze de fee die The Strokes vragen het waard zullen vinden, want ook zij hebben BKS gezien natuurlijk.
 

emilejol

Dagopener
1 sep 2020
584
371
Even een droomaffiche:

Blur - The Strokes - dEUS​

Charlotte De Witte - Foals - Bicep (Live) - Central Cee - Trippie Redd​

 
  • Haha
Waarderingen: redle

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.351
5.046
Ik geloof nooit dat ze Blur & The Strokes doen. Laatstgenoemde zie ik niet komen, over Blur heb ik nog steeds mijn twijfels.
 

rricken

Gouden Tip
4 aug 2017
406
252
Even een droomaffiche:

Blur - The Strokes - dEUS​

Charlotte De Witte - Foals - Bicep (Live) - Central Cee - Trippie Redd​

Lijkt me een te duur affiche voor Lowlands, maar bij deze mijn akkoord. Wie informeert EvE dat hij deze namen kan communiceren?
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.350
1.804
Twee van zulke headliners (duur en minder actueel, voor Lowlandsbegrippen) zie ik ook niet gebeuren. Misschien één van beiden, maar zelfs daar twijfel ik aan.

En dEUS vind ik magisch, maar die zullen nooit headlinen in de Alpha. Stonden laatste keer op DTRH einde middag.

Neemt niet weg dat ik het prima zou vinden, maar dat is wat is anders.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.861
1.785
En dEUS vind ik magisch, maar die zullen nooit headlinen in de Alpha. Stonden laatste keer op DTRH einde middag.
Hebben op dit moment twee TivoliVredenburg shows die nog niet uitverkocht zijn (concert is wel al dertigduizend keer verplaatst). Is wel een hele grote stap naar headliner Lowlands inderdaad.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.351
5.046
Maar die Belgisch acts.. dat kan toch haast niets anders zijn dan Charlotte De WItte of heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel misschien Triggerfinger met gast optredens ofzo.

Oscar & The Wolf stond er vorig jaar nog. En Balthazar vind ik ook nog geen headliner, en stond er ook vorig jaar nog. 2 Many Dj's of Soulwax zie ik nu ook echt geen headliner meer.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.230
744
ik kan echt geen belgische act bedenken die de alpha kan headlinen.
of t zou idd al een dj moeten zijn.

de heineken afsluiten? Haunted youth, lijkt me top:)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.000
8.650
Lijkt me een te duur affiche voor Lowlands, maar bij deze mijn akkoord. Wie informeert EvE dat hij deze namen kan communiceren?
Hoezo is dit al te duur voor Lowlands? dEUS als headliner. We zijn de standaard wel erg laag aan het leggen dan qua budget.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.000
8.650
Denk dat hij Blur en Strokes bedoelt. dEUS zal niet te duur zijn nee.
Ja maar dan nog. Blur en The Strokes zijn toch gewoon het type headliners, ook qua prijs, die je boekt als festival met de grootte van Lowlands? Dat is een festival met ongeveer dezelfde capaciteit als Pinkpop. De combo van pakweg Imagine Dragons en Billie Eilish zal nog duurder zijn hoor.
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Ik acht de kans niet groot, maar uitgesloten zou ik niet zeggen.
2016 ook 3x de Ziggo + Lowlands.
Daarnaast deden ze vorig jaar en doen ze dit jaar ook weer de voor mijn idee iets kleinere alternatievere festivals aan ipv alleen maar Rock Werchter en Rock am Ring etc.
Kans is klein, maar het zou wel heel tof zijn!
In 2016 waren het wel twee aparte legs van de tour die verder uit elkaar lagen. Begin maart stonden ze in de Ziggo en die zaaltour duurde tot april dacht ik. De festivaltour stond daar los van. Nu doen ze één stadion/veld tour in de zomer, waar de festivals ook onder vallen. Een tweede Nederlandse show in dezelfde zomertour zit er dan echt niet in.
 

Lowlandicus

Dagopener
10 apr 2019
685
622
Maar die Belgisch acts.. dat kan toch haast niets anders zijn dan Charlotte De WItte of heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel misschien Triggerfinger met gast optredens ofzo.

Oscar & The Wolf stond er vorig jaar nog. En Balthazar vind ik ook nog geen headliner, en stond er ook vorig jaar nog. 2 Many Dj's of Soulwax zie ik nu ook echt geen headliner meer.

Ik kan echt alleen maar Charlotte de Witte bedenken als Belgische Alpha headliner idd

The Strokes zie ik ook niet echt komen, ik denk eerder dat ze een zaalshow zullen doen
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman en liluzi

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Waar kwam het gerucht van een Belgische headliner eigenlijk vandaan? Hoe serieus moeten we dat überhaupt nemen?
 
  • Thinking
Waarderingen: @Marc

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.350
1.804
Ja maar dan nog. Blur en The Strokes zijn toch gewoon het type headliners, ook qua prijs, die je boekt als festival met de grootte van Lowlands? Dat is een festival met ongeveer dezelfde capaciteit als Pinkpop. De combo van pakweg Imagine Dragons en Billie Eilish zal nog duurder zijn hoor.
Klopt, Pinkpop en Lowlands zijn qua bezoekersaantallen gelijkwaardig aan elkaar. Maar waar Pinkpop gebouwd is op drie dure headliners en slechts circa 50 acts verspreid over drie dagen, doet Lowlands het altijd al anders. Hele dure headliners hebben ze niet zo vaak en met ruim 150 acts zal het budget sowieso anders ingezet moeten worden. Er gaat op Lowlands waarschijnlijk ook veel meer op aan randprogramma. En door geen dagkaarten te verkopen heb je ook minder inkomsten. Als je terrein voor de helft gevuld is met dagkaarten en voor de andere helft met weekendkaarten, scheelt dat toch wel wat in de inkomstenkant. Al zal dat voor een deel ook weer gecompenseerd worden doordat weekendgasten iets meer omzetten natuurlijk.

Qua headliners is Lowlands ook altijd iets terughoudender dan bijvoorbeeld Pukkelpop, die wel af en toe uitpakken met grote namen.

Pak de headliners van de laatste jaren van Lowlands maar erbij: dat zijn waarschijnlijk geen schokkend dure namen. Dus vanuit die gedachte geredeneerd, zou het me verbazen als zowel Blur als The Strokes er zouden staan. Ervan uitgaande natuurlijk dat het dure namen zijn. Overigens denk ik vanuit dezelfde redenering ook niet dat IM en Billie Eilish er samen zouden staan.

En ik vind dat overigens ook dikke prima. Liever investeren in de breedte dan in paar dure headliners.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.000
8.650
Klopt, Pinkpop en Lowlands zijn qua bezoekersaantallen gelijkwaardig aan elkaar. Maar waar Pinkpop gebouwd is op drie dure headliners en slechts circa 50 acts verspreid over drie dagen, doet Lowlands het altijd al anders. Hele dure headliners hebben ze niet zo vaak en met ruim 150 acts zal het budget sowieso anders ingezet moeten worden. Er gaat op Lowlands waarschijnlijk ook veel meer op aan randprogramma. En door geen dagkaarten te verkopen heb je ook minder inkomsten. Als je terrein voor de helft gevuld is met dagkaarten en voor de andere helft met weekendkaarten, scheelt dat toch wel wat in de inkomstenkant. Al zal dat voor een deel ook weer gecompenseerd worden doordat weekendgasten iets meer omzetten natuurlijk.

Qua headliners is Lowlands ook altijd iets terughoudender dan bijvoorbeeld Pukkelpop, die wel af en toe uitpakken met grote namen.

Pak de headliners van de laatste jaren van Lowlands maar erbij: dat zijn waarschijnlijk geen schokkend dure namen. Dus vanuit die gedachte geredeneerd, zou het me verbazen als zowel Blur als The Strokes er zouden staan. Ervan uitgaande natuurlijk dat het dure namen zijn. Overigens denk ik vanuit dezelfde redenering ook niet dat IM en Billie Eilish er samen zouden staan.

En ik vind dat overigens ook dikke prima. Liever investeren in de breedte dan in paar dure headliners.
Ik ben op zich ook altijd meer fan van in de breedte boeken hoor... en dan voornamelijk voor festivals als Lowlands. Maar heb een beetje indruk en schik dat Lowlands steeds meer 'het hoogst nodige' boekt. Want vind dat LL op beide vlakken tekort schoot vorig jaar.

En er wordt hier gesproken over 'heel dure headliners', maar het is niet dat we hier over Foo Fighters en Rammstein spreken toch. Blur en The Strokes, het zouden zomaar headliners van Rock En Seine of het veel kleinere Cala Mijas, Kalorama, Boardmasters of APE kunnen zijn. Puur qua grootte zou dat toch wel de maatstaf op LL mogen zijn (heb het dus niet eens of het een match is met hun publiek). Net zoals ik een Gorillaz, Florence, Arcade Fire, Tame Impala,... qua grootte ook als 'formaatje LL' inschat.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Gebruikers die dit onderwerp bekijken